چگونه از اکانت تلگرام خود خارج شویم؟

گاهی اوقات، خیلی از وقت روزانه‌ی خود را صرف پرسه زدن در شبکه‌های اجتماعی می‌کنیم. گاهی اوقات نیز این مساله باعث اختلال در روند عادی زندگی ما می‌شود. به همین خاطر شاید به این فکر بیفتیم که برای مدتی از این رسانه‌های اجتماعی دور شویم. تلگرام (Telegram) یکی از پلتفرم‌های رسانه اجتماعی است که کاربران آن به راحتی می‌توانند با هم چت کرده یا فایل‌های رسانه‌ای را برای یکدیگر ارسال کنند. استفاده از تلگرام می‌تواند اعتیادآور باشد و باعث شود که از بسیاری از کارهای دیگرمان غافل شویم. اگر شما هم از استفاده‌ی بی‌وقفه از این پلتفرم خسته شده‌اید و می‌خواهید تا مدتی از آن فاصله بگیرید، می‌توانید به سادگی با خروج از اکانت تلگرام، مدت زمانی را از این فضا دور باشید.

در جدیدترین وطلب وبلاگ ایساج به سراغ یکی از موضوعاتی رفتیم که بسیار در گوگل مورد جستجو قرار می‌گیرد. چگونه از اکانت تلگرام خود خارج شویم؟ (How to log out from telegram account)؛ قبل از شروع مطلب چندتا سوال بپرسیم و یکی یکی در هر سرفصل به آنها پاسخ دهیم.

آیا خروج از اکانت تلگرام مساوی با دی اکتیو کردن یا پاک کردن اکانت تلگرام است؟ آیا روش لوگ اوت کردن از اکانت تلگرام در سیستم عامل‌های android، ios و یا نسخه‌های وب و پی سی مشابه همدیگر است؟ امروز می‌خواهیم به تک تک این سوالات جواب دهیم.

 

با خارج شدن از اکانت تلگرام نیازی به حذف اپلیکشن Telegram نیست!

برخی افراد کاملا تلگرام را از روی گوشی تلفن همراه خود حذف می‌کنند تا دیگر پیامی از این پلتفرم دریافت نکنند و به این صورت دیگر حواسشان پرت نشود. اما به غیر از حذف تلگرام، یک راه مؤثر دیگر برای اجتناب از این برنامه وجود دارد. شما می‌توانید از اکانت تلگرام خود خارج شوید. به این ترتیب، دیگر پیام‌های آن، در زمان اتصال به اینترنت مزاحم شما نخواهند شد و حواستان پرت نمی‌شود. بعلاوه دیگر مجبور نیستید تلگرام را حذف نصب کرده و بعدا آن را مجددا روی گوشی خود نصب کنید.

ما در این مطلب، شیوه‌ی خروج از اکانت تلگرام روی سیستم عامل‌های اندروید، آیفون، دسکتاپ و نسخه‌ی وب را آموزش می‌دهیم.

how to log out of the telegram account

1. خروج از اکانت تلگرام در سیستم عامل اندروید

نحوه‌ی خروج از اکانت تلگرام در اندروید بسیار آسان است. برای اینکار کافی است تلگرام خود را باز کرده و آیکون سه خطی در سمت چپ بالای تلگرام را لمس کنید. منویی برای شما نشان داده می‌شود که باید گزینه Settings را در آن انتخاب کنید (اگر زبان تلگرام شما فارسی است گزینه تنظیمات را انتخاب کنید). پس از باز کردن منوی Settings یک آیکون سه نقطه‌ای در بالای سمت راست آن قرار دارد. آن را لمس کرده و گزینه‌ی Log out را انتخاب کنید.

به این ترتیب، شما می‌توانید از اکانت تلگرام روی سیستم اندروید گوشی همراه خود خارج شوید. هر زمانی هم که خواستید دوباره وارد اکانت خود شوید، می‌توانید شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و سپس، از کد تاییدی که تلگرام برای شما ارسال می‌کند، برای ورود استفاده کنید. قبل از ادامه‌ی مطلب سری به مطلبی که درباره اینترنت 5g نوشته‌ایم بزنید!

ه خروج از اکانت تلگرام در سیستم عامل اندروید

2. خروج از اکانت تلگرام در سیستم عامل ios

شیوه‌ی خارج شدن از اکانت تلگرام در سیستم عامل iOS آیفون مشابه خروج از تلگرام در سیستم اندروید است. برای خروج از تلگرام، نرم‌افزار تلگرام خود را در گوشی آیفون باز کنید. در منوی پروفایل شخصی گزینه‌ی Settings در انتهای صفحه قرار دارد؛ آن را انتخاب کنید. در منوی Settings در انتهای صفحه گزینه‌ی Log out وجود دارد که با کلیک کردن روی این گزینه می‌توانید از تلگرام آیفون خود خارج شوید.

خروج از اکانت تلگرام در آیفون

3. خروج از اکانت تلگرام نسخه‌ی کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز – لینوکس و مک

نحوه‌ی خروج از اکانت تلگرام روی سیستم عامل‌هایی که برای کامپیوتر وجود دارند (مثل ویندوز، مک و لینوکس) نیز مشابه با خروج تلگرام در سیستم‌های اندروید و آیفون است. شما برای این کار باید روی آیکون سه خطی که در سمت چپ بالای تلگرام وجود دارد کلیک کرده و از آن منو، گزینه‌ی Settings را انتخاب کنید. در منوی Settings هم یک آیکون سه نقطه‌ای وجود دارد که با لمس آن گزینه‌ی Log out را مشاهده خواهید کرد. با کلیک بر روی Log out شما می‌توانید از اکانت تلگرام خود خارج شوید.

3. خروج از اکانت تلگرام نسخه‌ی کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز - لینوکس و مک

4. نحوه خروج از اکانت تلگرام نسخه وب

برای استفاده از تلگرام وب کافی است با استفاده از یکی از مرورگرهای وب وارد تلگرام شده و از آن استفاده کنید. برای خروج از اکانت تلگرام خود نیز باید منوی اکانت را باز کرده و گزینه‌ی Settings را انتخاب کنید. در انتهای صفحه‌ی منوی Settings، گزینه‌ی Log out وجود دارد که با انتخاب این گزینه می‌توانید از اکانت تلگرام وب خود خارج شوید.

تقریبا تمام مطالب مربوط به چگونگی لوگ اوت کردن از تلگرام اکانت را توضیح داده‌ایم؛ شاید بد نباشد در این قسمت شما را دعوت کنیم که با انواع شبکه های تلفن همراه در ایران آشنا شوید.

4. نحوه خروج از اکانت تلگرام نسخه وب

Log out کردن از اکانت تلگرام با دیلیت اکانت تفاوت دارد!

در این مطلب به شیوه‌های خروج از اکانت تلگرام در اندروید، iOS، ویندوز و وب اشاره کردیم که در واقع همان Log out است. اما اجازه دهید که کمی هم در مورد حذف اکانت، یعنی delete your account صحبت کنیم. این دو مفهوم کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. اگر شما از اکانت تلگرام خود خارج شوید، تمام اطلاعات پیشین و فایل‌های رسانه‌ای در اکانت شما دست نخورده باقی می‌مانند و افراد هنوز هم می‌توانند به شما در تلگرام پیام دهند.

اما اگر اکانت تلگرام خود را حذف کنید، تمام اطلاعات اکانت شما و تمام فایل‌ها و چت‌هایی که در آن ذخیره شده است، از بین می‌رود. بنابراین، به تفاوت این دو مفهوم دقت کنید تا آن‌ها را با هم اشتباه نگیرید. (البته چت سایرین با شما در هیستوری تلگرام آنان باقی می‌ماند اما آواتار تلگرام شما در حالت دیلیت اکانت به صورت last seen a long time ago در می‌آید)

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات

کریمی
۲۹ اسفند ۱۴۰۱

سلام خسته نباشید من دوتا اکانت دارم داخل تلگرام جفتشم به اشتباه وقتی نصب میکردم زدم لاگین با دمو ، نمیتونم وارد تنظیمات تلگرامم بشم . لطفا یه راهی رو بگین ، پیامی برام نمیاد و پیامم ارسال نمیشه.

راشل
۱۱ آذر ۱۴۰۱

سلام بنده بعد مدتی وارد حسابم شدمذو دستگاه فعال دیگری روی اون پیدا کردم و هرچه سعی کردم غیرفعالش کنم میگه که از حساب قدیمی تر استفاده کنید چیکار میتونم بکنم؟؟

ایمان
۲۲ مهر ۱۴۰۱

سلام برای خروج از حساب کاربری تلگرامی ک پاک شده و هر کاری میکنم کد نمیاد و پیام میاد ب شماره دیگر شما کد فرستاده شد ولی هیچ کدی نمیاد برام چ کار باید کنم؟؟

مهدی
۲۳ شهریور ۱۴۰۱

سلام بنده از برنامه تلگرامی نمیدونم کدوم برنامه با ی شماره ای استفاده میکردم مجدد میخوام وارد بشم کد میفرسته ب داخل تلگرام وارد بشم نمیدونم کدوم برنامه تلگرام بوده چیکار کنم ؟؟؟

اضافه کردن نظر جدید