تفاوت سیم کارت دائمی و اعتباری: تفاوت سیم کارت اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل

تلفن‌های سکه‌ای جای خود را به تلفن‌های کارتی دادند و تلفن‌های خانگی نیز آهسته آهسته فراگیر شد؛ البته این داستان چند دهه قبل است. حالا گوشی‌های موبایل و انواع سیم کارت‌ها از اپراتورهای مختلف، وسیله‌ی ارتباطی اکثر مردم است. به سادگی می‌توان سیم کارت دائمی یا اعتباری را از اپراتورهای مختلف تهیه کرد و وارد دنیای ارتباطات شد. حالا که صحبت از سیم کارت شد، تا حالا فکر کردید تفاوت سیم کارت دائمی و اعتباری چیست؟

تفاوت سیم کارت دائمی و اعتباری

تفاوت سیم کارت دائمی و اعتباری

حتما برای شما هم این سوال مطرح شده که فرق سیم کارت دائمی با اعتباری چیست؟ آیا دلیل انتخاب از میان این دو نوع سیم‌کارت تنها قیمت اولیه‌ی سیم کارت است یا مساله‌ی دیگری نیز در میان است؟ معمولا سیم‌کارت‌های اعتباری نسبت به سیم‌کارت‌های دائمی قیمت کمتری دارند اما خب در مقابل هزینه‌ی برقراری تماس یا ارسال پیامک در سیمکارت‌های اعتباری بیشتر از سیم کارت دائمی است.

ما در ادامه‌ی این مطلب ایساج تصمیم داریم در خصوص تفاوت سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل، تفاوت سیمکارت دائمی و اعتباری همراه اول، تفاوت سیمکارت دائمی و اعتباری رایتل، تفاوت تعرفه سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل و تفاوت هزینه سیمکارت دائمی و اعتباری همراه اول صحبت کنیم.

در سیم‌کارت‌های اعتباری میزان مکالمات و استفاده‌ از خدمات ارتباطی بسته به اعتبار خریداری‌شده دارد و در مقابل دارندگان سیم کارت‌های دائمی محدودیتی در تماس و ارسال پیامک ندارند. یکی از معایب سیم کارت‌های اعتباری این است که در صورت عدم استفاده طولانی مدت از آن، سیم کارت سلب امتیاز می‌شود و البته همانطور که گفتیم هزینه‌ی تماس‌ها و پیامک نسبت به سیم کارت‌های دائمی بیشتر است.

(به مطلب استعلام سیم کارت نیز رجوع کنید.)

نقش هزینه‌ها در سیم کارت دائمی و اعتباری

اگرچه برای استفاده از سیم کارت دائمی و تماس یا ارسال پیامک محدودیتی وجود ندارد و این مساله می‌تواند یک مزیت محسوب شود، اما برخی افراد ترجیح می‌دهند با خرید شارژ و اعتبار، میزان مصرف و هزینه‌های خود را تحت کنترل داشته باشند. به این ترتیب انتخاب از میان سیم کارت‌های دائمی یا اعتباری اپراتورها بستگی به خود فرد دارد. با این حال تفاوت سیم کارت دائمی و اعتباری معمولا از جهت هزینه‌ها برای برقراری تماس یا ارسال پیامک است.

راستی شما برای خرید شارژ از چه روشی استفاده می‌کنید؟ اگر به دنبال یک روش امن و مقرون بصرفه هستید، خرید شارژ مستقیم و خرید بسته اینترنت همراه از پنل فروشگاهی ایساج انتخاب مناسبی است.

فرق سیم کارت دائمی با اعتباری

تفاوت سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول

همراه اول اولین و بزرگترین اپراتور کشور است و سیم کارت‌های اپراتور همراه اول به صورت اعتباری و دائمی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. تفاوت هزینه سیمکارت دائمی و اعتباری همراه اول کاملا محسوس است؛ برای مثال هزینه‌ی مکالمه‌ی داخل شبکه (با دیگر خطوط همراه اول) در سیم کارت‌های دائمی در هر دقیقه 599 ریال و در سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول 899 ریال است.

بعلاوه تفاوت سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول در هزینه‌ی پیامک‌ها نیز به این صورت است: هزینه‌ی ارسال پیامک فارسی در سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول 89 ریال و در سیم‌کارت‌های اعتباری 106ریال است.

(مطلب هدیه شتاب در پرداخت همراه اول نیز می‌تواند برایتان مفید باشد.)

تشخیص سیمکارت دائمی و اعتباری همراه اول

تفاوت سیم کارت دائمی و اعتباری: تفاوت هزینه سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول

نکته‌ی دیگری که در مورد تفاوت سیمکارت دائمی و اعتباری همراه اول وجود دارد، تعرفه‌ی اینترنت است. اگر مشترکین دائمی همراه اول بدون خرید بسته‌های اینترنت از اینترنت آزاد استفاده کنند، هر کیلوبایت تبادل داده 0.4 ریال محاسبه می‌شود و این رقم برای مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول 0.6 ریال به ازای هر کیلوبایت تبادل داده است. برای شارژ مستقیم همراه اول و همینطور بسته اینترنت همراه اول اینبار ایساج را امتحان کنید.

تفاوت تعرفه‌ های سیمکارت اعتباری و دائمی همراه اول باعث می‌شود سیم‌کارت‌های دائمی این اپراتور طرفداران بیشتری داشته باشد.

(شما می‌توانید در ایساج در مورد تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول بیشتر بدانید.)

تفاوت تعرفه‌ های سیمکارت دائمی و اعتباری همراه اول

تفاوت سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل

ایرانسل دومین اپراتور و بزرگترین اپراتور دیتای ایران است که در سال 84 با همکاری مشترک گروه MTN و شرکت صنایع الکترونیک ایران، افتتاح و راه‌اندازی شد. ایرانسل برای اولین بار سرویت اینترنت 4G را در ایران راه‌اندازی کرد و ارائه‌کننده‌ی شبکه‌ی اینترنت پرسرعت بی‌سیم خانگی و اداری است. اما فرق بین سیمکارت دائمی و اعتباری ایرانسل چیست و چگونه بفهمیم سیم کارت ایرانسل دائمی است؟

(خرید شارژ مستقیم ایرانسل و خرید بسته اینترنت همراه ایرانسل از وب سایت ایساج کار شما را ساده‌تر می‌سازد.)

فرق بین سیمکارت دائمی و اعتباری ایرانسل

تفاوت تعرفه سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل

مهم‌ترین فرق بین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل، تفاوت تعرفه سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل است. تماس داخل شبکه ایرانسل (از ایرانسل به ایرانسل) برای سیم‌کارت‌های دائمی ۵۹/۹ تومان در دقیقه و برای سیم‌کارت‌های اعتباری ۸۹/۹ تومان در دقیقه محاسبه می‌شود. این هزینه برای تماس با سایر اپراتورها از سیمکارت دائمی و اعتباری ایرانسل نیز مشابه است.

مشترکین سیم‌کارت‌های ایرانسل می‌توانند بسته‌های متنوع اینترنت همراه را تهیه کنند که در دوره‌های مختلف، با قیمت‌های مختلف و در حجم‌های مختلف ارائه می‌شود و به این ترتیب می‌توانند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. اما تفاوت دیگر سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل، تفاوت در تعرفه‌ی اینترنت آزاد است.

تفاوت سیم کارت دائمی و اعتباری: فرق بین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل

به ازای ارسال یا دریافت اطلاعات به ازای هر کیلوبایت برای مشترکین دائمی ایرانسل 0.04 تومان و مشترکین اعتباری 0.06 تومان محاسبه می‌شود. مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری می‌توانند با تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی ایرانسل در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.

تفاوت تعرفه سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل

تفاوت سیم کارت دائمی و اعتباری رایتل

رایتل سومین اپراتور کشور است که سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. اما در مورد تعرفه‌ی سیمکارت‌های دائمی و اعتباری رایتل می‌توان گفت هزینه‌ی تماس داخل شبکه برای هر دو سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی مشابه است و 70 ریال در دقیقه محاسبه می‌شود. این هزینه برای تماس‌های خارج شبکه در سیم‌کارت‌های دائمی 555 ریال در دقیقه و برای سیم‌کارت‌های اعتباری 888 ریال در دقیقه است.

تفاوت سیم کارت دائمی و اعتباری رایتل

تفاوت سیم کارت دائمی و اعتباری: فرق بین سیم کارت دائمی و اعتباری رایتل

تعرفه‌های مربوط به مکالمه، پیامک و اینترنت در سیم‌کارت‌های دائمی رایتل کمتر است و از دیگر مزایای این سیم کارت می‌توان به تعرفه‌ی خدمات به صرفه، استفاده از تخفیف‌ها و هدیه‌های رایتل، بدون نیاز به تهیه‌ی شارژ و پرداخت راحت صورتحساب‌ها اشاره کرد.

سیم‌کارت‌های اعتباری رایتل نیز با پیش شماره‌های 0921، 0922 و 0923 با امکانات و ویژگی‌های متفاوتی همراه هستند و علاوه بر قیمت پایین می‌توان از تمام خدمات شبکه‌ی رایتل استفاده کرده و هزینه‌های ارتباطی را تحت کنترل گرفت.

مشترکین سیمکارت‌های رایتل می‌توانند برای خرید شارژ رایتل و همینطور خرید بسته اینترنت همراه رایتل به ایساج رجوع کنند.

با ایساج همیشه شارژ باش!

شرکت سفیر ارتباطات جوانان که بنام ایساج فعالیت می‌کند، با پشتیبانی 24 ساعته و امنیت زیرساخت، بیش از یک دهه است که بعنوان فروشنده رسمی شارژ و بسته اپراتورهای همراه ایران مشغول است.

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات

جلال
۲۳ دی ۱۴۰۱

سیم کارت دایمی ایرانسل چطوری میشه فهمید چقدر از بسته های تشویقی باقی مانده و بعدا با شارژکردن میشه قبضپرداخت کرد

‌حسین‌ س
۱۱ دی ۱۴۰۱

من‌سیم‌کارت‌رایتل‌به‌‌باشناسنامه‌،کارت‌ملی‌به‌اسم‌خودم‌گرفتم‌ولی‌اسم‌کوچک‌را‌اشتباه‌ثبت‌کرده‌حالا‌هم‌ اینترینتی‌درست‌نمی‌کنند‌میگند‌باید‌به‌مرکز‌‌رایتل‌باید‌ مراجعه‌کنی‌که‌یک‌پول‌دیگه‌بگیرند‌،ولی‌بسته‌هاش‌ارزون‌است،

haghi
۰۹ دی ۱۴۰۱

با سلام و احترام مهمترین تفاوت اپراتورها اینه که : 1- همراه اول یه شرکت معتبر دولتی هست ، و سایر اپراتورها خصوصی هستند . 2- هر سال همراه اول از طرف سازمان تنظیم مقررات بدلیل خدمات بهتر و مشتری مداری مورد تقدیر قرار میگیرد . در واگذاری خط بعضی اپراتورها سخت گیری نمی کنند ، حتی به اسم خارجی ها مانند افغانیها و عراقی ها سیمکارت واگذار می کنند ، و افرادی جهت استفاده غیر مجاز از این نوع خطوط استفاده میکنند .

مهدی بورانی
۰۷ دی ۱۴۰۱

سلام من سیم کارت رایتل با پیش شماره 0920 خریدم ولی از طریق آپ شارژ نمیشه امکانش هست که سیم کارت دائمی باشه

  • تیم محتوای ایساج
    ۰۷ دی ۱۴۰۱

    سیم کارت 0920 رایتل دایمی میباشد.

Mohammad
۱۰ آذر ۱۴۰۱

سلام ... من برای پرداخت قبض سیم کارت دائمی رایتلم مجبور شدم کارت شارژ بخرم. حالا هرچی رمز شارژ و میزنم قبول نمیکنه.. 50تومن شارژم به فنا داره میره.

Zahrapurjam
۰۱ آذر ۱۴۰۱

سلام....به نظرم ایرانسل ازهمه روراست تره ..من گه خوشم نیومد چون من یه بسته مکالمه ی یکماهه داشتم و به رایتل داداشم زنگ زدم فکر گروم جزخط شبکه همراه اول حساب میشه کل شارژآزادم رو تاصفر نکرد ننشست..وازاین که قابلیت همراه اول رو نداشت خوشم نیومد..تا حالا رو راست ترین اوپراتور سیمکارت ایرانسل بوده به نظرم خیلی روراست تره.چه در مکالمه چه درنت..

افشار
۲۵ آبان ۱۴۰۱

سلام من دوماه میشه سیمکارت دائمی رایتل خریدم پس چرا برای خرید بسته اینترنت باید مثل سیمکارت اعتباری شارژ کنم بعد؟؟؟چرا نمیشه بسته رو فعال کنم و بیاد روی فیش ؟؟؟

آرمان
۰۴ مهر ۱۴۰۱

میتونی یه شارژ بخری اگه شارژ اومد اعتباریه اگه نیومد دائمیه

میرزا ابول دراز
۱۲ مرداد ۱۴۰۱

به نظر من اعتباری بهتره چون اولا یکدفعه با قبض مواجه نمیشی و میتونی مصرف رو کنترل کنی دوما کسی از اینترنت آزاد استفاده نمیکنه که در اینصورت قیمت بسته های دائمی و اعتباری یکسان هست سوما فرق اختلاف هزینه توی مکالمه و پیامک هست که توی مکالمه ی اعتباری به ازای هر دقیقه ۳۰تومن گرونتر دائمی هست که اون هم بستهٔ مکالمه میخریم که قیمت بسته های مکالمه دائمی و اعتباری یکسان هست و هروقت هم خواستیم سیکارت را دور بیاندازیم و یا عوض کنیم راحت تر از دائمی اینکارو میکنیم

  • نازیلا
    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

    سلام،کدی هست که بفهمیم سیم‌کارت دائمی هست یا ن همچین کدی وجود داره؟

اضافه کردن نظر جدید