استعلام سیم کارت: روش‌های مختلف استعلام سیم کارت ایرانسل، همراه اول و رایتل

تنوع اپراتورها و خدماتی که ارائه می‌دهند باعث شده افراد به دنبال خرید سیم‌کارت‌های مختلف باشند؛ سیم کارت‌هایی که گاهی آمار دقیق تعداد آنها از دستمان بیرون می‌رود! اما مساله‌ی مهمی که وجود دارد این است که طبق قانون، هر گونه استفاده‌ی غیرقانونی از سیمکارت‌ها برای مالک اصلی سیمکارت دردسرساز خواهد بود؛ بنابراین بهتر است با استعلام سیمکارت‌های ثبت شده از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. در ادامه‌ی این مطلب ایساج تصمیم داریم در خصوص استعلام سیم کارت های به نام، استعلام سیم کارت از طریق سایت، استعلام سیم کارت دائمی و استعلامِ سیم کارت از طریق پیامک صحبت کنیم.

استعلام سیم کارت

استعلام سیم کارت ثبت شده

این روزها استفاده از موبایل و سیمکارت بخشی جدایی ناپذیر از زندگی اجتماعی ماست. برخی افراد از چندین سیمکارت برای کارهای مختلف خود استفاده می‌کنند اما ممکن است پس از مدتی سیم کارت را بی‌استفاده رها کنند.

با این حال، از آنجایی که ممکن است سیم‌کارت‌ها مورد سوء استفاده قرار گیرند بهتر است استعلام سیم‌ کارت‌ های به نام خود را بررسی کنید و اگر به آنها نیاز ندارید، نسبت به سلب امتیاز آنها اقدام کنید. به این ترتیب، اگر می‌خواهید بدانید چند سیم کارت ثبت شده به نام شما وجود دارد، استعلام تعداد سیم کارت می‌تواند راه خوبی باشد.

راستی شما برای خرید شارژ مستقیم و یا خرید بسته اینترنت همراه از چه روشی استفاده می‌کنید؟ اگر به دنبال روشی ایمن هستید تا اطلاعات کارت بانکی‌تان را با خیال راحت وارد کنید، پنل فروشگاهی ایساج که با یک دهه سابقه، بصورت اختصاصی فقط برای عرضه شارژ است، درگاه قابل اطمینانی است.

استعلام سیم کارت به نام

در نهایت می‌توانید از تعداد سیم کارت‌های ثبت شده به نام خود مطلع شده و در صورت لزوم آنها را غیرفعال کنید. روش‌های مختلفی برای استعلام سیم کارت به نام وجود دارد که در ادامه در مورد آنها به تفضیل صحبت خواهیم کرد. البته لازم به ذکر است استعلامِ سیم کارت دائمی و اعتباری تفاوتی ندارد و در هر روش زیر که به آن اشاره می‌کنیم، نوع سیم کارت (دائمی یا اعتباری) مشخص نمی‌شود.

در ادامه شما با انواع روش‌های استعلام سیمکارت از جمله :

  • استعلام سیم کارت ایرانسل
  • استعلامِ سیم کارت رایتل
  • استعلام سیم کارت با کد ملی
  • استعلام سیم کارت با شماره 
  • استعلام سیم کارت با کد رهگیری
  • استعلامِ سیم کارت همراه اول
  • استعلام سیم کارت همراه اول با کد ملی

آشنا خواهید شد.

استعلام سیم کارت از طریق سایت

استعلامِ سیم کارت از طریق سایت: سامانه استعلام تعداد سیم‌کارت ثبت شده

اگر تصمیم دارید تعداد سیم‌کارت‌های ثبت شده به نام خود را بررسی کنید، سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (سامانه استعلام سیمکارت‌های ثبت شده) می‌تواند گزینه‌ی ساده و دردسترسی برای شما باشد. برای این کار می‌توانید وارد پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به آدرس mobilecount.cra.ir مراجعه کنید و سپس مراحل زیر را برای استعلام سیم کارت با شماره دنبال کنید:

  • در مرحله‌ی اول باید قوانین سامانه را تایید کنید.
  • مرحله‌ی دوم ورود اطلاعات است که می‌توانید از منوی نوع شناسه‌ی هویتی، گزینه‌ی کد ملی را انتخاب کنید و سپس موارد ضروری از جمله کد ملی و شماره‌ی همراه و کد امنیتی را وارد کنید و روی گزینه‌ی مرحله‌ی بعد کلیک کنید.
  • در نهایت برای شما پیامکی ارسال می‌شود که در آن تعداد سیم‌کارت‌های ثبت شده به نام فرد مشخص شده است.

(مقاله تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول نیز می‌تواند برایتان جالب و کاربردی باشد.)

استعلام سیم کارت با استفاده از کد ملی

استعلامِ سیم کارت با کد ملی

این روش استعلام سیم‌کارت با کد ملی زمان کمی از شما خواهد گرفت؛ با این حال، اگر به اینترنت دسترسی ندارید می‌توانید از روش‌های دیگری از جمله استعلام سیم‌کارت از طریق پیامک استفاده کنید که در ادامه در خصوص آن نیز توضیح خواهیم داد.

(برای خرید شارژ شاتل موبایل و خرید بسته اینترنت شاتل موبایل، به ایساج سر بزنید.)

شماره پیامک استعلام سیم کارت

استعلام سیم کارت از طریق پیامک

اگر به اینترنت دسترسی ندارید و می‌خواهید هر چه سریع‌تر از تعداد سیم‌کارت‌های ثبت شده به نام خود مطلع شوید، می‌توانید این کار را از طریق پیامک انجام دهید. برای استعلام سیم‌کارت‌های ثبت شده از طریق پیامک دو شماره‌ی 3000150 و 3000504901 در دسترس است.

از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت خود، شماره ملی خود را به طور کامل و بدون فاصله و خط به یکی از این دو شماره ارسال کنید. با انجام این کار، پیامکی برای شما ارسال می‌شود که تعداد سیم‌کارت‌های ثبت شده به نام شما را به تفکیک اپراتورها نشان می‌دهد. به این ترتیب با این دو شماره پیامک استعلام سیمکارت می‌توانید از تعداد سیمکارت‌های ثبت شده به نام خود مطلع شوید.

در روش استعلامِ سیم کارت از طریق پیامک اطلاعاتی از جمله شماره تلفن‌ها نشان داده نمی‌شود و تنها تعداد سیم‌کارت‌های هر اپراتور که به اسم دارنده‌ی کد ملی ثبت شده، نشان داده می‌شود.

(پیشنهاد می‌کنیم از مطلب راهنمای نحوه شارژ سیم کارت رایتل نیز بازدید کنید.)

استعلام سیم کارت اپراتور همراه اول

استعلامِ سیم کارت همراه اول از طریق اپلیکیشن همراه من

استعلام سیم کارت همراه اول با کد ملی و کد استعلام سیمکارت تنها تعداد سیم‌کارت‌های ثبت شده به نام شما را نمایش می‌دهد و در این روش‌ها شما به شماره تلفن مورد نظر دسترسی نخواهید داشت. اگر می‌خواهید بدانید شماره سیم‌کارت‌های همراه اول شما چیست می‌توانید از طریق برنامه‌ی همراه من به جواب برسید.

برنامه‌ی همراه من را روی گوشی هوشمند خود دانلود کنید و با وارد کردن شماره همراه خود وارد برنامه شوید تا بتوانید از امکانات و ویژگی‌های این اپلیکیشن کاربردی استفاده کنید. پس از اینکه وارد برنامه شدید، روی آیکون بالای صفحه که مربوط به اطلاعات شخصی است ضربه بزنید و به سادگی شماره‌ی سیم‌کارت‌های ثبت شده به نام خود را مشاهده کنید.

یکی از دغدغه‌های پرچالش زندگی‌های امروز ما، سرقت‌های مجازی است! برای وارد کردن اطلاعات بانکی‌تان حواستان را جمع کنید هر مسیری ایمن نیست! ایساج با زیر ساخت امن و فقط و فقط تمرکز بر روی عرضه شارژ، سرسختانه از اطلاعات شما حفاظت می‌کند! برای خرید شارژ مستقیم همراه اول و بسته اینترنت همراه اول نام آن را در ذهن داشته باشید.

استعلام سیم کارت اپراتور ایرانسل

استعلام سیم کارت ایرانسل از طریق اپلیکیشن ایرانسل من

برای استعلامِ سیم کارت ایرانسل و مشاهده‌ی شماره تلفن‌های ثبت شده نیز می‌توانید از اپلیکیشن ایرانسل من استفاده کنید. برای این کار لازم است اپلیکیشن ایرانسل من را روی گوشی خود دانلود کنید و سپس با ثبت شماره تلفن، وارد برنامه شوید.

  • از قسمت منوی پایین صفحه، گزینه‌ی سایر را انتخاب کنید.
  • منویی در سمت راست برنامه برای شما باز می‌شود که از آنجا، گزینه‌ی پرونده را انتخاب کنید.
  • از منوی بالایی اطلاعات پرونده، منوی اطلاعات حساب را باز کنید و به پایین صفحه بروید.
  • گزینه‌ی مشاهده‌ی سیم کارت‌های ایرانسل ثبت نام شده را لمس کنید و یکی از روش‌های ارسال پیامک یا ایمیل را انتخاب کنید.
  • یک رمز یکبار مصرف به خط شما ارسال می‌شود. این رمز یکبار مصرف را در کادر باز شده وارد کنید.
  • در نهایت می‌توانید شماره‌های ایرانسل ثبت نام شده را مشاهده کنید و در صورت لزوم آنها را سلب امتیاز کرده یا به برنامه‌ی ایرانسل من اضافه کنید.

(شما برای خرید شارژ مستقیم ایرانسل یا خرید بسته اینترنت ایرانسل می‌توانید سری به وب سایت ایساج بزنید.)

استعلام سیم کارت اپراتور رایتل

استعلام سیم کارت رایتل

برای استعلام سیم‌ کارت‌ رایتل خود می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:

  1. استفاده از کد دستوری: با شماره‌گیری کد دستوری #211* می‌توانید سیم‌کارت‌های رایتل خود را استعلام کنید.
  2. سامانه استعلام وضعیت سیم کارت رایتل و برنامه استعلام سیم کارت با کد ملی: با وارد کردن شماره تماس و کد ملی خود می‌توانید وضعیت سیم‌کارت رایتل خود را استعلام کنید.
  3. استفاده از اپلیکیشن رایتل من: از طریق برنامه‌ی رایتل من می‌توانید نسبت به استعلام سیمکارت‌های رایتل ثبت شده به نام خود اقدام کنید.

(برای خرید شارژ رایتل و خرید بسته اینترنت همراه رایتل به ایساج رجوع کنید.)

اهمیت استعلام سیم کارت‌های ثبت شده

استعلام سیم کارتهای ثبت شده و اهمیت آن

اگر از آن دسته افرادی هستید که سیم‌کارت‌های متعددی می‌خرید و دیگر از آنها استفاده نمی‌کنید، استعلام سیمکارت ها می‌تواند به شما کمک کند تا از تعداد سیم‌کارت‌های ثبت شده به نام خود مطلع شوید و نسبت به مدیریت آنها اقدام کنید.

متاسفانه مساله‌ی سوء استفاده از سیم‌کارت‌ها می‌تواند برای مالکان سیم‌کارت، عواقب جدی به همراه داشته باشد و افراد سودجو ممکن است است از سیمکارت شما استفاده‌های غیرقانونی کنند. به این ترتیب استعلام سیمکارت از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌توانید این کار را به یکی از روش‌هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، انجام دهید.

(برای خرید شارژ آپتل و بسته اینترنت آپتل، ایساج مرجع خوبی برای شماست.)

استعلام سیم کارتهای اپراتورها

استعلام سیم کارت با کد رهگیری

استعلامِ سیم کارت با کد رهگیری یا سایت و پیامک می‌تواند تعداد سیم‌کارت‌های به نام شما را نشان دهد اما برای اطلاع از شماره تلفن‌ها می‌توانید از اپلیکیشن‌های مرتبط با هر اپراتور (ایرانسل من، همراه من و رایتل من) استفاده کنید و اگر سیم‌کارتی بدون اطلاع شما ثبت شده می‌توانید نسبت به قطع و سلب امتیاز آنها اقدام کنید.

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات

شیوا
۰۶ آذر ۱۴۰۱

سلام من یه سیم کارت رایتل به نام خودم داشتم الان حدودا ۲ سال ازش استفاده نکردم و اپراتور میگه خطی به نام خودت نداری ولی پیشخوان دولت میگه ک به نامت داری الان من چی کار کنم؟

مهران خدک
۲۵ مهر ۱۴۰۱

میخوام سیم کارت ایرانسل بنام هست نگاه کن

  • تیم محتوای ایساج
    ۲۵ مهر ۱۴۰۱

    سلام شما با مراجعه به مراکز خدمات مورد تایید ایرانسل و ارایه کارت ملی خود میتوانید تعداد سیم کارتها و شماره های سیم کارت فعال خود را دریافت کنید. با تشکر

اضافه کردن نظر جدید