کاهش مصرف اینترنت اندروید: آموزش روش‌های کاهش مصرف اینترنت در گوشی های اندروید

مصرف بیش از حد اینترنت وای فای یا اینترنت داده‌های گوشی می‌تواند هزینه‌های زیادی با خود به همراه داشته باشد. در هر صورت آنچه می‌تواند کمک کننده باشد، کاهش مصرف اینترنت در اندروید است که به شما کمک می‌کند در مصرف اینترنت صرفه‌جویی کنید و در واقع مصرف اینترنت خود را مدیریت کنید.در ادامه تصمیم داریم در مورد کاهش مصرف اینترنت برای اندروید، نرم افزار کاهش مصرف اینترنت اندروید و کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام نکاتی را بیان کنیم.

کاهش مصرف اینترنت اندروید

اینترنت ما را به جهان و دنیایی از اطلاعات متصل می‌کند. اگرچه شاید همین دو دهه پیش اینترنت اینقدر در زندگی‌ها مهم نبود، اما امروزه به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی انسان‌ها تبدیل شده است. قابلیت‌های تلفن‌های هوشمند امروزی نیز باعث شده است که اکثر افراد بتوانند به راحتی از اینترنت استفاده کنند. اما گاهی اوقات هزینه‌های خرید بسته‌های اینترنتی بسیار بالا می‌رود.

آموزش کاهش مصرف اینترنت اندروید که تا حد زیادی باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما خواهد شد شامل مواردی همچون محدودکردن مصرف اینترنت در پیام‌رسان‌های تلگرام و واتس‌اپ، برنامه کاهش مصرف اینترنت اندروید، نصب نرم‌افزاهای محدودکننده‌ی مصرف اینترنت و در نهایت نصب نسخه‌های سبک‌تر برنامه‌های کاربردی می‌شود که در ادامه به اختصار در مورد هر کدام صحبت می‌کنیم.

محدودکردن مصرف اینترنت در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها از پرکاربردترین برنامه‌های گوشی هوشمند هستند؛ برنامه‌هایی که کارشان نزدیک کردن آدمها به یکدیگر است. کاربران زیادی روزانه از پیام‌رسان‌های اینستاگرام، تلگرام و واتس‌اپ استفاده می‌کنند. بخشی از مصرف اینترنت در این برنامه‌ها که شاید تا حالا به آن توجه نکرده باشید، مصرف اینترنت برای دانلود عکس‌ها، فیلم‌ها و اسناد است. به همین خاطر لازم است به محض نصب کردن آنها، این گزینه‌ها را غیرفعال کنید تا اینترنت شما صرف دانلود فایل‌های غیرضروری نشود.

کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام

برای کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام می‌توانید گزینه‌ی Data Saver را فعال کنید. برای این کار لازم است ابتدا وارد تنظیمات (Setting) برنامه‌ی اینستاگرام شوید. سپس وارد قسمت حساب کاربری (Account) شده و در آنجا نیز گزینه‌ی Cellular Data Use را لمس کنید. در این قسمت می‌توانید گزینه‌ی Data Saver را فعال کنید تا ویدئوها دانلود نشده و اینترنت کمی مصرف شود.

کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام

کاهش مصرف اینترنت اندروید در تلگرام

در برنامه‌ی تلگرام به صورت پیش‌فرض فیلم‌ها و عکس‌ها دانلود می‌شوند بنابراین لازم است این ویژگی را غیرفعال کنید تا مصرف اینترنت خود را برای موارد غیرضروری کاهش دهید. برای این کار لازم است ابتدا تلگرام خود را باز کرده و وارد بخش تنظیمات (Setting) شوید. در این قسمت از بین گزینه‌های موجود گزینه‌ی Data and Storage را لمس کنید. در صفحه‌ی نمایش داده شده می‌توانید گزینه‌های دانلود اتوماتیک با دیتا، وای فای و رومینگ را غیرفعال کنید. به این ترتیب هیچکدام از فایل‌های غیرضروری برای شما دانلود نخواهد شد و می‌توانید تنها فایل‌های مورد نظر خود را دانلود کنید.

تنظیمات تلگرام برای کاهش مصرف اینترنت اندروید

کاهش مصرف اینترنت اندروید در واتس‌اپ

محدود کردن مصرف اینترنت اندروید در واتس‌اپ نیز تقریبا مشابه تلگرام است. برای این کار لازم است از سه نقطه‌ی بالای واتساپ وارد بخش تنظیمات (Setting) شوید. در بخش تنظیمات روی گزینه‌ی Storage and Data را لمس کنید. در صفحه‌ی باز شده لازم است گزینه‌های بخش Media auto-download را غیرفعال کنید. البته در این بخش می‌توانید مواردی که مایل هستید به طور خودکار دانلود شوند را تیک بزنید و در غیراین صورت تیک آنها را بردارید تا با اتصال به اینترنت دیتا، وای فای یا رومینگ تصاویر، فایل‌های صوتی، ویدئوها و اسناد به صورت خودکار دانلود نشوند.

کاهش مصرف اینترنت اندروید با تغییر تنظیمات واتس اپ

محدودکردن مصرف اینترنت توسط برنامه‌ها

یکی از راه‌های کاهش مصرف اینترنت گوشی اندروید، محدود کردن مصرف اینترنت توسط برنامه‌های مختلف نصب شده است. با اتصال گوشی به اینترنت برنامه‌های مختلف از اینترنت استفاده می‌کنند و به این ترتیب باعث افزایش مصرف اینترنت شما می‌شوند. برای لغو این ویژگی لازم است ابتدا وارد تنظیمات (Setting) و سپس برنامه‌ها (Apps) شوید. برنامه‌های مختلفی که در این قسمت وجود دارد را می‌توانید به صورت جداگانه انتخاب کنید. با باز کردن هر کدام از برنامه‌ها در این قسمت، صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که می‌توانید گزینه‌ی Mobile Data را در آن صفحه مشاهده کنید. این گزینه را لمس کنید و با غیرفعال کردن گزینه‌ی Allow background data usage باعث کاهش مصرف اینترنت توسط این برنامه در اندروید شوید.

به این ترتیب برنامه‌های مورد نظر شما در پس‌زمینه از اینترنت استفاده نمی‌کنند و از حجم مصرفی اینترنتی شما تا حد زیادی کاسته می‌شود.

با برنامه های مختلف مصرف اینترنت اندروید خود را کاهش دهید

نرم‌افزار کاهش مصرف اینترنت اندروید

همه‌ی ما زمان زیادی را در شبکه‌های اجتماعی و یا به طور کلی کار با اینترنت صرف می‌کنیم. با اتصال همیشگی به اینترنت یکی از دغدغه‌های کاربران، کنترل و کاهش مصرف اینترنت در اندروید است. برای این دو روش را پیش‌تر توضیح دادیم. اما روش دیگری که می‌توانید برای محدود کردن مصرف اینترنت بکار ببرید نصب اپلیکیشن‌هایی است که مصرف اینترنت توسط برنامه‌های شما را کنترل و محدود می‌کند. در ادامه به معرفی برخی از این برنامه‌ها می‌پردازیم.

نرم افزارهای کاهش مصرف اینترنت اندروید

نرم‌افزار کاهش مصرف اینترنت اندروید: اپلیکیشن DataEye

نصب برنامه‌ی DataEye یکی از بهترین روش‌ها برای صرفه‌جویی و مدیریت اینترنت و باتری و بعلاوه آزادکردن فضای گوشی است. این برنامه باعث صرفه‌جویی در مصرف اینترنت و باتری گوشی می‌شود و به شما امکان می‌دهد ترافیک داده‌ها را مدیریت کنید. در برنامه‌ی DataEye می‌توانید مشاهده کنید اینترنت شما بیشتر در کدام قسمت مصرف می‌شود و به علاوه به شما امکان می‌دهد برنامه‌های خود را کنترل کنید. همچنین فعال بودن برنامه‌ها در پس‌زمینه باعث می‌شوند باتری گوشی زودتر مصرف شود که این برنامه امکان خاموش کردن مصرف داده‌ها توسط این برنامه‌ها و متعاقبا ذخیره‌ی باتری را فراهم می‌کند.

نرم‌افزار کاهش مصرف اینترنت اندروید: نرم افزار DataEye

برنامه کاهش مصرف اینترنت اندروید: برنامه‌ی GlassWire

یکی دیگر از برنامه‌هایی که می‌تواند به کاهش مصرف اینترنت اندروید کمک کند، برنامه‌ی GlassWire است. این برنامه از مصرف بیش از حد اینترنت و پهنای باند جلوگیری می‌کند. با استفاده از این برنامه می‌توانید مصرف اینترنت داده و وای فای را مدیریت کنید. این برنامه بعلاوه به عنوان یک اپلیکیشن امنیتی نیز عمل می‌کند. اگر برنامه‌ی خاصی در گوشی شما بیش از حد از اینترنت استفاده کند، GlassWire آن برنامه را از مصرف بیش از اندازه‌ی اینترنت محروم می‌کند.

اپلیکیشن GlassWire برای کاهشِ مصرف اینترنت اندروید

نرم‌افزار کاهش مصرف اینترنت اندروید: برنامه‌ی Internet Speed Meter Lite

برنامه‌ی Internet Speed Meter Lite یک ابزار ساده و کاربردی برای پیگیری سرعت اینترنت و مصرف اینترنت در اندروید است. برنامه‌ی Internet Speed Meter Lite سرعت اینترنت شما را نمایش می‌دهد و میزان اینترنت مصرف‌شده را نیز در نوار وضعیت بالای اندروید اعلان می‌کند. این مساله به شما کمک می‌کند در هر زمان که بخواهید اتصال خود به اینترنت را تحت نظر داشته باشید.

برنامه‌ی Internet Speed Meter Lite برای محدود کردن مصرف اینترنت اندروید

نصب برنامه‌های سبک‌تر برای کاهش مصرف اینترنت اندروید

یکی از امکاناتی که اندروید برای کاربران خود فراهم کرده است، امکان نصب و استفاده از برنامه‌های سبک‌تر و نسخه‌های Lite و Go است. این برنامه‌ها که از جمله‌ی آنها می‌توان به Facebook Lite، Gmail Go، YouTube Go و غیره اشاره کرد، علاوه بر اینکه راحت‌تر اجرا می‌شوند و فضای کمتری را نیز اشغال می‌کنند، در مصرف اینترنت نیز کاهش به سزایی دارند. به این ترتیب با نصب این گزینه‌های برنامه‌های اندروید می‌توانید علاوه بر کاهش مصرف فضای حافظه، مصرف اینترنت اندروید را نیز کاهش دهید.

برای آموزش های بیشتر حتما به وبلاگ ایساج سر بزنید.

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات