رفع محدودیت عضویت در کانال تلگرام

تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌ها با قابلیت‌های متعددی همراه است. از جمله‌ی این قابلیت‌ها، امکان ساخت گروه یا کانال‌های متنوع است. با این حال تلگرام نیز با محدودیت‌هایی همراه است که می‌تواند کمی کار را سخت کند. برای مثال برای تعداد کانال و گروه‌های هر کاربر یک سقف مجاز وجود دارد. اما چگونه محدودیت عضویت در کانال تلگرام را برداریم؟ روش‌هایی برای رفع محدودیت عضویت در کانال و گروه تلگرام و مشکل عضو نشدن کانال تلگرام وجود دارد و ما در ادامه این مطلب ایساج در خصوص آموزش رفع محدودیت عضویت در کانال تلگرام صحبت خواهیم کرد.

رفع محدودیت عضویت کانال تلگرام

آموزش رفع محدودیت عضویت در کانال تلگرام و مشکل عضو نشدن در کانال تلگرام

اگر تعداد زیادی کانال فعال در تلگرام خود دارید احتمالا با خطای Too Many Communities و مشکل عضو نشدن تو کانال تلگرام مواجه می‌شوید. این پیام نشان‌دهنده‌ی عضویت در بیش از 500 گروه و کانال است و پس از آن دیگر نمی‌توانید در کانال‌های جدیدی عضو شوید مگر اینکه تعدادی از کانال‌های قدیمی خود را حذف کنید. اما برای رفعِ محدودیت عضویت در کانال تلگرام 500 در ایفون و اندروید چه کار می‌توان کرد و چطور می‌توان مشکل عضو نشدن در کانال تلگرام را حل کرد؟

نسخه‌ی پریمیوم تلگرام با دریافت حق اشتراک ماهانه، بسیاری از این محدودیت‌ها را از بین برده است و این مساله شامل رفع محدودیتِ عضویت در کانال تلگرام نیز می‌شود. به این ترتیب کاربران نسخه‌ی پریمیوم تلگرام می‌توانند بدون هیچ محدودیتی در 1000 گروه و کانال مختلف عضو شوند.

مشکل عضو نشدن در گروه تلگرامرفع محدودیت 200 نفر کانال تلگرام یا 500 نفر با نسخه‌های جدید تلگرام پرمیوم امکان‌پذیر است ولی دانلود تلگرام بدون محدودیت عضویت کانال تلگرام به صورت عادی امکان‌پذیر نیست.

(در مورد فضای ذخیره سازی ابری بیشتر بخوانید.)

رفع محدودیت عضویت کانال تلگرام با خارج شدن از کانال‌های اضافی

رفع محدودیت عضویت در کانال تلگرام: 1. خارج شدن از کانال‌های تلگرام در گوشی

امکان استفاده از نسخه‌ی پریمیوم برای خیلی از کاربران تلگرام وجود ندارد، بنابراین زمانی که به سقف 500 کانال و گروه در تلگرام برسید، با پیغام خطای سقف مجاز روبرو می‌شوید. اما برای رفع مشکل به سقف مجاز رسیدید در تلگرام لازم است از چند کانال یا گروه خود خارج شوید تا بتوانید سراغ کانال‌های جدید بروید. برای حذف کانال های مخفی تلگرام و رفع محدودیت عضویت کانال تلگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد برنامه‌ی تلگرام شده و یکی از کانال‌های اضافی که کمتر به سراغ آن می‌روید را باز کنید.
  2. پس از وارد شدن به کانال، روی آیکون سه نقطه در گوشه‌ی بالای صفحه ضربه بزنید و از میان گزینه‌های موجود در آن، گزینه‌ی Leave Channel را انتخاب کنید.
  3. پس از این کار یک پیام تایید برای شما نمایش داده می‌شود که باید گزینه‌ی Leave Channel را انتخاب کنید تا با موفقیت از آن خارج شوید.

رفع مشکل عضو نشدن در کانال ها در تلگرام: با حذف کانال ها و گروه های بیش از حد در تلگرام می‌توانید نسبت به رفع مشکل عضویت در کانال تلگرام و اد نشدن در کانال تلگرام اقدام کنید تا بتوانید عضو کانال‌های جدیدتری شوید.

(در ایساج بخوانید: گوگل ویس چیست و چه کاربردی دارد؟)

رفع مشکل عضویت در کانال تلگرام: خارج شدن از کانال‌های تلگرام در کامپیوتر و رفع لیمیت تلگرام

فرقی نمی‌کند تلگرام را در کجا باز می‌کنید؛ نسخه وب، تلگرام دسکتاپ و اپلیکشن تلگرام همگی از نظر محدودیت‌ها مشابه هستند. بنابراین برای رفع محدودیت عضویت در کانال تلگرام در کامپیوتر هم می‌توانید مراحل مشابهی را طی کنید و از کانال‌های قدیمی خارج شوید تا بتوانید عضو کانال‌های جدیدی شوید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد نسخه‌ی وب تلگرام خود شوید.
  2. کانالی که قصد خروج از آن دارید را انتخاب و باز کنید.
  3. روی آیکون سه نقطه در بالای صفحه و روبروی نام کانال کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه‌ی Leave Channel را انتخاب کنید.
  4. سپس خروج از کانال را تایید کنید. در نهایت می‌توانید با حذف کانال‌های قدیمی، عضو کانال‌های جدیدی شوید.

رفع مشکل به سقف مجاز رسیدید در تلگرام دسکتاپمحدودیت عضویت در کانال و گروه تلگرام مختص اپلیکیشن آن نیست و کاربران در نسخه وب یا نسخه ویندوز نیز با مشکل مشابهی مواجه خواهند شد و باید نسبت به رفع مشکل وارد نشدن به کانال تلگرام اقدام کنید.

(از مطلب راهنمای خروج از اکانت تلگرام بازدید کنید.)

جلوگیری از عضویت ناخواسته در گروه‌ها و کانال‌ها

رفع محدودیت عضویت در کانال تلگرام: 2. جلوگیری از عضویت ناخواسته در گروه‌ها و کانال‌ها

خیلی اوقات ممکن است تلگرام را باز کنید و با چند کانال و گروه جدید مواجه شوید که خودتان عضو آنها نشده‌اید! این عضویت ناخواسته در کانال‌ها و گروه‌ها می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور شما را با خطای Too Many Communities و مشکل عضو نشدن گروه تلگرام مواجه کند. با این حال تنظیمات تلگرام می‌تواند با جلوگیری از این عضویت‌های ناخواسته باعث برداشتن محدودیت عضویت در کانال تلگرام و رفع مشکل too many communities در تلگرام شود.

برای رفع مشکل وارد نشدن به کانال تلگرام شاید لازم باشد برخی از کانال‌های قدیمی را پاک کنید!

مراحل رفع مشکل عضویت در کانال تلگرام

حتما برای شما هم پیش آمده که تعجب کنید چرا عضو کانال تلگرام نمیشوم! بله این اد نشدن در کانال تلگرام به خاطر وجود کانال‌ها و گروه‌هایی است که ناخواسته عضو آنها شده‌اید و حالا تنها راه برای رفع مشکل وارد نشدن به کانال تلگرام، حذف آنهاست! اما خب برای جلوگیری از عضویت ناخواسته در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد برنامه‌ی تلگرام شوید و با لمس سه خط موازی در گوشه‌ی بالای صفحه، گزینه‌ی تنظیمات یا Setting را انتخاب کنید.
  2. در بخش تنظیمات، وارد بخش حریم خصوص و امنیت یا Privacy and Security شوید و روی گزینه‌ی گروه‌ها و کانال‌ها (Groups and Channels) ضربه بزنید.
  3. در صفحه‌ای که پیش روی شما باز می‌شود دو گزینه‌ی همه (Everybody) و مخاطبین من (My contacts) وجود دارد که لازم است آن را به مخاطبین من تغییر دهید.
  4. در بخش پایینی نیز می‌توانید به مخاطبین خاص خود اجازه‌ی افزودن شما به کانال یا گروه بدهید و یا این اجازه را برای همیشه از آنها بگیرید.
  5. در صورت اعمال هر گونه تغییر، در بالای صفحه سمت راست یک علامت تیک نمایش داده می‌شود که باید آن را لمس کنید تا تغییرات اعمال شده، ذخیره شود.

چرا عضو کانال تلگرام نمیشوم: برای جلوگیری از عضویت ناخواسته در کانال‌ها و گروه‌ها در نسخه وب تلگرام یا نسخه دسکتاپ و رفع محدودیت عضویت کانال تلگرام باید همین مراحل گفته شده را دنبال کنید.

(با روش دیلیت اکانت تلگرام آشنا شوید.)

رفع مشکل ساخت کانال در تلگرام

اگر تصمیم دارید یک کانال جدید در تلگرام بسازید به سادگی می‌توانید روی علامت سه خط موازی در بالای تلگرام ضربه بنزید و در بین گزینه‌های موجود، New Channel را مشاهده کنید. اما خیلی از کاربران این گزینه را در تلگرام خود ندارند. علت این مشکل می‌تواند این باشد که این گزینه با بروزرسانی جدید جابجا شده باشد.

به این ترتیب برای ساخت کانال در تلگرام وارد این برنامه شوید و روی علامت مداد در پایین صفحه ضربه بزنید. در صفحه‌ای که پیش روی شما باز می‌شود، می‌توانید در بالای صفحه گزینه‌ی New Channel را مشاهده کنید.

رفع بن شدن در کانال تلگرام

در این مطلب ایساج در خصوص از بین بردن محدودیت عضویت در کانال تلگرام و رفع مشکل عضو نشدن در گروه و کانال تلگرام صحبت کردیم. اگر تعداد کانال‌ها و گروه‌های زیادی در تلگرام خود دارید، ممکن است برای عضویت در یک کانال جدید با خطای اد نشدن در کانال تلگرام مواجه شوید. به این ترتیب برای رفع محدودیت عضویت در کانال های تلگرام، شاید لازم باشد برخی از کانال‌های مخفی یا کم استفاده خود را حذف کنید. روش‌ها و نکاتی که در این مطلب به آنها اشاره کردیم برای رفع محدودیتِ عضویت در کانال تلگرام فارسی نیز قابل استفاده است.

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات

وحید
۰۱ خرداد ۱۴۰۲

سلام، اکانت منو عضو کانال‌های تبلیغاتی کردن، موبوگرام داشتم، پاکش کردم‌تلگرام نصب کردم، کانال‌هایی ک عضو هستم رو نشون نمیده اصلا. پیغام خطای بیشتر از ۵۰۰ کانال عضو هستم میده. چجوری میتونم ازون کانال‌های تبلیغاتی حذف شم؟

مهدی
۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

سلام من عضو گروه یاکانالی نیستم اما وقتی میخام داخل گروهی یاکانالی بشم مینویسه مشکل تلگرام هست که داخل نمیره چکارکنم هرکاری کردم باز اینه؟

دلاور
۲۶ فروردین ۱۴۰۲

خیلی عالی

اضافه کردن نظر جدید