ترفندهای اینستاگرام : استفاده‌ی حرفه‌ای‌تر از این پلتفرم محبوب جهانی

ما در این مطلب ایساج تصمیم داریم به معرفی برخی از ترفندهای جالب اینستاگرام اشاره کنیم، ترفندهایی که یک کاربر کاربلد اینستاگرام باید بداند! در این مقاله شما با ترفندهای استوری اینستاگرام، ترفندهای مخفی اینستاگرام، جدیدترین ترفندهای اینستاگرام و ترفندهای ادمین اینستاگرام آشنا خواهید شد. پس با ما همراه باشید.

ترفندهای اینستاگرام

برنامه‌ی اینستاگرام (Instagram) از زمان راه‌اندازی، به یکی از بزرگ‌ترین رسانه‌های اجتماعی به اشتراک‌گذاری عکس در روی زمین تبدیل شد. یکی از دلایل این محبوبیت جهانی اینستاگرام و موفقیت آن نسبت به سایر رقبا، استفاده‌ی راحت از آن است. با این حال، همانند سایر پلتفرم‌ها و سرویس‌های اجتماعی، اینستاگرام هم مجبور بود برای پیشی گرفتن از رقبای خود، ویژگی‌های جدیدی به این برنامه اضافه کند و به این ترتیب به مرور زمان استفاده از اینستاگرام کمی پیچیده‌تر شده است. این بدان معناست که بسیاری از ترفندهای اینستاگرام پنهان هستند و اکثر کاربران هیچ ایده‌ای برای دسترسی به آنها ندارند.

ترفندهای اینستاگرام

ترفندها و نکات جالب اینستاگرام که همه باید بدانند

اینستاگرام به یک شبکه‌ی اجتماعی بسیار محبوب تبدیل شده و در نتیجه‌ی این محبوبیت، به یک بستر اصلی برای فرصت‌های بازاریابی شده است. برای مثال شاید جالب باشد بدانید 80% از کاربران اینستاگرام بر اساس چیزهایی که در این پلتفرم مشاهده می‌کنند، خریدهای خود را انجام می‌دهند! و البته افراد از اینستاگرام به صورت معمولی استفاده نمی‌کنند و 60% از کاربران فعال این پلتفرم، به طور روزانه از آن دیدن می‌کنند. به هر حال برای کسانی که قبلا از این پلتفرم استفاده نکرده‌اند یا کسانی که می‌خواهند استفاده‌ی بهتری از اینستاگرام داشته باشند، اینستاگرام دارای ترفندها، تنظیمات، گزینه‌های جستجو و ویژگی‌های جالب است که باید در مورد آن بدانند.

نکات و ترفندهای اینستاگرام که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم می‌تواند برای تمام کاربران این پلتفرم مفید باشد و با استفاده از این نکات می‌توانید از اینستاگرام به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

(در یکی از مطالب ایساج به موضوع داغ بررسی تفاوت اینترنت 4G و 5G پرداخته‌ایم.)

نکات جالب اینستاگرام

ترفندهای اینستاگرام: 1. دریافت اعلان پست‌های افراد

اگر برایتان مهم است که پست‌های اینفلوئنسرهای مورد علاقه‌ی خود را از دست ندهید می‌توانید اعلان آنها را روشن کنید تا با هر بار پست گذاشتن آنها به شما اطلاع داده شود. تمام کاری که لازم است انجام دهید این است که اعلان‌ها را برای هر فرد به صورت جداگانه فعال کنید. برای فعال کردن این اعلان‌ها، وارد پروفایل فرد مورد نظر خود شوید، روی سه نقطه در گوشه‌ی سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و از منوی باز شده روی “ Notifications” کلیک کنید. در نهایت اعلان‌ها برای پست‌ها یا استوری‌ها در منو ظاهر می‌شود.

بنابراین، اعلان‌ها برای پست‌ها یا استوری‌ها از جمله جدیدترین ترفندهای اینستاگرام محسوب می‌شود.

ترفندهای اینستاگرام: دریافت اعلان پست‌های افراد

ترفندهای اینستاگرام: 2. استفاده از فونت‌های خاص در بیوی اینستاگرام

شما می‌توانید از فونت‌های خاصی در بیو اینستاگرام استفاده کنید تا مشخصات شما را برجسته‌تر نشان دهد. به طور معمول می‌توان از ایموجی‌ها در قسمت بیو استفاده کرد اما صفحه کلید شما خلاقیت‌ها را محدود می‌کند. با استفاده از چند وب‌سایت می‌توانید از فونت‌های خاصی استفاده کنید.

از طریق تلفن همراه خود و با استفاده از وب‌سایتی مانند (LingoJam) می‌توانید یک فونت جدید در بیوگرافی اینستاگرام خود اضافه کنید. سایت (LingoJam) را روی تلفن همراه خود باز کنید، بیوگرافی مورد نظر خود را در کادر سمت چپ این سایت بنویسید و در کادر سمت راست متن بیوگرافی را با فونت‌های مختلف مشاهده کنید و هر کدام را که دوست داشتید انتخاب کنید و سپس آن را کپی کرده و به بیوگرافی اینستاگرام خود منتقل کنید. سپس برنامه‌ی اینستاگرام را باز کنید، به پروفایل خود بروید، Edit Profile را انتخاب کنید، سپس روی بخش Bio ضربه بزنید و فونت انتخاب خود را در آنجا قرار دهید.

ترفندهایِ اینستاگرام: استفاده از فونت‌های خاص در بیوی اینستاگرام

ترفندهایِ اینستاگرام: 3. مشاهده‌ی پست‌هایی که دوست داشته‌اید!

آیا تا حالا به دنبال پست‌هایی که لایک کرده‌اید گشته‌اید تا همه‌ی آنها را یکجا ببینید؟ تنها کاری که باید انجام بدهید این است که به پروفایل خود بروید و وارد بخش تنظیمات شوید. سپس وارد حساب کاربری (Account) خود شوید و بخش Posts You’ve Liked را انتخاب کنید.

بنابراین، دیدن پست‌های لایک شده از ترفندهای مخفی اینستاگرام است.

ترفندهایِ اینستاگرام: مشاهده‌ی پست‌هایی که دوست داشته‌اید!

ترفندهای اینستاگرام: 4. اضافه کردن و مدیریت چندین اکانت از یک دستگاه

اگر برای کارهای خود نیاز به حساب‌های جداگانه‌ای در اینستاگرام دارید، نگران نباشید. شما می‌توانید حساب کاربری جدیدی در کنار اکانت اصلی اینستاگرام خود بسازید و آن را نیز مدیریت کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از قسمت پروفایل خود وارد بخش تنظیمات شوید.
  • به پایین صفحه بروید و گزینه‌ی افزودن حساب (Add Account) را لمس کنید.
  • نام کاربری و گذرواژه‌ی اکانت جدید خود را اضافه کنید و تمام!

برای جابجایی بین دو حساب کاربری خود لازم است تصویر پروفایل خود را در نوار پایینی اینستاگرام لمس کنید تا تمام اکانت‌های مرتبط به آن را برای شما نمایش دهد و به راحتی می‌توانید با لمس هر کدام از حساب‌های کاربری وارد آن شوید.

(مطلب خروج از اکانت اینستاگرام هم می‌تواند برای شما مفید باشد.)

ترفندهای اینستاگرام: اضافه کردن و مدیریت چندین اکانت از یک دستگاه

ترفندهای اینستاگرام: 5. مجموعه‌ای از پست‌های ذخیره شده ایجاد کنید

یکی از ویژگی‌های جالب اینستاگرام امکان ذخیره کردن پست‌ها است. پست‌های ذخیره‌شده را می‌توانید از طریق منوی تنظیمات، وارد شدن به بخش Account و سپس انتخاب گزینه‌ی Saved مشاهده کنید. در صفحه‌ای که پیش روی شما باز می‌شود می‌توانید با لمس گزینه‌ی (+) در قسمت بالا سمت راست، مجموعه‌ی جدیدی ساخته و آن را نام‌گذاری کنید. سپس روی Next بزنید و عکس‌ها را از قسمت Saved به آن منتقل کنید.

بنابراین، ایجاد مجموعه‌ای از پست های ذخیره شده از جدیدترین ترفندهای اینستاگرام است.

ترفندهایِ اینستاگرام: 6. پنهان کردن، حذف یا غیرفعال کردن کامنت‌ها در اینستاگرام

برنامه‌ی اینستاگرام به کاربران خود اجازه می‌دهد آنچه در صفحه‌ی آنها اتفاق می‌افتد را تحت کنترل داشته باشند. این امر به ویژه اگر یک اکانت کاری داشته باشید می‌تواند بسیار مهم باشد. شما می‌توانید کامنت‌های پست خود را با استفاده از کلمات کلیدی فیلتر کنید. برای این کار به بخش Options بروید و Comments را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید پنهان کردن نظرات نامناسب (Hide Inappropriate Comments) را تغییر دهید و حتی کلمات کلیدی خاصی را که نامناسب هستند وارد کنید تا کامنت‌های حاوی آنها نمایش داده نشود.

برای حذف کامنت‌های زیر پست خود می‌توانید روی آن دو بار ضربه بزنید و متن را به آرامی به سمت چپ بکشید. نماد سطل زباله که برای این کامنت ظاهر می‌شود را انتخاب کنید. کامنت‌های خود را نیز می‌توانید به همین شیوه حذف کنید.

علاوه بر این شما قادر خواهید بود به طور کامل کامنت پست خود را ببندید و این کار را برای هر پست باید به صورت جداگانه انجام دهید. برای این کار، تصویری که نمی‌خواهید کسی برای آن کامنت بگذارد را انتخاب کنید. وقتی برای افزودن متن، تگ و افزودن لوکیشن می‌رسد روی گزینه‌ی تنظیمات پیشرفته (Advanced Settings) کلیک کنید. صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که می‌توانید به راحتی بخش کامنت‌ها را در آن خاموش کنید. این کار را با فعال کردن Turn Off Commenting انجام دهید.

بنابراین، یکی از ترفندهای ادمین اینستاگرام، پنهان کردن نظرات نامناسب است.

ترفندهایِ اینستاگرام: پنهان کردن، حذف یا غیرفعال کردن کامنت‌ها در اینستاگرام

ترفندهایِ اینستاگرام: 7. مرتب سازی فیلترها و غیرفعال کردن موارد بدون استفاده

اگر از اینستاگرام خود زیاد استفاده می‌کنید احتمالا چند فیلتر خاص و دلخواه دارید که اکثرا از همان‌ها استفاده می‌کنید و برخی دیگر هم هیچ‌وقت به کارتان نمی‌آید. برای ادیت راحت‌تر تصاویر می‌توانید فیلترها را در پنجره‌ی ویرایش مرتب کنید و مواردی که به کارتان نمی‌آید را پنهان کنید. برای تغییر ترتیب یا پنهان کردن فیلترها، یک پست جدید اضافه کنید و ویرایش آن را آغاز کنید. وقتی به صفحه‌ی فیلترها رسیدید به انتهای سمت راست فیلترها بروید و روی گزینه‌ی Manage کلیک کنید. برای مرتب سازی مجدد فیلترها، انگشت خود را روی فیلتر مورد نظر نگه دارید و آن را جابجا کنید و برای پنهان کردن آنها نیز تیک سمت راست آنها را بردارید.

ازاین‌رو، مدیریت فیلترها یکی دیگر از ترفندهای استوری اینستاگرام بشمار می‌آید.

ترفندهای اینستاگرام: 8. پین کردن نظرات مثبت در بخش کامنت‌های اینستاگرام

یکی دیگر از ترفندهای جالب اینستاگرام که می‌تواند خیلی مفید و کاربردی باشد، پین کردن نظراتی خاص در بخش کامنت‌ها است. برای این کار باید در بخش کامنت‌ها، یکی را انتخاب کنید و آن را به سمت چپ بکشید، به این ترتیب از بین گزینه‌های نمایش داده شده، علامت پین را انتخاب کنید تا کامنت مورد نظر به بالای لیست منتقل شود. با انجام این کار یک نوتیفیکیشن نیز برای فردی که کامنت گذاشته نیز ارسال می‌شود. البته این نکته را هم به یاد داشته باشید که شما تنها قادر خواهید بود سه کامنت را در هر پست پین کنید.

(اگر از اپراتور رایتل استفاده می‌کنید مطلب رومینگ رایتل می‌تواند برای شما کاربردی باشد.)

ترفندهای اینستاگرام: پین کردن نظرات مثبت در بخش کامنت‌های اینستاگرام

 دنیا را از چشم دیگران ببینید

همه‌ی ما دوستان، خانواده یا افراد خاصی را دنبال می‌کنیم و پست‌ها و استوری‌های آن را نگاه می‌کنیم. اما خب این افراد ممکن است بهترین عکس‌ها و یا حتی چیزهایی که ممکن است دوست داشته باشید را به اشتراک نگذارند. برای دیدن دنیا از چشم دیگران روی برگه‌ی Search & Explore را لمس کنید (منظورمان همان قسمت ذره‌بین اینستاگرام است) تا عکس‌ها و ویدئوهای عمومی را از کاربران مختلف دنیا ببینید. بعلاوه می‌توانید لوکیشن‌های مختلف، نام یک شهر یا کشور را سرچ کنید و عکس‌ها و ویدئوهای کاربران در آن نقاط را نگاه کنید.

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات