روش‌های مخفی کردن شماره تلگرام در آیفون، اندروید و ویندوز

تلگرام برای ارسال و دریافت پیام‌های متنی و صوتی، تصاویر، فایل و غیره عالی و پرطرفدار است. به خاطر این حجم از استقبال، موضوع امنیت اهمیت زیادی پیدا می‌کند. مخفی کردن شماره تلگرام یکی از همان روش‌های امنیتی است. در این متن از ایساج با روش‌های مخفی کردن شماره تلگرام در اندروید، آیفون و ویندوز آشنا خواهید شد.

چگونه شماره تلگرام را مخفی کنیم؟

برای فعالسازی تلگرام وارد کردن شماره تلفن جزء الزامات است اما برای استفاده کردن از آن خیر! یعنی شما می‌توانید با مخفی کردن شماره تلگرام، فقط با به اصطلاح آیدی (نام کاربری) با سایر کاربران چت و در گروه‌ها فعالیت کنید. در اصل شما می‌توانید به دو صورت خودتان را برای کاربران معرفی کنید با استفاده از شماره تلفن و روش دیگر استفاده از نام کاربری. برای عدم نمایش شماره تلفن در تلگرام در ادامه با ما همراه باشید.

(اگر برای خرید شارژ و بسته اینترنتی به دنبال روشی ساده در بستری امن هستید، وبسایت ایساج عالی است.)
مخفی کردن شماره در تلگرام

مخفی کردن شماره در تلگرام: چگونه در تلگرام شماره خود را مخفی کنیم؟

وقتی که برای اولین بار می‌خواهید وارد تلگرام شوید یا در آن ثبت نام کنید، تلگرام از شما می‌خواهد که شماره تلفن خود را وارد کنید. اما تلگرام این شماره تلفن را در اختیار کاربران دیگر قرار نمی‌دهد. در نتیجه، کاربران فقط می‌توانند نام کاربری شما در اکانت تلگرامتان را مشاهده کنند.

کاربران دیگر تنها در صورتی می‌توانند شماره تلفن شما را ببینند که شما شماره تلفن آنها را در فهرست مخاطبین تماس خود ذخیره کرده و بعد آن فهرست را با اکانت تلگرام خود هماهنگ کرده باشید. در غیر این صورت، کاربران دیگر نمی‌توانند شماره تلفن شما را ببینند. اما در صورت قابل مشاهده بودن اطلاعات و شماره تلفن، چگونه در تلگرام پیام بدیم که شماره نیفته؟

با دنبال کردن روش پنهان کردن شماره در تلگرام می‌توانید به صورت مطمئن و بدون نمایش شماره تماس خود به مخاطبان مختلف پیام ارسال کنید.

(با ربات تبدیل استیکر به عکس اشنا شوید.)

آموزش مخفی کردن شماره تلفن تلگرام اندروید

حالا که ما علت نشان ندادن شماره در تلگرام و نیاز به ناشناس ماندن در تلگرام برای کاربران را توضیح دادیم، لازم است در خصوص روش‌های پنهان کردن شماره در تلگرام صحبت کنیم. برای عدم نمایش شماره در تلگرام اندروید، ابتدا باید وارد اپلیکیشن تلگرام خود شوید.

در قسمت سمت چپ در بالای صفحه یک گزینه سه خط افقی را می‌توانید ببینید که باید بر آن ضربه بزنید و از منوی که برای شما پدیدار می‌شود گزینه Settings یا تنظیمات را انتخاب کنید. در منوی تنظیمات شما باید وارد بخش Privacy & Security شوید. در این بخش گزینه Phone Number را انتخاب کنید و بعد از آن برای مخفی کردن شماره تلگرام روی گزینه My Contacts یا گزینه Nobody کلیک کنید.

با کلیک بر گزینه My Contacts تنها مخاطبینی که در فهرست مخاطبین شما در تلگرام هستند، می‌توانند شماره تلفن شما در تلگرام را ببینند. اگر هم گزینه Nobody را انتخاب کنید، هیچکس نمی‌تواند شماره تلفن شما در تلگرام را ببیند.

(با ترفندهای آیفون اشنا شوید.)

مخفی کردن شماره در تلگرام: نسخه ویندوز

مخفی کردن شماره تلگرام: نسخه ویندوز

برای حذف شماره از تلگرام و مخفی کردن آن در ویندوز اول باید وارد یک مرورگر شوید و سپس تلگرام وب را باز کنید. بعد از ورود به اکانت تلگرام خود، روی آیکون سه خط افقی در سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید. سپس، وارد منوی Settings و بعد وارد Privacy & Security شوید.

در این بخش، باید قسمت Privacy را انتخاب کنید. در این بخش چند سؤال را مشاهده خواهید کرد که باید سؤال Who can see my name را انتخاب کنید. در زیر این سؤال می‌توانید گزینه‌های Nobody یا My Contacts را انتخاب کنید. در آخر هم بر روی گزینه save کلیک کنید تا تغییرات اعمال شده را ذخیره کنید.

روش مخفی کردن شماره تلگرامِ ویندوز مشابه با روش پنهان کردن شماره در تلگرام گوشی است و همان مراحل را باید دنبال کنید.

(در ایساج بخوانید: کلیپ بورد چیست؟)

مخفی کردن شماره تلگرام آیفون

پنهان کردن شماره تلگرام آیفون هم کار آسانی است. برای مخفی کردن شماره موبایل در تلگرام ایفون، اول باید وارد تلگرام آیفون شوید. سپس، وارد منوی Settings شده و در آنجا گزینه Privacy & Security را انتخاب کنید. در بخش Privacy  باید وارد منوی Phone Number شوید و در آنجا می‌توانید گزینه Nobody یا گزینه My contacts را انتخاب کنید.

مخفی کردن شماره تلگرام در صورت همگام بودن شماره تماس مخاطبین

مخفی کردن شماره تلگرام در صورت همگام بودن شماره تماس مخاطبین

همانطور که گفتیم برای مخفی کردن شماره تلگرام آیفون یا اندروید و ویندوز، می‌توانید گزینه‌ی هیچکس یا Nobody را انتخاب کنید. به این صورت، هیچکس شماره تلفن شما را نمی‌تواند مشاهده کند. اما در مورد مخاطبین تماسی که قبلاٌ با اکانت تلگرام شما همگام‌سازی شده‌اند چطور؟ بله، آن‌ها هنوز می‌توانند شماره تلفن شما را ببینند.

در این صورت چگونه در تلگرام شماره تلفن را مخفی کنیم؟ برای حل این مشکل، باید گزینه Synced contacts را حذف کنید. برای این کار، اول باید وارد بخش Settings تلگرام شوید و در آنجا منوی Privacy & Security را انتخاب کنید. در این بخش، روی گزینه Delete Synced Contacts کلیک کنید. بعد از آن، پاپ آپی برای شما می‌آید که در آن باید بر گزینه Delete کلیک کنید.

چگونه در تلگرام پیام بدیم که شماره نیفته؟ با حذف مخاطبین همگام‌سازی شده در تلگرام، مخاطبین قبلی از سرور تلگرام شما حذف می‌شوند و دیگر نمی‌توانند شماره تماس شما را مشاهده کنند.

(در مورد سیم کارت الکترونیکی بیشتر بدانید.)

استفاده از شماره جعلی برای عدم نمایش شماره حقیقی در تلگرام

استفاده از شماره جعلی برای عدم نمایش شماره حقیقی در تلگرام

در بخش‌های قبلی در مورد روش‌های مخفی کردن شماره تلگرام و نحوه پنهان کردن مخاطب در تلگرام اصلی صحبت کردیم. اما برنامه‌هایی هم وجود دارد که می‌توانند شماره‌های جعلی و تصادفی را برای کاربران اندروید و آیفون به ایجاد کنند. این برنامه‌ها می‌توانند برای هر کشوری شماره جدیدی درست کنند. شما می‌توانید از شماره تلفن جعلی برای اکانت تلگرامتان هم استفاده کنید. در ادامه نحوه استفاده از یکی از این اپلیکیشن‌ها را توضیح خواهیم داد تا یاد بگیرید چگونه شماره موبایل خود را در تلگرام مخفی کنیم.

چگونه شماره تلفن خود را در تلگرام مخفی کنم: مخفی کردن شماره تلگرام با استفاده از برنامه Burner

برنامه Burner یکی از انواع برنامه‌های درست کردن شماره جعلی و مخفی کردنِ شماره تلگرام است. بنابراین اگر به دنبال راهی هستید که بدایند چگونه شماره تلفن خود را در تلگرام مخفی کنم، بعد از دانلود و نصب برنامه Burner باید بر گزینه Choose your name کلیک کرده و بعد منطقه جغرافیایی موردنظر خود (برای مثال، کانادا) را انتخاب کنید. سپس، فهرستی برای شما نشان داده می‌شود که شماره‌های جدید ساخته شده توسط برنامه Burner را نمایش می‌دهد.

یکی از این شماره‌ها را انتخاب کنید. در مرحله بعدی روی دکمه next و بعد روی Free trial کلیک کنید. وارد تلگرام شوید و شماره جعلی خود را وارد کنید. کد تأیید تلگرام به برنامه Burner ارسال می‌شود. این کد تأیید را در تلگرام تایپ کنید. به این صورت، شما با شماره جعلی می‌توانید از اکانت تلگرامتان استفاده کنید.

برنامه Burner و برنامه‌های دیگر شماره‌ساز جعلی، پولی هستند. در نتیجه، شما تا مدت کوتاهی می‌توانید از شماره جعلی استفاده کنید. اگر می‌خواهید تا مدت طولانی شماره جعلی داشته باشید، باید نسخه کرک این برنامه را تهیه کنید یا اشتراک آن را بخرید.

(در مورد سرویس ردیابی سیم کارت همراه اول مطالعه کنید.)

مخفی کردن شماره تلگرام با استفاده از برنامه Burner

استفاده از Google Voice برای نمایش ندادن شماره تلفن در تلگرام

علاوه بر برنامه Burner، شما می‌توانید از برنامه Google Voice برای گرفتن شماره جعلی استفاده کنید. این شماره‌ها فقط برای کسانی صادر می‌شوند که مناطق جغرافیایی سکونتشان ایالات متحده آمریکا باشد. برای گرفتن شماره جعلی از برنامه Google Voice  باید شماره تلفن خود را اول به این برنامه بدهید.

سپس،  وارد اکانت خود در برنامه Google Voice شوید و در آنجا می‌توانید بنابر شهر یا کد منطقه موردنظرتان شماره جعلی را دریافت کنید. بعد از دریافت این شماره، می‌توانید آن را در تلگرام وارد و کد تاییدی را دریافت کنید. پس از آن، بر روی دکمه Verify کلیک کنید تا مراحل نهایی دریافت شماره تلفن برای شما طی شود.

چگونه شماره تلفن خود را در تلگرام مخفی کنیم؟ اگر قصد مخفی کردنِ شماره تلگرام را ندارید، می‌توانید از برنامه‌های مختلف برای دریافت شماره جعلی و ثبت در تلگرام استفاده کنید.

(برای آشنایی با روش فعالسازی آوای انتظار رایتل به صفحه مورد نظر رجوع کنید.)

آیا راه‌های دیگری هم برای نمایش ندادن شماره تلگرام وجود دارند؟

در این مطلب در خصوص راه‌های مخفی کردن شماره تلگرام از طریق خود تلگرام یا از طریق شماره جعلی صحبت کردیم. اما به غیر از این دو روش، آیا راه‌های دیگری هم وجود دارد یا خیر؟ به غیر از راه‌های گفته شده، شما می‌توانید یک سیم کارت موقتی را بگیرید و از شماره آن در تلگرامتان استفاده کنید. همچنین، شما می‌توانید از شماره تلفن آشنا، دوست یا اعضای خانواده‌تان برای این کار استفاده کنید. یک راه دیگر هم استفاده از وب‌سایت Temporary Phone Number است که این سایت می‌تواند شماره تلفن موقتی برای کاربران خود صادر کند.

آیا راه‌های دیگری هم برای نمایش ندادن شماره تلگرام وجود دارند؟

چگونه در موبوگرام شماره تلفن را مخفی کنیم

تا اینجای مطلب در خصوص مخفی کردن شماره تلفن در تلگرام صحبت کردیم اما اگر از برنامه موبوگرام به عنوان پیام‌رسان استفاده می‌کنید، این روش‌های گفته شده برای شما کاربردی نخواهد بود. برای پنهان کردن شماره تلفن در موبوگرام لازم است وارد تنظیمات موبوگرام (Mobogram Settings) شوید و سپس روی گزینه‌ی Ghost Mode Settings ضربه بزنید. در ادامه گزینه‌ی Hide Phone In Menu را فعال کنید. 

نکات پایانی مخفی کردن شماره تلگرام

در این مطلب بلاگ ایساج به روش پنهان کردن شماره تماس در تلگرام پرداختیم و گفتیم که می‌توانید از طریق تغییر تنظیمات، شماره موبایل خود را از دید افراد غریبه و حتی مخاطبین خود پنهان کنید. این روش‌ها برای مخفی کردن شماره تلفن همراه در تلگرام کامپیوتر نیز کاربردی است. برای حذف شماره تلفن خودم از تلگرام فارسی، همین مراحل را دنبال کنید.

اما اگر می‌پرسید چگونه در تلگرام شماره مخفی را پیدا کنیم؛ لازم است بگوییم که به طور کلی برای این کار روش خاصی وجود ندارد اما در صورتی که هر دو طرف، همدیگر را به عنوان مخاطب ذخیره کنند، شماره تلفن‌ها نیز نمایش داده می‌شود. به این ترتیب در چه صورت شماره در تلگرام دیده میشود؟ در صورتی که هر دو طرف یکدیگر را به عنوان مخاطب ذخیره کنند.

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات