روش‌های حذف کانال‌های مخفی تلگرام

تلگرام با گروه‌های شلوغ و کانال‌های متنوعش محبوب است و کاربران زیادی از این پیامرسان استفاده می‌کنند. با این حال گاهی اوقات تعداد این کانال‌ها زیاد می‌شود و کاربران آنها را در آرشیو ذخیره می‌کنند. اگرچه این راه خوبی نیست و زیاد شدن تعداد کانال‌ها باعث می‌شود دیگر نتوانید در کانال جدیدی عضو شوید. اما چگونه کانال های قدیمی تلگرام را حذف کنیم؟ در این مطلب ایساج تصمیم داریم در خصوص حذف کانال مخفی تلگرام صحبت کنیم.

حذف کانال های مخفی تلگرام: کانال های مخفی تلگرام را چگونه پیدا کنیم

برای حذف گروه و کانال های مخفی تلگرام و همینطور حذف کانال های تبلیغاتی تلگرام لازم است به موارد آرشیو شده‌ی تلگرام خود دسترسی داشته باشید. سپس می‌توانید کانال مورد نظر خود را انتخاب کرده و از آرشیو خارج شوید. برای انجام این کار دو مرحله را باید طی کنید که در ادامه در مورد آنها بیشتر صحبت می‌کنیم.

شاید بپرسید چطور کانال مخفی تلگرام را حذف کنیم؟ در ادامه در خصوص نحوه حذف کانالهای مخفی تلگرام صحبت خواهیم کرد.

(از مطلب کاهش مصرف اینترنت اندروید بازدید کنید.)

حذف کانال های مخفی تلگرام

دسترسی به کانال‌ها و گروه‌های آرشیو

ویژگی جدید تلگرام، امکان آرشیو کردن چت‌های خصوصی و گروه‌ها و کانال‌ها است. به این ترتیب کاربر می‌تواند چت‌ها و کانال‌های کم استفاده خود را در آرشیو قرار دهد که با عبارت Archived Chats در بالای صفحه‌ی اصلی تلگرام مشخص می‌شود.

این پوشه در آیفون به صورت پیش‌فرض نمایش داده می‌شود اما برای تلگرام اندروید، لازم است یکبار صفحه را به سمت پایین بکشید تا پوشه‌ی آرشیوها برای شما نمایش داده شود.

امکان مخفی کردن پوشه آرشیو در تلگرام آیفون نیز وجود دارد و در صورت فعال کردن این قابلیت، باید برای دیدن آن، صفحه را به سمت پایین بکشید.

(در مورد نحوه دانلود ویدئو از یوتیوب در ایساج مطلبی نوشته‌ایم که می‌تواند برای شما مفید باشد.)

خروج از کانال تلگرام و روش حذف کانال های مخفی تلگرام

برای خارج کردن یک کانال از آرشیو تنها لازم است آن را به سمت چپ بکشید تا صفحه‌ی مورد نظر از آرشیو خارج شود. اما برای حذف کانال، انگشت خود را چند ثانیه روی کانال مورد نظر نگه دارید. به این ترتیب در بالای صفحه نواری نمایش داده می‌شود که باید از میان آنها علامت سطل زباله را انتخاب کنید. با ضربه زدن روی این علامت صفحه‌ی پاپ آپ برای شما نمایش داده می‌شود که روی آن Leave Channel نوشته شده است.

اگر از حذف کانال خود منصرف شده‌اید گزینه‌ی Cancel را انتخاب کنید؛ در غیر اینصورت روی Leave Channel ضربه بزنید تا کانال مورد نظر شما حذف شود.

(با انواع بهترین آنتی ویروس اندروید آشنا شوید.)

خروج از کانال تلگرام و حذف کانال‌های مخفی

حذف کانال تلگرام بدون ادمین

برای حذف کانال ها و گروه های مخفی تلگرام بدون ادمین روش‌های مختلفی هست که می‌توانید امتحان کنید و در ادامه در مورد هر کدام توضیح می‌دهیم:

  1. عضویت مجدد در تلگرام برای حذف کانالهای مخفی تلگرام بدون ادمین

اگر تلگرام خود را حذف کرده باشید می‌توانید با شماره‌ی خود در تلگرام ثبت نام کنید تا کانال شما به طور خودکار حذف شود. اما اگر کانال مورد نظر حذف نشد، می‌توانید با روش‌هایی که گفتیم نسبت به حذف آنها اقدام کنید.

  1. طریقه حذف کانالهای مخفی تلگرام توسط ادمین دیگر

اگر قبلا فرد دیگری را نیز به عنوان ادمین یا مدیر گروه انتخاب کرده باشید، آن فرد می‌تواند گروه یا کانال شما را حذف کند.

  1. ارتباط با پشتیبانی تلگرام

راه دیگر برای حذف کانال مخفی تلگرام بدون ادمین، تماس با پشتیبانی تلگرام است. به این منظور می‌توانید به سایت پشتیبانی تلگرام رجوع کرده و برای حذف کانال درخواست بدهید. این روش می‌تواند بسیار زمان‌گیر باشد.

  1. ریپورت کانال تلگرام

اگر هیچ کدام از روش‌ها برای شما عمل نکرد، می‌توانید از دوستان یا خانواده بخواهید کانال شما را ریپورت کنند.

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات

BTAH
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

سلام.بسیار سوال به جایی کردید.من هم دقیقا"مشکل شما را دارم ولی تا الان هم به جوابی نرسیدم.خوشحال میشوم اگر به راه حلی رسیدید.برا ی من هم بفرستید..خیلی هم ممنونم.

احمد
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

من هم توی هیچ کانال یا گروهی نیستم ولی وقتی میخوام وارد ی چنلی بشم مینویسیه کانال گروه شما 500 تا است آن ها رو باید حذف کرد بعد وارد بشید ولی توی اون صفحه کی اینجوری نوشته هیچ کانال یا گروهی رو نشون نمیده باید چیکار کنم لطفا کمک کنید. لطفا زودتر جواب بدهید. ممنونم

مهرابادی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

فقط عضو3کانال تلکرام هستم ولی ووقتی میخوام به گروهی بپیوندم مینویسه عضو 50۰nکانال وبه سقفمجاز رسیدید این یعنی چه کانالی مشاهده نمیشه که چجور باید حذفشون کنم

سودا
۰۶ فروردین ۱۴۰۲

من توی هیچ کانال یا گروهی نیستم ولی وقتی میخوام وارد ی چنلی بشم مینویسیه کانال گروه شما 500 تا است آن ها رو باید حذف کرد بعد وارد بشید ولی توی اون صفحه کی اینجوری نوشته هیچ کانال یا گروهی رو نشون نمیده باید چیکار کنم لطفا کمک کنید. 🥺

  • محسن
    ۰۶ فروردین ۱۴۰۲

    سلام ؛ منم این مشکل رو دارم . نمیتونم عضو هیچ کانال دیگه بشم .

  • Hamiiid
    ۰۶ فروردین ۱۴۰۲

    منم دقیقا همینطوریم.هر کار میکنم درست نمیشه

  • محمد
    ۰۶ فروردین ۱۴۰۲

    راهی براش پیدا کردی؟ اگه پیدا کردی برای منم بگو منم همین مشکلو دارم

  • رضا
    ۰۶ فروردین ۱۴۰۲

    سلام این پیام مشکل من هم هست ولی نمیدونم چکار کنم

  • سحر
    ۰۶ فروردین ۱۴۰۲

    دقیقا منم اینجوری شدم

  • مریم
    ۰۶ فروردین ۱۴۰۲

    سلام منم همین مشکل رو دارم اگه کسی چیزی میدونه لطفا کمک کنید

  • ساره
    ۰۶ فروردین ۱۴۰۲

    سودا جان منم همین مشکل رو دارم

  • حورا
    ۰۶ فروردین ۱۴۰۲

    تنها راهش این هست که دیلیت اکانت کنید و مجدد وارد تلگرام بشین دلیل این خطا این هست که قبلا از تلگرام های غیر رسمی استفاده کردین و اونها شما رو بصورت مخفی عضو یسری کانالها کردن.

  • erfan
    ۰۶ فروردین ۱۴۰۲

    من توی هیچ کانال یا گروهی نیستم ولی وقتی میخوام وارد ی چنلی بشم مینویسیه کانال گروه شما 500 تا است آن ها رو باید حذف کرد بعد وارد بشید ولی توی اون صفحه کی اینجوری نوشته هیچ کانال یا گروهی رو نشون نمیده باید چیکار کنم لطفا کمک کنید.

اضافه کردن نظر جدید