رومینگ ایرانسل: روش های فعالسازی و غیر فعالسازی رومینگ اپراتور ایرانسل

استفاده از اینترنت در سفرهای خارجی یکی از دغدغه‌های مسافران است. بنابراین کاربران سیم‌کارت‌ها می‌توانند با فعالسازی رومینگ در گوشی موبایل خود از خدمات اینترنت در هر جای دنیا بهره‌مند شوند. در ادامه این مطلب ایساج در خصوص فعالسازی رومینگ ایرانسل صحبت خواهیم کرد.

رومینگ ایرانسل: فعالسازی – غیر فعالسازی + کد دستوری

ایرانسل یکی از اپراتورهای برتر ارائه‌دهنده‌ی خدمات ارتباطی در ایران است که افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. خدمات این اپراتور صرفا محدود به ایران نیست و کسانی که به سفرهای خارجی می‌روند نیز می‌توانند از خدمات ایرانسل از جمله مکالمه، دیتا و پیامک استفاده کنند. به این ترتیب در سفر به کشورهای خارجی دیگر نیاز نیست نگران ارتباطات خود باشید.

با استفاده از فعال سازی رومینگ ایرانسل می‌توانید به راحتی از خدمات این اپراتور در کشورهای دیگر نیز بهره‌مند شوید. اگر می‌خواهید با روش‌های فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی رومینگ ایرانسل آشنا شوید با  ما و ادامه‌ی این مطلب همراه باشید. قبل از شروع متن می‌خواهیم بدانیم چه تاپیک و عناوینی در مطلب پیش رو مرور خواهد شد؛

فعال سازی و غیر فعال سازی دیتا رومینگ ایرانسل – فعال سازی و غیر فعال سازی سرویس رومینگ مکالمه و تماس اپراتور ایرانسل – کدهای دستوری رومینگ اپراتور ایرانسل و سوالاتی که پیرامون این موارد می‌شود در جدیدترین مطلب وبلاگ ایساج مورد بررسی قرار می‌گیرد.

(از مطلب پیامگیر صوتی ایرانسل بازدید کنید.)

رومینگ ایرانسل: فعالسازی - غیر فعالسازی + کد دستوری

منظور از رومینگِ ایرانسل چیست؟

حتما شما هم بارها واژه‌ی رومینگ را شنیده‌اید و یا گزینه‌ی Data Roaming در گوشی همراه خود را دیده‌اید. این گزینه در حالت عادی فعال نیست و البته اگر بخواهید آن را فعال کنید حتما با هشداری مواجه خواهید شد که شما را از بالا بودن هزینه‌های آن مطلع می‌سازد. اما رومینگ چیست و استفاده از آن چگونه است؟

رومینگ زمانی فعال می‌شد که خط شما از محدوده‌ی پوششی شبکه‌ی اپراتور خارج شده و سیگنال خود را از دست بدهد. برای مثال رومینگ اپراتور ایرانسل زمانی فعال می‌شود که به یک منطقه‌ی دورافتاده بروید و یا کشور را ترک کنید. در این صورت گوشی شما در وضعیت رومینگ قرار می‌گیرد و می‌توانید با آن تماس گرفته یا از اینترنت استفاده کنید.

رومینگ به شما امکان می‌دهد به دکل‌های مخابراتی کشورهای دیگر متصل شوید که البته باید هزینه‌های اضافی آن را نیز پرداخت کنید.رومینگ اپراتور ایرانسل امکان استفاده از خدمات این اپراتور در 158 کشور مختلف دنیا را امکان‌پذیر می‌سازد. ایرانسل با گسترده‌ترین شبکه‌ی رومینگ دیتا و مکالمه در ایران دومین اپراتور بزرگ کشور محسوب می‌شود.

(در وب سایت ایساج می‌توانید برای خرید شارژ مستقیم ایرانسل و یا خرید بسته اینترنت ایرانسل اقدام کنید.)

روش‌های فعال سازی خدمات رومینگ ایرانسل

نکته‌ای که در فعالسازی این سرویس باید به آن توجه داشته باشید این است که برای استفاده از سرویس رومینگ اپراتور ایرانسل باید آن را پیش از سفر خود فعال کرده باشید. استفاده از خدمات رومینگ ام تی ان در کشورهایی که ایرانسل با آنها توافق‌نامه‌ی خدمات رومینگ دارد، امکان‌پذیر است و چه با سیم‌کارت‌های دائمی و چه سیم‌کارت‌های اعتباری خود می‌توانید از خدمات متتوعی مانند تماس صوتی، پیامک و اینترنت پرسرعت استفاده کنید.

البته لازم است پیش از سفر به کشور مورد نظر خود، از وجود توافقنامه بین ایرانسل و مخابرات آن کشور مطمئن شوید. علاوه بر اینکه برخی از گوشی‌های هوشمند به طور خودکار به حالت رومینگ درمی‌آیند شما به دو روش می‌توانید فعال‌سازی رومینگ بین المللی ایرانسل را انجام دهید.

(از مطلب قطع مصرف اینترنت آزاد ایرانسل بازدید کنید.)

روش‌های فعال سازی خدمات رومینگ ایرانسل

فعال سازی رومینگ ایرانسل با استفاده از کد دستوری

برای فعال سازی MTN Roaming می‌توانید از کد دستوری  #۱*۱۱۱۱* استفاده کنید. با شماره‌گیری این کد دستوری، پیغامی روی گوشی شما نمایش داده خواهد شد که اعلام می‌کند فعالسازی رومینگ شما با موفقیت انجام شده است. پس از این استفاده از مکالمه، پیامک و اینترنت ایرانسل را به روش‌های زیر می‌توانید انجام دهید:

فعال سازی اینترنت رومینگ اپراتور ایرانسل یا دیتا رومینگ

با فعال سازی رومینگ اپراتور ایرانسل و دیتا رومینگ می‌توانید از اینترنت گوشی خود در سفرهای خارجی استفاده کنید. هزینه‌ی این اینترنت نیز طبق تعرفه‌های رومینگ از حساب شما کسر خواهد شد. استفاده از اینترنت رومینگ اپراتور ایرانسل به دو صورت زیر امکان‌پذیر است:

  • فعال سازی دیتا رومینگ اپراتور ایرانسل: اینترنت 3g

با فعال سازی اینترنت بین المللی ایرانسل، امکان استفاده از اینترنت 3G در 158 کشور مورد توافق ایرانسل وجود دارد. برای اطلاع از تعرفه‌ای رومینگ در کشور مقصد خود می‌توانید نام کشور مورد نظر را به فارسی یا انگلیسی به شماره‌ی 555 ارسال کنید تا تعرفه‌های رومینگ در آن کشور برای شما ارسال شود.

  • فعال سازی دیتا رومینگ اپراتور ایرانسل: اینترنت 4g

در حالی که اینترنت 3G در تمام 158 کشور مورد توافق ایرانسل وجود دارد با فعال سازی رومینگ اپراتور ایرانسل از اینترنت 4G تنها در برخی از این کشورها می‌توانید بهره‌مند شوید. اگرچه لیست این کشورها هم چندان کوتاه نیست اما از جمله‌ی آنها می‌توان به برزیل، ایرلند، گرجستان، ارمنستان، اتریش، بلژیک، دانمارک و غیره اشاره کرد. برای اطلاع از این کشورها نیز می‌توانید به سایت ایرانسل مراجعه کنید.

(با سرویس پشت خطی ایرانسل آشنا شوید.)

فعال سازی رومینگِ تماس ایرانسل

با فعال سازی رومینگ برای تماس‌ها و استفاده از مکالمه‌ی رومینگ چند حالت زیر وجود دارد:

  • تماس دیگران با شما

افرادی که در ایران هستند به همان روش معمول همیشگی می‌توانند با شما تماس بگیرند اما اگر کسی از خارج از ایران بخواهد با شما تماس بگیرد باید شماره‌ی شما را با کد 0098 شماره‌گیری کند. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که در استفاده از خدمات رومینگ بین‌المللی، هزینه‌های تماس دریافتی را شما باید پرداخت کنید.

  • تماس شما با دیگران به ایران یا کشوری غیر از کشور مقصد

برای تماس با ایران و یا شماره‌ای خارج از کشور مقصد خود باید همانند یک تماس بین‌المللی عمل کنید و شماره‌ی مورد نظر را با کد شهر (بدون صفر) و کد کشور شماره‌گیری کنید.

برای مثال: 00989181111111

  •  تماس دیگران با شما در همان کشور مقصد

پس از فعال سازی سرویس تماس بین المللی ایرانسل، تماس شما با دیگران و تماس دیگران با شما در کشور مقصد همانند یک تماس معمولی خواهد بود.

(از مطلب خرید شارژ ایرانسل برای دیگران بازدید کنید.)

آیا سرویس رومینگ پیامکی ایرانسل هم با همین سرویس فعال می‌شود؟

امکان استفاده از خدمات پیامک یا SMS نیز در وضعیت رومینگ وجود دارد و استفاده از این خدمات دقیقا همانند برقراری تماس خواهد بود.

فعال سازی رومینگ اپراتور ایرانسل با استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من

برای فعال سازی یا غیرفعال سازی رومینگِ ام تی ان ایرانسل همچنین می‌توانید از اپلیکیشن ایرانسل من استفاده کنید. در این اپلیکیشن کافی است منوی سمت راست را باز کرده و سپس گزینه‌ی پرونده را انتخاب کنید. در صفحه‌ی جدیدی که باز می‌شود می‌توانید گزینه‌ی خدمات رومینگ ام تی ان ایرانسل را مشاهده کنید. با باز کردن این صفحه می‌توانید به آسانی اقدام به فعال سازی یا غیرفعال سازی رومینگِ اپراتور ایرانسل کنید.

(برای خرید شارژ مودم tdlte به ایساج رجوع کنید.)

روش‌های غیرفعال سازی رومینگ اپراتور ایرانسل

اگر با پایان یافتن سفر و یا هر دلیل دیگری تصمیم دارید خدمات رومینگِ ایرانسل را در تلفن همراه خود غیرفعال کنید می‌توانید از کد دستوری  #۲*۱۱۱۱* استفاده کنید. با شماره‌گیری این کد دستوری پیامی با مضمون غیرفعال شدن رومینگ برای شما نمایش داده خواهد شد. بعلاوه همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم می‌توانید برای غیرفعالسازی خدمات رومینگِ ام تی ان به اپلیکیشن ایرانسل من مراجعه کنید.

روش‌های غیرفعال سازی خدمات رومینگ ایرانسل

آموزش خدمات اپراتور ایرانسل – وبلاگ آموزشی ایساج

امیدواریم این مطلب هم حسابی به کارتان آمده باشد. به زودی با پایان یافتن کرونا فرصت داریم که از زمان خودمان برای سفر به کشورهای اطرافمان استفاده کنیم. شاید با خواندن این جمله کمی لبخند بزنید و بگویید سفر خارجی بعد از بحران کرونا و مشکلات مالی پس از آن به این راحتی ممکن نباشد! اما فکر میکنم این پاندمی به همه ما ثابت کرد که زندگی خیلی راحت می‌تونه همه ماهارو فیتیله پیچ کنه و از بین ببره! امیدوارم هممون بزودی برای سفر خارجی قریب الوقوع، دغدغه‌ی رومینگ سیم کارت ایرانسل خودمان را پیدا کنیم.
ما در مطلب کامل‌تری کد دستوری ایرانسل را به طور کامل نوشتیم. اگر نیاز هست که کدهای کاربردی دیگر اپراتور ایرانسل را داشته باشید سری به این مطلب هم بزنید. بزودی با مطلب دیگری مهمان شما عزیزان خواهیم بود.

ضمنا شما می‌توانید برای همه‌ی اپراتورها در وب سایت ایساج شارژ مستقیم و بسته اینترنت همراه بخرید. خرید انبوه شارژ و بسته های اینترنت نیز از طریق پنل فروشگاهی ایساج برای مشتریان امکان‌پذیر است.

برچسب :
ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات