فضای ذخیره سازی ابری: روشی کاربردی برای ذخیره فایل‌ها

فضای ذخیره سازی ابری یا Cloud Storage فضایی امن با ظرفیت بالا است که می‌توانید اطلاعات مختلف خود را روی آن بارگذاری کنید و از هر جا و هر دستگاهی به آنها دسترسی داشته باشید. در ادامه‌ی این مطلب بلاگ ایساج بیشتر در مورد فضای ابری صحبت خواهیم کرد.

فضای ذخیره سازی ابری

تا حالا شده که با کامپیوتر یا گوشی خود کار کنید و متوجه شوید که سرعت آن خیلی پایین آمده است؟ اگر این اتفاق برایتان پیش آمده خیلی نگران نباشید. یکی از دلایل سرعت پایین گوشی یا کامپیوتر و دستگاه‌های دیگر می‌تواند این باشد که فضای ذخیره سازی سیستم شما جای زیادی ندارد. این مسئله احتمالا به خاطر نرم‌افزارهایی است که حافظه گوشی یا کامپیوتر را اشغال کرده‌اند، یا عکس‌ها و ویدیوهایی که حجم زیادی دارند و جای زیادی از حافظه سیستم را می‌گیرند.

اما اگر بخواهیم هم سرعت سیستم بالا باشد و هم این فایل‌ها را نگه داریم چکار باید بکنید؟ ما در ادامه‌ی این مطلب ایساج به معرفی فضایِ ذخیره سازی ابری و کارکرد آن می‌پردازیم تا با دنیای جدیدی از فضای ذخیره‌سازی آشنا شوید.

فضای ذخیره سازی ابری

معنی فضای ذخیره سازی ابری چیست؟

پیش از هر چیزی باید اول در مورد این سؤال توضیح دهیم که فضای ذخیره سازی ابری چیست؟ زمانی‌که فایلی را روی کامپیوتر خود ذخیره می‌کنید، این فایل‌های روی فلش یا هارد اکسترنال، قابل برداشت هستند. بنابراین، اگر بخواهید علاوه بر کامپیوتر، USB یا هارد اکسترنال این فایل‌ها را در جای دیگری ذخیره کنید، می‌توانید از فضای ذخیره ابری استفاده کنید.

با ذخیره فایل‌ها در فضای ذخیره ابری فایل‌های خود را از طریق اتصال به اینترنت در کامپیوترهای دوری ذخیره می‌کنید که به آن‌ها سرور می‌گویند.

فضای ذخیره سازی ابری مانند سایر تجهیزات ذخیره‌سازی مانند فلش یا هارد، محلی برای ذخیره‌سازی اطلاعات شما هستند با این تفاوت که برای دسترسی به اطلاعات خود باید به اینترنت متصل شوید.

(مطالعه‌ی مطلب کسب درآمد از یوتیوب نیز می‌تواند برای شما مفید باشد.)

منظور از فضای ذخیره سازی ابری چیست؟

فضای ذخیره سازی ابری چیست و چه کاربردی دارد؟

طراحی این سرورها به گونه‌ای است که به شما اجازه می‌دهد در هر جای دنیا که هستید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. تنها چیزی که برای دسترسی به سرورها نیاز دارید، اتصال به اینترنت است. به این ترتیب، از هر دستگاهی و در هر مکانی از دنیا می‌توانید به سرورهای ذخیره ابری دسترسی داشته باشید. با اینکه این نوع کامپیوترها می‌توانند داده‌های کاربران زیادی را در خود ذخیره کنند، اما شما فقط با داشتن یوزر و پسورد می‌توانید به فایل‌های خود در این سرورها دسترسی داشته باشید.

همچنین، سرورهای فضای ذخیره سازی ابری گاهی اوقات فایل‌های شما را با سرورهای دیگر به اشتراک می‌گذارند. هدف از این به اشتراک گذاشتن فایل‌ها، ایجاد فایل‌های بکاپ یا پشتیبان است، چراکه برخی اوقات ممکن است فایل‌های سرورها دچار مشکل شوند. به این صورت، از حذف شدن فایل‌های شما جلوگیری می‌شود.

با اتصال به اینترنت به راحتی می‌توانید به فایل‌های خود که در فضای ذخیره سازی ابری ذخیره کرده‌اید، دسترسی داشنه باشید.

(در بلاگ ایساج با روش های جلوگیری از هک شدن وای فای آشنا شوید.)

 

فضای ذخیره سازی ابری و دسترسی به فایل‌ها از طریق اینترنت

ذخیره در فضای ابری چیست: آیا کارکرد ذخیره در فضای ابری مثل عملکرد دیگر فناوری‌های فضای ابری است؟

در بخش قبلی در مورد این توضیح دادیم که فضای ذخیره ابری چیست و چه کارکردی دارد. اگر بخواهیم به زبان ساده فضای ذخیره سازی ابری را توضیح دهیم، این فضا شبیه درایو دیسک سخت مجازی است که در هر مکان و زمانی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. اما به غیر از فضای ذخیره ابری فناوری‌های ابری دیگری هم وجود دارند که البته کارکردشان با فضای ذخیره ابری متفاوت است. در این بخش در مورد این تفاوت‌ها صحبت خواهیم کرد.

ذخیره در فضای ابری

فضاهای ابری چیست: تفاوت بین فضای ذخیره سازی ابری و رایانش ابری

برای این که تفاوت بین فضای ذخیره‌ی ابری و رایانش ابری را بفهمیم باید کمی در مورد کارکردهای این دو سرویس توضیح دهیم. کارکرد رایانش ابری اصولاً اجازه دسترسی کاربر به قابلیت‌های نرم‌افزاری و رایانشی از راه دور است. سرویس‌های رایانش ابری به شما اجازه می‌دهند تا برای اجرای یک نرم‌افزار به کامپیوترهای از راه دور دسترسی داشته باشید و بتوانید از قدرت پردازش این نرم‌افزارها استفاده کنید.

تفاوت فضای ذخیره سازی ابری و رایانش ابری

با استفاده از رایانش ابری می‌توانید از راه دور از نرم افزارهای کامپیوتری استفاده کنید

یکی از استفاده‌های رایجی که سرویس رایانش ابری دارد ویژگی نرم‌افزار به عنوان یک سرویس یا اجاره نرم‌افزاری آن است. این بدان معنی است که اگر بخواهید از نرم‌افزاری در کامپیوتر استفاده کنید، اما نخواهید آن را روی کامپیوترتان نصب کنید می‌توانید از طریق سرویس رایانش ابری از راه دور به این نرم‌افزار دسترسی داشته باشید. این کار برای صرفه‌جویی در فضای درایو سخت کامپیوترتان مفید است و به شما این حس را می‌دهد که انگار دارید از این نرم‌افزار بر روی کامپیوتر خود استفاده می‌کنید.

از سوی دیگر، هدف فضایِ ذخیره ابری صرفاً این است که فایل‌های شما را بر روی یک سرور از راه دور ذخیره کند. شما با استفاده از این سرویس فقط می‌توانید فایل‌های خود را در آن آپلود کنید و سپس، با استفاده از اینترنت به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

سرویس رایانش ابری امکان استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری از راه دور را به شما می‌دهد و هدف از آن صرفه‌جویی در فضای درایو سخت سیستم شماست.

(در بلاگ ایساج با اسپم و راه های مقابله با آن آشنا شوید.)

دسترسی به نرم‌افزارها از طریق رایانش ابری

فضای ذخیره سازی ابری چیست: تفاوت فضای ابری با بکاپ آنلاین

یک فناوری دیگر هم به عنوان بکاپ آنلاین وجود دارد که خیلی با فضای ذخیره‌ی ابری اشتباه گرفته می‌شود. درست است که بین این دو فناوری شباهت‌های زیادی وجود دارد اما تفاوت اصلی بین این دو وجود دارد که باعث می‌شود این دو فناوری با همدیگر متفاوت باشند. فناوری بکاپ آنلاین هم مثل فناوری فضای ذخیره سازی ابری می‌تواند فایل‌های شما را بر روی سرورهای کامپیوتری از راه دور ذخیره کند.

بااین‌وجود کارکرد بکاپ آنلاین بازسازی و تکرار محتوای کامپیوتر شما است. به این صورت، اگر شما داده‌های کامپیوترتان را از دست دادید، با دسترسی به فناوری بکاپ آنلاین می‌توانید این داده‌ها را بازیابی کنید. بکاپ آنلاین می‌تواند فایل‌های کامپیوتر شما را در همان حالتی که آخرین‌بار بودند، کپی کند و برگرداند.

بکاپ آنلاین برای ذخیره و بازیابی داده‌های کامپیوتر شما در آخرین بکاپ است و از این نظر با فضای ذخیره سازی ابری متفاوت است.

(در بلاگ ایساج با روش‌های خالی کردن حافظه گوشی اندرویدی آشنا شوید.)

تفاوت فضای ذخیره سازی ابری با بکاپ آنلاین

با سرویس بکاپ آنلاین داده‌های از دست رفته خود را بازیابی کنید

علاوه‌براین، برخی از خدمات بکاپ آنلاین می‌توانند در طولانی‌مدت از داده‌های شما محافظت کنند. این سرویس‌ها به شما اجازه می‌دهند تا داده‌های خود را در زمانی دیگر بازیابی کنید. اما سرویس فضای ذخیره ابری اول از همه هدفش این است که به عنوان یک درایو دیسک سخت عمل می‌کند و نمی‌تواند فایل‌های کامپیوتری شما را در همان حالت قبلی بازسازی و تکرار کند. با این سرویس اگر فایل‌هایتان از بین رفت می‌توانید بعداٌ آن‌ها را بازیابی کنید، اما شکل ساختاری آن‌ها به شکل آخرین باری نیست که شما از آنها استفاده کرده‌اید.

سرویس بکاپ آنلاین برای بازیابی داده‌های از دست رفته

استفاده از فضای ذخیره سازی ابری چه مزایایی دارد؟

استفاده از فضای ذخیره سازی ابری در بین کاربران بسیار محبوب است. این محبوبیت به خاطر مزایایی است که استفاده از این فضاهای ابری به همراه دارند. این مزایا باعث می‌شوند که بسیاری از کاربران هزینه درست کردن فضای ذخیره ابری را متحمل شوند. در این بخش در مورد مزایای استفاده از فضای ذخیره سازی ابری صحبت می‌کنیم.

(مطالعه‌ی مطلب کاهش مصرف اینترنت اندروید را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم.)

مزایای استفاده از فضای ذخیره سازی ابری

مزایای فضای ذخیره سازی ابری: 1. دسترسی به فضای ذخیره‌ی مجازی در هر زمان و هر مکان

فرض کنید که در یک مکان متروکه یا دور از شهر گیر افتاده‌اید و حتماً باید به داده‌های خود دسترسی داشته باشید. اگر دسترسی به اینترنت داشته باشید خیلی راحت می‌توانید با دسترسی به فضای ذخیره ابری مثل Dropbox و Google Drive به فایل‌هایتان دسترسی داشته باشید. بنابراین، با استفاده از سرویس فضای ذخیره ابری می‌توانید در هر مکان و هر زمان به یک فضای ذخیره‌ی مجازی دسترسی داشته باشید.

در هر جایی که اینترنت داشته باشید، می‌توانید به داده‌های خود در فضای ابری دسترسی داشته باشید.

(مطالعه‌ی مطلب کسب درآمد از اینترنت نیز می‌تواند برای شما مفید باشد.)

دسترسی نامحدود به داده‌ها در فضای ابری

مزایای فضای ذخیره سازی ابری: 2. صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌ی کامپیوتر

در کامپیوتر ما فایل‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانند فضای ذخیره‌سازی آن را اشغال کنند. برای مثال، فایل‌های ویدیویی، نرم‌افزارها و فایل‌های سیستم‌های ویندوز همگی حجم زیادی از فضای دیسک درایو سخت کامپیوتر را می‌گیرند. این اشغال فضا ممکن است سرعت اجرای ویندوز را کاهش دهد.

یک راه برای حل این مشکل استفاده از فضای ذخیره‌ی ابری است که می‌تواند فایل‌های اضافی بر روی کامپیوتر را ذخیره کند و به شما اجازه دسترسی به این فایل‌ها را بدهد. به این صورت، می‌توانید تا حد زیادی در فضای ذخیره‌سازی کامپیوتر خود صرفه‌جویی کنید و با سرعت قابل‌قبولی عملیات‌های کامپیوتری خود را انجام دهید.

با ذخیره کردن فایل‌های خود روی فضای ابری می‌توانید در حافظه‌ی سیستم یا گوشی خود صرفه‌جویی کنید و سرعت عملکرد بیشتری را در دستگاه‌های خود تجربه کنید.

(مطالعه‌ی مطلب تفاوت سیمکارت دائمی و اعتباری را به شما پیشنهاد می‌کنیم.)

صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌ی کامپیوتر

مزایای فضای ذخیره سازی ابری: 3. بازیابی داده‌ها در صورت از بین رفتن آن‌ها

اگر به طور اتفاقی و ناخواسته برای هارد درایو کامپیوتر شما مشکلی به وجود بیاید، ریسک از بین رفتن داده‌ها و فایل‌های شما زیاد است و ممکن است عکس‌ها و اسناد روی کامپیوتر خود را کاملاً از دست بدهید. اما اگر به فضای ذخیره سازی ابری دسترسی داشته باشید و فایل‌های خود را بر روی آن ذخیره کرده باشید، در این صورت می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. بنابراین، اگر برای سیستم شما مشکلی به وجود بیاید، دیگر مجبور نیستید نگران از دست رفتن فایل‌های مهم خود باشید.

ذخیره‌سازی فایل‌ها در فضای ابری با امنیت بیشتری همراه است و حتی در صورت خراب شدن سیستم، فایل‌های شما در معرض از بین رفتن نخواهند بود.

(از مطلب دریافت اینترنت رایگان که در بلاگ ایساج نوشته‌ایم هم بازدید کنید.)

بازیابی داده‌ها در صورت از بین رفتن آن‌ها در فضای ابری

مزایای فضای ذخیره سازی ابری: 4. بروزرسانی اتوماتیک فایل‌ها در دستگاه‌های مختلف

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از انواع فضای ذخیره ابری این است که اگر فایل‌های خود را در این فضای ذخیره‌سازی مجازی ذخیره کنید و از روی کامپیوتر این فایل‌ها را تغییر دهید یا ویرایش کنید، بر روی یک دستگاه دیگر مثل تلفن همراه هم این تغییرات اعمال می‌شوند. این مسئله باعث می‌شود وقتی که بخواهید با دیگران در مورد تغییر فایل‌ها همکاری داشته باشید این همکاری آسان‌تر شود.

برای مثال، فرض کنید که شما فایلی را تغییر داده‌اید و می‌خواهید یک نفر دیگر هم بر روی این فایل تغییراتی به وجود آاورد. شما به راحتی می‌توانید به فرد دیگر امکان دسترسی به فضایِ ذخیره سازی ابری خود را بدهید. به این صورت، فایل‌های شما به راحتی بروزرسانی خواهند شد و در هر دستگاهی می‌توانید این تغییرات را مشاهده کنید.

هر تغییری که در فایل‌های خود در فضای ذخیره سازی ابری اعمال کنید، به سرعت آپدیت می‌شود و این تغییر را می‌توانید در دستگاه‌های دیگر نیز مشاهده کنید.

(اگر از مشترکین ایرانسل هستید از مطلب تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی ایرانسل دیدن کنید.)

بروزرسانی اتوماتیک فایل‌ها در دستگاه‌های مختلف از مزایای فضای ذخیره سازی ابری

مزایا و معایب فضای ذخیره سازی ابری : 6. اشتراک‌گذاری آسان‌تر فایل‌ها

شما با داشتن فضای ذخیره سازی ابری می‌توانید به دیگران هم این اجازه را بدهید تا به فایل‌هایی که در این فضا ذخیره کرده‌اید، دسترسی داشته باشند. تنها کاری که باید بکنید این است که لینکی از فایل‌های خود در این فضا را به افراد دیگر ارسال کنید. به این ترتیب، آن‌ها به راحتی می‌توانند از هر مکان و در هر زمان به این فایل‌ها دسترسی داشته باشند.

اگر هم می‌خواهید قابلیت دسترسی افراد دیگر به این فایل‌ها را محدود کنید، می‌توانید اجازه‌های خاصی برای دسترسی به فایل مورد نظرتان اعمال کنید. حتی در بعضی موارد می‌توانید رمزهایی برای حفاظت از آن‌ها به وجود بیاورید.

با ذخیره کردن فایل‌ها در فضای ابری به اشتراک گذاشتن آنها نیز آسان‌تر می‌شود و با یک لینک می‌توانید فایل‌های خود را برای دیگران ارسال کنید.

(در بلاگ ایساج با روش های استعلام سیمکارت آشنا شوید.)

اشتراک‌گذاری آسان‌تر فایل‌ها در فضای ابری

معایب فضای ذخیره سازی ابری – نیاز به اینترنت برای دسترسی به فایل‌ها

تا این‌جا بیشتر در مورد مزیت‌های استفاده از فضای ذخیره ابری گفتیم. اما استفاده از این فضای ذخیره‌ی ابری چند کاستی هم دارد. برای مثال، گفتیم که برای دسترسی به این فضاها احتیاج به ارتباط اینترنتی دارید. بنابراین، اگر شما آفلاین باشید نمی‌توانید به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید. خوشبختانه فضاهای ذخیره ابری دارای حالت ذخیره داده‌ها به صورت مکانی هستند.

ذخیره داده‌ها به صورت مکانی به شما این اجازه را می‌دهد که اگر آفلاین باشید، بتوانید به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید. اما هر چقدر که به اینترنت دسترسی نداشته باشید، تفاوت بین فایل‌های ذخیره شده ابری شما در حالت آنلاین و فایل‌های ذخیره شده ابری شما در حالت محلی و آفلاین بیشتر خواهد شد.

دسترسی به فایل‌های ذخیره شده در فضای ابری تنها با اتصال به اینترنت امکان‌پذیر است و اگر به هر دلیلی اینترنت نداشته باشید نمی‌توانید به فایل‌های خود نیز دسترسی داشته باشید.

(مطالعه‌ی مطلب شارژ باتری موبایل هوشمند می‌تواند برای شما مفید باشد.)

برای دسترسی به فایل‌ها در فضای ابری نیاز به اینترنت دارید

معایب فضای ذخیره سازی ابری – احتمال نقض امنیتی و حریم خصوصی

دسترسی به فضای ذخیره سازی ابری همیشه خالی از ریسک نیست. برای مثال، فضای ذخیره‌ی ابری Dropbox در سال 2012 دچار یک نقص عمده امنیتی در سیستم خود شد. در نتیجه‌ی این نقص امنیتی، یوزر و پسورد حدوداً ۶۸ میلیون کاربر این فضا به صورت آنلاین فاش شد. همچنین، برخی از سرویس‌های فضای ذخیره‌ی ابری برای اینکه اطمینان حاصل کنند هیچکدام از سیاست‌های شرکتی آن‌ها را زیر پا نمی‌گذارید، فایل‌های شما را مشاهده می‌کنند.

اگر نمی‌خواهید به حریم خصوصی شما تجاوز شود، باید به دنبال سرویس فضایِ ذخیره ابری بگردید که دارای ویژگی رمزگذاری با آگاهی صفر هستند. این ویژگی به این معنی است که فایل‌های فضای ابری شما به صورت رمزگذاری‌شده ذخیره می‌شوند و شما تنها کسی هستید که می‌توانید آن‌ها را رمزگشایی کنید.

نقص امنیتی یکی از مشکلاتی است که ممکن است در فضاهای ابری ایجاد شود. بنابراین برای ذخیره‌ی فایل‌های خود در فضای ابری به دنبال یک سرویس با ویژگی رمزگذاری با آگاهی صفر باشید.

(از مطلب تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون نیز بازدید کنید.)

احتمال نقض امنیتی و حریم خصوصی در فضای ابری

معایب فضای ذخیره سازی ابری – استفاده از فضای ذخیره ابری می‌تواند هزینه‌بر باشد

شاید یکی از چشمگیرترین معایب استفاده از فضای ذخیره ابری هزینه‌هایی است که ممکن است کاربران آن‌ها برای استفاده از آن متقبل شوند. بیشتر سرویس‌هایی که فضای ذخیره ابری ارائه می‌دهند خدمات رایگانی دارند. اما کاربرانی که می‌خواهند به طور رایگان از این فضاها استفاده کنند نمی‌توانند مقدار زیادی از فضای ذخیره ابری داشته باشند.

علاوه‌براین، استفاده از فضای ذخیره ابری خریداری‌شده مزایای دیگری برای کاربران دارد که به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار نمی‌گیرد. اگر بخواهید که فضای ذخیره ابری زیادی داشته باشید باید به اندازه کافی هزینه پرداخت کنید تا بتوانید تمام فایل‌های خود را در آن‌جا بگنجانید. خوشبختانه، هزینه اجاره فضای ذخیره ابری مقرون‌به‌صرفه است و از تهیه فضاهای ذخیره فیزیکی (مثل هارد اکسترنال) خیلی ارزان‌تر است.

معمولا استفاده‌ی رایگان از فضای ذخیره سازی ابری محدود است و برای ذخیره‌ی فایل‌های بیشتر و بزرگ‌تر در فضای ابری باید هزینه پرداخت کنید.

(مطالعه‌ی مطلب حذف بدافزار از اندروید نیز می‌تواند برای شما مفید باشد.)

استفاده از فضای ذخیره ابری می‌تواند هزینه‌بر باشد

انواع فضاهای ابری چیست؟

کاربران فضاهای ابری برای استفاده از آن‌ها اهداف مختلفی دارند. به همین دلیل، انواع فضاهای ابری با در نظر گرفتن نیازهای مختلف کاربران طراحی شده‌اند. به همین صورت است که فضاهای ابری با کارکردهای متفاوت وجود دارند که ما در این بخش در مورد هر کدام توضیح می‌دهیم.

انواع فضاهای ابری

انواع فضای ابری چیست و چه کاربردی دارد: 1. فضای ابری شخصی

بسیاری از سرویس‌های فضای ابری به کاربران خود اجازه می‌دهند تا در هر زمان و مکانی به این فضا دسترسی داشته باشند. بااین‌وجود، افرادی هستند که دلشان می‌خواهد در خانه خودشان یک سرویس فضای ذخیره‌ی ابری شخصی را متناسب با نیازهای خود داشته باشند. برخی از سرویس‌های ذخیره ابری شخصی مثل سرویس iDrive جزو برترین سرویس‌های ذخیره ابری هستند. این سرویس برای پلتفرم‌هایی مثل ویندوز، مک، لینوکس و همچنین، گوشی‌ها و تبلت‌ها در دسترس است. برنامه فضایِ ذخیره ابری ۱۰ ترابایتی iDrive با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای در اختیار کاربران قرار گرفته است.

سرویس ذخیره سازی ابری iDrive فضای ذخیره‌ی ابری 10 ترابایتی را با قیمتی مقرون به صرفه ارائه می‌کند.

(از مطلب نصب افزونه در کروم اندروید نیز بازدید کنید.)

فضای ذخیره سازی ابری شخصی

با فضای ابری شخصی می‌توانید با سرعت فایل‌های رسانه‌ای را مشاهده کنید

استفاده از فضای ذخیره ابری شخصی در خانه برای کاربران مفید است، زیرا آن‌ها اغلب در خانه از اینترنت با سرعت بالا استفاده می‌کنند. برای همین، اگر کاربران بخواهند فایل‌های رسانه‌ای را آنلاین و با سرعت بالا در خانه تماشا کنند، می‌توانند از سرویس‌های فضای ذخیره ابری شخصی استفاده کنند. همچنین، با استفاده از فضای ذخیره ابری شخصی دیگر این سرویس‌ها فایل‌های شخصی شما را رصد نخواهند کرد.

مزایای فضای ابری شخصی

انواع فضای ذخیره سازی ابری : 2. فضای ابری خصوصی

بیشتر کسب‌وکارها از فضای ابری خصوصی استفاده می‌کنند. می‌توان گفت که فضای ذخیره سازی ابری خصوصی برای کسب‌وکارها همان فضای ابری شخصی است. کسب‌وکارها با استفاده از این فضای ابری می‌توانند سرورهای فضای ذخیره داخلی را برای شرکت‌های خود بسازند.

با استفاده از این سرورها کارمندان می‌توانند از طریق فضای ذخیره ابری مثل فضایِ ذخیره ابری شرکتی Dropbox به فایل‌های شرکت دسترسی داشته باشند. دلایل استفاده این شرکت‌ها از این نوع فضای ذخیره ابری متنوع است، اما یکی از مهم‌ترین آن‌ها دلایل قانونی برای محدودیت دسترسی به فایل‌های محرمانه شرکتی است.

سرویس ابری Dropbox یک فضای ذخیره سازی ابری خصوصی برای کسب و کارهااست.

(اگر از مشترکین ایرانسل هستید از مطلب نحوه شارژ سیمکارت ایرانسل نیز بازدید کنید.)

فضای ذخیره سازی ابری خصوصی

انواع فضای ذخیره سازی ابری : 3. فضایی ذخیره‌سازی عمومی

فضاهای ذخیره سازی عمومی معمولاً همان فضاهای ذخیره‌سازی هستند که در دسترس اکثر افراد قرار دارند. برای مثال، خدمات فضای ذخیره ابری مثل Google Drive و pCloud دارای گروه‌های زیادی از سرورها در مراکز داده‌ها هستند که عموم مردم می‌توانند به این سرورها دسترسی داشته باشند و فایل‌های خود را بر روی آن‌ها ذخیره کنند.

با استفاده از این سرورها دیگر کاربران نمی‌توانند از مزایای استفاده از فضای ذخیره ابری شخصی و خصوصی بهره‌مند شوند. کنترل فایل‌ها و حریم شخصی کاربران نیز در دست یک شرکت ثالث است. بااین‌حال، اگر کسب‌وکارها و افراد بخواهند نوع استفاده از فضای ذخیره‌ی ابری خود را تغییر دهند، باید آن را به فضای ذخیره‌ی ابری شخصی و خصوصی ارتقا دهند.

فضای ذخیره سازی عمومی در دسترس همه‌ی افراد قرار دارد و عموم مردم می‌توانند از آن برای ذخیره‌ی فایل‌های خود استفاده کنند.

(در بلاگ ایساج در مورد هدیه شتاب در پرداخت همراه اول بیشتر بخوانید.)

فضایی ذخیره‌ سازی ابری عمومی

انواع فضای ذخیره سازی ابری : 4. فضای ذخیره ابری ترکیبی

اگر شما جزو کسانی هستید که هم امنیت و سرعت فضایِ ذخیره ابری شخصی را می‌خواهید و هم کاربری آسان و انعطاف‌پذیر فضایی ذخیره ابری عمومی مد نظرتان است، می‌توانید از فضای ذخیره ابری ترکیبی استفاده کنید. با فضای ذخیره ابری ترکیبی می‌توانید سرویس فضای ذخیره محلی خود را با یک سرویس فضای ذخیره ابری عمومی ترکیب کنید.

با این ترکیب می‌توانید انتخاب کنید که کدام یک از داده‌هایتان به صورت مکانی ذخیره می‌شوند و کدام یک از فایل‌ها را می‌خواهید به صورت اینترنتی و در یک سرور راه دور ذخیره کنید. سرویس فضای ذخیره ابری ترکیبی به شما بهترین ویژگی‌های سرویس فضای ذخیره ابری شخصی و عمومی را می‌دهد. سرویس‌هایی مثل Microsoft Azure به شما اجازه استفاده از فضای ذخیره ابری ترکیبی را می‌دهند.

فضای ذخیره سازی ابری ترکیبی هم امنیت و سرعت فضای ابری خصوصی را دارد و هم کاربری آسان فضای ابری عمومی.

(از مطلب تفاوت آنتی ویروس و فایروال نیز بازدید کنید.)

فضای ذخیره سازی ابری ترکیبی

آیا امنیت سرویس فضای ذخیره سازی ابری ارزش استفاده از آن را دارد؟

پیش‌تر در بخش مزایا و معایب استفاده از فضای ابری گفتیم که یکی از معایب استفاده از آن می‌تواند نقص در امنیت داده‌ها باشد. به همین خاطر، ممکن است این سؤال مطرح شود که آیا استفاده از فضای ابری ارزش ریسک کردن امنیت آن را دارد؟ پاسخ این است که بله، شما تا حدی می‌توانید از امنیت فضای ابری استفاده کنید، درصورتی‌که به خوبی اکانت فضای ابری خود را مدیریت کنید و پسوردهای قوی برای آن بگذارید.

امنیت سرویس فضای ذخیره سازی ابری

افزایش امنیت فضای ذخیره سازی ابری با استفاده از تایید دو عاملی

برای افزایش امنیت سرویس فضای ابری خود درصورتی‌که آن سرویس ویژگی تصدیق دو عاملی را داشته باشد، حتماً شما باید از آن  استفاده کنید. با ویژگی تأیید دو عاملی زمانی‌که وارد اکانت خود می‌شوید این سیستم از شما می‌خواهد که کدی وارد کنید که به تلفن همراه شما ارسال شده و در مرحله بعد پسورد خود را وارد کنید. با این کار سیستم امنیتی شما محکم‌تر خواهد شد.

همچنین، برای افزایش امنیت فایل‌های ذخیره شده در سرویس‌های فضای ذخیره‌ی ابری باید از سرویس‌هایی استفاده کنید که دارای ویژگی رمزگذاری با آگاهی صفر هستند. دراین‌صورت، حتی اگر این سرویس‌ها هک شوند و هکرها به فایل‌های شما دسترسی پیدا کنند، نمی‌توانند آن‌ها را رمزگشایی کنند.

با سیستم تأیید دو عاملی می‌توانید امنیت سرویس فضای ذخیره سازی ابری خود را افزایش دهید.

(از مطلب قفل گوگل کروم نیز دیدن کنید.)

تایید دو عاملی و افزایش امنیت فضای ابری

معنی فضای ذخیره سازی ابری چیست: فضای ابری در ایتا یعنی چه

شاید اسم نرم‌افزار ایتا به گوشتان خورده باشد. ایتا یک نرم‌افزار ایرانی است که هدف اصلی آن پیام‌رسانی است. با نرم‌افزار ایتا می‌توانید پیام‌هایی که در دستگاه‌های مختلف مثل اسمارت فون، تبلت یا کامپیوتر وجود دارند را هماهنگ‌سازی کنید. همچنین، با استفاده از نرم‌افزار ایتا می‌توانید پیام‌ها و انواع فایل با فرمت‌های مختلف را به دیگران ارسال کنید. بنابراین، ایتا نرم‌افزاری است که استفاده از آن برای کسانی ایده‌آل است که می‌خواهند خیلی سریع و با قابلیت اطمینان زیاد به هم پیام یا فایل‌های مختلف ارسال کنند. اما فضای ابری در ایتا یعنی چه؟

با استفاده از ایتا می‌توانید به سروری از راه دور دسترسی داشته باشید و ویدیوها و فایل‌های مختلف خود را با سرعت بالا در آن آپلود و ذخیره کنید. اغلب نرم‌افزارهای پیام‌رسان خارجی مثل تلگرام دارای قابلیت داشتن فضای ابری هستند و ایتا یکی از سرورهای ایرانی داخلی است که برای کاربران خود امکان داشتن فضای ابری را فراهم کرده است.

نرم‌افزار ایتا یک سرویس ایرانی برای ذخیره سازی فایل‌ها است که می‌توانید فایل‌های مختلف خود را با سرعت بالا در آن ذخیره کنید.

(در مورد سلب امتیاز سیم کارت در بلاگ ایساج مطالعه کنید.)

فضای ابری در ایتا یعنی چه

فضای ابری گوشی چیست؟

خیلی از ما که دارای موبایل هوشمند هستیم و با اینترنت از آن استفاده می‌کنیم خیلی از داده‌های گوشی ما ممکن است به طور خودکار به فضای ابری گوشی فرستاده شوند. داشتن این فضای ابری در گوشی بسیار مفید است، چرا که به شما اجازه می‌دهد تا فضای کافی برای گرفتن عکس‌های جدید یا دانلود آهنگ‌ها و ویدیوهای جدید را داشته باشید. در ادامه‌ی این بخش توضیح خواهیم داد که فضای ابری گوشی چیست. با ما همراه باشید تا در ادامه در مورد فضای ذخیره سازی رایگان برای اندروید و اینکه چگونه از فضای ابری گوشی استفاده کنیم، صحبت کنیم.

فضای ذخیره سازی ابری گوشی

فضای ابری گوشی چیست؟ – فضای ذخیره سازی ابری Amazon Drive

Amazon Drive یک نرم‌افزار چند سکویی است. این به این معنی است که نرم‌افزار Amazon Drive می‌تواند بر روی دستگاه‌های iOS و هم بر روی دستگاه‌های اندرویدی کار کند. با این نرم‌افزار شما می‌توانید فایل‌های خود را با دیگر کاربران موبایل‌های هوشمند به اشتراک بگذارید که ممکن است نرم‌افزار سیستم آنها اندروید یا iOS نباشد. یکی دیگر از مزیت‌های Amazon Drive فضای ذخیره نامحدود عکس‌ها در آن است. این فضای ذخیره‌ی نامحدود برای عکس برای کسانی که خیلی دوست دارند عکس بگیرند مفید است.

همچنین، افرادی که دارای نرم‌افزار Amazon Prime هستند، می‌توانند Amazon Drive داشته باشند. اگر عضوی از وب‌سایت Amazon Prime هستید می‌توانید برای تمام عکس‌های خود فضای ذخیره‌ی نامحدودی داشته باشید. علاوه‌براین، آن‌ها به مدت یک‌سال ۵ گیگابایت فضای ذخیره آزاد را ارائه می‌دهند.

آمازون درایو یک فضای ذخیره سازی ابری برای دستگاه‌های اندرویدی و همینطور iOS است که امکان ذخیره‌ی نامحدود عکس‌ها را فراهم می‌کند.

(از مطلب عوض کردن صدای زنگ آیفون نیز بازدید کنید.)

فضای ذخیره ابری Amazon Drive

فضای ابری گوشی کجاست: فضای ذخیره سازی ابری Dropbox

Dropbox هم یکی دیگر از انواع فضای ذخیره سازی رایگان برای اندروید است. یک ویژگی خوب Dropbox این است که کاربران باکس وقتی که به طور آفلاین بر روی فایل‌هایشان کار می‌کنند می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. این سیستم ذخیره سازی ابری پیش از قطع ارتباط اینترنت فایل‌ها را هماهنگ‌سازی می‌کند. بنابراین، وقتی به جایی می‌روید که دسترسی به اینترنت ندارید، فایل‌های شما برای کار آفلاین در دسترس هستند.

فضای ذخیره سازی ابری Dropbox

با Dropbox می‌توانید به آسانی به فایل‌ها در پلتفرم‌های مختلف دسترسی داشته باشید

مزیت مهم دیگر Dropbox این است که می‌تواند تمام فایل‌های شما را در طول چند پلتفرم با همدیگر هماهنگ کند. بنابراین، اگر از کامپیوتر بر روی فایل تغییری ایجاد کردید، می‌توانید تغییرات ایجاد شده در این فایل را بر روی اندروید هم مشاهده کنید.

همچنین، برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها هم کار شما آسان است و به راحتی می‌توانید لینک فایل را به فرد دیگری ارسال کنید و آن‌ها می‌توانند با کلیک بر روی لینک به فایل دسترسی داشته باشند. این درصورتی است که در دیگر فضاهای ذخیره ابری تمام کاربران باید از همان سیستم فضای ذخیره استفاده کنند تا بتوانند به فایل‌های آن دسترسی داشته باشند.

مزایای فضای ذخیره ابری Dropbox

فضای ابری در گوشی کجاست – فضای ذخیره سازی ابری Box

عمده کاربرانی که از Box استفاده می‌کنند بیشتر از آن استفاده شرکتی یا کسب‌وکاری دارند. البته Box برای هر یک از کاربران خود تقریباً ۱۰ گیگابایت فضای ذخیره ارائه می‌دهد. فضای ذخیره سازی ابری Box با ایجاد پلتفرمی که می‌توان به آسانی فایل‌ها را در آن به اشتراک گذاشت و به آن‌ها دسترسی داشت، به کاربر اجازه می‌دهد تا محتوای خود را مدیریت کند. به این صورت، شما می‌توانید از Box در شرکت محیط کار و همچنین، در خانه‌ی خود استفاده کنید.

فضای ابری Box حدودا 10 گیگابایت فضای ذخیره به کاربران ارائه می‌دهد و اشتراک‌گذاری فایل‌ها را تسهیل می‌کند.

(خواندن مطلب تست سرعت اینترنت را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم.)

فضای ذخیره سازی ابری Box

فضای ذخیره سازی رایگان برای اندروید – فضای ذخیره سازی ابری Google Drive

وقتی نوبت فضای ابری در گوشی می‌رسد، نمی‌توان فضای ابری پیدا کرد که مثل Google Drive کاربردی باشد. فضای ابری گوگل درایو از لحاظ دسترسی و کاربری آسان یکی از بهترین نرم‌افزارهای فضای ابری در این حوزه است. گوگل درایو به کاربران اندرویدی حدود ۱۵ گیگابایت فضای ذخیره‌ی رایگان ارائه می‌دهد.

همچنین، این فضای ابری دارای چند ابزار همکاری مثل قابلیت اشتراک‌گذاری فایل و ویرایش جلسات آنلاین است. اما این ویژگی‌ها به این دلیل خیلی خوب کار می‌کنند که به طور کلی نرم‌افزارهای گوگل و سیستم‌های اندرویدی همکاری و تطبیق‌پذیری خوبی با هم دارند.

فضای ابری گوگل درایو یکی از بهترین گزینه‌ها برای گوشی‌های اندرویدی است و 15 گیگابایت فضای ذخیره‌ی رایگان به کاربران خود ارائه می‌دهد.

(به مشترکین همراه اول مطالعه‌ی مطلب لغو تمدید خودکار اینترنت همراه اول را پیشنهاد می‌کنیم.)

فضای ذخیره سازی ابری Google Drive

چگونه از فضای ابری در گوشی استفاده کنیم: افزودن فضای ابری ذخیره به گوشی اندروید

اگر عضو یکی از پلتفرم‌های فضای ابری شده‌اید برای استفاده از آن در گوشی خود فقط کافی است نرم‌افزار آن برای اندروید را دانلود کرده و وارد آن شوید. به این صورت، خیلی راحت و سریع می‌توانید به فایل‌هایی که در آن در فضای ابری ذخیره کرده‌اید، بر روی گوشی اندرویدی خود دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید از بین پلتفرم‌های فضای ابری یک برنامه فضای ابری که مناسب کارتان است را انتخاب کنید.

استفاده از فضای ابری در گوشی

فضای ذخیره سازی ابری سامسونگ

در بخش قبلی در مورد این صحبت کردیم که فضای ذخیره سازی در گوشی چیست. نرم‌افزارهایی فضای ذخیره سازی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا فایل‌های خود را در آن‌ها ذخیره کنید. اما خیلی از انواع انواع موبایل‌ها وجود دارند که خود شرکت سازنده آن‌ها فضای ذخیره‌سازی را پیش از آن استفاده کاربر در آن‌ها تعبیه کرده است. گوشی‌های سامسونگ هم دارای فضای ذخیره سازی ابری سامسونگ هستند. زمانی که گوشی سامسونگ می‌خرید، معمولاً فضای ذخیره‌ی ابری سامسونگ حدود ۱۵ گیگ فضای ذخیره را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.

فضای ذخیره‌سازی ابری سامسونگ

هماهنگ کردن و پشتیبان گرفتن از داده‌ها توسط فضای ذخیره سازی ابری سامسونگ

سامسونگ داده‌هایی که نرم‌افزارهای شما تولید می‌کنند را به ۲ گروه تقسیم می‌کند. برخی از این داده‌ها داده‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را هماهنگ‌سازی کرد. این داده‌ها شامل داده‌های تقویم، شماره‌های تماس مخاطبین، اینترنت سامسونگ، کیبورد سامسونگ، یادداشت‌های سامسونگ، گالری و یادآور سامسونگ می‌شوند. گروه دیگر داده‌های نرم‌افزارها هستند که می‌توان از آن‌ها بکاپ گرفت.

این داده‌ها شامل رویدادهای تقویم، داده‌های مربوط به شماره‌های تماس مخاطبین بر روی سیم‌کارت و حافظه گوشی، پیام‌ها، موسیقی، صداهای ضبط شده و اسناد جزو این گونه داده‌ها هستند. برای فعال‌سازی فضای ذخیره سازی ابری سامسونگ باید به بخش تنظیمات در دستگاه سامسونگ خود رفته و در آن‌جا منوی فضای ذخیره ابری سامسونگ (Samsung Cloud) را انتخاب کنید. شما می‌توانید در این منو میزان کاربرد خود از فضای ابری را چک کرده و از داده‌هایتان بکاپ بگیرید.

فضای ابری ذخیره سازی سامسونگ می‌تواند داده‌های شما را هماهنگ کند و از آنها فایل پشتیبان بگیرد.

(مطالعه‌ی مطلب خروج از حساب جیمیل دستگاه گمشده می‌توانید برای شما مفید باشد.)

مزایای فضای ابری سامسونگ

فضای ذخیره سازی ابری در گوشی های شیائومی چیست و چه کاربردی دارد؟

مالکان گوشی‌های شیائومی می‌توانند از ویژگی Mi Cloud آن استفاده کنند. ویژگی Mi Cloud یک سرویس فضای ذخیره سازی ابری است که در تمام موبایل‌های شیائومی وجود دارد. در واقع، کارکرد این سرویس شبیه اکثر سرویس‌های فضای ابری است که پیش از این در مورد آنها توضیح دادیم.

خوشبختانه تمام گوشی‌های شیائومی دارای فضای ابری Mi Cloud هستند. کاربران فضای ابری شیائومی برای استفاده از آن فقط احتیاج به ایمیل و شماره گوشی خود دارند. فضای ابری شیائومی در ابتدا ۵ گیگ را به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. اما اگر کاربران بخواهند فضای ذخیره‌ی بیشتری استفاده کنند باید هزینه بیشتری بپردازند.

سرویس Mi Cloud حدود 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری رایگان در اختیار کاربران گوشی‌های شیائومی قرار می‌دهد.

(در مورد همگام سازی گوشی اندروید و ویندوز 10 مطالعه کنید.)

فضای ذخیره سازی ابری در گوشی های شیائومی

چگونه از فضای ذخیره سازی ابری شیائومی استفاده کنیم

برای فعال‌سازی و استفاده از فضای ابری شیائومی اول باید به بخش تنظیمات گوشی خود رفته و در آن‌جا منوی Mi را انتخاب کنید. سپس باید وارد اکانت Mi خود شوید یا یک اکانت جدید ایجاد کنید. با ایجاد اکانت جدید یا ورود به اکانت خود می‌توانید به گزینه فضای ابری Mi Cloud دسترسی داشته باشید. بر روی آن گزینه کلیک کنید و وارد سطح کاربری Mi شوید.

در سطح کاربری Mi می‌توانید به تمامی ویژگی‌های Mi Cloud دسترسی داشته باشید. در این‌جا می‌توانید به بخش هماهنگ‌سازی موارد دسترسی داشته باشید که به شما اجازه می‌دهد داده‌های نرم‌افزارهای مورد نظر گوشی همراه خود را هماهنگ‌سازی کنید.

استفاده از فضای ابری شیائومی

بهترین فضای ذخیره سازی ابری چیست؟

ما در این مطلب در مورد فضاهای ابری گوناگون صحبت کردیم و حالا می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که بهترین فضای ابری چیست؟ بهترین فضای ابری نوعی فضای ابری است که به شما اجازه می‌دهد تا با کاربری آسان، امنیت و سرعت بتوانید از داده‌های خود بکاپ بگیرید و به صورت آنلاین این داده‌ها را ذخیره کنید. در این‌جا انواع بهترین فضای ابری را معرفی می‌کنیم. با انتخاب بهترین فضای ابری می‌توانید داده‌های خود را به صورت امن ذخیره کنید.

بهترین فضای ذخیره سازی ابری چیست؟

بهترین فضای ذخیره سازی ابری چیست: فضای ابری iDrive

در بین سرویس‌های فضای ابری سرویس iDrive یکی از بهترین‌ها است. کاربران این سرویس می‌توانند تمام نیازهای فضای ذخیره خود را برآورده کنند و همچنین، از امنیت بالا بهره‌مند شوند. مقدار فضای ذخیره‌ی ابری که iDrive نسبت به قیمت آن ارائه می‌دهد، بسیار مناسب است. کاربران با پرداخت ۳٫۹۸ دلار برای سال اول عضویت در سایت می‌توانند حدود ۱۰ ترابایت فضای ذخیره را به خود اختصاص دهند. همچنین، iDrive از دستگاه‌های دیگر هم پشتیبانی می‌کند.

فضای ذخیره سازی ابری iDrive

بهترین فضای ذخیره سازی ابری چیست: فضای ابری pCloud

سرویس فضای ابری pCloud یکی از انواع سرویس‌های فضای ابری است که به شما اجازه می‌دهد تا عضویت طولانی مدت داشته باشید. با عضویت در این فضای ابری و خرید یکی از برنامه‌های آن، دارای یک فضای ابری دائمی خواهید بود. یکی از ویژگی‌های بارز pCloud این است که میزان هزینه آن نسبت به سرویس‌هایی که ارائه می‌دهد مقرون‌به‌صرفه است و یک سطح کاربری هوشمند و زیبا دارد که کاربران خیلی راحت می‌توانند از آن استفاده کنند.

فضای ابری pCloud

بهترین فضای ذخیره سازی ابری رایگان

ما در بخش قبلی در مورد بهترین فضاهای ذخیره‌سازی ابری صحبت کردیم که می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. در این‌جا چند نوع از بهترین فضای ابری رایگان را معرفی می‌کنیم که معمولاً کاربران آن‌ها مجبور نیستند هزینه‌ای برای استفاده از آن پرداخت کنند. درصورتی‌که در بخش قبلی برای دسترسی بیشتر به ویژگی‌های فضاهای ذخیره ابری باید هزینه پرداخت می‌کردید.

(در بلاگ ایساج می‌توانید در مورد وای فای دایرکت و کاربرد آن بیشتر مطالعه کنید.)

بهترین فضای ذخیره سازی ابری رایگان

فضای ذخیره سازی ابری رایگان: فضای ابری رایگان Internxt

فضای ابری رایگان Internxt یکی از بهترین خدمات فضای ابری رایگان از لحاظ حریم خصوصی و امنیت است. با استفاده از این فضای ابری می‌توانید انواع فایل‌هایی که می‌خواهید را با خیال راحت و امنیت کامل در این فضا ذخیره کنید. با فضای ابری رایگان Internet می‌توانید به انواعی از نرم‌افزارها که با دستگاه‌تان وفق داده شده‌اند، دسترسی داشته باشید و از راه دور محتوای خود را در این فضا ذخیره کنید. همچنین، این سرویس دارای ویژگی پشتیبانی و رسیدگی به نیازهای مشتریان خود است.

فضای ذخیره سازی ابری رایگان Internxt

فضای ذخیره سازی ابری رایگان: فضای ابری رایگان Icedrive

Icedrive یکی از انواع بهترین فضای ابری رایگان در بازار است. در این فضای ابری رایگان می‌توانید همه فایل‌های خود را به صورت رمزگذاری شده با آگاهی صفر ذخیره کنید. شما می‌توانید تا حدود ۱۰ گیگابایت از فضای ذخیره‌ی رایگان آن استفاده کنید. سطح کاربری Icedrive یک سطح کاربری آسان است و مدیریت فایل‌ها را آسان می‌کند. شما می‌توانید با این سرویس فایل‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و همچنین، فایل‌های رسانه‌ای را از طریق آن پخش کنید.

فضای ابری رایگان Icedrive

فضای ذخیره سازی ابری رایگان: فضای ذخیره ابری Sync

فضای ذخیره سازی ابری رایگان Sync جزو فضاهای ابری رایگانی است که ایده‌آل برای افرادی است که می‌خواهند داده‌های محرمانه‌ی خود را ذخیره‌سازی کنند و به اشتراک بگذارند. با پلتفرم Sync می‌توانید هر فایلی را با هر سایز و به هرکس که می‌خواهید ارسال کنید. مهم نیست که افراد دیگر دارای سینک باشند یا نه، شما می‌توانید این فایل‌ها را به آن‌ها ارسال کنید. فضای ذخیره سازی ابری Sync از پلتفرم‌های ویندوز، مک، دستگاه‌های اپل و اندروید پشتیبانی می‌کند.

فضای ذخیره سازی ابری Sync

فضای ابری تلگرام چیست؟

فضای ابری تلگرام یک سرویس رایگان فضای ابری است که پلتفرم تلگرام آن را در اختیار کاربران خود قرار داده است. کاربران می‌توانند با استفاده از تلگرام از ویژگی‌های آنلاین و نامحدود فضای ذخیره‌ی ابری آن بهره ببرند. با استفاده از این فضای ذخیره می‌توانید در هر پلتفرمی به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید.

برای ذخیره‌ی فایل‌های خود در فضای ذخیره سازی ابری تلگرام تنها کاری که باید بکنید این است که فایلی را که می‌خواهید ذخیره کنید، در تلگرام آپلود کنید. این فایل بر روی سرورهای تلگرام ذخیره خواهد شد و از هر جایی می‌توانید وارد تلگرام خود شده و به آن فایل دسترسی داشته باشید. در ادامه در مورد ذخیره‌ی فایل‌ها در سرویس تلگرام بیشتر صحبت خواهیم کرد.

فضای ابری تلگرام چیست؟

چگونه می‌توانیم از فضای ذخیره سازی ابری تلگرام استفاده کنیم؟

در بلاگ ایساج در مورد حذف اکانت تلگرام و خروج از تلگرام مطلب نوشته‌ایم. تلگرام با ویژگی‌های متعددی همراه است که فضای ابری تلگرام یکی از آنهاست. برای استفاده از فضای ابری تلگرام اول باید نرم‌افزار تلگرام را بر روی گوشی خود نصب کنید و سپس، یک اکانت تلگرام بسازید. اگر قبلاً اکانت تلگرام داشتید، می‌توانید بعد از آن که وارد اکانت خود شدید به دو روش فایل‌های خود را بر روی تلگرام ذخیره کنید. یک روش استفاده از بات تلگرام است. شما با استفاده از بات MyCloudStorage یا ایجاد بات تلگرام خود می‌توانید فایل‌های خود را بر روی تلگرام ذخیره کنید.

روش دیگر استفاده از بخش پیام‌های ذخیره‌شده (Saved Messages) بر روی تلگرام است. اگر تمایل ندارید از بات استفاده کنید، تلگرام بخشی به نام Saved Mesages دارد. استفاده از این بخش خیلی راحت است. شما می‌توانید تمام پیام‌ها یا فایل‌هایی که می‌خواهید ذخیره کنید را به این بخش ارسال کنید. این روشی است که خیلی از کاربران تلگرامی برای ذخیره فایل‌های خود از آن استفاده می‌کنند.

با استفاده از بات تلگرام یا ویژگی پیام‌های ذخیره شده می‌توانید فایل‌های خود را در تلگرام ذخیره کنید و هر زمان که بخواهید به آنها دسترسی داشته باشید.

استفاده از فضای ذخیره سازی ابری تلگرام

استفاده از فضای ذخیره سازی ابری تلگرام

استفاده از فضای ذخیره سازی ابری تلگرام مزایایی زیادی به همراه دارد. مزیت اصلی استفاده از این نوع فضای ذخیره‌ی ابری این است که شما می‌توانید فایل‌ها با فرمت‌های متنوعی را در آن ذخیره کنید. برای مثال، شما می‌توانید فایل‌هایی با سایزهای بزرگ و شماره‌های تماس مخاطبین، لینک‌ها و URL، ویدیوها و موسیقی‌ها، یادداشت‌ها و عکس‌ها را بر روی آن ذخیره کنید. همچنین فضای شما حدود ۱٫۵ گیگابایت است و فایل را می‌توانید در آن‌ها ذخیره کنید.

فضای ابری تلگرام

فضای ذخیره سازی ابری گوگل چیست؟

وقتی عبارت فضای ابری گوگل به گوشمان می‌خورد یکی از اولین چیزهایی که به ذهنمان می‌رسد فضای ابری گوگل درایو است. اما فضای ابری گوگل درایو و فضای ابری گوگل کاملاً دو چیز متفاوت از هم هستند. ما در این بخش در مورد این توضیح می‌دهیم که فضای ابری گوگل چیست و سپس در مورد فضای ابری گوگل درایو هم توضیح خواهیم داد.

فضای ذخیره سازی ابری گوگل

فضای ذخیره سازی ابری گوگل

فضای ذخیره سازی ابری گوگل یکی از گزینه‌های خوب برای کاربرانی است که می‌خواهند از فضای اضافی ذخیره گوگل استفاده کنند. امنیت فضای ذخیره سازی ابری گوگل نسبت به گوگل درایو خیلی بهتر است. همچنین، این فضا دارای برنامه‌های فضای ابری ذخیره با قیمت‌های متفاوت برای کاربران است.

اگر کاربران بخواهند داده‌های خود را به این فضا انتقال دهند و ارتباط اینترنت آن‌ها قطع شود، بعد از برقراری ارتباط مجدد اینترنت کاربران همچنان می‌توانند به ادامه‌ی انتقال فایل‌های خود به فضای ذخیره ادامه دهند. در واقع، می‌توان گفت که فضای ابری گوگل برای کاربرانی مناسب است که باید خیلی سریع و فوری به داده‌هایی با حجم بالا دسترسی پیدا کنند.

فضای ذخیره سازی ابری گوگل برای دسترسی سریع به داده‌های با حجم بالا یک گزینه‌ی ایده‌آل است.

(از مطلب ریکاوری گوشی اندروید نیز بازدید کنید.)

فضای ذخیره سازی ابری گوگل

فضای ذخیره سازی ابری گوگل درایو چیست؟

فضای ابری گوگل درایو (Google Drive) یک فضای ابری محبوب بین کاربران است. فضای ابری گوگل درایو اپلیکیشن‌های مختلف گوگل مثل گوگل را با هم ادغام کرده است. اگر کاربران بخواهند به طور رایگان از خدمات آن استفاده کنند می‌توانند تا حدود ۱۵ گیگ فضای ذخیره‌ی رایگان داشته باشند. اما اگر بخواهند فضای ذخیره بیشتری داشته باشند باید هزینه‌هایی متناسب با آن پرداخت کنند.

می‌توان گفت که گوگل درایو برای کاربرانی مناسب است که استفاده شخصی از گوگل دارند و می‌خواهند فایل‌های شخصی خود را آپلود کنند. گوگل درایو به شما اجازه‌ی ذخیره، ویرایش و کپی متن‌ها و فایل‌های رسانه‌ای را می‌دهد، اما خیلی برای اهداف تجاری و کسب‌وکاری مناسب نیست. برای این اهداف استفاده از فضای ابری گوگل مناسب‌تر است.

فضای ابری گوگل درایو چیست؟

فضای ذخیره سازی ابری ایرانی

تا اینجا در مورد انواع سرویس‌های ابری صحبت کردیم. بیشتر این سرویس‌ها خارجی هستند و مطمئناً شما نرم‌افزارهای مربوط به آن را بر روی گوشی دارید یا از طریق وب می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. اما در این بخش می‌خواهیم در مورد یکی از بهترین انواع فضای ذخیره سازی ابری ایرانی صحبت کنید.

فضای ذخیره سازی ابری ایرانی

فضای ذخیره سازی ابری ایرانی ابرینو

آبرینو یک فضای ذخیره سازی ابری ایرانی است که حدوداً از سه سال پیش کار خود را شروع کرد و در حال حاضر به صورت یکی از سرویس‌های داخلی ابری برای ذخیره‌سازی داده‌ها و پشتیبان گرفتن از آن‌ها استفاده می‌شود. این سرویس خدمات ویژه‌ای برای کاربران ایرانسلی ارائه می‌کند. مشترکین ایرانسل در واقع با این سرویس می‌توانند فضای ذخیره سازی ابری ایرانسل خود را داشته باشند.

در نتیجه، می‌توان گفت که آبرینو یک فضای ذخیره‌سازی ابری ایرانسل است. برای استفاده از فضای ذخیره‌سازی ابری ایرانسل آبرینو باید نرم‌افزار آبرینو را بر روی گوشی خود دانلود و نصب کنید. در مرحله بعدی باید شماره ایرانسل خود را وارد این اپلیکیشن کنید تا بتوانید در آن ثبت‌نام کنید.

نرم‌افزار ابرینو یک سرویس ایرانی برای ذخیره‌سازی داده‌ها و پشتیبان گرفتن از انها برای مشترکین سیم‌کارت‌های ایرانسل است.

(در بلاگ ایساج با روش حذف برنامه های پیش فرض اندروید آشنا شوید.)

فضای ذخیره سازی ابری ایرانی ابرینو

بسته‌های مدت‌دار آبرینو

کسانی که مالک سیم‌کارت‌های ایرانسلی هستند می‌توانند بسته‌های خرید فضای ابری یک‌ماهه، سه‌ماهه و شش‌ماهه آن را در نرم‌افزار آبرینو بخرند. علاوه‌براین، مشترکین ایرانسل می‌توانند به نسخه‌ی وب فضای ذخیره سازی ابری رایگان ایرانسل آبرینو دسترسی داشته باشند. با آبرینو می‌توانید داده‌های خود را بر روی دستگاه‌های مختلف گوشی، تبلت و کامپیوتر همگام‌سازی کنید، به نسخه‌های قبلی فایل‌های حذف شده دسترسی داشته باشید و آن‌ها را بازگردانید. همچنین، می‌توانید فایل‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از داده‌های مخاطبین تماس، پیامک و دیگر اطلاعات گوشی خود بکاپ بگیرید.

با بسته‌های مدت دار فضای ابری آبرینو از ویژگی‌های سرویس فضای ذخیره سازی ابری آن بهره‌مند شوید.

(مطالعه‌ی مطلب حفظ امنیت در گوشی های هوشمند را به شما پیشنهاد می‌کنیم.)

بسته‌های مدت دار فضای ابری آبرینو

سخن پایانی

استفاده از فضای ذخیره ابری به طور روزافزون رایج‌تر می‌شود و تعجبی هم ندارد، چون خیلی از ما در هارد دیسک کامپیوتر یا فضای گوشی خود مدام در حال کم آوردن فضا هستیم. بنابراین، داشتن یک فضای ابری راه‌حلی برای ماست که به آسانی بتوانیم به فایل‌ها دسترسی داشته باشیم. از طرف دیگر هم می‌توانیم فضای گوشی خود را آزاد کنیم. علاوه‌براین، با داشتن فضای ذخیره‌ی ابری می‌توانیم از داده‌های خود بکاپ بگیریم و در صورت از بین رفتن داده‌هایمان می‌توانیم آن‌ها را بازیابی کنیم. امیدواریم که راهنمای این مطلب در مورد فضاهای ابری برای شما مفید باشد.

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات