کسب درآمد از یوتیوب: معرفی روش‌های کاربردی برای کسب درآمد از منزل

برای خیلی از افراد که در خانه کار می‌کنند، پلتفرم‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و یوتیوب یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای کسب درآمد اینترنتی شده است. مخصوصاً در چند سال اخیر خیلی از کسانی که در حوزه تولید محتوای ویدئویی کار می‌کنند ویدیوهای مختلفی مثل ویدئوهای آموزشی درمورد موضوع‌های مختلف یا ویدیوهای آنالیز موضوعات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره را روی یوتیوب آپلود می‌کنند. ما در این مطلب در مورد روش‌های مختلف آموزش صفر تا صد درآمد از یوتیوب، حکم شرعی کسب درآمد از یوتیوب، میزان درآمد از یوتیوب، کسب درآمد از یوتیوب در افغانستان، کسب درآمد از یوتیوب بدون ساخت ویدیو یا تنها با دیدن ویدیو و کسب درآمد از یوتیوب با گوشی صحبت خواهیم کرد.

کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب چگونه است؟

کسب درآمد از اینترنت یکی از چالش‌های امروز زندگی مدرن است و خیلی از افراد به دنبال کسب درآمد از پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب هستند. اگر بخواهیم به طور کلی در مورد این توضیح دهیم که کسب درامد از یوتیوب چگونه است، باید بگوییم که اکثر افرادی که کانال‌های یوتیوب دارند درآمدشان را از طریق برنامه Google Adsense کسب می‌کنند. برای کسب درآمد از این برنامه اگر شما کانال یوتیوب دارید، کانال شما باید حداقل ۱ هزار دنبال کننده داشته باشد. علاوه‌براین، در ۱۲ ماه گذشته کانال شما باید ۴ هزار ساعت میزان بازدید داشته باشد. راه‌های دیگری هم برای کسب درآمد از یوتیوب وجود دارد. اما خیلی از تولیدکننده‌های کانال در یوتیوب با این راه درآمدشان را کسب می‌کنند. در ادامه در مورد دیگر روش‌های کسب درآمد از یوتیوب صحبت خواهیم کرد.

کسب درآمد از یوتیوب یکی از روش‌های محبوب و پرطرفدار کسب درآمد از اینترنت است و روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد.

(در وبلاگ ایساج در مورد نحوه دانلود ویدئو از یوتیوب نیز مطلبی نوشته‌ایم که می‌تواند برای شما مفید باشد.)

کسب درآمد از یوتیوب چگونه است؟

کسب درآمد از یوتیوب با ملحق شدن به برنامه YouTube Partner

در بخش قبلی گفتیم که بیشتر تولیدکننده‌های محتوا در یوتیوب با برنامهٔ Google Adsense درآمد خود را کسب می‌کنند. در این‌جا توضیح بیشتری در مورد این روش می‌دهیم. بعد از به وجود آوردن اکانت یوتیوب، اول باید وارد برنامه YouTube Partner شوید. با شرایطی که ذکر کردیم (یعنی داشتن حداقل ۱ هزار فالوور و داشتن میزان ۴ هزار ساعت میزان بازدید و این‌که حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید) به عنوان شرایط یوتیوب برای استفاده از این برنامه شما می‌توانید از برنامه YouTube Partner استفاده کنید. بعد از آن برنامه YouTube Partner از طریق گذاشتن تبلیغات ویدئویی در حین پخش ویدئو و قبل و بعد از آن به شما امکان کسب درآمد را می‌دهد.

(از مطلب حفظ امنیت در موبایل هوشمند نیز بازدید کنید.)

یوتیوب درآمد حاصل از تبلیغات را بین خود و خالق ویدیو تقسیم می‌کند

بعد از این‌که تنظیمات مربوط به گذاشتن تبلیغات بر روی ویدئو انجام شد، گوگل می‌تواند تبلیغات را بر روی ویدئوهایتان نشان دهد. هر موقع که بازدیدکننده‌ای بر روی این تبلیغات کلیک کند یا آن‌ها را تا آخر ببیند، درآمد حاصل از این بازدید یا کلیک کردن از این تبلیغات بین یوتیوب و شما تقسیم می‌شود. ۴۵ درصد از میزان این درآمد به یوتیوب می‌رود و ۵۵ درصد آن به خالق ویدئو اختصاص پیدا می‌کند.

(مطالعه‌ی مطلب معرفی سرویس اینترنت DSL نیز می‌تواند برای شما مفید باشد.)

یوتیوب درآمد حاصل از تبلیغات را بین خود و خالق ویدیو تقسیم می‌کند

کسب درآمد از یوتیوب در ایران

در مرحله اول شما باید کانال یوتیوب خود را راه‌اندازی کنید. بدون داشتن کانال یوتیوب و آپلود کردن ویدئو شما هیچ بازدیدکننده‌ای را نمی‌توانید جذب ویدیوهای خود کنید. به این صورت، کسب درآمدی هم نخواهید داشت. بعد از این‌که کانال یوتیوب خود را خلق کردید، باید وارد Youtube Studio شوید. سپس باید شروع به تولید محتوایی کنید که می‌دانید برای مخاطبان شما جذاب است.

بهترین کار این است که به جای این که سراغ موضوعات کلی بروید و سعی کنید هر موضوعی را در کانالتان پوشش دهید، به سراغ موضوع‌های جذابی بروید که می‌دانید مخاطبان خاصی دارند. برای هر موضوعی کانال‌های مخصوصی وجود دارند که ویدئوهای مربوط به موضوعات خاص را آپلود می‌کنند. شما نمی‌توانید با همه این‌ها رقابت کنید. بهترین کار این است که اول از موضوعات کوچک و خاص شروع کنید که جذاب هستند. به این ترتیب، کم‌کم تعداد بازدیدکنندگان و فالوورهای کانال شما زیادتر می‌شوند.

(در بلاگ ایساج در مورد اینترنت ماهواره نیز مطلبی نوشته‌ایم که خواندن آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.)

کسب درآمد از یوتیوب در ایران

روش کسب درآمد یوتیوب در ایران: در گسترش کانال یوتیوب خود صبور باشید

یکی از سخت‌ترین چیزهایی که در آغاز راه‌اندازی هر کانال یوتیوب برای هر تولیدکننده محتوا وجود دارد این است که حتی اگر ویدئوهای جذاب و خاصی تولید کنید، جذب تعداد زیاد بازدیدکننده برای ویدئوهای شما ممکن است کمی دشوار باشد. این مسئله برای همه تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب حتی آن‌هایی که فالورهای میلیونی دارند هم در ابتدای راه اتفاق افتاده است.

این مساله به این خاطر است که زمانی‌که شما تازه کانال خود را راه‌اندازی کرده‌اید، ممکن است افراد زیادی ویدیوهای شما را نبینند. اما باید صبور باشید و مدام در همان موضوع خاصی که انتخاب کرده‌اید، ویدئو تولید کنید و در عین حال کیفیت ویدیوهای خود را حفظ کنید. به‌مرور زمان و به‌تدریج الگوریتم یوتیوب وقتی‌که می‌بیند افراد بیشتری بر روی ویدیو شما کامنت می‌گذارند و آن‌ها را لایک می‌کنند، ویدئوهای شما را به بازدیدکنندگان یوتیوب توصیه می‌کند و کانال شما به‌تدریج گسترش پیدا می‌کند. درست است که اول راه دشوار است، اما همین‌که چگونگی انجام این کار را یاد بگیرید به‌تدریج خیلی آسان‌تر می‌شود.

(از مطلب تفاوت اینترنت 4G و 5G نیز دیدن کنید.)

روش کسب درآمد یوتیوب در ایران: در گسترش کانال یوتیوب خود صبور باشید

مراحل کسب درآمد از یوتیوب از ایران: شما باید یک اکانت AdSense بسازید

به وجود آوردن اکانت AdSense برای کسب درآمد از یوتیوب یک کار ضروری است. در واقع، ایجاد اکانت AdSense شاید تنها روش قانونی باشد که بتوانید از تبلیغات ویدئوهای یوتیوب پول در بیاورید. پس حتماً سعی کنید که این اکانت را در همان اول مسیر خود، راه‌اندازی کنید.

(مطالعه مطلب کاهش مصرف اینترنت اندروید را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم.)

مراحل کسب درآمد از یوتیوب از ایران: شما باید یک اکانت AdSense را به وجود بیاورید

روش‌های دیگر کسب درآمد از یوتیوب از ایران

در بخش قبلی در مورد این توضیح دادیم که راه اصلی درآمد از یوتیوب ملحق شدن به برنامه Youtube Partner و کسب درآمد از طریق بازدید تبلیغات و کلیک کردن بر روی آن‌ها است. علاوه‌براین روش اصلی، راه‌های دیگری هم وجود دارند که در ادامه در مورد آن‌ها بیشتر توضیح خواهیم داد:

(از دلایل کم شدن شارژ همراه اول چه می‌دانید؟)

روش‌های دیگر کسب درآمد از یوتیوب از ایران

روش‌های دیگر کسب درآمد از یوتیوب در ایران: 1. کسب درآمد از طریق یوتیوب پرمیوم

اگر شما کانالی داشته باشید که خیلی پرطرف‌دار باشد، به‌طوری‌که اکانت های پرمیوم یوتیوب فالوورهای کانال شما باشند یا ویدئوهای شما را تماشا کنند، شما می‌توانید از این بازدیدها قسمت کمی از هزینه آبونمان آن‌ها را دریافت کنید. درست است که این میزان هزینه اصلاً زیاد نیست، اما یک راه دیگر برای کسب درآمد از یوتیوب است که احتیاج به فعالیت شما ندارد.

(از مطلب ترفندهای خالی کردن حافظه گوشی اندرویدی هم بازدید کنید.)

روش‌های دیگر کسب درآمد از یوتیوب در ایران: 1. کسب درآمد از طریق یوتیوب پرمیوم

روش‌های دیگر کسب درآمد از یوتیوب در ایران: 2. ویژگی عضویت کانال را برای کانال یوتیوب خودتان فراهم کنید

وقتی‌که اکانت یا کانال یوتیوب شما دارای یک هزار فالوور است، شما می‌توانید ویژگی عضویت کانال را برای خودتان فعال کنید. بازدیدکننده‌های شما با استفاده از ویژگی عضویت کانال می‌توانند به محتوای خاص شما که در اختیار بازدیدکنندگان عادی قرار نمی‌گیرد، دسترسی داشته باشند. علاوه‌بر ارائهٔ ویدئوهای خاص، شما می‌توانید ویژگی‌های خاص دیگری را هم برای بازدیدکنندگانی ارائه کنید که عضو رسمی کانال شما هستند و ماهانه مبلغی را به شما پرداخت می‌کنند.

(خواندن مطلب معرفی اینترنت 5G را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم.)

روش‌های دیگر کسب درآمد از یوتیوب در ایران: 2. ویژگی عضویت کانال را برای کانال یوتیوب خودتان فراهم کنید

صفر تا صد کسب درآمد از یوتیوب: 3. کالاهای خود را با یوتیوب بفروشید

این ویژگی به این بستگی دارد که کانال شما چقدر وسعت دارد. برای مثال، فرض کنید که شما ده‌هزار فالوور دارید و این ویژگی فروش کالا را برای شما فعال می‌کند. ویژگی فروش کالا در یوتیوب به شما این امکان را می‌دهد که مستقیماً از طریق کانال یوتیوب خود بتوانید کالاهایی مثل ماگ یا تیشرت با عبارت مخصوص کانال خودتان را روی آن بفروشید و از طریق آن درآمد کسب کنید.

(با بزرگترین شرکت های ارائه دهنده اینترنت در دنیا هم آشنا شوید.)

آموزش کسب درآمد از یوتیوب در ایران: 4. بخش سوپر چت و سوپر استیکر

در این بخش فالوورهای کانال شما می‌توانند زمانی که شما پخش زنده دارید، با پرداخت هزینه‌ای کامنتی بگذارند که شما باید کامنت‌های آن‌ها را بخوانید. همین‌که کانال شما دارای یک هزار فالوور شد، شما می‌توانید این ویژگی را برای کانالتان فعال کنید.

آموزش کسب درآمد از یوتیوب در ایران: 4. بخش سوپر چت و سوپر استیکر

آموزش کسب درآمد از یوتیوب در ایران: به تولید محتوای ویدیویی ادامه دهید و قوانین و شرایط یوتیوب را زیر پا نگذارید

اگر شما با موفقیت از مانع اول، یعنی رسیدن به ۱ هزار فالوور عبور کردید و کانال شما به اندازه‌ی کافی گسترش پیدا کرد، آن وقت است که می‌توان گفت کار را یاد گرفته‌اید و می‌توانید ویدیوهای بیشتری تولید کنید. علاوه‌براین، شما هرگز نباید شرایط و قوانین یوتیوب، (مثل درست کردن ویدیوهای فریب آمیز و درست کردن ویدیوها با محتوای حساس و خطرناک، ارائه اطلاعات غلط و غیره) را زیر پا بگذارید. برای اطلاع بیشتر از قوانین یوتیوب می‌توانید به بخش اصول و شرایط یوتیوب مراجعه کنید.

(در بلاگ ایساج در مورد وای فای دایرکت نیز مطلبی نوشته‌ایم که می‌توانید در مورد آن مطالعه کنید.)

آموزش کسب درآمد از یوتیوب در ایران: به تولید محتوای ویدیویی ادامه دهید و قوانین و شرایط یوتیوب را زیر پا نگذارید

نحوه کسب درآمد از یوتیوب در ایران: از تولیدکننده‌ها ارگان محتوای ویدئویی پرمیوم یوتیوب غافل نشوید

در بخش‌های قبلی گفتیم که اگر بتوانید تولیدکنندگان محتوای ویدیویی یوتیوب را جذب کانال خود کنید، می‌توانید بخشی از هزینه‌ی آبونمان آن‌ها را دریافت کنید. خیلی از تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب به ویژگی premium subscriber توجه نمی‌کنند و از آن غافل می‌شوند. با این ویژگی اگر تولیدکننده محتوایی پرمیوم عضو کانال شما باشد، شما می‌توانید بخشی از هزینه آبونمان کانال او را دریافت کنید. اگر شما توانستید این نوع کاربران را جذب کانال خود کنید می‌توانید کمی درآمد اضافی را داشته باشید.

(پیشنهاد می‌کنیم از مطلب نصب افزونه در کروم اندروید نیز بازدید کنید.)

نحوه کسب درآمد از یوتیوب در ایران: از تولیدکننده‌ها ارگان محتوای ویدئویی پرمیوم یوتیوب غافل نشوید

نحوه کسب درآمد از یوتیوب در ایران: در کنار کانال یوتیوب خود یک وبلاگ را هم راه‌اندازی کنید

یوتیوب یکی از پلتفرم‌هایی است که برای درست کردن برند و ایجاد گروهی از دنبال کننده‌ها خیلی مناسب است. علاوه‌براین، این پلتفرم می‌تواند روشی برای شما باشد تا برندتان را در پلتفرم‌های دیگر هم گسترش دهید. اما شما چطور می‌توانید این کار را کنید؟ در ادامه در مورد این روش توضیح می‌دهیم.

نحوه کسب درآمد از یوتیوب در ایران: در کنار کانال یوتیوب خود یک وبلاگ را هم راه‌اندازی کنید

روش کسب درآمد از یوتیوب در ایران: بلاگ خود را راه‌اندازی کنید

اگر می‌خواهید وبلاگی راه‌اندازی کنید که به کانال یوتیوبتان مرتبط است باید اسم و شکل ظاهری آن شبیه کانال یوتیوبتان باشد. شما می‌توانید برای این کار از وردپرس استفاده کنید یا می‌توانید یک فرد حرفه‌ای استخدام کنید تا وبلاگتان را با تصوری که دارید طراحی کند. چیزی که در راه‌اندازی بلاگ در کنار کانال یوتیوبتان مهم است این است که بلاگ شما می‌تواند موفقیت شما از راه‌اندازی کانال یوتیوب را خیلی بیشتر و بر آن اضافه کند. داشتن بلاگ به معنای داشتن پلتفرمی است که به شما اجازه می‌دهد از طریق راه‌های ارتباطی مثل کامنت گذاشتن و ایمیل گذاشتن با مخاطبان خود ارتباط عمیق‌تری را برقرار کنید. علاوه‌براین، برای کسب درآمد  می‌توانید بر روی صفحات بلاگ خود هم تبلیغات بگذارید.

(از خواندن مطلب نکات شارژ باتری گوشی هوشمند غافل نشوید.)

روش کسب درآمد از یوتیوب در ایران: بلاگ خود را راه‌اندازی کنید

روش کسب درآمد از یوتیوب در ایران: لینک وبلاگ خود را در یوتیوب به اشتراک بگذارید

بعد از این‌که بلاگ خود را راه‌اندازی کردید، در مرحله بعد باید محتوایی که بر روی بلاگ خود گذاشته‌اید را از طریق یوتیوب با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. به‌طورکلی، یوتیوب راه خوبی است که مخاطبان خود را از یوتیوب به پلتفرم دیگری مثل وبلاگ ارجاع دهید. خیلی از فالورهایی که ویدیوهای یوتیوب شما را تماشا می‌کنند، می‌توانند در بخش About  کانال یوتیوب شما لینک‌های شبکه‌های اجتماعی دیگر و لینک وبلاگی که دارید را مشاهده کنند. بنابراین، شما می‌توانید کاری کنید که مخاطبان و طرف‌داران شما به بلاگ شما رفته و از این راه هم می‌توانید میزان درآمد خود را افزایش دهید.

(با روش های حذف بدافزار از اندروید نیز آشنا شوید.)

روش کسب درآمد از یوتیوب در ایران: لینک وبلاگ خود را در یوتیوب به اشتراک بگذارید

روش‌های کسب درآمد از یوتیوب در ایران: شما می‌توانید از طریق وبلاگتان آدرس ایمیل بازدیدکنندگان خود را دریافت کنید

یکی از راه‌هایی که می‌توان از وبلاگ تکمیلی یوتیوب کسب درآمد داشته باشید این است که شما بتوانید ایمیل بازدیدکننده‌های وب‌لاگ تان را دریافت کنید. این مسئله برای تولیدکنندگان محتوایی که در مورد خدمات یا مهارت خاصی آموزش می‌دهند خیلی برای کسب درآمد مفید است. به این کار بازاریابی ایمیلی گفته می‌شود و یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد از طرف‌داران یوتیوب و وبلاگتان است. بنابراین، شما می‌توانید از وبلاگتان برای برای ارائه خدمات خاصی مثل آموزش راه‌های موفق شدن در بورس به‌ازای دریافت ایمیل بازدیدکنندگان خود استفاده کنید.

برای مثال، اگر یکی از بازدیدکننده‌های شما وارد سایتتان شود و شما ایمیل او را دریافت کنید، به‌ازای آن می‌توانید یک دوره آموزش مجانی کوتاه در مورد یک مهارت را به آن بازدیدکننده بدهید. پس‌از آن، شما می‌توانید باقی دوره آموزش را به‌صورت پولی برای بازکننده‌تان بگذارید. به این صورت، بازدیدکننده شما ترغیب می‌شود تا هزینه دوره آموزش کامل را به شما بپردازد.

(از مطلب قفل گوگل کروم در ویندوز 10 نیز بازدید کنید.)

روش‌های کسب درآمد از یوتیوب در ایران: شما می‌توانید از طریق وبلاگتان آدرس ایمیل بازدیدکنندگان خود را دریافت کنید

روش کسب درآمد از یوتیوب با گوشی: از آدرس ایمیل‌ها استفاده کنید تا بتوانید برند خود را گسترش دهید

پس از این که توانستید ایمیل‌های طرف‌داران خود که از یوتیوب وارد بلاگ شما شده‌اند را دریافت کنید، می‌توانید به آن‌ها ایمیل‌های توصیه‌ای برای خرید کالا یا بازدید از پست‌های وبلاگتان را ارسال کنید. بنابراین، از این نترسید که هر موقع بر روی وبلاگتان پستی را نوشتید یا ویدئوی یوتیوبی را به وجود آورده‌اید، برای طرف‌داران و فالوور های خود ایمیل بفرستید. اگر هم بر روی کانال یوتیوب کالاهایی را می‌فروشید، می‌توانید امکان فراهم کردن این کالاها را هم روی وبلاگتان بگذارید و به طرفدارانتان این امکان را بدهید تا از طریق وبلاگ بتوانند این کالاها را سفارش دهند.

(خواندن مطلب ریکاوری گوشی اندروید نیز می‌تواند برای شما مفید باشد.)

با ایمیل به فالورهای تان در مورد تغییرات در وبلاگ و یوتیوب اطلاع دهید

در این مواقع، حتماً حواستان باشد که به سفارش‌های طرفدارانتان توجه کنید، زیرا توجه نکردن به سفارش‌ها باعث می‌شود که اعتمادی که بین شما و طرف‌داران تان به‌وجودآمده از بین برود. در این صورت، فالوورهای شما ممکن است دیگر از وبلاگ شما پیروی نکنند و حتی از کانال یوتیوب شما هم جدا شوند. برای همین، همیشه سعی کنید که اگر تغییری در وبلاگ یا کانال یوتیوبتان به وجود می‌آورید، از طریق ایمیل به فالوور های تان اطلاع دهید.

(مطالعه‌ی مطلب حذف برنامه های پیش فرض اندروید نیز می‌تواند برای شما مفید باشد.)

با ایمیل به فالورهای تان در مورد تغییرات در وبلاگ و یوتیوب اطلاع دهید

آموزش کسب درآمد از یوتیوب با گوشی: شما می‌توانید یک کانال یوتیوب را بدون نشان‌دادن چهره خود وجود بیاورید

یکی از روش‌های کسب درآمد از یوتیوب با گوشی رایگان این است که شما بدون این‌که سعی کنید ویدئویی را تولید کنید که حتماً خودتان در آن حضور دارید، یک کانال یوتیوب را به وجود بیاورید که در آن اصلاً صورت خودتان پدیدار نمی‌شود. خیلی از تولیدکنندگان محتوا دریوتیوب این کار را می‌کنند. ویدیوهای آن‌ها در مورد هر موضوعی می‌تواند باشد و آنها برای توضیح دادن این موضوعات از عکس‌هایی استفاده می‌کنند که استفاده از آن‌ها رایگان و قانونی است. و برای همین، این مسئله که شما حتماً باید قیافه خود را به طرف‌داران خود نشان می‌دهید حقیقت ندارد و شما با درست کردن ویدئوهایی که در آن حضور ندارید هم می‌توانید کانال پرطرف‌داری داشته باشید.

(با ترفندهای اینستاگرام بیشتر آشنا شوید.)

آموزش کسب درآمد از یوتیوب با گوشی: شما می‌توانید یک کانال یوتیوب را بدون نشان‌دادن چهره خود وجود بیاورید

آموزش کسب درآمد از یوتیوب با گوشی: شما می‌توانید یک دوره آموزشی را به وجود بیاورید و از طریق یوتیوب آن را عرضه کنید

یک روش دیگر خیلی مؤثر در آموزش کسب درآمد از یوتیوب با گوشی این است که اگر شما در حرفه یا مهارتی خاصی دانش دارید و می‌توانید آن را آموزش دهید، شما می‌توانید در کانال یوتیوب خود ویدئوهایی در مورد آموزش آن حرفه و مهارت را بگذارید. سپس، شما می‌توانید بازدیدکنندگان خود را تشویق کنید تا دوره آموزشی کامل آن حرفه یا مهارت را از شما بخرند. به این صورت، میزان درآمد از یوتیوب شما از دو راه افزایش پیدا می‌کند. اگر ویدئوهای شما خوب باشند و کانال یوتیوبتان دارای فالوور ها و طرف‌داران زیادی باشد، تعداد بازدیدکننده‌های شما از ویدئوهایتان زیادتر خواهد شد. به این صورت، میزان درآمد شما از تعداد بازدیدهای ویدیوهایتان افزایش پیدا می‌کند.

آموزش کسب درآمد از یوتیوب با گوشی: شما می‌توانید یک دوره آموزشی را به وجود بیاورید و از طریق یوتیوب آن را عرضه کنید

ویدیوهای آموزشی باکیفیت تولید کنید و بازدیدکننده‌ها را ترغیب به خرید دوره‌های آموزشی‌تان کنید

از طرف دیگر، شما در قسمت پایینی ویدئو که مربوط به توضیحات ویدئو است می‌توانید بازدیدکننده‌ها را تشویق کنید تا دوره کامل آموزش خدمات و مهارتی که شما ارائه می‌دهید را بخرد. برای همین، شما می‌توانید هم از بازدیدهای ویدئوهای یوتیوب و هم از خرید دوره‌های آموزشی که در یوتیوب ارائه می‌دهید درآمد کسب کنید. البته باید توجه داشته باشید که دوره‌های آموزشی شما حتماً باید کیفیت خوبی داشته باشند و حرف جدیدی هم برای گفتن داشته باشند. بازدیدکننده‌ها نمی‌آیند دوره آموزشی کسی را بخرند که حرف جدیدی برای گفتن ندارد و دقیقاً همان چیزهایی را تکرار می‌کند که بقیه در حال گفتن آن هستند.

(خواندن مطلب بهترین آنتی ویروس اندروید را نیز پیشنهاد می‌کنیم.)

ویدیوهای آموزشی باکیفیت تولید کنید و بازدیدکننده‌ها را ترغیب به خرید دوره‌های آموزشی‌تان کنید

کسب درآمد از یوتیوب در ایران: استفاده از بازاریابی پورسانتی

بازاریابی پورسانتی یکی از روش‌های مؤثر برای کسب درآمد از یوتیوب با گوشی رایگان است. شما علاوه‌بر روش کسب درآمد از طریق بازدید ویدیو، بازاریابی ایمیلی و خرید کالا می‌توانید از برندهای معروف پورسانت بگیرید تا کالاها یا خدمات آن‌ها را بر روی کانال خود تبلیغ کنید. اگر میزان فالوور های کانال شما خیلی زیاد باشد، ممکن است برندهای تبلیغاتی که کالا و خدمات آن‌ها مربوط به محتوای کانال شما است از شما بخواهند تا کالاها و خدمات آن‌ها را روی کانالتان تبلیغ کنید. این برندها فقط به کانال‌های خود برای تبلیغ کالاها و خدمات خودشان وابسته نیستند.

کسب درآمد از یوتیوب در ایران: استفاده از بازاریابی پورسانتی

با همکاری با برندهای تجاری برای تبلیغ کالا درآمد یوتیوب خود را افزایش دهید

خیلی از برندها سعی می‌کنند با کانال‌های یوتیوبی شریک شوند که تعداد فالوور های آن‌ها زیاد است و افراد زیادی به مدت طولانی محتوای آن‌ها را تماشا می‌کنند. بنابراین، اگر تعداد بازدیدهای ویدئویی یوتیوب و تعداد فالوورهای تان زیاد باشد، این امکان که این برندها بخواهند وارد بازاریابی پورسانتی با شما شوند بیشتر می‌شود. علاوه‌براین، شما می‌توانید بر روی کانال یوتیوب خود لینک خرید این کالاها را بگذارید. این کار باعث می‌شود که هر بار که مشتری بر روی این لینک‌ها کلیک کند تا آن کالا را بخرد، قسمتی از هزینه خرید آن کالا هم به شما برسد.

با همکاری با برندهای تجاری برای تبلیغ کالا درآمد یوتیوب خود را افزایش دهید

راه‌های کسب درآمد از یوتیوب ایران: بررسی و نقد کالاها یا خدمات

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از یوتیوب در ایران این است که شما می‌توانید کالا یا خدمات یک برند را نقد کنید و در ازای نقد و بررسی آن کالا یا خدمات هزینه‌ای را از آن برند دریافت کنید. در بخش قبلی، ما در مورد بازاریابی پورسانتی صحبت کردیم. هزینه کسب درآمد از یک برند تجاری به بازاریابی پورسانتی آن ختم نمی‌شود. شما می‌توانید به درخواست این برندها کالاها یا خدماتی که آن‌ها می‌خواهند به بازار ارائه کنند را قبل‌از این‌که وارد بازار شوند نقد و بررسی کنید.

راه‌های کسب درآمد از یوتیوب ایران: بررسی و نقد کالاها یا خدمات

با بازاریابی پورسانتی و همکاری با برندهای تجاری درآمد کسب کنید

با این روش برند می‌تواند کالاها یا خدمات خود را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهد و شانس فروش بیشتری برای این کالاها یا خدمات داشته باشد. بنابراین، اگر موضوع کانال یوتیوب شما در مورد یک موضوع خاص است که با کالا یا خدمات یک برند ارتباط دارد و تعداد فالوور های تان زیاد است، شاید برندهایی که در این زمینه کار می‌کنند به شما پیشنهاد نقد و بررسی کالاها یا خدمات خود را بدهند. این تاکتیکی است که می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد، چون هم بازدیدکنندگان شما می‌توانند در مورد کالا یا خدمات برند اطلاعات مفید را دریافت کنند و هم شما هزینه‌ای را بابت نقد و بررسی کالا و خدمات برند دریافت می‌کنید.

با بازاریابی پورسانتی و همکاری با برندهای تجاری درآمد کسب کنید

روش‌های کسب درآمد از یوتیوب با گوشی آیفون: شما می‌توانید با اسپانسرها همکاری کنید

همکاری با اسپانسرها می‌تواند یک راه خیلی کارآمد برای کسب درآمد از یوتیوب با گوشی باشد. وقتی‌که کانال یوتیوب شما گسترش پیدا کند و تعداد فالوور های آن زیاد می‌شود، ممکن است برندهای تجاری به شما پیشنهاد دهند تا در ویدئوهایتان درمورد کالای آن‌ها تبلیغات نامحسوس یا جای‌گذاری محصول را انجام دهید. اگر کیفیت ویدئوهای شما عالی باشد و افراد زیادی فالوور های شما باشند خیلی از برندها می‌توانند هزینه زیادی را برای تبلیغ کالاهایشان به شما بدهند. شاید این روش در نظر شما همان بازاریابی پورسانتی باشد، اما یک تفاوت کوچک دارد.

در بازاریابی پورسانتی برندها به شما پول می‌دادند تا در مورد یک کالا در یکی از ویدیوهایتان برایشان تبلیغ کنید. در همکاری با اسپانسرها یک  برند تجاری می‌خواهد شما برایش تبلیغ کنید و به شما ماهانه مبلغ معینی را می‌دهد تا بتواند با کانال یوتیوب شما همکاری کند. مبلغی که شما برای این برندها تعیین می‌کنید و با آن‌ها به توافق می‌رسید ممکن است متفاوت باشد و به کیفیت ویدئوها و تعداد بازدیدکنندگان شما بستگی دارد.

روش‌های کسب درآمد از یوتیوب با گوشی آیفون: شما می‌توانید با اسپانسرها همکاری کنید

با توجه به موضوع کانال یوتیوبتان با اسپانسرها همکاری کنید

چیزی که شما باید در مورد تبلیغات نامحسوس یا جای‌گذاری محصول بدانید این است که در برخی از موضوعات خاص مثل لوازم آرایشی نشان‌دادن اسپانسر و تبلیغ کالاهای مربوط به یک برند بیشتر طرف‌دار دارد. شما اول باید موضوعی که پیرامون آن کانال یوتیوب خود را ساخته‌اید را به‌خوبی درک کنید و بعد ببینید که آیا فرصت همکاری با اسپانسر در این حوزه وجود دارد یا خیر. نکته دوم این است که شما باید در تولید ویدئوهای یوتیوب خود مهارت زیادی داشته باشید و بتوانید این مهارت را به کسانی که قرار است با آن‌ها قرارداد ببندید نشان دهید.

علاوه‌براین، زمانی‌که شما دارید برای سک برند در  کانال یوتیوب خود تبلیغ می‌کنید، باید با مخاطبان خود روراست باشید و به آن‌ها بگویید که دارید درمورد این برند تبلیغ می‌کنید. این مسئله هم قوانین یوتیوب را زیر پا نمی‌گذارد و هم باعث اعتماد بیشتر بین شما و مخاطبانتان می‌شود.

با توجه به موضوع کانال یوتیوبتان با اسپانسرها همکاری کنید

روش‌های کسب درآمد از یوتیوب با گوشی آیفون: از طریق یوتیوب خدمات خود را بفروشید و

فروختن خدمات از طریق یوتیوب مثل ارائه کردن خدماتی مثل مشاوره یا خدمات دیگری است که شما در آن حوزه فعالیت می‌کنید. این راه یک روش مؤثر دیگر برای آموزش کسب درآمد از یوتیوب با گوشی است. برای مثال، محتوای اصلی کانال یوتیوب شما می‌تواند در مورد بورس و بازار سهام باشد و شما درمورد این مسئله محتوایی را برای مخاطبان خود تولید می‌کنید. از سوی دیگر، شما می‌توانید از کانال یوتیوبتان استفاده کنید تا خدمات خود را به مخاطبانتان بفروشید. برای مثال، شما می‌توانید با مخاطبان خود در تماس باشید و در مورد مسائل مالی یا بازار سهام و بورس به آن‌ها مشاوره دهید.

روش‌های کسب درآمد از یوتیوب با گوشی آیفون: از طریق یوتیوب خدمات خود را بفروشید و

پس از تولید محتوا در مورد موضوع مورد نظرتان خدمات مربوط به آن را ارائه دهید

یک بدی که این روش درآمد ممکن است داشته باشد این است که در اول راه این روش ممکن است کند باشد. اما همین‌که شما روی غلتک افتادید و لم انجام این کار را یاد گرفتید، این روش می‌تواند یک روش خیلی مؤثر برای کسب درآمد از یوتیوب باشد. شما می‌توانید از اول شروع به آپلود کردن ویدئوهایی در رابطه با خدماتی کنید که می‌خواهید آن‌ها را بفروشید. سپس، شما می‌توانید شروع به صحبت کردن در مورد خدماتی کنید که آن‌ها را ارائه می‌دهید. بعد از این‌که کانال یوتیوب شما به‌اندازه کافی رشد کرد، مخاطبان زیادی هم جذب محتوای شما می‌شوند و ترغیب خواهند شد که از خدمات شما استفاده کنند.

پس از تولید محتوا در مورد موضوع مورد نظرتان خدمات مربوط به آن را ارائه دهید

صفر تا صد کسب درآمد از یوتیوب: در پخش آنلاین خود کالاهایتان را بفروشید

یک راه دیگر در آموزش صفر تا صد درآمد از یوتیوب این است که شما می‌توانید پخش آنلاین داشته باشید و در پخش آنلاین سعی کنید کالاهای خود را بفروشید. این راهبرد فروش کالا در پخش زنده در قسمت‌هایی از حوزه تجاری که خیلی محبوب هستند، مثل لوازم آرایشی و بهداشتی خیلی مؤثر بوده‌است و درآمد زیادی داشته‌است. برای افزایش درآمد خود از این راه شما حتی می‌توانید کالاهای خاص خود را به وجود بیاورید و برند خود را از همین طریق محبوب کنید. برای مثال، شما می‌توانید در مورد یک حرفه یا مهارت یک دوره آموزشی دیجیتالی یا یک ایبوک را به وجود بیاورید. سپس، شما می‌توانید آن را از طریق پخش زنده تبلیغ کنید و به فروش برسانید.

صفر تا صد کسب درآمد از یوتیوب: در پخش آنلاین خود کالاهایتان را بفروشید

جلب اعتماد مخاطبان برای فروش کالا در پخش زنده مهم است

چیزی که در فروش کالاهای شما در پخش زنده مهم است و باید به آن توجه کنید این است که باید اعتماد زیادی بین شما و مخاطبانتان وجود داشته باشد. اگر مخاطبان و فالوور های شما در کانال یوتیوب شما به‌اندازه کافی به شما اعتماد داشته باشند حاضرند که پول خود را برای شما خرج کنند و کالاها و خدمات شما را بخرند.

جلب اعتماد مخاطبان برای فروش کالا در پخش زنده مهم است

کسب درآمد از یوتیوب با دیدن ویدیو

شاید وقتی که موضوع کسب درآمد از یوتیوب به گوش شما خورده باشد شما با خودتان فکر کنید که کسب درآمد از یوتیوب بدون ساخت ویدئو اصلاً امکان پذیر نیست. اما باید گفت که روش‌های دیگری هم وجود دارد که می‌تواند بدون ساختن ویدئو برای کاربران پول جمع‌آوری کند. در واقع، کسب درآمد از یوتیوب با دیدن ویدیو هم یک روش ممکن برای پول درآوردن است. اما چگونه کسب درآمد با دیدن ویدئو یوتیوب ممکن است و منطق پشت آن چیست؟

کسب درآمد از یوتیوب با دیدن ویدیو

چرا ویدیوهای یوتیوب می‌توانند درآمد زیادی از تبلیغات داشته باشند؟

موضوع این است که زمانی‌که کانال فردی که ویدئوهای خاص را در یوتیوب می‌گذارد پرطرف‌دار می‌شود تعداد فالوور های آن فرد و به‌مراتب تعداد بازدیدکننده‌های آن کانال هم زیادتر می‌شود. هرچقدر که تعداد بازدیدکننده‌های ویدئویی زیادتر باشد و تعداد فالوورهای فرد از یک هزار نفر بیشتر باشد، یوتیوب بر روی آن ویدئو ۱ یا ۲ تبلیغ ۵ تا ۱۰ ثانیه‌ای می‌گذرد. اگر تعداد بازدید کنندگانی که این تبلیغ‌ها را می‌بینند زیاد باشد، یوتیوب مقداری از مبلغ آن از تبلیغ را به فردی که آن ویدیو را درست کرده پرداخت می‌کند. برای همین، اگر تعداد بازدیدکنندگان از یک تبلیغ بیشتر باشد مبلغ بیشتری برای تولیدکننده آن ویدئو اختصاص می‌گیرد.

چرا ویدیوهای یوتیوب می‌توانند درآمد زیادی از تبلیغات داشته باشند؟

چگونه روش کسب درآمد از یوتیوب با دیدن ویدیو ممکن است؟

در این‌جا خیلی از تولیدکنندگان ویدئوهای یوتیوب به‌دنبال روش‌هایی می‌گردند تا بازدیدکننده‌ها را ترغیب بکنند تا ویدیوهایشان را لایک کنند یا روی آن‌ها کامنت بگذارند. همه این ترفندها باعث می‌شوند که جایگاه این ویدئو در الگوریتم یوتیوب بالاتر رود و بازدیدکنندگان بیشتری از این ویدئو بازدید کنند. در نتیجه، خیلی از افرادی که این ویدیوها را می‌سازند ممکن است با پرداخت هزینه‌ای به برخی از بازدیدکنندگان آن‌ها را ترغیب کنند تا به این صورت درآمد کسب کنند.

برای مثال، شاید یک تولیدکننده محتوا به‌ازای هر کامنتی که یک کاربر زیر یک ویدئو می‌گذرد یک سنت به او پاداش دهد یا اگر کانال او را دنبال کند ۳۵ سنت به او پاداش دهد. بنابراین، یکی از روش‌های کسب درآمد با دیدن ویدیو یوتیوب این است که شما می‌توانید به افزایش جایگاه آن ویدئو در الگوریتم یوتیوب و بالا بردن تعداد بازدید کنندگانش کمک کنید.

چگونه روش کسب درآمد از یوتیوب با دیدن ویدیو ممکن است؟

آموزش صفر تا صد درآمد از یوتیوب: کسب درآمد از یوتیوب بدون ساخت ویدئو

یکی از آسان‌ترین روش‌های آموزش صفر تا صد کسب درامد از یوتیوب این است که شما بدون ساختن ویدئو می‌توانید از یوتیوب درآمد داشته باشید. بیشتر منبع درآمد اصلی از یوتیوب آپلود کردن ویدیو است و کسانی که این ویدیوها را آپلود می‌کنند خودشان خالق این ویدیوها هستند. اما روشی هم هست که شما بدون ساختن ویدئو می‌توانید از یوتیوب درآمد داشته باشید. شما می‌توانید ویدئوهایی را آپلود کنید که خودتان خلق نکرده‌اید. یوتیوب ویدئوهایی دارد که تحت عنوان اجازه‌نامهٔ مشترکات خلاقانه است.

با این اجازه‌نامه شما می‌توانید ویدئوهایی که افراد دیگری در یوتیوب درست کرده‌اند را در کانال خود آپلود کنید و از طریق بازدید بازدیدکنندگان از این ویدئوها بتوانید پول دربیاورید. در روش کسب درآمد از یوتیوب بدون ساخت ویدئو حتماً باید این را در نظر گرفته باشید که ویدیوهای شما تحت عنوان اجازه‌نامهٔ مشترکات خلاقانه باشند. در غیر این صورت، کسب درآمد از این روش غیرقانونی است.

آموزش صفر تا صد درآمد از یوتیوب: کسب درآمد از یوتیوب بدون ساخت ویدئو

آیا کسب درآمد از یوتیوب حلال است؟

حالا که ما درمورد شیوه‌های مختلف کسب درامد از یوتیوب صحبت کردیم شاید کسانی که در ایران می‌خواهند از این راه کسب درآمد کنند این سؤال برایشان پیش بیاید که آیا کسب درآمد از یوتیوب حلال است؟ پاسخ این است که کسب درآمد از یوتیوب حلال است، درصورتی‌که شما قوانین اسلامی را رعایت کنید و محتوایی که تولید می‌کنید با توجه به اصول شرعی جمهوری اسلامی ایران و قوانین اسلامی مربوط به این زمینه باشند. برای مثال، موضوع و تصویر محتوای یوتیوب شما نباید در مورد چیزهای حرام نباشد.

برای همین، در پاسخ این مسئله که آیا کسب درآمد از یوتیوب حلال است، می‌توان گفت که درصورتی حلال است که قوانین اسلامی و شرعی مربوط به آنزیر پا گذاشته نشود. بنابراین، حکم درآمد از یوتیوب شرعی است، اما شما باید حواستان باشد که محتوایتان با قوانین جمهوری اسلامی مطابقت داشته باشد و قوانین شرعی آن را زیر نظر زیر پا نگذارید. در غیر این صورت، حکم درآمد از یوتیوب غیرشرعی است و شما ممکن است برطبق قوانین مجازات شوید.

آیا کسب درآمد از یوتیوب حلال است؟

کسب درآمد از یوتیوب با گوشی به تومان در ایران

گفتیم که شما باید حساب Google Adsense را برای کسب درامد از یوتیوب به وجود بیاورید. دلیل این کار  این بود که این روش اصلی کسب درآمد از یوتیوب است و برای دریافت هزینه‌هایی که شما از تبلیغات یوتیوب به دست می‌آورید یک کار ضروری است. متأسفانه ایران جزو  کشورهایی نیست که شما می‌توانید از طریق آن اکانت Google Adsense را به وجود بیاورید. در این‌جا شاید برای شما این سؤال به وجود بیاید که پس من چطور می‌توانم کسب درآمد از یوتیوب با گوشی به تومان را انجام دهم و چطور درآمدهای دلاری را به تومان نقد کنم؟

کسب درآمد از یوتیوب با گوشی به تومان در ایران

از دوست یا آشنایتان در خارج از کشور بخواهید تا اکانت Google Adsense را برایتان راه اندازی کند

یک راه این است که اگر شما دوست یا آشنایی در خارج کشور دارید و آن فرد می‌تواند برای شما یک حساب Google Adsense را به وجود بیاورد، از او بخواهید تا این اکانت را برایتان باز کند. اگر شما این روش را در اختیار داشته باشید که چه بهتر. پول شما به اکانت دوستتان واریز خواهد شد و آن دوست یا آشنای قابل‌اعتماد این مبلغ را برای شما در امانت نگهداری خواهد کرد. اما بسیاری از ایرانیان هستند که هم‌چین امکانی را در اختیار ندارند و هنوز هم می‌خواهند کسب درآمد از یوتیوب با گوشی به تومان را هم داشته باشند.

از دوست یا آشنایتان در خارج از کشور بخواهید تا اکانت Google Adsense را برایتان راه اندازی کند

با استفاده از یک واسطه اکانت Google Adsense را راه اندازی کنید

روش دوم این است که شما از طریق یک آژانس واسطه اکانت Google Adsense را به وجود بیاورید. این آژانس واسطه اکانت Google Adsense را برای شما به وجود خواهد آورد و هزینه‌های تبلیغاتی که شما از تبلیغات یوتیوب کسب می‌کنید را دریافت خواهد کرد. این شرکت قسمتی از این هزینه‌ها را به‌عنوان کارمزد خود در نظر می‌گیرد و معادل تومان باقی آن را به حساب شما در ایران واریز می‌کند. بنابراین، راه‌های کسب درآمد از یوتیوب در ایران آن‌قدر هم که فکر می‌کنید غیرممکن نیست. شما می‌توانید پول دلاری که از طریق یوتیوب کسب می‌کنید را به تومان نقد کنید.

(خواندن مطلب کدهای دستوری همراه اول را به مشترکین این سیم کارت‌ها پیشنهاد می‌کنیم.)

با استفاده از یک واسطه اکانت Google Adsense را راه اندازی کنید

میزان کسب درآمد یوتیوب چقدر است؟

فرض کنید که شما تمام شرایط و یوتیوب برای گذاشتن تبلیغات بر روی ویدیوها را رعایت کرده‌اید (یعنی شما یک هزار فالوور دارید و میزان تماشای ویدئوهای شما به ۴ هزار ساعت رسیده‌است). دراین‌صورت، زمانی‌که به ویدئوهای شما دارای تبلیغات شوند متوسط میزان هزینه‌ای که یوتیوب به شما پرداخت می‌کند بین 0.01 دلار تا 0.03 دلار برای هر یک از بازدیدها از تبلیغات است.

میزان کسب درآمد از یوتیوب چقدر است: هر 1000 بازدید در یوتیوب چقدر درآمد دارد؟

حالا که ما یک تصور کلی از این به شما دادیم که کسب درامد از یوتیوب چقدر است، می‌خواهیم بدانیم که هر 1000 بازدید در یوتیوب چقدر درآمد دارد. طبق بررسی‌های انجام‌شده هر کس که دارای یک کانال یوتیوب باشد می‌تواند توسط ۱ هزار بازدید از یک تبلیغ ۱۸ دلار را کسب کند. همچنین، بررسی‌های دیگر نشان داده‌اند که اگر کانال یوتیوبی خیلی پرطرف‌دار باشد فردی که مسئول آن کانال است می‌تواند به‌ازای هر 1000 بازدید در یوتیوب ۵ دلار کسب کند. بنابراین، کسانی که به‌دنبال بیشترین درآمد از یوتیوب در ایران هستند، باید اول در این جهت تلاش کنند که محتوای ویدیوهایشان خیلی جذاب باشد که مخاطبان بیشتری جذب کانالشان شوند. به این صورت، ویدئوهای آن‌ها هم بیشتر بازدید دارند. اگر شما بتوانید ویدیوهای جذابی بگذارید و قوانین و شرایط یوتیوب را زیر پا نگذارید، احتمال این‌که بیشترین درآمد از یوتیوب در ایران را داشته باشید بیشتر است.

(اگر مشترک سیمکارت ایرانسل هستید، مطلب کدهای دستوری ایرانسل را نیز مطالعه کنید.)

میزان کسب درآمد از یوتیوب چقدر است: هر 1000 بازدید در یوتیوب چقدر درآمد دارد؟

نحوه کسب درآمد از یوتیوب در ایران: آیا درآمد یوتیوبرهای ایرانی به تعداد فالوور های آن‌ها بستگی دارد؟

خیر. درآمد یوتیوبر های ایرانی به تعداد فالوور های کانال یوتیوب آن‌ها بستگی ندارد. فالوور های یوتیوب شما افرادی هستند که اکانت شما را دنبال می‌کنند. هر موقع که شما ویدئو جدید را تولید کنید این افراد در صفحه یوتیوبشان از این مسئله آگاهی پیدا می‌کنند و می‌توانند دسترسی راحت‌تری به محتوای ویدئوی شما در یوتیوب داشته باشند. اما یوتیوب فقط به‌ازای بازدیدهای تبلیغات بر روی ویدئوهای شما به شما مبلغ پرداخت می‌کند، نه به‌ازای تعداد فالوور های اکانت یوتیوب. بااین‌وجود، شما نباید ارزش فالوور ها و دنبال کننده‌های اکانت خود را دست‌کم بگیرید.

دنبال کننده‌های اکانت یوتیوب شما ارزشمند هستند، زیرا آن‌ها اول از همه به محتوای شما دسترسی دارند و احتمالش بیشتر است که ویدئوهای شما را لایک کنند یا بر روی آن‌ها کامنت بگذارند. برای همین، اگر می‌خواهید در ایران نیز از یوتیوب کسب درآمد داشته باشید، نباید منبع درآمد یوتیوبرهای ایرانی از فالوور های آن‌ها را دست‌کم بگیرید.

نحوه کسب درآمد از یوتیوب در ایران: آیا درآمد یوتیوبرهای ایرانی به تعداد فالوور های آن‌ها بستگی دارد؟

روش کسب درآمد از یوتیوب با گوشی رایگان: انواع سایت محاسبه درآمد یوتیوب

اگر بخواهید ببینید که تولیدکننده‌های محتوا در بر روی یوتیوب چقدر از این راه می‌توانند درآمد کسب کنند، می‌توانید به انواع سایت محاسبه درآمد یوتیوب مراجعه کنید. این نوع سایت‌ها عملکرد افراد در یوتیوب و میزان درآمد آن‌ها را محاسبه می‌کنند. چند سایت برای این کار وجود دارد که ما یکی از آن‌ها را مثال می‌زنیم.

(اگر از سیمکارت رایتل استفاده می‌کنید مطلب کدهای دستوری رایتل می‌تواند برای شما مفید باشد.)

روش کسب درآمد از یوتیوب با گوشی رایگان: انواع سایت محاسبه درآمد یوتیوب

سایت محاسبه درآمد یوتیوب: وب‌سایت Social Blade

وب‌سایت Social Blade ابزاری است که شما علاوه‌بر میزان درآمد از یوتیوب می‌توانید عملکرد اکانت ها در اینستاگرام را هم به این وسیله تحلیل کنید. در قسمت بالای سمت راست صفحه اصلی وب‌سایت Social Blade یک نوار جستجو وجود دارد. شما باید اول نام کانالی که می‌خواهید عملکرد مالی آن را بسنجید را وارد این نوار کنید. بعد از این‌که نام این کانال را وارد کردید، این وب‌سایت آماری را در مورد این کانال به شما ارائه می‌دهد. این آمار در مورد تعداد بازدید ویدیوها، تعداد فالوور هایی که کانال را پیروی می‌کنند و میزان درآمد دلاری است که صاحب کانال کسب می‌کند. البته در استفاده از این وب‌سایت دقت داشته باشید که وب‌سایت Social Blade میزانی که به شما ارائه می‌دهد یک میزان تخمینی و برآوردی است و ممکن است با میزان واقعی فاصله داشته باشد.

سایت محاسبه درآمد یوتیوب: وب‌سایت Social Blade

کسب درآمد از یوتیوب با گوشی برای نوجوانان

نوجوانانی که علاقه به کسب درآمد از یوتیوب دارند ممکن است بخواهند به این روش‌ها روی بیاورند. اما در ابتدای مطلب روش‌های کسبِ درآمد از یوتیوب را توضیح می‌دادیم این مسئله را مشخص کردیم که یکی از شرایط ورود و کسب درآمد از یوتیوب این است که شما باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید. بنابراین، کسب درآمد از یوتیوب با گوشی برای نوجوانان درصورتی‌که سنشان کمتر از ۱۸ سال است قوانین یوتیوب را زیر پا می‌گذارد. بااین‌حال، اگر شما نوجوانی هستید و می‌خواهید این کار را امتحان کنید بهتر است که برای دور زدن قوانین یوتیوب به سراغ روش‌های کسب درآمد از یوتیوب با دیدن ویدئو بروید یا روش کسب درآمد از یوتیوب بدون ساخت ویدئو را امتحان کنید.

دلیل آن این است که اگر شما کانالی را درست کنید و در تولید ویدئوهایتان صورت خود را به دنیا نشان دهید، دراین‌صورت، بخش مدیریتی و نظارت بر یوتیوب متوجه می‌شود که شما قوانین آن را زیر پا گذاشته‌اید و ممکن است کانال شما را حذف کند.

(از مطلب رومینگ ایرانسل نیز بازدید کنید.)

کسب درآمد از یوتیوب در افغانستان

همان‌طور که می‌دانیم اینترنت راه‌های ارتباطی را برای افراد در سراسر دنیا باز کرده‌است. شما در هر نقطه‌ای از دنیا که باشید و تجهیزات لازم برای دسترسی به اینترنت را داشته باشید، با داشتن یک اسمارت فون یا یک کامپیوتر می‌توانید به‌راحتی محتوائی که تولید می‌کنید را با دنیا به اشتراک بگذارید. ما در این بخش می‌خواهیم بدانیم که روش به دست آوردن درآمد از یوتیوب در افغانستان چگونه است؟ آیا  کاربران افغانی می‌توانند از یوتیوب در این کشور درآمد داشته باشند یا خیر؟

کسب درآمد از یوتیوب در افغانستان

محدودیت‌های کسب درآمد از یوتیوب در افغانستان

اولین چیزی که باید در مورد روش کسب درامد از یوتیوب در ایران و کشورهایی مثل افغانستان است بدانید این است که آی‌پی شما ممکن است توسط یوتیوب تشخیص داده شود و شما نتوانید وارد این اپلیکیشن شوید. اولین کاری که شما می‌کنید این است که یک vpn را بر روی اسمارت فون یا کامپیوترتان نصب کنید و اول از همه از طریق آن وارد یوتیوب شوید. با روشن کردن vpn آی‌پی اینترنت شما هم تغییر پیدا می‌کند و شما به‌راحتی می‌توانید وارد یوتیوب شوید. مسئله دومی که شما باید در نظر بگیرید این است که خیلی از کسانی که محتوای یوتیوب را تماشا می‌کنند بیشتر افراد انگلیسی‌زبان هستند، زیرا انگلیسی یک‌زبان بین‌المللی است.

کاربرانی هستند که به زبان‌های دیگر مثل آلمانی، روسی و چینی هم محتوا تولید می‌کنند، اما اگر می‌خواهید ویدیوهای شما بیشترین تعداد بازدید را داشته باشند از این راه کسب درآمد کنید بهتر است محتوایی که درست می‌کنید به زبان انگلیسی باشد.

(از مطلب رومینگ همراه اول نیز بازدید کنید.)

محدودیت‌های کسب درآمد از یوتیوب در افغانستان

نقد کردن پول بدست آمده از یوتیوب

یک مانع دیگر که ممکن است بر سر راه کسب درآمد از یوتیوب در افغانستان وجود داشته باشد این است که شما چگونه می‌توانید پولی که با استفاده از اکانت یوتیوب کسب کرده‌اید را دریافت کنید. یک روش کاربردی این است که شما یک اکانت بین‌المللی پولی داشته باشید. اگر این روش برای شما امکان پذیر نبود، اگر در ایران زندگی می‌کنید می‌توانید از طریق شرکت‌های واسطه پولتان را دریافت کنید. این شرکت‌ها بعد از این‌که پول شما را از یه یوتیوب دریافت می‌کنند، قسمتی از آن پول را به‌عنوان کارمزد به خودشون تعلق می‌دهند و باقی آن پول را به حساب شما در ایران واریز می‌کنند.

نقد کردن پول بدست آمده از یوتیوب

نتیجه‌گیری

کسب درآمد از راه‌اندازی یک کانال یوتیوب تولید کردن محتوا می‌تواند خیلی پرسود و فایده باشد. اما با توجه به تمام مطالبی که ما در این مقاله گفتیم شما باید در این راه پشتکار و جدیت داشته باشید و دشواری‌های آن را هم به جان بخرید. بااین‌وجود، خیلی‌ها در این زمینه موفق شده‌اند و همین مسئله به شما نشان می‌دهد که چنین کاری غیرممکن نیست. اگر شما شور و اشتیاق این کار را داشته باشید و حاضر باشید از پس چالش آن بر بیایید، می‌توانید بیشترین درآمد از یوتیوب در ایران را با تولید محتوای جذاب و جذب فالوور های خود داشته باشید.

اگر هم قوانین شرعی مربوط به تولید محتوا را در ایران را رعایت کنید، حکم شرعی کسب درآمد از یوتیوب برای شما حلال است. فقط در صورت تولید محتوای نامشروع یا غیرمجاز شما باید در مورد حکم شرعی کسب درامد از یوتیوب نگران باشید. امیدواریم مطالب گفته‌شده در این مقاله به شما در راه‌اندازی و گسترش کانال یوتیوبتان و کسب درآمد بیشتر کمک کنند.

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات

اجتمانو
۱۷ بهمن ۱۴۰۱

ممنون از این مطلب کاربردی

وحید باقرپور
۱۹ شهریور ۱۴۰۱

سلام و سپاس از تاپیک ارزشمند و کاربردی شما...موفق باشید

اضافه کردن نظر جدید