نصب افزونه‌ در کروم اندروید: معرفی و نصب بهترین افزونه‌های کروم

کروم یکی از محبوب‌ترین مرورگرها در سراسر دنیا است و با همراهی فروشگاه وب کروم، این مرورگر بی‌نظیرتر هم می‌شود. نصب افزونه‌های کروم در دسکتاپ آسان است و کاربران کروم می‌توانند افزونه‌های گوگل کروم (Google Chrome Extensions) را از فروشگاه وب کروم دریافت کنند. اما وقتی بخواهید افزونه‌های کروم را در دستگاه‌های اندرویدی نصب کنید، دیگر آنقدرها آسان نیست! بسیاری از افراد تصور می‌کنند نصب افزونه در کروم اندروید امکان‌پذیر نیست اما اینطور نیست! در این مطلب بلاگ ایساج تصمیم داریم به نصب افزونه فیلترشکن کروم اندروید، بهترین افزونه های کروم اندروید و نحوه نصب افزونه در کروم اندروید بپردازیم و اینکه چگونه می‌توانید بدون روت کردن دستگاه خود، افزونه‌های کروم را در مرورگر دستگاه اندروید خود نصب کنید.

نصب افزونه‌ در کروم اندروید

نصب افزونه در کروم اندروید

افزونه‌های کروم ابزارهای بسیار کاربردی برای شخصی‌سازی کردن مرورگر کروم هستند و به طور معمول می‌توان به سادگی آنها را روی کروم دستکتاپ فعال کرد. یکی از مرورگرهایی که امکان نصب افزونه در کروم اندروید را فراهم می‌کند، مرورگر Kiwi است.

این مرورگر منبع باز بر اساس کرومیوم و موتور رندر Webkit برای دستگاه‌های اندروید کار می‌کند. مرورگر کیوی (KIWI) از کدها و منابع کرومیوم استفاده می‌کند و با ظاهر نسبتا آشنا، همچنان ویژگی‌های خود را حفظ کرده و منحصربفرد است. مرورگر کیوی از نظر امنیتی و حفاظت حریم شخصی بسیار پیشرفته و از نظر سرعتی نیز بهبود یافته است.

(از مطلب انتقال بیسیم فایل از ویندوز به اندروید نیز بازدید کنید.)

آموزش نصب افزونه در کروم اندروید

همانطور که گفتیم مرورگر کیوی بر مبنای کرومیوم است و به همین خاطر همگام‌سازی بین حساب دستگاه‌های مختلف، امکان‌پذیر نخواهد بود؛ در واقع اگر پیشتر از مرورگر کروم استفاده می‌کردید، بوکمارک‌ها یا موارد مشابه را باید به صورت دستی وارد کنید. با وجود این، آنچه مرورگر kiwi را منحصربفرد و متمایز می‌سازد، امکان پشتیبانی آن از افزونه‌های مرورگر کروم اندروید است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

فقط لازم است برای نصب افزونه‌های کروم در اندروید از مرورگرهای مختلف کمک بگیرید و البته این نکته را هم بدانید که ظاهرا به دلیل تفاوت عملکرد دسکتاپ و تلفن همراه، از همه‌ی افزونه‌های کروم در دستگاه اندرویدی پشتیبانی نمی‌شود.

(از مطلب نحوه شارژ سیم کارت ایرانسل نیز بازدید کنید.)

آموزش نصب افزونه در کروم اندروید

نحوه‌ نصب افزونه‌ در کروم اندروید با استفاده از مرورگر Kiwi

مرورگر kiwi یک برنامه‌ی مرورگر وب است که از افزونه‌های کروم پشتیبانی می‌کند. این مرورگر سریع نصب شده و به سرعت بارگذاری می‌شود. در ادامه مراحل نصب افزونه‌ در گوگل کروم اندروید با استفاده از مرورگر کیوی را ارائه می‌کنیم.

  • مرورگر کیوی را از فروشگاه گوگل پلی (Play Store) دانلود کنید. مطمئن باشید که آخرین نسخه را دانلود می‌کنید.
  • مرورگر را باز کنید. روی سه نقطه در گوشه‌ی بالا سمت راست ضربه بزنید و Extensions را انتخاب کنید.
  • برای فعال کردن Developer Mode، دکمه‌ی جابجایی را در گوشه‌ی سمت راست بالا روشن کنید.
  • برای دسترسی به فروشگاه وب کروم آدرس https://chrome.google.com/webstore/category/extensions را در نوار URL وارد کنید.
  • افزونه‌هایی که می‌خواهید از فروشگاه وب کروم اضافه کنید، انتخاب کنید؛ دکمه‌ی نصب در کنار افزونه‌ها مشخص می‌شود. از قسمت نوار آدرس مرورگر نیز می‌توانید نام افزونه‌ی مورد نظر را جستجو کنید.
  • در کنار نام افزونه‌ها، گزینه‌ی اضافه کردن به کروم (Add to Chrome) را انتخاب کنید. پیامی برای شما نمایش داده می‌شود که از شما می‌خواهد انتخاب خود را تایید کنید. روی OK کلیک کنید تا افزونه در مرورگر کروم اندروید شما نصب شود.

(مطلب بازیابی داده‌ها در گوشی اندرویدی نیز می‌تواند برایتان جالب باشد.)

مدیریت و نصب افزونه در کروم اندروید

برای مدیریت افزونه‌ها در مرورگر، روی سه نقطه در گوشه‌ی سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. سپس افزونه‌ها را انتخاب کنید تا به کاتالوگ افزونه‌ی نصب شده دسترسی پیدا کنید و از آنجا می‌توانید افزونه را غیرفعال، بروزرسانی یا حذف کنید. افزونه‌های کروم روی دستگاه اندرویدی شما نصب می‌شود اما هیچ تضمینی برای عمل کردن آنها وجود ندارد.

این مساله به این خاطر است که افزونه‌های کروم برای دستگاه‌های اندروید بهینه نشده‌اند. مرورگر Yandex نیز مانند مرورگر Kiwi مبتنی بر کرومیوم است و از افزونه‌های کروم روی دستگاه‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند. دستورالعمل آن نیز دقیقا مشابه مرورگر کیوی است.

نحوه‌ نصب افزونه‌ در کروم اندروید

بهترین افزونه‌های کروم اندروید

نصب افزونه‌ در کروم اندروید کاربردهای مختلفی از جمله ذخیره‌ی پسوردها، ایجاد فهرست کارها، تصحیح نوشته‌ها و غیره دارد. ضمن اینکه می‌توانید نسبت به نصب افزونه فیلترشکن کروم اندروید نیز برای کروم اندروید خود اقدام کنید.

با این حال، همانطور که پیشتر هم به آن اشاره کردیم، برخی از افزونه‌ها تنها قابل استفاده در کروم دسکتاپ هستند و برخی دیگر نیز شاید عملکرد مناسبی روی مرورگر کروم اندروید نداشته باشند. با وجود این، برخی از افزونه‌ها نیز به خوبی روی کروم اندروید کار می‌کنند. در ادامه چند نمونه از بهترین افزونه‌های کروم اندروید را معرفی می‌کنیم.

افزونه‌ی LastPass

با استفاده از افزونه‌ی LastPass نیاز نیست نگران به خاطر سپردن نام کاربری و پسوردهای خود برای ورود به حساب‌های کاربری آنلاین باشید. تنها چیزی که لازم دارید، به خاطر سپردن یک رمز عبور اصلی برای دسترسی به LastPass است.

این افزونه به شما کمک می‌کند پسوردهای قوی و مختلفی برای سایت‌ها و فروشگاه‌های مختلف تعیین کرده و آنها را در یک صندوق رمزگذاری شده ذخیره کنید. این افزونه همچنین با پر کردن فرم‌های آنلاین و ورود به سیستم در صورت نیاز، در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند.

افزونه‌ی گوگل پژوهشی یا Google Scholar Button

گوگل پژوهشی (Google Scholar) یک موتور جستجوی گوگل است که صرفا به کارهای پژوهشی محدود می‌شود. این ابزار به شما کمک می‌کند تا منابع متنی را در وب یا کتابخانه‌ی دانشگاه خود بیابید و به آنها رجوع کنید. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که در کادری که با ضربه زدن روی نماد افزونه ایجاد می‌شود، جستجو کنید.

افزونه‌ی Grammarly

افزونه‌ی گرامرلی یک ابزار نگارش و گرامر فوری برای نوشتن آنلاین است. این افزونه در حین نوشتن، املا، دستور زبان و علائم نگارشی شما را بررسی می‌کند و به با عملکرد فرهنگ لغت، کلمات مرتبط را نیز پیشنهاد می‌دهد. این ابزار با Google Docs، جیمیل، لینکدین و تقریبا هر جای دیگری که می‌نویسید، عمل می‌کند.

افزونه‌ی Todoist

اگر در نصب افزونه‌ در کروم اندروید به دنبال افزونه‌ای هستید که به شما کمک کند کارهای خود را لیست‌بندی کنید و آنها را به خاطر بسپارید، افزونه‌ی Todoist گزینه‌ی خوبی برای شما است. این افزونه به شما امکان می‌دهد با تیم‌ها نیز همکاری کنید و همچنین پروژه‌ها و فعالیت‌های لیست شده را نیز به شما یادآوری می‌کند.

بعلاوه شما می‌توانید مقاله‌ها را نیز در Todoist ذخیره کنید، وب‌سایت‌های مختلف را به عنوان تسک‌های بعدی قرار دهید و حتی یک نامه‌ی جیمیل را به عنوان تسک ذخیره کنید. برای افزودن سریع تسک‌ها، هر متنی را در هر صفحه‌ای هایلایت کنید، روی آن کلیک راست کنید و روی گزینه‌ی Add to Todoist کلیک کنید. روی آیکون Todoist را لمس کنید تا همه‌ی تسک‌های Todoist خود را در آن مشاهده کنید.

(مطلب غیر فعال کردن تصحیح خودکار در اندروید نیز می‌تواند برایتان کاربردی باشد.)

شما همچنین می‌توانید نسبت به نصب افزونه دیدئو در کروم اندروید، افزونه اسکای روم کروم اندروید و افزونه مترجم گوگل کروم اندروید اقدام کنید.

نصب افزونه‌ در کروم اندروید و بهترین این افزونه ها

نصب افزونه در کروم اندروید و بهبود تجربه‌ی کاربری

نصب افزونه‌های مرورگر کروم در دسکتاپ کار نسبتا ساده‌ای است اما برای نصب آن در اندروید نیاز به برنامه‌های کمکی دارید. با این حال یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای نصب افزونه در کروم اندروید، استفاده از یک جایگزین برای مرورگر پیش فرض کروم است.

(به مطلب هدیه شتاب در پرداخت همراه اول نیز رجوع کنید.)

مرورگرهای مبتنی بر کروم، مانند kiwi، از نصب افزونه‌های کروم در اندروید شما پشتیبانی می‌کنند. شما می‌توانید با دانلود افزونه کروم اندروید، افزونه‌های مورد نظر خود را دانلود کرده و تجربه‌ی کاربری بهتری در کروم اندروید خود داشته باشید.

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات

jral.7897@gmail.com
۲۶ آبان ۱۴۰۱

خیلی سخت است

اضافه کردن نظر جدید