سه راه ساده و سریع برای ارسال عکس یکبار مصرف در اینستاگرام

اینستاگرام به عنوان یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌ها شناخته می‌شود و تقریبا اکثر افراد از این برنامه استفاده می‌کنند. این اپلیکیشن ویژگی‌ها و امکانات زیادی دارد که باعث شده که در بین کاربران اینترنتی محبوبیت زیادی داشته باشد. یکی از این امکانات ارسال عکس یکبار مصرف در اینستاگرام است. اما چگونه در اینستاگرام عکس یکبار مصرف بفرستیم؟ برای فرستادن عکس یکبار مصرف در دایرکت اینستاگرام روش‌هایی وجود دارد که در این مطلب بلاگ ایساج در مورد راههای مختلف ارسال عکس یکبار مصرف در اینستا صحبت خواهیم کرد. 

آموزش ارسال عکس یکبار مصرف در اینستاگرام: چگونه در اینستا عکس یکبار مصرف بفرستیم؟

حتکا شما هم با نحوه ارسال عکس در دایرکت اینستاگرام آشنا هستید. اما ارسال عکس یکبار مصرف متفاوت از روش عادی‌ای است که ما برای ارسال عکس در دایرکت اینستا استفاده می‌کنیم. امکان ارسال عکس ناپدید شونده در اینستاگرام یکی از ویژگی‌های منحصربفرد این برنامه است.

برای مثال ممکن است بخواهید ویدئو یا عکسی را برای فردی ارسال کنید که در عین حال نمی‌خواهید این ویدئو یا عکس به مدت زیادی در قسمت دایرکت یا پیام‌های آن فرد باقی بماند. در این شرایط، حالت ناپدید شدن در اینستاگرام و امکان ارسال عکس ناپدیدشونده به کمک شما می‌آید. در ادامه این مطلب بیشتر در خصوص نحوه ارسال عکس یک بار مصرف در اینستاگرام صحبت خواهیم کرد. 

چگونه در اینستا عکس یکبار مصرف بفرستیم: ارسال عکس تایم دار اینستا یا فرستادن عکس زمان دار در اینستا حالتی است که عکس پس از ارسال و باز شدن، به طور خودکار حذف می‌شود.

روش ارسال عکس یکبار مصرف در اینستاگرام

روش ارسال عکس یکبار مصرف در اینستاگرام: View Once

در مرحله اول، وارد اپلیکیشن اینستاگرام شده و روی روی آیکونی که به شکل پیام‌رسان کاغذی (همان دایرکت) است، کلیک کنید. در قسمت چت، در کنار اسم پروفایل‌ها آیکونی به شکل دوربین را می‌توانید مشاهده کنید. شما می‌توانید همان جا بر روی آن کلیک کنید و یا می‌توانید وارد خود پروفایل شده و روی آیکون دوربین در پایین صفحه کلیک کنید.

بعد از اینکه روی آیکون دوربین کلیک کردید، عکسی را از گالری گوشی انتخاب کنید و با استفاده از دوربین عکس جدیدی بگیرید. سپس گزینه‌های ویرایش عکس را می‌توانید ببینید. بعد از طی کردن این مراحل و ویرایش عکس، سه گزینه در پایین صفحه مشاهده خواهید کرد. این سه گزینه نوع فرستادن عکس در اینستاگرام را برایتان مشخص می‌کنند.

ارسال عکس تایم دار اینستا: برای ارسال عکس یکبار مصرف در اینستاگرام باید از بین گزینه‌های Allow Reply، Keep in Chat و View Once، گزینه‌ی View once را انتخاب کنید.

(اگر قصد حذف برنامه اینستاگرام خود را دارید، از مطلب دیلیت اکانت اینستاگرام بازدید کنید.)

طریقه فرستادن عکس یکبار مصرف در اینستا: گزینه view once را انتخاب کنید

سه گزینه‌ای که برای شما نشان داده می‌شوند Allow Reply، Keep in Chat و View Once هستند. برای ارسال پیام زمان دار در اینستاگرام، باید گزینه View once را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه و ارسال عکس تایم دار در اینستاگرام خودتان هم دیگر نمی‌توانید عکس‌ها یا ویدیوهایی که فرستادید را مشاهده کنید.

اگر به عکس‌های ارسالی نگاه بکنید، علامت بمب کنار عکس اینستاگرام را می‌توانید مشاهده کنید. این علامت نشان می‌دهد که عکس دایرکت اینستا شما یک بار مصرف است. به یاد داشته باشید که ارسال این عکس یا ویدیوها فقط برای کاربرانی ممکن است که فالوور شما هستند یا اجازه دریافت عکس شما را دارند.

فرستادن عکس زمان دار در اینستا: با ارسال عکس یکبار مصرف در اینستاگرام، فرد دریافت کننده و ارسال کننده فقط یکبار می‌توانند عکس را مشاهده کنند. 

(با نحوه ضبط لایو اینستاگرام آشنا شوید.)

ارسال عکس در یک زمام مشخص در اینستاگرام

نحوه ارسال عکس یکبار مصرف در اینستاگرام: استفاده از حالت Vanishing mode

یک راه دیگر برای ارسال عکس یک بار مصرف در اینستاگرام این است که از حالت Vanishing mode استفاده کنید. در این حالت، زمانی که کاربر از اکانت خود خارج می‌شود، تمام پیام‌ها در چت او از بین خواهند رفت. برای فعال کردن حالت Vanishing mode، باید با دست خود پایین صفحه چت را به سمت بالا بکشید. بعد از آن، پیامی را خواهید دید که عنوان آن Swipe up to turn on vanish mode است.

زمانی که انگشتتان را رها می‌کنید، صفحه چت به رنگ سیاه در می‌آید. در این حالت، می‌توانید پیام بدهید که همه آنها یکبار مصرف خواهند بود. برای خارج شدن از این حالت، می‌توانید از صفحه چت بیرون بیایید و یا بار دیگر صفحه را از پایین به بالا بکشید. به این ترتیب می‌بینید که صفحه چت به رنگ سفید درامده و حالت عادی خودش را پیدا می‌کند.

نحوه ارسال عکس یکبار مصرف در اینستاگرام: یکی از روش‌های ارسال عکس یکبار مصرف یا عکس تایم دار اینستا استفاده از حالت vanish mode است. 

(از مطلب بازیابی رمز عبور اینستاگرام بازدید کنید.)

استفاده از حالت Vanishing Mode در اینستاگرام

روش فرستادن عکس یکبار مصرف در اینستاگرام: استفاده از پوشه مخفی

یکی دیگر از روش‌های ارسال عکس یکبار مصرف در اینستاگرام، قرار دادن عکس‌ها در پوشه مخفی است. به این ترتیب با ارسال این پیام‌ها به فرد دیگر، او می‌تواند به دلخواه خود عکس‌ها را ببیند یا نبیند. برای ارسال پیام محو شونده از طریق پوشه مخفی باید وارد بخش چت یا قسمت دایرکت اینستاگرام خود شوید. بعد از آن، باید گزینه Requests را انتخاب کنید. به این صورت، پیام‌هایی که نمی‌خواهید کاربر دیگر آنها را ببیند، وارد پوشه مخفی می‌شوند.

برای پنهان کردن پیام‌ها، کلمات و ایموجی ها می‌توانید آنها را به فهرست و واژه‌های ممنوع اضافه کنید.

(با نحوه گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام آشنا شوید.)

استفاده از پوشه مخفی برای ارسال عکس در اینستاگرام

محدود کردن کاربر به دیدن پیام‌ها و مدیریت فهرست پیام‌های ممنوعه

یک راه دیگر برای فرستادن پیام‌هایی که نمی‌خواهید کاربران مشاهده کنند، محدود کردن دسترسی کاربران به پیام‌ها است. برای انجام این کار، وارد پروفایل اینستاگرام خود شوید و روی گزینه سه نقطه‌ای در سمت راست بالای پروفایل خود کلیک کنید. سپس وارد بخش تنظیمات یا Settings شده و بعد گزینه Privacy را انتخاب کنید.

در اینجا گزینه‌های دیگری با عنوان Hidden Words و Manage List را باید انتخاب کنید. سپس، صفحه‌ای را خواهید دید که در آن باید گزینه Add را انتخاب کنید. به این صورت، می‌توانید پیام‌ها، عکس‌ها و ویدیوهای ممنوعه را به این لیست اضافه کنید.

چگونه تایمر عکس اینستاگرام را فعال کنیم

عملکرد تایمر عکس اینستاگرام که برای استوری‌ها است و از طریق تگ Countdown مشخص می‌شود، یک شمارش معکوس را نشان می‌دهد. از این ویژگی نمی‌توان برای پست‌ها و یا تنظیم تایمر برای آیپلود خودکار عکس‌ها استفاده کرد. برای فعال کردن تایمر عکس اینستاگرام باید از دوربین برنامه استفاده کنید. 

برای قرار دادن تایمر عکس اینستاگرام وارد بخش استوری شوید و با استفاده از آیکون دوربین، یک عکس بگیرید. سپس روی نماد شکلک مربعی در نوار منوی بالا ضربه بزنید. در نهایت به پایین اسکرول کنید و روی گزینه “Countdown” ضربه بزنید.

ارسال عکس یکبار مصرف در اینستاگرام و فعالسازی تایمر

چگونه عکس های یکبار مصرف اینستا را دوباره ببینیم

تا اینجا در خصوص ارسال عکس یکبار مصرف در اینستاگرام صحبت کردیم اما آیا می‌شود این عکس‌ها را بازیابی کرده و دوباره دید؟ برای بازیابی عکس یکبار مصرف اینستاگرام در آیفون و اندروید می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد برنامه اینستاگرام شوید و به دایرکتی که در آن عکس یکبار مصرف قرار دارد، بروید. 
  • صبر کنید عکس بارگیری شود اما آن را باز نکنید. 
  • سپس از بخش بالای گوشی خود، حالت هواپیما را فعال کنید. 
  • بعد از این کار دوباره وارد اینستاگرام شده و به دایرکت مورد نظر بروید. عکس یکبار مصرف را باز کرده و در صورت لزوم از آن اسکرین‌شات بگیرید. 
مشاهده‌ی دوباره‌ی عکس‌های یکبار مصرف در اینستاگرام

سخن پایانی در خصوص ارسال عکس یکبار مصرف در اینستاگرام

در این مطلب بلاگ ایساج به این پرسش پاسخ دادیم که چگونه در اینستا عکس یکبار مصرف بفرستیم و در مورد نحوه ارسال عکس یکبار مصرف در اینستاگرام صحبت کردیم. به اموزش تصویری ارسال عکس یکبار مصرف در اینستاگرام نیاز نیست، شما می‌توانید خیلی راحت با دنبال کردن مراحلی ساده، این کار را انجام بدهید.

فرستادن عکس زمان دار در اینستا یا عکس تایم دار اینستا یک ویژگی کاربردی برای کاربران این برنامه است. در واقع آشنایی با نحوه فرستادن عکس مخفی در اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر یا ویدئوها را به صورت ناپدید شونده برای دوستان و آشنایان خود ارسال کنید. 

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات