کم شدن شارژ همراه اول: آشنایی با علت زود تمام شدن اعتبار گوشی و جلوگیری از آن

ما می‌خواهیم در این متن درمورد علت‌های مختلف کاهش شارژ همراه اول، مشکلات شارژ همراه اول و کد جلوگیری از مصرف شارژ همراه اول توضیح دهیم و سپس، راه‌هایی را برای جلوگیری از کم شدن شارژ همراه اول آموزش دهیم. راستی، اگر برای خرید شارژ مستقیم و خرید بسته اینترنت همراه به دنبال روشی مطمئن و ایمن هستید، پنل فروشگاهی ایساج را امتحان کنید!

کم شدن شارژ همراه اول

جلوگیری از کم شدن شارژ همراه اول

برای کسانی که دارای سیم کارت‌های اعتباری هستند این مسئله که شارژ اعتباری گوشی‌شان زود کم شود مسئله شایعی است. اگر شما مالک این نوع سیم کارت همراه اول اعتباری باشید، حتماً شده که شارژ گوشی گوشتان خیلی زود تمام‌شده و این سؤال برای شما پیش‌آمده که چرا گوشی شارژ پولی خالی می‌کند؟ کم شدنِ شارژ همراه اول دلایل مختلفی دارد. در ابتدا اجازه دهید که قبل‌از هرچیزی به سراغ علت زود تمام شدن اعتبار گوشی همراه اول برویم.

جلوگیری از کم شدن شارژ همراه اول

علت زود تمام شدن اعتبار گوشی همراه اول چیست؟

یکی از مشکلاتی که مشترکین سیم کارت‌های اعتباری همراه اول ممکن است با آن مواجه شوند این است که هنگام استعلام شارژ باقیمانده همراه اول متوجه می‌شوند که بدون مکالمه یا ارسال پیامک، شارژ آنها کم شده است. یکی از دلایل کم شدن شارژ همراه اول می‌تواند این باشد که شما اینترنت داده‌های موبایل خود را روشن کرده‌اید و بستهٔ اینترنتی خریداری نکرده‌اید.

اگر بسته اینترنت همراه اول نخریده باشید و اینترنت داده‌هایتان روشن باشد، هزینه این اینترنت از شارژ شما کم می‌شود. برای مثال، اگر شما برنامه‌ای در گوشی‌تان داشته باشید که به‌صورت خودکار فایلی دانلود می‌کند، پس اینترنت همراه شما خیلی سریع‌تر استفاده می‌شود و شارژ شما هم زودتر تمام می‌شود.

برای شارژ مستقیم همراه اول یک روش ثابت و ایمن انتخاب کنید که هم خیالتان از بابت ورود اطلاعات بانکی‌تان راحت باشد و هم مقرون بصرفه باشد. پنل فروشگاهی ایساج، با یک دهه تجربه، اختصاصا مربوط به خرید شارژ است و همین امر، آن را از سایر برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی که کارهای چند منظوره انجام می‌دهند، ایمن‌تر می‌سازد.

(با روش‌های دریافت صورت حساب همراه اول آشنا شوید.)

علت زود تمام شدن اعتبار گوشی همراه اول چیست؟

برای جلوگیری از کم شدن شارژ همراه اول داده‌های همراه خود را خاموش کنید

برای جلوگیری از کاهش شارژ همراه اول در این مورد، شما اول باید داده‌های همراه خود را خاموش کنید و یک بسته اینترنت همراه اول خریداری کنید. علاوه‌براین، شما باید حواستان به برنامه‌هایی که اینترنت مصرف می‌کنند هم باشد و چنین برنامه‌هائی را غیرفعال کنید. مثالی از این برنامه‌ها می‌تواند برنامهٔ بازار یا گوگل پلی باشد که نرم‌افزارهای نصب‌شده بر روی گوشی را به‌طور خودکار بروزرسانی می‌کنند.

گاهی اوقات نیز قطع مصرف اینترنت آزاد همراه اول راه مطمئنی برای عدم استفاده از شارژ سیم کارت است.

راهکارهای جلوگیری از کاهش شارژ همراه اول

چرا گوشی شارژ پولی خالی می‌کند؟

گاهی اوقات تبلیغات پیامکی برای خط شما ارسال می‌شوند. محتوای این پیامک‌ها به‌گونه‌ای است که شما را با ارسال یک عدد به شماره پیامک تشویق می‌کنند تا در قرعه‌کشی‌هایی شرکت کنید. در خیلی از این موارد اگر شما پاسخ این پیامک‌ها را بدهید خدمات ارزش افزوده برای سیم کارت شما فعال می‌شوند و هر پیامک تبلیغاتی که برای شما ارسال می‌شود هزینه‌ای را از شارژ شما کم می‌کند.

بنابراین، یکی از مشکلات شارژ همراه اول که شایع است این است که خیلی از افراد بدون این‌که متوجه باشند این خدمات را فعال می‌کنند و مدام از هزینه شارژ آن‌ها کم می‌شود. برای لغو سرویس خدمات ارزش افزوده یا لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول و جلوگیری از کم شدن شارژ همراه اول باید تمام سرویس‌های فعالی که دارید را بررسی کنید و این سرویس را غیرفعال کنید. به این صورت، شما می‌توانید این نوع علت زود تمام شدن اعتبار گوشی خود را برطرف کنید.

(در مورد لغو تمدید خودکار اینترنت همراه اول نیز مطالعه کنید.)

چرا گوشی شارژ پولی خالی می‌کند؟

کد جلوگیری از کم شدن شارژ همراه اول

در پاراگراف قبلی گفتیم که یکی از انواع علت زود تمام شدن اعتبار گوشی همراه اول این است که شما ممکن است به‌طور ناخواسته خدمات ارزش‌افزوده را فعال کرده باشید. حالا اگر بخواهیم به این علت زود تمام شدن اعتبار گوشی همراه اول را برطرف کنیم چه کار باید کنیم؟ برای این کار شما باید از کد جلوگیری از کاهش شارژ همراه اول و غیرفعال کردن خدمات ارزش‌افزوده استفاده کنید.

کد جلوگیری از کم شدن شارژ همراه اول

برای کاهش هزینه‌های شارژ همراه اول کد جلوگیری از مصرف شارژ همراه اول را شماره گیری کنید

کد جلوگیری از مصرف شارژ همراه اول کد *800# است. بعد از شماره‌گیری کد جلوگیری از مصرف شارژ همراه اول برای شما منویی پدیدار می‌شود که در آن گزینه‌های قطع پیامک تبلیغاتی، قطع خدمات محتوایی، استعلام خدمات فعال و ادامه وجود دارد. شما می‌توانید هر کدام از این گزینه‌ها را انتخاب کنید یا اگر گزینه‌های مورد نظرتان در این منو نبود می‌توانید شمارهٔ گزینهٔ ادامه را ارسال کنید.

معمولاً اگر بخواهید به مشکلات شارژ همراه اول در مورد پیامک‌های تبلیغاتی پایان دهید، باید همان عدد ۱ را ارسال کنید. اگر هم می‌خواهید تمام سرویس‌های خود را غیرفعال کنید، می‌توانید شماره ۲ یعنی قطع خدمات محتوایی را ارسال کنید. به این صورت، مشکلات شارژ همراه اول شما برطرف می‌شود و شما تمام سرویس‌هایی را که باعث افزایش هزینه شارژ همراه اولتان و کم شدن شارژ همراه اول می‌شود را کم می‌کنید.

(با سرویس انتظار تماس همراه اول آشنا شوید.)

با ایساج همیشه شارژ باش!

تعداد کاربران سیم کارت اعتباری بیشتر است یا دائمی؟ آمار دقیق آن‌ها را نمی‌دانم ولی خوب می‌دانم که هر کسی یک سیم کارت دائمی دارد در کنار آن حالا نه دو یا سه، دیگر کمِ کم یک سیم کارت اعتباری را دارد! برای خرید شارژ مستقیم و خرید بسته اینترنت همراه اول، ایساج  ایمن و مقرون بصرفه‌ است.

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات

ناشناس
۱۷ فروردین ۱۴۰۲

وقتی نت داری و از شاژت میره چی؟

اضافه کردن نظر جدید