اسپم چیست: معرفی روش‌های مقابله با پیام‌های اسپم

اگر شما هم یکی از کاربران اینستاگرام، تلگرام، واتس‌اپ یا توییتر هستید، حتما گاهی‌اوقات پیام‌ها یا ایمیل‌هایی دریافت کرده‌ای که فرستنده‌ی آنها مشخص نیست یا محتوای پیام‌ها مناسب نیست. به این نوع پیام‌ها اسپم گفته می‌شود. پ اکثر اوقات، هدف از ارسال اسپم به افراد دیگر برای مزاحمت یا حتی هک کردن دستگاه آن‌ها است. ما در این مطلب بلاگ ایساج تصمیم داریم به این سوال پاسخ بدهیم که اسپم چیست و در ادامه در مورد انواع اسپم و روش‌های مقابله با آن‌ها صحبت کنیم.

گزارش اسپم چیست؟

پیش از اینکه در مورد انواع اسپم صحبت کنیم، می‌خواهیم بدانیم که گزارش اسپم چیست؟ گزارش اسپم یکی از روش‌های مقابله با اسپم است. زمانی که از یک سرویس الکترونیک استفاده می‌کنید و پیام‌های ناخواسته‌ای دریافت می‌کنید، گزینه‌ی گزارش اسپم دارید. گزارش اسپم یا ریپورت اسپم زمانی اتفاق می‌افتد که فردی ایمیل یا پیام ناخواسته‌ای را در ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی خود دریافت می‌کند. با عمل گزارش اسپم می‌توانید این اقدام را به مسئولین نظارتی این نهادها گزارش دهید. سپس، این مسئولین با این اقدام برخورد خواهند کرد.

دریافت پیام‌های ناخواسته در ایمیل یا سایر شبکه‌های اجتماعی به اسپم شناخته می‌شود و با گزارش یا ریپورت اسپم می‌توانید وجود این پیام‌های اسپم را به مسئولان مربوطه اعلام کنید تا نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

(پیشنهاد می‌کنیم از مطلب جلوگیری از هک وای فای بازدید کنید.)

انواع اسپم: اسپم در ایمیل چیست؟

ایمیل‌های اسپم نوعی پیام‌های ایمیلی هستند که به آن‌ها مِیل‌های آشغال هم گفته می‌شود. این ایمیل‌ها پیام‌های ایمیل ناخواسته‌ای هستند که معمولاً به طور گروهی به افراد دیگر ارسال می‌شوند. دریافت ایمیل‌های اسپم برای کسانی که خیلی از ایمیل استفاده می‌کنند، می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. بیشتر این ربات‌ها هستند که این ایمیل‌ها را به صورت انبوه به افراد دیگر ارسال می‌کنند. گاهی اوقات هم برخی از وب‌سایت‌ها فهرستی از ایمیل‌های کاربران خود را در اختیار افراد دیگر قرار می‌دهند. در این مواقع، بیشتر اهداف دسترسی به این ایمیل‌ها تبلیغاتی هستند. البته امکان ارسال ایمیل اسپم هم در بین ایمیل‌های تبلیغاتی وجود دارد.

اسپم در ایمیل یکی از رایج‌ترین انواع ایمیل است که به بخش Spam ایمیل منتقل می‌شود و اکثرا از نوع ایمیل‌های تبلیغاتی هستند.

(مطالعه مطلب کسب درآمد از یوتیوب نیز می‌تواند برای شما مفید باشد.)

پوشه اسپم چیست

در بخش قبلی در مورد اسپم چیست در ایمیل صحبت کردیم. به طورکلی اسپم‌ها در ایمیل از ایمیل‌های ناخواسته‌ای هستند که به افراد ارسال می‌شوند. اما حالا می‌خواهیم بدانیم که پوشه اسپم چیست؟ زمانی که فردی به شما پیامی در قالب ایمیل ارسال می‌کند، سیستم نظارت‌کننده بر ایمیل ابتدا وجهه و اعتبار آدرس ایمیل فرد فرستنده را بررسی می‌کند. اگر آدرس ایمیل فرد ارسال‌کننده مشکوک باشد، امکان دارد که ایمیل شما به طور خودکار از ورود آن ایمیل به پوشه‌ی ایمیل‌ها جلوگیری کند. علاوه بر این، هشداری دریافت خواهید کرد که نشان می‌دهد که ایمیلی که به فولدر اسپم شما فرستاده شده، اسپم بوده است.

پیام‌های اسپم معمولا در یک پوشه جمع‌آوری می‌شوند که به آنها پوشه اسپم گفته می‌شود.

(مطالعه‌ی مطلب کسب درآمد از اینترنت را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم.)

پوشه اسپم چیست

دلایل ارسال ایمیل‌ها به پوشه اسپم

همانطور که گفتیم سیستم ایمیل ممکن است برخی از ایمیل‌ها را به پوشه‌ی اسپم بفرستد. در این بخش می‌خواهیم ببینیم که دلیل این کار چه می‌تواند باشد. گاهی اوقات ممکن است پوشه اسپم شما در رصد کردن ایمیل‌های اسپم دچار مشکل شده باشد یا اینکه آدرس ایمیل ارسال‌کننده کمی مشکوک باشد. گاهی اوقات هم ممکن است IP ارسال‌کننده ایمیل مشکوک باشد. از دلایل دیگر ارسال میل به پوشه اسپم می‌تواند این باشد که اطلاعات فرستنده‌ی ایمیل ممکن است درست نباشد یا فرمت‌های ایمیل می‌تواند HTML یا همخوان با دستگاه‌های موبایل نباشد.

مواردی مانند ناشناخته بودن IP ارسال کننده‌ی ایمیل، مشکوک بودن آدرس ایمیل فرستنده، اطلاعات نادرست فرستنده‌ی ایمیل و غیره می‌تواند دلایل ارسال ایمیل‌ها به پوشه‌ی اسپم باشد.

(از مطلب دریافت اینترنت رایگان نیز بازدید کنید.)

دلایل ارسال ایمیل‌ها به پوشه اسپم.

اسپم چیست در ایمیل: چگونه به پوشه اسپم دسترسی پیدا کنیم؟

تقریباً هر سیستم ایمیل دارای پوشه اسپم است. در این‌جا مثال دسترسی به پوشه اسپم در Gmail را برای شما توضیح می‌دهیم. اگر بخواهید وارد پوشه اسپم Gmail شوید باید اول وارد اکانت Gmail خود شده و در آن‌جا در بخش Categories بر روی گزینه‌ی More کلیک کنید. سپس، باید گزینه Spam را انتخاب کنید. به این صورت، می‌توانید وارد پوشه اسپم در Gmail خود شوید.

اسپم چیست در ایمیل: چگونه به پوشه اسپم دسترسی پیدا کنیم؟

گزارش اسپم چیست در Gmail

در بخش قبلی گفتیم که در چه بخشی می‌توانید ایمیل‌های اسپم در Gmail را پیدا کنید. اکثر سرویس‌های ایمیل الکترونیکی دارای فیلتری هستند که ایمیل‌های ناخواسته را به طور خودکار وارد پوشه اسپم می‌کنند. Gmail  هم با معیارهای متفاوت می‌تواند ایمیل‌های اسپم را شناسایی کند. بیشتر اوقات، Gmail می‌تواند این ایمیل‌ها را به پوشه اسپم انتقال دهد یا به کاربر Gmail اخطار دهد که ایمیل ارسال‌شده از نوع اسپم است. اما اگر بخواهید میلی را ریپورت کنید باید اول روی آن کلیک کرده و سپس بر روی گزینه More کلیک کنید. در منویی که برای شما نمایش داده می‌شود باید گزینه Report را انتخاب کنید.

اگر از دریافت ایمیل اسپم در Gmail خود خسته شده‌اید می‌توانید آن را ریپورت کنید.

(در بلاگ ایساج می‌توانید با نحوه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی ایرانسل آشنا شوید.)

گزارش اسپم چیست در Gmail

انواع اسپم چیست: اسپم پیامک چیست؟

گاهی اوقات پیام‌هایی دریافت می‌کنیم که منبع آنها معتبر نیست و آن‌ها سعی می‌کنند که افراد را گول بزنند تا اطلاعات شخصی مثل پسورد اکانت‌ها یا شماره ملی خود را فاش کنند. اگر پاسخ این پیام‌ها را بدهید، ممکن است  کسانی که این پیام‌ها را ارسال کرده‌اند بتوانند به اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کرده یا این اطلاعات را به افراد دیگر انتقال دهند. از سوی دیگر، محتوای این پیامک‌های اسپم می‌تواند دادن جایزه‌های رایگان یا پرداخت هزینه‌های وام باشد. برخی اوقات هم مدعی می‌شوند که در یکی از اکانت‌های شما فعالیت مشکوکی مشاهده شده است. باید حواستان باشد که اصلاً جواب این پیامک‌ها را ندهید یا بر لینکی که در این پیام‌ها وجود دارد، کلیک نکنید، چون برخی از این لینک‌ها ممکن است ویروسی باشند.

پیامک‌های اسپم در غالب پیامک‌های تبلیغاتی یا وعده‌ی جایزه‌ی رایگان و پرداخت وام می‌تواند باشد و تاکید می‌شود از لینک‌های این پیامک‌ها به هیچ‌وجه استفاده نشود.

(مطالعه‌ی مطلب نصب افزونه در کروم اندروید را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم.)

انواع اسپم چیست: اسپم پیامک چیست؟

اسپم پیامک چیست: گزارش اسپم پیامک در دستگاه‌های اندرویدی

برای گزارش اسپم پیامک در دستگاه‌های اندرویدی اول باید در موبایل یا تبلت اندرویدی خود به بخش پیام‌ها بروید. سپس در آنجا بر روی پیامی که می‌خواهید ریپورت کنید ضربه بزنید و آن را نگه دارید. گزینه Block برای شما ظاهر می‌شود که باید بر روی آن کلیک کنید. سپس باید بر روی Report Spam کلیک کرده و بعد دکمه Okay را بزنید.

اسپم پیامک چیست: گزارش اسپم پیامک در دستگاه‌های اندرویدی

اسم پیامک چیست: ریپورت اسپم پیامک در دستگاه‌های آیفون

اگر دستگاه آیفون یا سیستم iOS دارید باید به بخش پیام‌ها بروید و مکالمه پیامکی که می‌خواهید بلاک کنید را انتخاب کنید. بر روی این مکالمه ضربه بزنید. در پایین پیامک اسپم گزینه‌ای با عنوان Report Junk وجود دارد که باید آن را انتخاب کنید. به این صورت، پیامک اسپم شما به شرکت اپل گزارش می‌شود.

(اگر از مشترکین ایرانسل هستید مطالعه‌ی مطلب نحوه شارژ سیم کارت ایرانسل را به شما پیشنهاد می‌کنیم.)

اسم پیامک چیست: ریپورت اسپم پیامک در دستگاه‌های آیفون

انواع اسپم: اسپم چیست در تلگرام

اگر یکی از کاربران میلیونی تلگرام هستید، حتماً شده که گاهی اوقات پیام‌های تبلیغاتی به شما ارسال می‌شود یا یک فرد ناشناس شروع به پیام دادن به شما می‌کند. همچنین، برخی اوقات به طور ناگهانی یک گروه یا کانال شما را به کاربران خود اضافه می‌کند. اگر فردی بدون اجازه شما را به کانال یا گروهی دعوت می‌کند و شما هیچ اطلاعی از آن از فرد یا گروه ندارید، می‌توانید آن کاربر را به صورت اسپم ریپورت کنید. اگر هم گروه یا کانالی محتوای نامناسب برای شما ارسال می‌کند و حاوی تبلیغات تقلبی است و مایل به دیدن این تبلیغات نیستید، می‌توانید آن کانال را به صورت اسپم گزارش دهید.

ممکن است در تلگرام نیز با پیام اسپم از افراد ناشناس و یا اد شدن در گروه‌ها یا کانال‌های ناشناس مواجه شوید که می‌توانید آنها را نیز به عنوان اسپم گزارش دهید.

(در بلاگ ایساج در مورد بازیابی داده‌ها در گوشی اندرویدی نیز مطلب نوشته‌ایم که خواندن آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.)

انواع اسپم: اسپم چیست در تلگرام

اسپم شدن در تلگرام: گزارش اسپم چیست در تلگرام اندروید

برای گزارش اسپم شدن در تلگرام باید نرم‌افزار تلگرام را بر روی دستگاه اندرویدی خود باز کنید. در آن‌جا باید کانالی را انتخاب کنید که می‌خواهید آن را ریپورت کنید. بعد از باز کردن این کانال در قسمت بالا و راست صفحه مکالمه تلگرامی شما ۱ گزینه سه نقطه عمودی وجود دارد. بعد از کلیک بر روی این گزینه منویی برای شما پدیدار می‌شود که در آن منو گزینه Report یا گزارش وجود دارد. با کلیک بر روی گزینه Report منوی دیگری برای شما پدیدار می‌شود که در این منو باید گزینه Spam را انتخاب کنید.

اسپم شدن در تلگرام: گزارش اسپم چیست در تلگرام اندروید

اسپم چیست در تلگرام: گزارش اسپم چیست در تلگرام آیفون

برای گزارش اسپم در تلگرام آیفون باید اول وارد تلگرام آیفون خود شوید. در آن‌جا بر روی گزینه Chats که در قسمت پایینی تلگرام آیفون است، کلیک کنید. سپس، در بخش Chats مکالمه‌ی تلگرامی که می‌خواهید آن را ریپورت کنید را انتخاب کنید. پس از انتخاب کانال یا فرد مورد نظر باید بر روی عکس پروفایل گروه یا کاربر بر روی قسمت بالایی سمت راست صفحه کلیک کنید. در آن‌جا اطلاعات مربوط به کاربر یا کانال یا گروه نمایش داده می‌شود. در این منو باید گزینه Report را انتخاب کنید. بعد از انتخاب گزینه Report باید توضیح کوتاهی در مورد دلیل ریپورت کردن آن فرد یا کانال بنویسید. بعد از نوشتن دلیل خود دکمه Send را انتخاب کند.

(مطالعه‌ی مطلب شارژ گوشی های اندرویدی نیز می‌تواند برای شما مفید باشد.)

اسپم چیست در تلگرام: اسپم در گروه تلگرام چیست؟

در بخش‌های قبلی در مورد اسپم در تلگرام صحبت کردیم. حالا می‌خواهیم بدانیم که اسپم در گروه تلگرام چیست؟ بعضی وقت‌ها پیش می‌آید که در هنگام چت با افرادی در گروه هستید و مدام پیام‌های زیادی را با هم ارسال می‌کنید. برخی از پیام‌هایی که به شما ارسال می‌شوند ممکن است هیچ ربطی به موضوعی که در مورد آن صحبت می‌کنید، نداشته باشند. به این پیام‌ها پیام‌های اسپم گفته می‌شود.

(با روش‌های حذف اکانت تلگرام نیز آشنا شوید.)

اسپم در تلگرام چیست: نسبت به دعوت شدن به گروه‌های تلگرامی ناآشنا هشیار باشید

از طرف دیگر، گروه‌های اسپمی هستند که سعی می‌کنند با دادن پیام‌ها و اطلاعاتی که ممکن است نادرست باشند و ارائه جوایز ارزان، کاربران تلگرامی را به سمت گروه‌های خود بکشانند. یکی از روش‌های شناسایی گروه‌های اسپم در تلگرام دعوت کاربران ناخواسته به درون این گروه‌ها است. گاهی اوقات هم اگر وارد گروهی شده‌اید، می‌بینید که در آن گروه فقط یک نوع پیام دیده می‌شود و پیام‌ها از لحاظ محتوا تنوع خاصی با هم ندارند. اگر این طور است، به احتمال زیاد یک ربات تلگرامی در حال فرستادن این پیام‌ها است. دراین‌صورت، می‌توانید بر روی گزینه Report Spam گروه کلیک کنید تا از گروه خارج شوید.

از مطلب خارج شدن از اکانت تلگرام که در بلاگ ایساج نوشته‌ایم نیز بازدید کنید.)

انواع اسپم: اسپم چیست در اینستاگرام

اکانت های اسپم در اینستاگرام را می‌توان با چند نوع ویژگی کلی شناخت. بیوگرافی پروفایل اسپم در اینستاگرام ممکن است خیلی کلی باشد و هیچ چیز خاصی در مورد کاربر نگوید. خود اکانت هم ممکن است اصلاً پست نداشته باشد یا تعداد پست‌ها خیلی کم باشد. نکته دیگری که در اکانت‌های اسپم اینستاگرام باید به آن‌ها توجه کرد این است که این اکانت‌ها فالوورهای خیلی زیادی دارند و خود اکانت به تازگی تأسیس شده است. برای شناسایی اکانت اسپم در اینستاگرام هم یک روش دیگر وجود دارد. شما می‌توانید بخش کامنت‌های پست‌ها را چک کنید. اگر در این بخش می‌بینید که کامنت ها اصلاً ربطی به خود پست نداشته‌اند، شاید این نشان می‌دهد که آن اکانت یک اکانت اسپم است.

در اینستاگرام نیز ممکن است با اکانت‌های اسپم مواجه شوید که معمولا دنبال‌کننده‌های زیادی دارند اما تعداد لایک و کامنت آنها بسیار کم است و یا کامنت‌ها به موضوع پست نامربوط است.

(از مطلبی که در مورد تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون نوشته‌ایم نیز بازدید کنید.)

انواع اسپم: اسپم چیست در اینستاگرام

اسپم چیست در اینستاگرام: گزارش دادن اسپم اینستاگرام

اگر کامنتی در پست‌های خود دیدید که حاوی الفاظ نادرست یا تبلیغاتی بود که دلتان نمی‌خواهد کسی زیر پست‌های شما بگذارد، می‌توانید آن را ریپورت کنید. اگر می‌خواهید پروفایل کسی که فکر می‌کنید برای شما پیام اسپم ارسال می‌کند را ریپورت کنید باید به پروفایل آن فرد رفته و بر روی گزینه‌ی سه نقطه‌ای در بالای پروفایل آن شخص کلیک کنید. در آنجا باید گزینه Report را انتخاب کنید و در مراحل بعدی، خود اینستاگرام شما را هدایت خواهد کرد. گاهی اوقات هم در قسمت کامنت‌های زیر پست گزینه بلاک یا ریپورت وجود دارد. باید بر روی کامنت آن فرد کلیک کنید و در سمت راسته بالای صفحه اینستاگرام یک علامت ( ! ) وجود دارد که بر روی آن باید کلیک و گزینه Report را انتخاب کنید.

اکانت‌ها یا کامنت‌های اسپم اینستاگرام را می‌توانید به سادگی ریپورت کنید.

(در مورد دسترسی برنامه های اندروید چه می‌دانید؟)

انواع اسپم چیست: اسپم واتس‌اپ

واتساپ هم مانند خیلی از رسانه‌های اجتماعی که در آن پیام‌های الکترونیکی رد و بدل می‌شود، می‌تواند در معرض مبادله‌ی پیام‌های اسپم قرار بگیرد. پیام‌های اسپم در واتس اپ ممکن است از شما بخواهند بر روی لینکی کلیک کنید یا ویژگی‌های جدیدی را از طریق کلیک بر روی آن لینک فعال کنید. گاهی اوقات هم ممکن است از شما بخواهند تا اطلاعات شخصی خود مانند شماره کارت اعتباری یا شماره حساب بانکی، پسوردهای دیگر یا تاریخ تولد خود را به اشتراک بگذارید.

این پیام‌ها همچننی ممکن است از شما بخواهند پیامی را به کسی دیگر یا به کانالی دیگر فوروارد کنید. هر چه باشد این پیام‌های اسپم شرایط خدماتی واتس‌اپ را زیر پا می‌گذارند. در نتیجه، مهم است زمانی‌که  این پیام‌های اسپم را می‌بینید علاوه بر بلاک کردن شماره کسی که این پیام‌ها را ارسال می‌کند، پیام او را هم به واتس‌اپ ریپورت کنید.

پیام‌های اسپم در واتساپ در قالب پیام‌های ناشناسی است که از شما اطلاعات شخصی مهم می‌خواهد. پیام‌های اسپم واتس‌اپ را حتما پاک کرده و ریپورت کنید.

(مطالعه‌ی مطلب حذف بدافزار از اندروید را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم.)

انواع اسپم چیست: اسپم واتس‌اپ

گزارش اسپم در واتس‌اپ چیست؟

بین بلاک کردن یک نفر در واتس‌اپ و گزارش دادن تفاوت وجود دارد. زمانی‌که شما کاربری در واتس‌اپ را بلاک می‌کنید آن فرد دیگر نمی‌تواند از طریق واتس اپ به شما پیام دهد یا به شما زنگ بزند و وضعیت پروفایل شما را هم نمی‌تواند مشاهده کند. اما اگر کسی را ریپورت کنید، علاوه بر این‌که آن فرد کارهایی که در مورد بلاک کردن توضیح دادیم را نمی‌تواند انجام دهد، واتس‌اپ هم آگاه خواهد شد که شما گزارش داده‌اید. اگر باز هم در مورد این کاربر گزارشی داده شود ممکن است باعث ممنوعیت استفاده‌ی آن فرد از واتس‌اپ شود. شما می‌توانید هم بر روی نسخه وب‌سایتی واتس اپ و هم بر روی نسخه اندرویدی آن گزارش اسپم بدهید.

(در مورد رمزگذاری فایل پشتیبان واتساپ نیز مطالعه کنید.)

گزارش اسپم در واتس‌اپ چیست؟

گزارش اسپم در واتس‌اپ چیست: گزارش اسپم در واتس‌اپ بر روی گوشی اندروید

ابتدا باید بر روی گوشی اندرویدی حود، اپلیکیشن واتس‌اپ را باز کنید. سپس، بر روی چتی کلیک کنید که می‌خواهید آن را ریپورت کنید. در قسمت بالایی سمت راست صفحه یک گزینه سه نقطه‌ای عمودی وجود دارد. بر روی آن کلیک کنید و گزینه More را انتخاب کنید. سپس، از منوی More گزینه Report را انتخاب کنید.

علاوه‌براین، می‌توانید کاری کنید که هم کاربر مورد نظر شما بلاک شود و هم پیام‌های او را ریپورت کنید. برای این کار، بر روی چت مورد نظر خود کلیک کنید و بر روی قسمت بالایی سمت چپ که در آن‌جا شماره یا اسم کاربری درج شده کلیک کنید. در این‌جا منویی برای شما پدیدار می‌شود که در آن باید گزینه Block and report contact را انتخاب کنید.

در واتس اپ می‌توانید پیام‌های اسپم را ریپورت کنید. بعلاوه بلاک و ریپورت کردن نیز امکان‌پذیر است تا از دریافت پیام‌های ناخواسته از یک شماره جلوگیری کنید.

(در بلاگ ایساج می‌توانید با روش‌های مخفی کردن اعلان های حساس اندروید نیز آشنا شوید.)

گزارش اسپم گروه چیست: گزارش دادن اسپم گروه در واتس اپ

اگر فکر می‌کنید که گروه واتس‌اپی که در آن هستید یک گروه اسپم است و می‌خواهید آن را بلاک و ریپورت کنید اول باید آن را باز کنید. سپس، باید بر روی نام گروه چت که در قسمت بالایی آن قرار دارد کلیک کنید. در آن‌جا منویی برای شما پدیدار خواهد شد که در آن فهرستی است از نام کاربران آن گروه. ادمین گروه هم در آن مشخص می‌شود. باید بر روی اسم گروه کلیک کنید.

در صفحه بعدی بر روی گزینه Messages کلیک کنید. در این‌جا مراحل ریپورت و بلاک کردن ادمین هم مثل مراحل ریپورت و بلاک کردن کاربران در واتس‌اپ است. با بلاک و ریپورت کردن ادمین این گروه می‌توانید مطمئن شوید که دیگر این گروه نمی‌تواند شما را برخلاف میلتان به کانال خود اضافه کند. پس از این‌که مراحل بلاک و ریپورت را انجام دادید، باید آن گروه را ترک کنید و پیام‌های آن را هم پاک کنید.

(مطالعه‌ی مطلب تفاوت آنتی ویروس و فایروال را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم.)

گزارش اسپم گروه چیست: گزارش دادن اسپم گروه در واتس اپ

گزارش اسپم در واتس‌اپ چیست: گزارش دادن اسپم واتساپ بر روی آیفون

گزارش اسپم واتس‌اپ بر روی آیفون هم خیلی شبیه به مراحل اسپم واتس‌اپ بر روی گوشی‌های اندرویدی است. برای این کار باید اول نرم‌افزار واتس اپ بر روی آیفون را باز کنید. در مرحله بعدی بر روی چتی کلیک کنید که اسپم است. در مرحله سوم بر روی شماره تماس یا نام کاربری که می‌خواهید آن را ریپورت کنید، کلیک کنید. در آن‌جا منویی برای شما پدیدار می‌شود که در آن گزینه‌های Block Contact یا Report Contact وجود دارد که شما می‌توانید یکی یا هر دو را انتخاب کنید.

(از مطلب تست سرعت اینترنت نیز بازدید کنید.)

گزارش اسپم در واتس‌اپ چیست: گزارش دادن اسپم واتساپ بر روی آیفون

انواع اسپم: اسپم در توییتر چیست؟

اسپم در توییتر بنا بر تعریف مسئولین آن نوعی از دست‌کاری تجربه کاربران توئیتری است یا تلاش‌هایی است که می‌خواهند مکالمه کاربران توییتر را به جهت خاصی هدایت کنند. گاهی اوقات اسپم‌های توئیتری پیام‌های توئیتری هستند که ناخواسته یا تکراری هستند. اسپم‌های توئیتری می‌توانند شامل خودکارسازی ارسال پیام‌ها یا دیگر اقداماتی مثل درست کردن اکانت‌های تقلبی و جعلی شوند. در توئیتر اگر کاربران برخی از کارها مثل آپدیت پست‌های جدید به طور مکرر را برای دست‌کاری ترندهای توییتر انجام دهند، این کار یک نوع اسپم محسوب می‌شود. برای مشاهده این که چه کارهایی در توییتر جزو اسپم محسوب می‌شود بهتر است قوانین توییتر را مطالعه کنید.

اسپم توییتری شامل پیام‌های ناخواسته یا تکراری، اکانت‌های تقلبی و جعلی می‌شود.

(از مطلب رمزگذاری سرتاسری نیز بازدید کنید.)

انواع اسپم: اسپم در توییتر چیست؟

اسپم در توییتر چیست: چگونه موارد اسپم در توییتر را گزارش کنیم؟

برای گزارش موارد اسپم در توییتر می‌توانید پیام توئیتی که فکر می‌کنید اسپم است را گزارش دهید. برای این کار باید پیام توییتی را که فکر می‌کنید اسپم است را پیدا کنید و آیکون فلشی که به سمت پایین است را انتخاب کنید. در آن‌جا گزینه‌ای به نام Report Twitter وجود دارد که باید بر روی آن کلیک کنید.

اسپم در توییتر چیست: چگونه موارد اسپم در توییتر را گزارش کنیم؟

انواع اسپم: تماس Suspected spam

تماس‌های اسپم تماس‌هایی هستند که ناخواسته هستند و زمانی رخ می‌دهند که یک فرد یا شرکت به مقدار زیاد این تماس‌ها را به طور هم‌زمان به افراد زیادی می‌زند و در واقع تماس‌های اسپم نوعی از فرم ارتباط ناخواسته هستند. این تماس‌ها هم مثل ایمیل‌های اسپم به صورت گروهی یا جمعی و به تعداد زیاد انجام می‌شوند. برای مثال، فرض کنید که برخی از افراد که در حوزه‌ی بازاریابی تلفنی کار می‌کنند و هدفشان این است که کالاهای خود را بفروشند. با اینکه فعالیت تجاری آن‌ها قانونی است اما تماس‌های آن‌ها با دیگران معمولاً ناخواسته است و برای همین جزو تماس suspected spam محسوب می‌شود.

انواع اسپم: تماس Suspected spam

با تماس‌های suspected spam چه کنیم؟

یک مثال دیگر از این نوع، تماس‌هایی است که در آن یک نفر پیام ضبط شده‌ای را برای شما بازگو و بیان می‌کند. هدف این پیام‌های ضبط شده هم فروش یک محصول یا خدمات است، اما آن‌ها هم پیام‌هایی ناخواسته هستند که باعث مزاحمت برای دیگران می‌شوند. بیشتر اوقات، بهتر است فقط این شماره‌ها را نادیده بگیرید و زود تماس را قطع کنید. اما گزینه دیگری هم که وجود دارد و می‌توانید این شماره را بلاک کنید که دیگر نتواند به شما زنگ بزند. سعی کنید که هیچ‌وقت به چنین شماره‌هایی اطلاعات شخصی خود را ندهید.

با تماس‌های suspected spam چه کنیم؟

آنتی اسپم چیست؟

در بخش اسپم چیست در ایمیل گفتیم که برخی از میل‌های اسپم ممکن است وارد ایمیل شما شوند که به این صورت، معمولاٌ به پوشه اسپم انتقال داده می‌شوند. اما حالا می‌خواهیم بدانیم آنتی اسپم چیست؟ نرم‌افزار آنتی اسپم یک نوع نرم‌افزار شناسایی و بلاک کردن است که می‌تواند پیام‌های ناخواسته‌ای که وارد ایمیل شما می‌شوند را تشخیص دهد و آن‌ها را بلاک کند. بسیاری از اوقات این پیام‌ها ممکن است در مورد تبلیغ کالا باشند که ممکن است از لحاظ قانونی مشکلی نداشته باشند اما هنوز هم یک نوع فرم ارتباطی ناخواسته هستند.

آنتی اسپم یک نرم‌افزار کاربردی برای شناسایی و بلاک کردن اسپم‌ها است.

(مطالعه‌ی مطلب تنظیم نوتیفیکیشن اندروید نیز می‌تواند برای شما مفید باشد.)

آنتی اسپم چیست؟

نرم‌افزار آنتی اسپم چیست: نحوه کارکرد آنتی اسپم

نرم‌افزارهای آنتی اسپم معمولاً دارای فیلترهایی هستند که فقط به آدرس‌های ایمیل شناخته شده و تأیید شده اجازه می‌دهند تا از چنین فیلترهایی عبور کنند. این آدرس‌های ایمیل شناخته‌شده و مطمئن هستند که می‌توانند وارد جعبه ایمیل کاربران شوند. گاهی اوقات هم برخی از نرم‌افزارهای آنتی اسپم می‌توانند ایمیل‌هایی را که وارد پوشه اسپم شدند را بررسی کنند و ببینند که آیا آن‌ها  واقعاً مستحق وضعیت اسپم هستند یا خیر.

نرم‌افزار آنتی اسپم چیست: نحوه کارکرد آنتی اسپم

نرم‌افزار آنتی اسپم چیست: ویژگی‌های نرم‌افزارهای آنتی اسپم

نرم‌افزارهای آنتی اسپم دارای چند ویژگی کلی هستند. اولین ویژگی آن‌ها این است که می‌توانند از ورود ۹۹ درصد ایمیل‌های اسپم به سیستم شبکه‌ی سازمانی جلوگیری کنند. علاوه‌براین، آن‌ها می‌توانند کاملاً از حمله‌ی بدافزارها به سیستم‌ها جلوگیری بکنند و درعین‌حال وضعیت آنلاین سیستم‌ها را نیز حفظ کنند. همچنین، نرم‌افزارهای آنتی اسپم می‌توانند به کاربران ابزارهایی برای مدیریت ایمیل‌های خود بدهند. اگر مایل به تهیه نرم‌افزارهای آنتی اسپم برای مدیریت ایمیل‌های اسپم خود هستید، نرم‌افزارهای آنتی اسپم خوبی مثل SpamHero و SpamTitan وجود دارند که می‌توانند ایمیل‌های ناخواسته شما را رصد کنند.

(در بلاگ ایساج می‌توانید در مورد بدافزار و شناسایی و حذف آنها بیشتر بدانید.)

نرم‌افزار آنتی اسپم چیست: ویژگی‌های نرم‌افزارهای آنتی اسپم

سخن پایانی

ما در این مطلب بلاگ ایساج در مورد معنی اسپم، انواع اسپم و راه‌های مقابله با آن‌ها صحبت کردیم. سروکله زدن با پیام‌های اسپم در شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌ها ممکن است آزاردهنده باشد. خوشبختانه هر شبکه‌های اجتماعی و خدمات ردوبدل پیام‌های الکترونیکی راه‌های مفید و کاربردی را برای کاربرانشان در اختیار گذاشته‌اند تا بتوانند با این نوع پیام‌های مزاحم کنار بیایند. امیدواریم که مطالب ذکر شده در این مطلب در مورد مدیریت پیام‌های اسپم برای شما مفید بوده باشد.

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات