حذف اکانت تلگرام

دنیای مجازی روز به روز گسترده‌تر می‌شود و آدم‌ها را به هم نزدیک‌تر می‌کند. شبکه‌های اجتماعی متفاوتی ایجاد می‌شود که برخی پرطرفدار می‌شوند و برخی دیگر هم ناشناخته و محدود می‌مانند. تلگرام یکی از آن شبکه‌های اجتماعی است که حسابی پرطرفدار است، با این حال شاید فیلتر شدن آن، کمی استفاده از آن را محدود کرده باشد و به همین خاطر برخی افراد حذف اکانت تلگرام فورا (Telegram Delete Account) را پیش می‌گیرند! دیلیت اکانت تلگرام اصلی آن چیزی است که تصمیم داریم در مورد آن صحبت کنیم. حذف اکانت تلگرام با لینک مستقیم متداول‌ترین روش برای حذف این برنامه است اما برای اطلاعات بیشتر با ادامه‌ی مطلب همراه ما باشید.

دیلیت اکانت تلگرام فوری

تلگرام یار دیرین گوشی‌های هوشمند است و کاربران آن تلاش می‌کنند که با نصب هر گونه VPN و پروکسی مختلف، خلاصه به هر چنگ و دندانی آن را حفظ کنند. اما در وسط این گیر و دار و چالش‌های مختلف برای حفظ اکانت تلگرام، یکسری از افراد، فارغ از این جریانات، تصمیم دارند که برای مدتی از حضور در تلگرام محو شوند و یا به کلی قید اکانت تلگرام خود را بزنند. اینجور اتفاقات در رسانه‌های اجتماعی، مثل حضور در اجتماعات واقعی، یک اتفاق معمول و عادی است. اما گاهی نیز اکانت تلگرام بصورت خودکار حذف می‌شود و کاربران را شوکه می‌کند. ما قصد داریم که در این متن از وبلاگ ایساج، شما را برای حذف اکانت تلگرام قدم به قدم همراهی کنیم و همینطور به بررسی علت حذف خودکار اکانت تلگرام بپردازیم.

دیلیت اکانت (حساب کاربری) پیام رسان تلگرام

دیلیت اکانت تلگرام چیست؟

اگر برای دیلیت اکانت تلگرام یا حذف اکانت تلگرام خود مصمم هستید، لازم است چند نکته را مد نظر قرار دهید، تا با دیلیت اکانت پشیمان نشوید و خودتان را سرزنش نکنید، در ضمن فراموش نکنید که حذف اکانت تلگرام با شماره تلفن، راه حلی برای رفع ریپورت اکانت تلگرام شما نیست. با دیلیت اکانت تلگرام با موارد زیر روبه‌رو می‌شوید:

  • تمامی اطلاعاتی که در تلگرام دارید بکلی پاک می‌شود.
  • گروه‌ها و کانال‌هایی که در آن عضو شده بودید، حذف می‌شوند.
  • اگر برای خودتان یک یوزر اختصاصی مشخص کرده بودید، از بین می‌رود.
  • کلیه مکالمات ذخیره شده در اپلیکیشن تلگرام پاک می‌شود.

در نهایت اینکه اگر از تلگرام X یا تلگرام طلایی استفاده می‌کنید باید بدانید دیلیت اکانت تلگرام X و دیلیت یا حذف اکانت تلگرام طلایی نیز مشابه همین روش‌هایی است که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

معایب حذف اکانت تلگرام

روش حذف اکانت تلگرام به صورت گام به گام

حالا اگر با تمامی این اوصاف باز هم درصدد حذف حساب تلگرام برای همیشه هستید، مراحل زیرا را دنبال کنی که دیلیت اکانت تلگرام با لینک مستقیم است (لازم به ذکر است حذف اکانت تلگرام آیفون مشابه با گوشی‌های اندرویدی است):

  1. ابتدا وارد لینک دیلیت اکانت تلگرام (telegram.org/deactivate) شوید.
  2. در این مرحله صفحه‌ای به منظور وارد کردن شماره به همراه کد کشور به شما نمایش می‌شود. دقیقا مشابه همان چیزی که در وارد شدن به تلگرام گذراندید. به عنوان نمونه شماره خود را 989121234567 (بدون نوشتن صفر) وارد و بر روی گزینه‌ی Next کلیک کنید تا فرآیند دیلیت اکانت تلگرام با استفاده از شماره را انجام دهید.اولین مرحله دیلیت اکانت تلگرام
  3. در این مرحله، کدی به تلگرام شما برای حذف اکانت تلگرام ارسال می‌شود، تلگرام را باز کرده و آن کد را که شامل تعدادی عدد و حروف است، برای مرحله‌ی بعدی کپی کنید.ارسال کد برای دیلیت اکانت تلگرام
  4. دوباره به صفحه‌ی مرورگر خود، یعنی صفحه اصلی دیلیت اکانت تلگرام، باز گردید و کد کپی شده را درون فیلد Confirmation Code (کد تأیید) وارد کنید، اگر کد را تایپ می‌کنید حواستان باشد که به کوچک و بزرگ بودن حروف حساس است، سپس دکمه Sign In را کلیک کنید.وارد کردن کد تایید برای دیلیت اکانت تلگرام
  5. صفحه‌ی بعدی که در مقابل شما ظاهر می‌شود، نیازمند انتخاب شما برای ادامه‌ی عملکرد است. به همین خاطر گزینه‌ی Delete account را مجددا انتخاب کنید.ادامه ی مراجل حذفِ اکانت تلگرام
  6. معمولا تمامی اپلیکیشن‌ها، مخصوصا اپلیکیشن‌های پیام رسان، پیگیرِ دلایل حذف کاربری خواهند شد. در این مرحله از شما می‌پرسد که دلیل حذف اکانت تلگرام شما چیست؟ که گزینه‌ای اختیاری است و شما می‌توانید بدون پاسخگویی، بر روی دکمه‌ی Done کلیک کرده و با انتخاب گزینه‌ی Yes, delete my account حذف اکانت خود را صددرصدی کنید.دلایل حذف اکانت تلگرام

اتمام مراحل دیلیت اکانت تلگرام

چند نکته برای دیلیت اکانت تلگرام

اول اینکه فراموش نکنید تلگرام فیلتر است و برای ورود به سایت دیلیت اکانت، حتما باید فیلترشکن سیستم شما فعال باشد و دیلیت اکانت تلگرام بدون فیلتر انجام نمی‌شود و برای حفظ امینت حساب کاربری خود بهتر است از روش معمول حذف اکانت اصلی تلگرام استفاده کنید. همچنین برنامه حذف اکانت تلگرام مختلف نیز در بازار یا گوگل پلی وجود دارد که استفاده از آنها نیز می‌تواند در برخی مواقع کمک‌کننده باشد.

مورد دیگری که باید به آن توجه کرد، این است که بعد از حذف اکانت تلگرام فعلی خود، سریعا نمی‌توانید یک اکانت جدید دیگری بسازید، برای این کار باید حداقل 48 ساعت منتظر بمانید. تعداد دفعات حذف اکانت تلگرام نیز محدود است و اگر بیش از یکی دو بار تلگرام خود را حذف کرده و دوباره نصب کنید حتما برای مدتی طولانی برای نصب دوباره‌ی آن به مشکل برمی‌خورید. اگرچه ایجاد اکانت تلگرام با ارسال اس ام اس کد فعال‌سازی انجام می‌شود اما دیلیت یا حذف اکانت تلگرام با اس ام اس امکان‌پذیر نیست.

حذف خودکار اکانت تلگرام – دیلیت اکانت تلگرام فوری بدون کد

اگرچه روشی که تا اینجا در مورد حذف اکانت تلگرام گفتیم، فوری است اما روش‌های ساده‌تری هم برای این کار وجود دارد. اگر دیلیت اکانت تلگرام بدون کد جزو برنامه‌های شماست این روش را در پیش بگیرید که به این ترتیب حذف اکانت تلگرام بدون دسترسی به تلگرام انجام می‌شود!

  1. برنامه‌ی تلگرام را باز کنید و وارد بخش تنظیمات شوید.
  2. از قسمت تنظیمات گزینه‌ی Privacy and Security را انتخاب کنید.
  3. به پایین صفحه بروید و گزینه‌ی If away for را لمس کنید تا بتوانید اکانت تلگرام خود را به صورت اتوماتیک حذف کنید.
  4. در صفحه‌ای که پیش روی شما باز می‌شود می‌توانید برنامه‌ی تلگرام خود را ظرف 1 ماه، 3 ماه، 6 ماه یا یکسال به صورت اتوماتیک حذف کنید.

لازم به ذکر است طبق انتخاب پیش‌فرض در تنظیمات تلگرام، کاربران حداکثر باید هر شش ماه یکبار آنلاین شوند، در غیر اینصورت اکانت تلگرام‌شان خود به خود دی اکتیو می‌شود. البته می‌توانید با ورود به تنظیمات و سپس انتخاب گزینه‌ی Delete my account if away for  اکانت خود را به مدت یکماه، سه ماه، شش ماه و نهایتا برای یکسال، در صورت آنلاین نشدن، حفظ کنید. برای اینکه از حذف خودکار اکانت تِلگرام خود شوکه نشوید همین الان دست به کار شده و مدت حفظ اکانت را به یکسال افزایش دهید، چون در صورت دی‌اکتیو شدن، تمامی اطلاعات سیو شده در تلگرام‌تان از بین می‌رود و باید مانند یک کاربر تازه وارد در تلگرام ثبت نام کنید.

دیلیت خودکار اکانت تلگرام

فوت و فن تلگرام و شبکه های اجتماعی در وبلاگ ایساج

امیدواریم با خواندن مطالب بالا به راحتی بتوانید نسبت به حذف اکانت تلگرام خود اقدام کنید. همچنین اگر در هر کدام از مراحل با مشکل حذف اکانت تلگرام برخوردید یا سردرگم شدید و یا سوالی برایتان مطرح شد حتما در قسمت کامنت های این مقاله سوال خود را بپرسید تا ما در کمترین زمان ممکن پاسخ سوالات شما را بدهیم. همچنین اگر میخواهید بدانید به جز دیلیت اکانت تلگرام با چه راه‌های دیگری می‌توانید از تلگرام خارج شوید، ایساج مطلبی در مورد خروج از اکانت تلگرام تهیه کرده که می‌توانید آن را مطالعه کنید.

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات