۸ راه کاربردی و آسان برای رفع ارور توقف اینستاگرام

اینستاگرام با قابلیت اشتراک‌گذاری عکس و مطلب، یکی از اپلیکیشن‌های محبوب است. با این حال این آلبوم آنلاین خالی از مشکلات نیست و برخی کاربران ممکن است با مشکل وصل نشدن اینستاگرام به طور ناگهانی مواجه شوند. خبر خوب این است که برای رفع ارور توقف اینستاگرام (یا ارور متوقف شدن اینستاگرام) راهکارهایی وجود دارد که در ادامه‌ی این مطلب ایساج در مورد آن صحبت خواهیم کرد. معمولاً انواع راهکار رفع بسته شدن اینستاگرام که در این مقاله توضیح خواهیم داد، برای انواع مدل‌های گوشی جواب می‌دهند، اما ممکن است در برخی از جزئیات متفاوت باشند.

رفع ارور توقف اینستاگرام: چرا اینستاگرام متوقف می شود؟

اینستاگرام به عنوان یکی از اپلیکیشن‌های محبوب در سراسر دنیا مورد توجه قرار دارد و روزانه میلیون‌ها عکس و ویدئو روی این برنامه بارگذاری و به اشتراک گذاشته می‌شود. اما یکی از مشکلاتی که ممکن است کاربران این برنامه با آن مواجه شوند، متوقف شدن اینستا است و این سوال که چرا اینستاگرام متوقف شده است!

البته باید گفت که این مشکل انحصاری نیست و در واقع مشکل جدید اینستاگرام 1401 محسوب نمی‌شود. به این ترتیب با دنبال کردن راهکارهای رفع ارور توقف اینستاگرام که در ادامه معرفی خواهیم کرد، می‌توانید این مشکل را رفع کنید.

رفع ارور توقف اینستاگرام: چرا اینستاگرام متوقف می شود؟

رفع ارور unfortunately Instagram has stopped: گوشی خود را ریستارت کنید

اگر به دنبال روشی برای رفع ارور unfortunately Instagram has stopped (متاسفانه اینستاگرام متوقف شده است) هستید، باید بگوییم که ریستارت کردن گوشی یکی از آسان‌ترین روش‌های رفع مشکل توقف اینستاگرام است. برخی اوقات، علت متوقف شدن اینستاگرام در گوشی می‌تواند مشکلاتی مثل پر شدن حافظه داخلی و مسائل دیگر در گوشی باشد. در اکثر موارد، شما با ریستارت کردن گوشی می‌توانید این مشکل را حل کنید.

برای ریستارت کردن گوشی لازم است دکمه پاور را نگه دارید و سپس گزینه Restart یا Reboot را انتخاب کنید. به این صورت، گوشی شما ریستارت می‌شود. بعد از آن، گوشی را چک کنید و ببینید که آیا این روش به حل مشکل توقف اینستاگرام کمک کرده است یا خیر. اگر اما اگر دیدید که اینستاگرام هنوز بسته می‌شود، به سراغ امتحان روش‌های دیگر بروید.

علت پیام توقف اینستاگرام: یکی از روش‌های رفع ارور توقف اینستاگرام یا، ریستارت کردن گوشی است. در صورت کاربردی نبودن این روش، می‌توانید سابر روش‌ها را دنبال کنید.

(با روش ضبط لایو اینستاگرام آشنا شوید.)

چرا اینستاگرام متوقف میشود: رفع ارور توقف اینستاگرام با بروزرسانی برنامه

برای شما هم سوال است که چرا اینستا متوقف شده؟ نکته‌ای که باید بدانید این است که آپدیت کردن اپلیکیشن‌ها در گوشی‌های هوشمند کار خیلی مهمی است. با بروزرسانی اپلیکیشن‌ها می‌توانید ویژگی‌های جدیدی را به آن اضافه کنید. همچنین، اگر نسخه قبلی اپلیکیشن شما مشکلی داشته باشد و کاربران این مشکل را گزارش کرده باشند، توسعه‌دهندگان آن برنامه در نسخه جدید این مشکل را برطرف می‌کنند.

در نتیجه، یک راه برای حل مشکل قفل شدن اینستاگرام و رفع ارور توقف اینستاگرام، بروزرسانی کردن آن است. اگر اپلیکیشن اینستاگرام شما جدیدترین نسخه نباشد، این مسئله می‌تواند علت متوقف شدن اینستاگرام در آیفون و اندروید شما باشد. گاهی اوقات نیز ممکن است به دنبال این باشید که دلیل اینکه دایرکت اینستاگرام متوقف شده چیست؟ این مشکل نیز می‌تواند به خاطر آپدیت نبودن برنامه شما باشد.

اگر برای شما سوال پیش آمده که چرا برنامه اینستاگرام متوقف میشه، می‌توانید در گوگل پلی اندروید یا اپل استور آیفون، برنامه اینستاگرام را بروزرسانی کنید. اگر با بروزرسانی مشکل شما حل نشد، روش‌های دیگر رفع ارور توقف اینستا را امتحان کنید.

(با روشهای بازیابی رمز عبور اینستاگرام اشنا شوید.)

علت متوقف شدن اینستاگرام امروز: به روز نبودن Google Play Services

کارکرد برنامه Google play services در گوشی این است که عملکرد اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را راحت کند. برای همین، آپدیت نبودن این برنامه در گوشی ممکن است باعث توقف اجباری اینستاگرام شود و بعد هم این مشکل که چرا اینستاگرام میزنه متوقف شد!

به همین دلیل، برای رفع مشکل بسته شدن ناگهانی اینستاگرام باید این نامه را بروزرسانی کنید. برای آپدیت برنامه گوگل پلی سرویس، باید وارد گوگل پلی شوید. در پایین صفحه، یک گزینه به شکل سه خط افقی روی هم را می‌توانید مشاهده کنید: بر روی آن کلیک و گزینه Settings را انتخاب کنید.

با انتخاب گزینه Settings باید بر روی گزینه Auto update apps کلیک کنید. پنجره کوچکی باز می‌شود که باید در آن گزینه Over Wifi Only و بعد گزینه Done را انتخاب کنید. به این صورت، گوگل پلی به صورت خودکار به دنبال فایل آپدیت برای اپلیکیشن‌ها می‌گردد و هر موقع که این فایل‌ها پیدا شدند، اعلانی در مورد آپدیت کردن اپلیکیشن نمایش می‌دهد.

برای رفع ارور توقف اینستاگرام، آپدیت کردن برنامه‌ی Google Play Services را امتحان کنید.

(از مطلب نرخ تعامل اینستاگرام بازدید کنید.)

علت متوقف شدن اینستاگرام امروز: به روز نبودن Google Play Services

رفع ارور توقف اینستاگرام اصلی: پاک کردن cache اینستاگرام

فایل‌های cache، فایل‌های اضافی سیستم هستند که در زمان استفاده از اپلیکیشن ها به وجود می‌آیند. برای مثال، وقتی شما از اینستاگرام استفاده می‌کنید، فایل‌های کش آن در سیستم به وجود می‌آیند. وجود این فایل‌های کش و انباشته شدن آنها باعث توقف عملکرد اینستاگرام می‌شود.

در نتیجه، پاک کردن کش‌های اینستاگرام می‌تواند باعث رفع توقف ارور اینستاگرام شود. برای پاک کردن فایل‌های کش، باید به بخش تنظیمات گوشی بروید. در آنجا وارد منوی Apps شوید و در این منو Instagram را انتخاب کنید. در نهایت، در بخش اینستاگرام بر روی گزینه Clear cache کلیک کنید تا cache اینستاگرام پاک شده و رفع ارور توقف اینستاگرام انجام شود.

چرا اینستاگرام من متوقف شده؟ پاک کردن کش اینستاگرام برای رفع مشکل متوقف شدن اینستاگرام می‌تواند کاربردی و موثر باشد.

(با روش فعالسازی حالت شب اینستاگرام آشنا شوید.)

رفع ارور توقف اینستاگرام: حذف و نصب مجدد برنامه

همانطور که گفتیم برای رفع مشکل اینستاگرام و توقف اجباری آن می‌توانید فایل‌های کش این برنامه را پاک کنید. اما در برخی موارد، پاک کردن کش برای رفع خطای توقف اجباری اینستا کافی نیست و ممکن است همچنان درگیر باشید که چرا اینستاگرام مدام متوقف میشود. در این صورت شاید لازم باشد نرم‌افزار اینستاگرام را از روی گوشی خود حذف کرده و آن را مجددا نصب کنید.

به این صورت، فایل‌هایی از اینستاگرام که خراب هستند از بین می‌روند و مشکل توقف اینستاگرام برطرف می‌شود. برای این کار، می‌توانید انگشت خود را روی اپلیکیشن اینستاگرام گذاشته و تا چند ثانیه نگه دارید. به این صورت، گزینه Uninstall  نمایان می‌شود که باید بر روی آن کلیک کنید تا فرایند حذف برنامه انجام شود. بعد از حذف برنامه، وارد گوگل پلی شوید و این اپلیکیشن را مجدداً نصب کنید.

علت توقف ناگهانی اینستاگرام: برای حل کردن مشکل توقف اینستاگرام و رفع ارور توقف اینستاگرام، یک بار برنامه را از روی سیستم خود حذف کرده و دوباره نصب کنید.

(با روش کپی کپشن اینستاگرام آشنا شوید.)

رفع ارور توقف اینستاگرام: برنامه‌های مشکوک در گوشی را حذف کنید

گاهی اوقات ممکن است اپلیکیشن‌هایی روی گوشی خود نصب کنیم که دارای مشکل هستند و باعث ایجاد مشکل برای عملکرد گوشی و اپلیکیشن‌های دیگر نیز می‌شوند. برای اینکه ببینید که این اپلیکیشن در عملکرد اینستاگرام اختلال به وجود می‌آورد، این اپلیکیشن مشکوک را از گوشی حذف کنید و ببینید که آیا مشکل اینستاگرامتان برطرف شده است یا خیر. اگر مشکل حل شده بود، نرم‌افزار مورد نظر خود را دوباره از گوگل پلی یا یک منبع مورد اعتماد نصب کنید.

علت توقف اجباری اینستاگرام: برای حل مشکل متوقف شدن اینستا و رفع ارور توقف اینستاگرام، سعی کنید برنامه‌های مشکوک را از گوشی خود حذف کنید.

(با بهترین برنامه های تبدیل pdf به word اشنا شوید.)

رفع کردن ارور توقف اینستاگرام: ویژگی Speed up your GPU را غیرفعال کنید

علت توقف اینستاگرام در گوشی اندروید و آیفون و حتی مدل‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد. در برخی از اسمارت‌فون‌ها، ویژگی Speed up your GPU برای بالا بردن سرعت گوشی و برنامه‌های آن استفاده می‌شود. با این حال، فعال کردن این ویژگی ممکن است مشکلاتی مثل متوقف کردن اینستاگرام را به همراه داشته باشد. برای همین، بهتر است ویژگی Speed up your GPU را در موبایل خود غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن ویژگی Speed up your GPU ابتدا باید قابلیت Developers option در گوشی را فعال کنید.

فعال سازی قابلیت Developer option برای رفع ارور متوقف شدن اینستاگرام

برای فعال کردن قابلیت Developer option اول باید وارد بخش تنظیمات گوشی شوید و در بخش تنظیمات منوی About Phone را انتخاب کنید. در ادامه روی گزینه Build number هفت بار کلیک کنید. بعد از این کار، در برخی از مدل‌های گوشی گزینه‌ای به عنوان You are now a developer نمایش داده می‌شود.

در ادامه لازم است ویژگی Speedup your GPU را غیرفعال کنید. برای این کار، به بخش تنظیمات گوشی بروید و در آنجا وارد منوی Developer options شوید. در پایین این صفحه، گزینه‌ای به عنوان Hardware accelerated rendering را مشاهده خواهید کرد که در این بخش باید بر روی گزینه Force GPU rendering کلیک کنید. به این صورت، قابلیت Speedup your GPU برای گوشی غیرفعال خواهد شد.

علت توقف برنامه اینستاگرام: یک راهکار رفع ارور توقف اینستاگرام، غیرفعال کردن ویژگی Speed up your GPU است.

(از مطلب حافظه رم مورد نیاز گوشی اندروید بازدید کنید.)

راه حل متوقف شدن اینستاگرام: ریست کردن اینستاگرام

اگر روش‌های مختلف برای حل کردن مشکل متوقف شدن اینستاگرام را امتحان کرده‌اید ولی هیچ کدام مشخص نکرد دلیل توقف اینستاگرام چیست، شاید وقت آن رسیده که برای رفع ارور توقف اینستاگرام این برنامه را ریست کنید. در برخی از موارد، تنظیمات پیش‌فرض اپلیکیشن‌ها مشکل‌ساز هستند و می‌توانند در عملکرد آن برنامه اختلال به وجود بیاورند. برای همین، ریست کردن خود آن اپلیکیشن می‌تواند راهگشای این مسئله باشد.

برای ریست کردن اینستاگرام، باید وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید و منوی Apps را انتخاب کنید. سپس برنامه‌ی اینستاگرام را انتخاب کنید. در صفحه اینستاگرام یک گزینه سه نقطه در پایین صفحه می‌بینید که باید بر روی آن کلیک کنید. در صفحه بعدی، گزینه Reset App Preferences را انتخاب کنید. به این صورت، اینستاگرام شما ریست خواهد شد.

سخن پایانی در خصوص رفع ارور توقف اینستاگرام

در این مطلب بلاگ ایساج در خصوص رفع ارور توقف اینستاگرام و روش‌هایی برای رفع آن صحبت کردیم. گاهی اوقات علت نوشتن اینستاگرام متوقف شده است، می‌تواند به خاطر عدم بروزرسانی برنامه باشد. آپدیت نکردن برنامه همچنین می‌توانید دلیل اینکه دایرکت اینستاگرام متوقف شده است نیز باشد. در این صورت با آپدیت کردن برنامه مشکل شما حل می‌شود.

با این حال دلایل دیگری مانند عدم فضای کافی در سیستم، پر شدن کش و غیره نیز می‌توانند علت این مشکل باشند. با دنبال کردن نکاتی که در این مطلب به آنها اشاره کردیم، می‌توانید مشکل توقف اجباری اینستاگرام را رفع کنید. لازم به ذکر است روش‌های گفته شده برای رفع مشکل پریدن اینستا در آیفون نیز کاربردی است.

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات