بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در دنیا

شرکت‌های مخابرات از تکنولوژی‌های مختلفی برای انتقال اطلاعات در سطح جهانی، استفاده می‌کنند. برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در بخش ارتباطات، خدمات تلفن ثابت، سرویس‌های بی‌سیم و همینطور داده‌های اینترنتی و ارتباطات ویدئویی، خدماتی را ارائه می‌دهند. بخش ارتباطات از راه دور به سرعت در حال تغییر است. زمانی تکنولوژی‌های سنتی مانند تلفن ثابت (سیمی)، رادیو و تلویزیون بر جهان ارتباطات از راه دور حکم‌فرمایی می‌کردند اما فن‌آوری بی‌سیم موبایل و اینترنت به سرعت در حال جایگزین شدن هستند. ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی دسترسی آنلاین را با انواع تکنولوژی‌ها، سرعت و قیمت ارائه می‌دهند. این به معنای انتخاب‌های فراوان و متنوع برای مصرف‌کنندگان است. در ادامه به معرفی بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت در دنیا در سال 2021 اشاره می‌کنیم که خدمات اینترنتی را از طریق DSL، مس، بی‌سیم ثابت، اینترنت کابلی، فیبر و اینترنت همراه ارائه می‌دهند.

بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در دنیا – 1. شرکت AT&T Inc

شرکت مخابراتی AT&T یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت در دنیا است که در آمریکا مستقر است. AT&T یک شرکت هلدینگ است که خدمات ارتباطی و سرگرمی دیجیتال را در سطح جهانی ارائه می‌دهد. خدمات و محصولات این شرکت شامل ارتباطات بی‌سیم، دیتا و پهن‌باند و خدمات اینترنت، خدمات ویدئوی دیجیتال، خدمات تلفن محلی و بین شهری، تجهیزات ارتباط از راه دور، شبکه‌ی مدیریت شده و تولید و توزیع فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و بازی است. این شرکت همچنین دارای شبکه‌های ورزشی تلویزیونی منطقه‌ای است و آنها را نیز اداره می‌کند.

این شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی، اینترنت پرسرعت را به 22 ایالت آمریکا ارائه می‌دهد و طیف وسیعی از گزینه‌ها مانند اینترنت بی‌سیم ثابت، فیبر و باندپهن DSL را شامل می‌شود. برای آشنایی با انواع شبکه‌های تلفن همراه مقاله‌ی پیشین ایساج را از دست ندهید.

بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در دنیا - 1. شرکت AT&T Inc

بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در دنیا – 2. شرکت Verizon Communications

شرکت ورایزن یک شرکت هلیدنگ است که درصد زیادی از پهنای باند جهانی اینترنت را ارائه می‌دهد. این شرکت مخابرات آمریکایی بعلاوه در زمینه‌هایی مانند خدمات بی‌سیم، ارتباطات و سرویس‌دهی به شرکت‌های وایرلس نیز فعالیت می‌کند. این شرکت سرویس خدمات بی‌سیم و داده، فروش تجهیزات و همینطور خدمات ارتباطات داده‌ای و ویدئویی مانند ویدئو باندپهن، مرکز داده و خدمات ابری (Cloud Services)، امنیت و خدمات شبکه‌ی مدیریت شده و خدمات صوتی محلی و از اره دور ارائه می‌دهد.

ورایزن بزرگترین ارائه‌دهنده فیبر نوری است و تقریبا 10 ایالت آمریکا را در بر می‌گیرد. بعلاوه این شرکت اولین ISP است که اینترنت فیبر را برای خانه ارائه داد. ورایزن فعالیت خود را از سال 2005 آغاز کرد و تا سال 2010 بسیار گسترش یافت.

بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در دنیا - 2. ورایزن کامیونیکیشنز (Verizon Communications)

بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در دنیا – 3. شرکت Nippon Telegraph & Telephone

تلگراف و تلفن نیپون یک شرکت هلدینگ مستقر در ژاپن است که خدمات مخابراتی ارائه می‌دهد. این شرکت سرویس خدمات ارتباطی از راه دور مانند ارتباطات صوتی ثابت، پروتکل اینترنت (IP) و بسته‌های ارتباطی ارائه می‌دهد و بعلاوه تجهیزات مخابراتی نیز به فروش می‌رساند. این شرکت همچنین شبکه‌ی تلفن همراه، خدمات اینترنت و پهنای باند، خدمات شبکه‌های کامپیوتری و خدمات تلویزیون دیجیتال را نیز ارائه می‌دهد.

بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در دنیا - 3. تلگراف و تلفن نیپون (Nippon Telegraph & Telephone)

بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در دنیا – 4. شرکت دویچه تلکوم (Deutsche Telekom AG)

دویچه تلکوم یکی دیگر از بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در دنیا است که در مرکز آن در اروپا و در شهر بُن آلمان قرار دارد. این شرکت ارائه‌دهنده خدمات ارتباطات از راه دور و فن‌آوری اطلاعات ارائه می‌دهد. دویچه تلکام خدمات تلفن ثابت، خدمات تلفن همراه، دسترسی به اینترنت و فن‌آوری اطلاعات و خدمات از راه دور تلفیقی را به مشتریان خود در آلمان، اروپای شرقی و ایالت متحده ارائه می‌دهد. برای آشنایی با نسل پنجم اینترنت همراه مقاله‌ی ایساج درباره اینترنت 5g مطالعه کنید.

بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در دنیا - 4. دویچه تلکوم (Deutsche Telekom AG)

بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در دنیا – 5. تی موبایل یو-اس (T-Mobile US)

T-Mobile US یک شرکت مخابراتی بی‌سیم در آمریکا است که در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات تلفن همراه، مخابرات بی‌سیم، شبکه‌های سلولی و شبکه‌های بی‌سیم پهن‌باند فعالیت می‌کند. این شرکت بعلاوه محصولات و خدمات بی‌سیم اعتباری نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهد. در آوریل سال 2020 ادغام این شرکت با شرکت مخابراتی اسپرینت (Sprint Corp) به پایان رسید و شرکت انتظار دارد تا ظرفیت خود را در شش سال آینده به ضریب 14 افزایش دهد. شرکت تی موبایل یو-اس بعلاوه دستگاه‌ها و خدمات را از طریق فروشگاه‌ها و وب‌سایت‌های تحت مالکیت و اداره‌ی شرکت به فروش می‌رساند.

بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در دنیا - 5. تی موبایل یو-اس (T-Mobile US)

بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در جهان – 6. شرکت چند ملیتی مخابراتی ودافون (Vodafone Group)

گروه ودافون یک یک شرکت مستقر در انگلیس است که طیف وسیعی از خدمات مخابراتی از جمله ارتباطات صوتی و داده‌ای را ارائه می‌دهد. این شرکت سرویس تلفن همراه از جمله تماس تلفنی، دسترسی به داده، و همینطور خدمات تلفن ثابت مانند باندپهن، تلویزیون و صوت را ارائه می‌دهد. شرکت ودافون بعلاوه اینترنت اشیاء (IoT)، خدمات ابری عمومی و خصوصی و محصولات مرتبط با امنیت شبکه و دستگاه‌ها نیز ارائه می‌دهد.

ودافون بیشترین درآمد در میان شرکت‌های ارتباطات سیار جهان را به خود اختصاص داده است. این شرکت در بیش از 30 کشور به صورت مستقیم فعالیت می‌کند و در 40 کشور دیگر نیز دارای شرکای تجاری است.

بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در جهان - 6. شرکت چند ملیتی مخابراتی ودافون (Vodafone Group)

بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در جهان – 7. شرکت مخابراتی تلفونیکا (Telefonica SA)

تلفونیکا یک شرکت تلفیقی و متنوع مخابراتی چندملیتی است که در اسپانیا مستقر شده و فعالیت خود را از سال 1924 آغاز کرده است. این شرکت در فعالیت‌های مربوط به تجارت اینترنتی، بی‌سیم، کابل، داده، اینترنت و تلویزیون فعالیت می‌کند. این شرکت خدمات تلفنی ثابت، تلفن همراه، اینترنت و خدمات دیجیتال مانند loT و مولتی مدیای پهن‌باند ارائه می‌دهد. محدوده‌ی فعالیت این شرکت در اروپا، آمریکا و قسمتی از آسیا است.

بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در جهان - 7. شرکت مخابراتی تلفونیکا (Telefonica SA)

بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در جهان – 8. شرکت مخابراتی آمریکا موویل (America Movil)

آمریکا موویل شرکت هلدینگ مخابراتی در مکزیک است که بر اساس تعداد مشترکین فعال، به عنوان سومین اپراتور شبکه‌ی موبایل در جهان به حساب می‌آید. این شرکت خدمات مخابراتی را به مشتریان خود در سراسر مکزیک ارائه می‌دهد. شرکت مخابراتی آمریکا موویل خدمات تلفن همراه، اینترنت همراه، تلفن و باندپهن ثابت، اینترنت ثابت، تلویزیون پولی و خدمات فناوری اطلاعات را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در جهان - 8. شرکت مخابراتی آمریکا موویل (America Movil)

بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در دنیا – 9. شرکت کی‌دی‌دی‌آی (KDDI)

کی‌دی‌دی‌آی یک شرکت مخابراتی مستقر در ژاپن است که در زمینه‌ی ارائه‌ی خطوط تلفن ثابت، شبکه تلفن همراه، خدمات اینترنت، مرکز داده، امنیت و خدمات loT و همینطور پکیج‌های تلویزون دیجیتال در ژاپن و همچنین ده‌ها کشور دیگر در سراسر جهان فعالیت می‌کند. این شرکت بعلاوه خدمات مالی و پرداختی نیز ارائه می‌دهد.

بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در دنیا - 9. شرکت کی‌دی‌دی‌آی (KDDI)

بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در دنیا – 10. شرکت مخابراتی اورانژ اس ای (Orange SA)

اورانژ یک شرکت مخابراتی چند ملیتی مستقر در فرانسه است و به عنوان یکی از بزرگترین اپراتورهای اروپا، به مشتریان محلی، حرفه‌ای و تجاری خود خدمات ارائه می‌دهد. از جمله خدمات این شرکت مخابراتی می‌توان به خدمات تلفن ثابت، خطوط اجاره‌ای، اینترنت همراه، خدمات تلفن همراه، تلویزیون کابلی، خدمات اینترنت و پخش رسانه اشاره کرد.

بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در دنیا - 10. شرکت مخابراتی اورانژ اس ای (Orange SA)

بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در ایران

خدمات اینترنت و مخابرات در ایران نیز توسط شرکت‌های مختلفی انجام می‌شود. سرویس و خدمات هر یک از این شرکت‌ها متفاوت است و هرکس می‌تواند با توجه به نیاز یا دسترسی به این خدمات، شرکت مورد نظر خود را انتخاب کند. در ادامه به معرفی برخی از بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در ایران می‌پردازیم. همچنین می‌توانید برای مطالعه‌ی تفاوت‌های اینترنت همراه نسل چهار و پنجم، مقاله‌ای که درباره تفاوت اینترنت 4g و 5g نوشته‌ایم مطالعه کنید.

بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در ایران: 1. شاتل

یکی از بهترین ارائه‌دهندگان اینترنت پرسرعت، سرویس اینترنت شاتل است که سرویس اینترنت ADSL و +ADSL2 را به کاربران خود ارائه می‌دهد. این شرکت فعالیت خود را از سال 1381 و با کسب مجوزهای لازم از وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، آغاز کرد. اینترنت پرسرعت ثابت ADSL، خدمات تلفن ثابت، اینترنت فیبر نوری، اینترنت ثابت نسل جدید TD-LTE از جمله خدمات این شرکت به مشتریان است و بعلاوه شاتل خدمات اینترنت همراه 4G و 4.5G نیز ارائه می‌دهد.

شاتل با ارائه‌ی خدمات متنوع سعی در جلب رضایت مشتریان خود دارد و به همین خاطر اکثر مشتریانی که از سرویس اینترنت خانگی شاتل استفاده می‌کنند از خدمات این شرکت راضی هستند و در اکثر رده‌بندی‌ها، این شرکت از سوی کاربران به عنوان بهترین ارائه‌دهنده‌ی سرویس اینترنت شناخته شده است.

بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در ایران: 1. شاتل

بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در ایران: 2. شرکت ارتباطات آسیاتک

شرکت ارتباطات آسیاتک یکی دیگر از ارائه‌دهنده‌های سرویس اینترنت و خدمات اینترنتی در ایران است که دفتر مرکزی آن در تهران مستقر است. این شرکت در سال 1382 تاسیس شده است و یکی از بهترین ارائه‌دهنده‌های سرویس اینترنت در ایران محسوب می‌شود. آسیاتک علاوه بر اینترنت پرسرعت ADSL خدمات دیگری مانند دیتا سنتر، اینترنت وایرلس و فیبر نوری نیز ارائه می‌دهد.

بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در ایران: 2. شرکت ارتباطات آسیاتک

بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در ایران: 3. شرکت مخابرات ایران

شرکت مخابرات ایران یکی از بزرگترین ارائه‌دهندگان سرویس اینترنت پرسرعت در ایران است. این شرکت خدماتی مانند اینترنت ثابت خانگی، اینترنت ماهواره‌ای، فیبر نوری و غیره به مشتریان خود ارائه می‌دهد. اگرچه کاربران زیادی از اینترنت شرکت مخابرات استفاده می‌کنند اما این مساله به معنای رضایت این افراد از خدمات این شرکت نیست. شکایاتی از قبیل پایین بودن کیفیت سرویس اینترنت خانگی، قطعی اینترنت و غیره مورد توجه خدمات این شرکت است.

بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در ایران: 4. پارس آنلاین

شرکت پارس آنلاین یکی دیگر از بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت در ایران است که در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات دسترسی به اینترنت و برقراری ارتباط با شبکه‌های محلی و جهانی فعالیت می‌کند. این شرکت یکی از بهترین ارائه دهندگان سرویس اینترنت به شمار می‌آید که سازمان‌ها، موسسات دولی و خصوصی و غیره از خدمات و سرویس‌های اینترنت این شرکت بهره‌مند می‌شوند. دسترسی به اینترنت شرکت پارس آنلاین در تمام نقاط کشور امکان‌پذیر است و اینترنت ADSL و VDSL به مشترکان ارائه می‌شود.

بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در ایران: 4. پارس آنلاین

بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در ایران: 5. های‌وب

شرکت داده گستر عصر نوین که با نام تجاری های‌وب شناخته می‌شود یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت در ایران است که فعالیت خود را از سال 1382 در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات اینترنت و برقراری ارتباط شبکه‌های محلی آغاز کرده است. خدماتی از جمله ADSL، Dial-up، باندپهن و غیره توسط این شرکت ارائه می‌شود.

بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در ایران: 5. های‌وب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات