روش‌های رفع مشکل دایرکت اینستاگرام 

اینستاگرام یکی از پر استفاده‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا است و علاوه بر امکان بارگذاری تصویر، ویدئو و نوشتن متن، امکان ارسال پیام‌های خصوصی در دایرکت نیز دارد. با این وجود، مشکل دایرکت اینستاگرام در اندروید و آیفون گاهی اوقات ممکن است باعث ایجاد مشکل برای کاربران شود. برای مثال، ممکن است دایرکت اینستاگرام باز نشود و کاربران به پیام‌های دایرکت دسترسی نداشته باشند. در ادامه این مطلب ایساج تصمیم داریم در خصوص روش‌های رفع مشکل دایرکت اینستاگرام صحبت کنیم. بنابراین اگر برای شما هم سوال است که چرا پیامهای دایرکت اینستا بالا نمیاد یا چرا دایرکت اینستا باز نمیشه با ما همراه باشید.

روش‌های رفع مشکل دایرکت اینستاگرام 

آموزش رفع مشکل دایرکت اینستاگرام: چرا دایرکت اینستاگرام بالا نمیاد؟

دایرکت اینستاگرام راهی برای تعامل با دوستان و یا فالورها است و از این رو برای کاربران اینستاگرام می‌تواند بسیار کاربردی باشد. با این حال برخی از افراد ممکن است با مشکلاتی مانند بالا نیامدن دایرکت، یا عدم ارسال و دریافت پیام‌ها مواجه شوند. در این شرایط کاربر با پیام Failed to send مواجه می‌شود. به همین خاطر تصمیم گرفتیم در ادامه این مطلب در خصوص رفع مشکل بالا نیامدن پیام در دایرکت اینستاگرام و حل مشکل failed to send اینستاگرام بیشتر صحبت کنیم.

راه‌های رفع مشکلات دایرکت اینستاگرام: گوشی خود را ریستارت کنید

گاهی اوقات کاربران ممکن است نتوانند پیام‌های دایرکت خود را باز کنند و این سوال برای آنها مطرح می‌شود که چرا دایرکت اینستا پیام نمیاد؟ در خیلی از موارد، حل مشکل دایرکت اینستاگرام بلک بری و بسیاری از گوشی‌های اندرویدی و آیفون با ریستارت کردن گوشی حل می‌شود. بنابراین، برای رفع مشکل دایرکت در اینستاگرام در اندروید و آیفون یکبار گوشی خود را ریستارت کنید تا ببینید که این مشکل حل می‌شود یا خیر.

ریستارت کردن گوشی یکی از راه‌های رفع مشکل دایرکت اینستاگرام است.

(در مورد مدیریت زمان استفاده از گوشی اندروید بیشتر بدانید.)

روش‌های رفع مشکل دایرکت اینستاگرام در آیفون و اندروید: برطرف کردن اختلالات اینترنت

مسلماٌ در چند ماه اخیر اختلالات اینترنتی گسترده در کشور را تجربه کرده‌اید. در خیلی از موارد اختلالات اینترنتی باعث ایجاد مشکلات در لود کردن خیلی از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها می‌شود و دایرکت اینستاگرام نیز از این مشکل مستثنی نیست. بنابراین، برای رفع محدودیت ارسال پیام در اینستاگرام حتماً مودم اینترنت خود را خاموش و روشن کنید و چک کنید که وی پی ان شما حتماً به اینترنت متصل است.

اگر برای استفاده از اینستاگرام از اینترنت داده سیم کارت خود استفاده می‌کنید، آن را خاموش و روشن کنید و اگر امکان‌پذیر است به جای دیتا از اینترنت وای فای استفاده کنید. البته گاهی اوقات هم شاید لازم باشد اینترنت وای فای را خاموش کنید و به سراغ استفاده از اینترنت داده‌ها بروید!

چرا دایرکت اینستاگرام باز نمیشه؟ خاموش و روشن کردن مودم یا دیتا می‌تواند برای رفع مشکل دایرکت اینستاگرام موثر باشد.

(در ایساج بخوانید: کلیپ بورد چیست؟)

 برطرف کردن اختلالات اینترنت

رفع مشکل دایرکت اینستا برای آیفون: اینترنت داده‌ها را برای اینستاگرام در آیفون فعال کنید

یک راه حل مشکل دایرکت اینستاگرام و اینکه چرا دایرکت اینستا نمیاد، برای کاربران آیفون این است که زمانی که آنها از اینترنت داده‌ها استفاده می‌کنند، ویژگی اینترنت داده‌ها برای اینستاگرام آن‌ها فعال نشده است. برای همین، دایرکت اینستاگرام آن‌ها ممکن است بالا نیاید. بنابراین، برای رفع کردن مشکل دایرکت اینستاگرام، باید وارد تنظیمات آیفون و سپس بخش اینستاگرام شوید. در بخش اینستاگرام گزینه Mobile data را فعال کنید. به این ترتیب، اینترنت داده‌های آیفون برای اینستاگرام فعال می‌شود.

برای رفع مشکل دایرکت اینستاگرام در ایفون، گزینه‌ی Mobiledata را برای اینستاگرام فعال کنید.

(در مورد تفاوت cpu و gpu بیشتر بدانید.)

رفع مشکل دایرکت اینستاگرام در اندروید: بررسی سرورهای اینستاگرام از نظر مشکل

شما هم درگیر هستید که چرا پیام دایرکت اینستاگرام بالا نمیاد؟ گاهی اوقات ممکن است سرورهای اینستاگرام با مشکل مواجه شوند. برای اینکه چک کنید آیا سرورهای اینستاگرام مشکل دارند یا خیر، می‌توانید وارد سایت Downdetector شوید. سایت Downdetector تست سالم بودن سرورهای پلتفرم‌های مختلف را انجام می‌دهد. اگر استوری‌های اینستاگرام دچار مشکل باشند، شما چاره‌ای ندارید تا مدتی صبر کنید تا سرورهای آن به حالت عادی بازگردند.

رفع مشکل دایرکت اینستاگرام در اندروید: بررسی سرورهای اینستاگرام از نظر مشکل

رفع مشکل ریپلای دایرکت اینستاگرام از طریق تنظیمات اپلیکیشن

یکی از راه‌حل‌های رفع مشکل بالا نیامدن دایرکت اینستاگرام این است که از طریق تنظیمات گوشی این کار را انجام دهید. برای این کار، باید وارد تنظیمات گوشی اندروید یا آیفون خود شوید. در قسمت Apps باید گزینه Force Stop را انتخاب کنید. به این صورت، اینستاگرام کار خود را متوقف خواهد کرد و شما می‌توانید مجدداً وارد آن شوید.

چرا پیام های دایرکت اینستاگرام بالا نمیاد؟ برای رفع مشکل ریپلای دایرکت اینستاگرام می‌توانید از گزینه‌ی Force stop استفاده کنید.

آموزش رفع مشکل دایرکت اینستاگرام: cache اینستاگرام را پاک کنید

اگر برای شما هم سوال است که چرا دایرکت اینستا بالا نمیاد، باید بگوییم که گاهی اوقات، با پاک کردن cache مشکل اینستاگرام شما هم حل می‌شود. پاک کردن cache برای اینستاگرام فقط برای کاربران اندرویدی جواب می‌دهد. کسانی که آیفون دارند باید اینستاگرام آیفون خود را یکبار حذف و آن را دوباره روی دستگاه نصب کنند. برای کاربران اندرویدی، باید cache اینستاگرام را پاک کنید.

بسته به نوع گوشی‌ این مراحل ممکن است متفاوت باشد. در بخش تنظیمات اندروید، وارد قسمت Apps را انتخاب کنید و اپلیکیشن اینستاگرام را انتخاب کنید. سپس گزینه‌ای به عنوان Storage usage را مشاهده می‌کنید که باید بر روی آن کلیک کنید. در نهایت بر روی گزینه Clear cache ضربه بزنید. به ابن صورت، cache اپلیکیشن اینستاگرام پاک خواهد شد.

چرا دایرکت اینستا باز نمیشود؟ برای رفع مشکل دایرکت اینستاگرام، پاک کردن کش‌ها را امتحان کنید.

(با روش کنترل گوشی از طریق ویندوز آشنا شوید.)

cache اینستاگرام را پاک کنید

راه حل رفع مشکل بالا نیامدن پیام در دایرکت اینستاگرام: خروج و ورود مجدد به اکانت اینستاگرام

گاهی اوقات، خروج و ورود مجدد به اکانت اینستاگرام می‌تواند مشکل نیامدن پیام برای اینستاگرام را حل کند. برای خروج از اکانت اینستاگرام، باید وارد پروفایل اینستاگرام شده و سپس بخش تنظیمات را انتخاب کنید. در آنجا، گزینه log out را انتخاب کنید. به این صورت، از اکانت اینستاگرام خارج می‌شوید. بعد از خروج از اینستاگرام دوباره باید وارد آن شوید و ببینید که مشکلتان حل شده یا خیر.

برای رفع مشکل دایرکت اینستا یکبار از برنامه خارج شده و دوباره وارد آن شوید.

(از مطلبی که در مورد فضای ذخیره سازی ابری نوشته‌ایم، بازدید کنید.)

حل مشکل تنظیمات دایرکت اینستاگرام از طریق نسخه وب

یک روش دیگر برای حل کردن مشکل دایرکت اینستاگرام و حل این مشکل که چرا دایرکت اینستاگرام باز نمیشود، این است که از نسخه وب وارد آن شوید. برای ورود به نسخه وب اینستاگرام یک مرورگر روی گوشی یا لپ‌تاپ خود باز کنید و پس از باز کردن وب سایت اینستاگرام، با وارد کردن یوزر و پسورد خود وارد اکانت اینستاگرام شوید.اگرچه این روش برای رفع مشکل دایرکت اینستاگرام اپلیکیشن ممکن است کاربردی نباشد اما می‌توانید بررسی کنید آیا امکان ارسال پیام در دایرکت نسخه وب را دارید یا خیر.

رفع مشکل ارسال پیام در دایرکت اینستاگرام

اگر نمی‌توانید به کاربر دیگر از طریق دایرکت پیام دهید و درگیر هستید که چرا دایرکت ارسال نمیشه، می‌توانید از طریق ارسال یک پست به او مکالمه در دایرکت را شروع کنید. یک پست را انتخاب کرده و روی آیکون دایرکت آن که به شکل هواپیمای کاغذی است، کلیک کنید. با این کار، این پست برای کاربر دیگر ارسال می‌شود. در نتیجه، در فهرست دایرکت اینستاگرام جلسه چت دایرکت با کاربر دیگر باز می‌شود.

حل مشکل تنظیمات دایرکت اینستاگرام از طریق نسخه وب

رفع مشکل کار نکردن دایرکت اینستاگرام: حذف و نصب مجدد برنامه

برخی اوقات، برای برطرف کردن مشکل دایرکت اینستاگرام، لازم است باید یکبار اپلیکیشن اینستاگرام را در اندروید یا آیفون خود حذف کنید. برای حذف کردن اینستاگرام می‌توانید انگشت خود را چند ثانیه بر روی اپلیکیشن اینستاگرام فشار دهید تا گزینه حذف برای شما پدیدار شود. سپس در دستگاه اندروید می‌توانید از گوگل پلی و در دستگاه‌های ios و آیفون و آیپد می‌توانید از اپل استور اینستاگرام را دوباره دانلود و نصب کنید.

برای رفع مشکل محدودیت دایرکت اینستاگرام یکبار آن را حذف کرده و دوباره نصب کنید.

(از مطلب همگام سازی گوشی اندروید و ویندوز 10 بازدید کنید.)

حل مشکل failed to send اینستاگرام با بروزرسانی برنامه اینستاگرام

در بعضی موارد، مشکل اینستاگرام از باگ‌ها و نقض‌های خود برنامه است که با آپدیت کردن اینستاگرام می‌توانید نسبت به رفع مشکل دایرکت اینستاگرام یا سایر مشکلات آن اقدام کنید. برای بروزرسانی اینستاگرام، می‌توانید به گوگل پلی یا اپل استور مراجعه کنید. اگر در بخش این برنامه گزینه آپدیت فعال باشد، می‌توانید فایل آپدیت آن را دانلود و نصب کنید. بعد از آن، گوشی خود را ریستارت کنید تا ببینید که مشکل حل شده است یا خیر.

حل مشکل failed to send اینستاگرام با بروزرسانی برنامه اینستاگرام

راه حل مشکل کار نکردن دایرکت اینستاگرام: با تیم پشتیبانی تماس بگیرید

اگر راه‌حل‌های گفته شده در این مطلب را امتحان کردید و هیچکدام جواب ندادند و همچنان برایتان مساله است که چرا دایرکت اینستا آپدیت نمیشه یا چرا دایرکت اینستا پاک نمیشه، باید با تیم پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید. برای این کار بخش پروفایل اینستاگرام وارد بخش تنظیمات شوید. در آنجا گزینه Help را انتخاب کنید و سپس بر Report a Problem کلیک کنید.

در بخش بعدی می‌توانید مشکل خود را توضیح دهید و در آنجا با کلیک بر علامت + عکس یا اسکرین‌شاتی که گرفته‌اید را آپلود کنید. در آخر گزارش هم باید بر روی دکمه Submit کلیک کنید. به این صورت، گزارش شما برای تیم پشتیبانی فرستاده می‌شود. شما باید برای دریافت پاسخ صبر کنید، زیرا چند روز طول می‌کشد تا تیم پشتیبانی مشکل شما را بررسی کند و جواب شما را از طریق ایمیل بدهد.

اگر هیچ روشی برای رفع مشکل دایرکت اینستاگرام موثر نبود، به تیم پشتیبانی اینستاگرام پیام داده و برای رفع مشکل منتظر ایمیل پاسخ بمانید.

(در ایساج در مورد متاورس بیشتر بخوانید.)

رفع علامت ضربدر قرمز در دایرکت اینستاگرام

اگر در بخش دایرکت اینستاگرام خود یک علامت ضربدر قرمز مشاهده می‌کنید، این مساله بدین خاطر است که بیش از حد محاز این برنامه در یک روز برای ارسال پیام از دایرکت خود استفاده کرده‌اید. در این شرایط اینستاگرام پیام‌های شما را به عنوان spam در نظر می‌گیرد و با فرض بر ایجاد مزاحمت، تا چند روز شما را برای ارسال پیام در دایرکت محدود می‌کند. در این صورت برای رفع مشکل دایرکت اینستاگرام و رفع علامت ضربدر قرمز در دایرکت اینستاگرام لازم است تا چند روز از آن استفاده نکنید و محدودیت ارسال پیام را نیز در نظر داشته باشید.

چرا دایرکت اینستا عکس ارسال نمیشه

اگر نمی‌توانید در اینستاگرام خود عکسی ارسال کنید، احتمالا به این خاطر است که عکس مورد نظر شما حجم بالایی دارد. در این موارد دنبال کردن روش‌های کاهش حجم عکس می‌تواند برای شما کمک‌کننده باشد. با این حال در صورت برخورد با این مشکل می‌توانید سایر روش‌های رفع مشکل دایرکت اینستاگرام از جمله آپدیت برنامه، پاک کردن کش گوشی، تنظیم ساعت و غیره را نیز دنبال کنید.

چرا دایرکت اینستا عکس ارسال نمیشه

چرا ایموجی دایرکت اینستاگرام باز نمیشه

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که نصف حرف‌های خود را با ارسال ایموجی می‌زنید، احتمالا مشکل ارسال نشدن ایموجی در دایرکت اینستاگرام حسابی شما را ناراحت کرده است. برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌کنیم ابتدا برنامه را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید. اما اگر با بروزرسانی مشکل شما برطرف نشد، کاملا برنامه را حذف کرده و مجددا نصب کنید. رفع مشکل دایرکت اینستاگرام و مشکل ارسال نشدن ایموجی‌ها معمولا با همین کارها حل می‌شود. با این حال، تماس با پشتیبانی نیز می‌تواند آخرین راه حل موجود باشد.

سخن پایانی

در این مطلب بلاگ ایساج در خصوص رفع مشکلات در دایرکت اینستاگرام صحبت کردیم. دایرکت اینستا راهی برای تعامل با دوستان و فالورها است اما باید در نظر داشته باشید که گاهی ارسال و دریافت بیش از حد پیام می‌تواند باعث عدم دسترسی شما به دایرکت شود و این سوال که چرا صفحه دایرکت اینستا باز نمیشه! بعلاوه اینکه گاهی مواقع ممکن است فکر کنید پیام‌ها در دایرکت پاک شده است و بپرسید چرا دایرکت اینستا پاک میشه؟ علت پاک شدن دایرکت اینستاگرام، در برخی مواقع می‌تواند پاک شدن پیام‌ها از جانب ارسال‌کننده باشد.

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات