نحوه دانلود ویدئو از یوتیوب : آموزش روش‌های دانلود ویدئو در کامپیوتر و گوشی

یکی از چالش‌هایی که کاربران یوتیوب با آن مواجه هستند، نحوه دانلود ویدئو از یوتیوب است چرا که این امکان روی خود سایت وجود ندارد و نمی‌توان ویدئوهای یوتیوب را مستقیما از سایت آن دانلود کرد. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه دانلود ویدئو از یوتیوب با گوشی اندروید،نحوه دانلود ویدئو از یوتیوب با آیفون، دانلود از یوتیوب برای کامپیوتر، دانلود از یوتیوب بدون نرم افزار، سایت مستقیم کننده‌ی لینک یوتیوب رایگان، دانلود از یوتیوب با کیفیت 4K، نحوه دانلود ویدئو از یوتیوب با دانلود منیجر، بهترین برنامه دانلود از یوتیوب برای اندروید و ربات دانلود از یوتیوب آشنا کنیم.

آموزش نحوه دانلود ویدئو از یوتیوب

سایت یوتیوب (YouTube) یکی از بزرگترین سایت‌ها در زمینه‌ی اشتراک‌گذاری ویدئو است که روزانه بیش از 100 میلیون ویدئو در آن بارگذاری می‌شود. یوتیوب به عنوان منبعی بسیار کاربردی از دنیای اطلاعات می‌تواند مرجع خوبی برای یادگیری نکات و آموزش‌های مختلف باشد اما متاسفانه این برنامه در کشور ما فیلتر است و برای هر بار استفاده از آن، کاربران مجبور هستند از فیلترشکن استفاده کنند. بعلاوه از آنجایی که امکان تماشای ویدئوهای یوتیوب به صورت آنلاین نیز وجود ندارد، دانلود ویدئو از یوتیوب می‌تواند یک گزینه‌ی ایده‌آل برای کاربران ایرانی باشد تا در صورت لزوم بتوانند چندین و چند بار یک ویدئو را تماشا کنند بدون اینکه مجبور باشند هربار هزینه‌های زیادی برای مصرف اینترنت پرداخت کنند. اما نحوه دانلود ویدئو از یوتیوب به چه صورت است؟

دانلود ویدئوهای یوتیوب را می‌توان از طریق ویندوز، سیستم عامل مک، گوشی‌های اندروید و آیفون همینطور ربات تلگرام نیز انجام داد. در ادامه در مورد هر کدام از این روش‌های نحوه‌ دانلود ویدئو از youtube به صورت جداگانه صحبت خواهیم کرد.

نحوه دانلود ویدئو از یوتیوب

بهترین روش دانلود از یوتیوب

یوتیوب به عنوان منبعی از ویدئوهای آموزشی و کاربردی سال‌هاست که مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته است. افراد مختلف می‌توانند با ایجاد حساب کاربری در یوتیوب ویدئوهای خود را به اشتراک بگذارند و البته این اشتراک‌گذاری ویدئوها می‌تواند منبعی برای درآمد این افراد هم باشد. یوتیوب امکان دانلود فیلم‌ها و ویدئوهای خود را در قالب اشتراک پریمیوم (premium) ارائه می‌دهد و کاربران می‌توانند با خرید اشتراک به صورت قانونی ویدئوهای مورد نظر خود را دانلود کنند.

در واقع به سادگی می‌توان با زدن دکمه‌ی دانلود، هر کدام از ویدئوها را به سادگی دانلود کرد اما در هر صورت مشکلی که کاربران ایرانی با آن مواجه هستند فیلتر بودن یوتیوب، عدم دسترسی به مستر کارت و پرداخت هزینه‌های اکانت پریمیوم است. اگر به هر دلیلی تمایل دارید ویدئوهای یوتیوب را دانلود کنید و نحوه‌ی انجام این کار را نمی‌دانید با ما همراه باشید.

(پیشنهاد می‌کنیم جدیدترین مطلب ایساج یعنی خروج از اکانت اینستاگرام را از دست ندهید.)

نحوه‌ دانلود ویدئو از youtube

آموزش نحوه دانلود ویدئو از یوتیوب در کامپیوتر :

نحوه دانلود ویدئو از یوتیوب با استفاده از وب‌سایت‌ها:  وب‌سایت (Y2Mate)

یکی از سایت‌های مستقیم کننده لینک یوتیوب رایگان، سرویس Y2Mate است. برای استفاده از این وب‌سایت نیازی به پرداخت هزینه یا ثبت نام و باز کردن حساب کاربری ندارید و هر زمان که خواستید می‌توانید بدون محدودیت، ویدئوهای یوتیوب را روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود دانلود کنید.

برای دانلود ویدئو از یوتیوب به وسیله‌ی وب‌سایت Y2Mate لازم است ابتدا وارد یوتیوب شده و ویدئوی مورد نظر خود را باز کنید. سپس از نوار ابزار بالای ویدئو، آدرس آن را کپی کنید. سپس وارد سایت Y2Mate شوید. در صفحه‌ی این سایت یک باکس قرمز رنگ وجود دارد که باید آدرس ویدئوی مورد نظر که کپی کرده‌اید را در آن قرار دهید و سپس روی دکمه‌ی استارت (Start) کلیک کنید. در نهایت می‌توانید از رزولوشن‌های مختلف که در یک جدول نمایش داده می‌شود، یکی را انتخاب کنید و دانلود را انجام دهید.

نحوه دانلود ویدئو از یوتیوب برای کامپیوتر

نحوه دانلود ویدئو از یوتیوب با استفاده از وب‌سایت‌ها: تغییر آدرس ویدئو

روش ساده‌ی دیگر برای دانلود از یوتیوب بدون نرم‌افزار، تغییر آدرس آن است. برای این کار تنها لازم است دو حرف pp را به انتهای کلمه‌ی YouTube اضافه کنید تا بتوانید ویدئوی مورد نظر خود را دانلود کنید. برای مثال آدرس ویدئو http://www.youtube.com/video را باید به صورت http://www.youtubepp.com/video بنویسید تا به صورت خودکار وارد صفحه‌ی دانلود ویدئو شوید.

(اگر هنوز با حذف اکانت تلگرام آشنایی ندارید، این مقاله برای شما کاربردی خواهد بود.)

نحوه دانلود ویدئو از یوتیوب با نصب برنامه: نرم‌افزار 4K Video Downloader

یکی دیگر از روش‌های دانلود از یوتیوب با کیفیت 4K، استفاده از نرم‌افزارهای دانلود ویدئو است. نرم‌افزار 4K Video Downloader یکی از این نرم‌افزارها است که با تمامی سیستم عامل‌ها سازگار است و همه‌ی افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. ویدئوهای مورد نظر خود را می‌توانید با کیفیت 4K از این برنامه دانلود کنید. بعلاوه این برنامه از نظر امنیتی نیز قابل اطمینان است و بدافزارها و موارد مشکوک را گزارش می‌دهد. نسخه‌ی رایگان نرم‌افزار 4K Video Downloader امکان دانلود 10 ویدئو از یک پلی لیست و روزانه 30 ویدئو در فرمت‌های مختلف را ارائه می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های این برنامه می‌تواند به امکان دانلود زیرنویس‌ها، تبدیل ویدئو به فایل صوتی، امکان دانلود ویدئوهای 360 درجه و سه بُعدی، دانلود از فیس بوک و کاربری آسان آن اشاره کرد. اما نحوه دانلود ویدئو از یوتیوب با استفاده از این نرم‌افزار چگونه است؟

  1. ویدئوی مورد نظر خود را در یوتیوب باز کرده و آدرس آن را کپی کنید.
  2. نرم‌افزار 4K Video Downloader را باز کرده و آدرس ویدئوی مورد نظر را در آن قرار دهید تا آن را با کیفیت‌های مختلف نشان دهد.
  3. از میان کیفیت‌های مختلف ویدئو یکی را انتخاب کنید و دانلود را شروع کنید.
  4. پس از پایان دانلود روی ویدئو کلیک راست کنید و گزینه‌ی Show in folder را انتخاب کنید تا فایل دانلود شده نمایش داده شود.

نحوه دانلود ویدئو از یوتیوب با کیفیت 4K

نحوه دانلود ویدئو از یوتیوب با نصب برنامه: نرم‌افزار WinX/MacX

برنامه‌ی دیگری که می‌توان از آن برای دانلود ویدئوهای یوتیوب استفاده کرد WinX برای ویندوز و MacX برای مک است. در این برنامه می‌توانید کیفیت دانلودها را تنظیم کنید و بعلاوه امکان دانلود ویدئوها با کیفیت 8K نیز وجود دارد. اما نحوه دانلود ویدئو از یوتیوب به وسیله‌ی این نرم‌افزار به صورت زیر است:

  1. ویدئوی مورد نظر خود را در یوتیوب باز کنید و آدرس آن را کپی کنید.
  2. در صفحه‌ی این نرم‌افزار روی گزینه‌ی Add Url+ کلیک کرده و آدرس کپی شده‌ی ویدئوی مورد نظر خود را در نوار بالای پنجره‌ای که باز شده قرار دهید. سپس گزینه‌ی Paste URL & Analyze را انتخاب کنید تا کیفیت‌های مختلف برای دانلود ویدئو نمایش داده شود.
  3. با انتخاب کیفیت و فرمت مورد نظر خود، می‌توانید دانلود را از طریق کلیک روی گزینه‌ی Download Selected Videos انجام دهید.
  4. روی گزینه‌ی Browse کلیک کرده و محل ذخیره‌سازی فایل را مشخص کنید و با کلیک روی دکمه‌ی Download Now، دانلود را آغاز کنید.

نحوه دانلود ویدئو از یوتیوب با نصب نرم‌افزار WinX/MacX

سایر وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارها برای دانلود ویدئو از یوتیوب از طریق کامپیوتر

علاوه بر روش‌هایی که تا اینجا برای دانلود از یوتیوب برای کامپیوتر گفتیم می‌توانید از وب‌سایت‌های IDM، Youtubemp4.to یا convert2mp3.club به عنوان نحوه دانلود ویدئو از یوتیوب با دانلود منیجر استفاده کنید. بعلاوه نرم‌افزار VDownloader نیز یکی دیگر از نرم‌افزارهایی است که می‌توانید روی ویندوز خود نصب کنید و با استفاده از آن ویدئوهای یوتیوب را دانلود کنید.

(اگر به تمام کدهای دستوری همراه اول نیاز دارید، می‌توانید به این مطلب ما نیز سر بزنید.)

روش دانلود ویدئو از یوتیوب با موبایل

گوشی‌های هوشمند نیز از ابزارهای پراستفاده هستند و خیلی از کاربران یوتیوب برای تماشا یا دانلود ویدئوهای یوتیوب از گوشی خود استفاده می‌کنند. اما نحوه دانلود ویدئو از یوتیوب با گوشی به چه صورت است؟

آموزش نحوه دانلود ویدئو از یوتیوب با استفاده از گوشی موبایل

نحوه دانلود ویدئو از یوتیوب با گوشی اندروید

در میان بهترین برنامه دانلود از یوتیوب برای اندروید می‌توان به YouTube Go و Videoder اشاره کرد. دانلود ویدئوهای یوتیوب از طریق اپلیکیشن YouTube Go بسیار ساده است و هیچ روند خاصی ندارد و دکمه‌ی دانلود در صفحه‌ی پخش ویدئو موجود است.

برای دانلود ویدئوهای یوتیوب از طریق اپلیکیشن Videoder باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا لازم است ویدئوی مورد نظر خود را در یوتیوب باز کنید و از طریق گزینه‌ی Share آن را با برنامه‌ی Videoder به اشتراک بگذارید.
  2. به این ترتیب جزئیات و کیفیت‌های مختلف دانلود ویدئو در اپ Videoder نمایش داده می‌شود که می‌توانید از میان آنها یکی را انتخاب کنید.
  3. سپس در پنجره‌ای که باز می‌شود نام فایل و محل ذخیره‌ی آن روی گوشی خود را مشخص کنید و در نهایت گزینه‌ی Start Download را لمس کنید تا دانلود شروع شود.

دانلود ویدئوی یوتیوب در گوشی‌های اندرویدی

نحوه دانلود ویدئو از یوتیوب با آیفون

اگر گوشی یا تبلت iOS دارید نگران نحوه دانلود ویدئو از یوتیوب روی گوشی خود نباشید. برای این کار می‌توانید از اپلیکیشن Documents استفاده کنید و یا ویدئو را در برنامه‌ای مانند تلگرام ذخیره کرده و آن را با کمک ربات دانلود از یوتیوب مانند @youtubednbot و @remoteyoutubedl_bot دانلود کنید.

(اگر از اپراتور ایرانسل استفاده می‌کنید، مطلب سرویس اطلاع از تماس‌های از دست رفته‌ی ایرانسل را هم مطالعه کنید.)

جمع‌بندی روش‌های دانلود ویدئوهای یوتیوب

گاهی اوقات کاربران یوتیوب نیاز دارند برخی از ویدئوها را دانلود و ذخیره کنند اما امکان دانلود ویدئوها از طریق سایت یوتیوب به صورت رایگان وجود ندارد. به همین خاطر لازم است کاربران از برنامه‌ها یا سایت‌هایی که به این منظور طراحی شده‌اند، استفاده کنند. ما هم در این مطلب بلاگ ایساج برخی از روش‌های دانلود ویدئو از یوتیوب در لپ‌تاپ و کامپیوتر و همینطور گوشی‌های اندرویدی و iOS آموزش دادیم که می‌توانید با استفاده از آنها به سادگی ویدئوی مورد نظر خود را دانلود کنید.

جمع‌بندی روش‌های دانلود از یوتیوب

منبع

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات