مخفی کردن اعلان‌های حساس در اندروید: معرفی روش‌های پنهان کردن نوتیفیکیشن‌ها

وقتی که پیامی را در گوشی اندرویدی خود دریافت می‌کنیم معمولا این پیام روی صفحه نمایش گوشی ما نمایش داده می‌شود. گاهی اوقات وقتی از یک برنامه‌ی پیام‌رسان، اعلانی دریافت می‌کنید که ممکن است حاوی محتوای شخصی یا حساس باشد، ممکن است برای شما استرس‌زا باشد که فرد دیگری آن را ببیند. بنابراین برای جلوگیری از این مشکل، اندروید تنظیماتی را برای مخفی کردن نوتیفیکیشن‌های حساس در صفحه‌ی اصلی گوشی یا صفحه‌ی قفل ارائه می‌دهد. شما حتی می‌توانید تنظیمات را طوری انجام دهید که تمام اعلان‌ها در صفحه‌ی قفل پنهان شوند. به این ترتیب در این مطلب ایساج تصمیم داریم روش مخفی کردن اعلان‌های حساس در اندروید را آموزش دهیم.

مخفی کردن اعلان‌های حساس در اندروید

مخفی کردن اعلان‌های حساس در اندروید

ویژگی پنهان کردن نوتیفیکیشن‌های حساس اندروید را می‌توانید در بخش تنظیمات تلفن هوشمند خود فعال کنید. البته توجه داشته باشید که اعلان‌ها همچنان ظاهر می‌شوند اما محتوای آنها پنهان می‌شود. بعلاوه برنامه‌های مربوطه خود تصمیم می‌گیرند که اعلان یا نوتیفیکیشن حساس چیست و بنابراین ممکن است برای برنامه‌های مختلف، متفاوت باشد. برای مخفی سازی نوتیفیکیشن‌ها در صفحه قفل اندروید خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد تنظیمات تلفن همراه خود شده و صفحه‌ی مربوط به Notifications را باز کنید.
  2. در این صفحه روی گزینه‌ی اعلان‌ها در صفحه‌ی قفل (Notifications on lock screen) کلیک کنید.
  3. اگر می‌خواهید اعلان‌ها را مخفی کنید گزینه‌ی Don’t Show Notifications یا Show alerting notifications only را انتخاب کنید.
  4. به منظور پنهان کردن محتواهای حساس می‌توانید به سراغ گزینه‌ی بعدی بروید و Sensitive notifications را انتخاب کنید.

با انجام این مراحل اعلان‌های حساس از صفحه‌ی قفل شما پنهان می‌شوند. البته همانطور که گفتیم تصمیم‌گیری در مورد محتوای حساس به برنامه‌ها بستگی دارد. این ویژگی ممکن است برای برخی از اپلیکیشن‌ها کار کند و برای برخی دیگر نه. در این صورت می‌توانید از گزینه‌ی مخفی کردن تمام اعلان‌ها در لاک اسکرین اندروید استفاده کنید.

پنهان کردن نوتیفیکیشن‌های حساس اندروید

مخفی کردن محتوای اعلان‌های حساس در اندروید سامسونگ گلگسی

اگر از گوشی‌های اندرویدی سامسونگ استفاده می‌کنید برای عدم نمایش متن پیام در صفحه قفل در سامسونگ می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد تنظیمات شده و گزینه‌ی مربوط به قفل صفحه (Lock Screen) را انتخاب کنید.
  • به انتهای صفحه بروید و روی اعلان‌ها (Notifications) کلیک کنید. توجه داشته باشید که به سوییچ سمت راست آن دست نزنید.
  • برای پنهان کردن محتوای پیام‌ها در نوار اعلان، مطمئن باشید که کلید پنهان کردن محتوا در صفحه (Hide Content) روشن است. نحوه‌ی نمایش اعلان‌های خود را نیز می‌توانید در قسمت پیش نمایش بالای صفحه مشاهده کنید.

(سری به مطلب تفاوت آنتی ویروس و فایروال نیز بزنید.)

عدم نمایش متن پیام در صفحه قفل در سامسونگ

مخفی کردن محتوای اعلان‌های حساس در واتساپ اندروید

اگر می‌خواهید مطمئن شوید محتوای پیام‌های واتساپ شما روی صفحه نمایش یا صفحه‌ی قفل گوشی نمایش داده نشود می‌توانید تنظیمات مربوط به آن را فعال کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

  • وارد تنظیمات تلفن همراه خود شده و گزینه‌ی Notifications را انتخاب کنید.
  • در این صفحه از میان برنامه‌های نمایش داده شده واتساپ را انتخاب کنید؛ اگر واتساپ را در این لیست نمی‌بینید می‌توانید روی More یا See all کلیک کنید تا لیست برنامه‌ها را ببینید.
  • آیکون واتساپ را در این قسمت لمس کنید و وارد صفحه‌ی بعدی شوید.
  • در صفحه‌ی پیش رو Message notifications را انتخاب کنید تا بتوانید محتوای پیام‌های واتساپ را پنهان کنید.
  • سپس Lock screen را لمس کنید، در پیامی که برای شما نمایش داده می‌شود Hide Content را انتخاب کنید و تمام.

(مطلب قفل گوگل کروم نیز می تواند برایتان جالب باشد.)

مخفی کردن نوتیفیکیشن‌ها در اندروید

پنهان کردن محتوای پیام‌ها: یک استراتژی کاربردی!

مخفی کردن نوتیفیکیشن‌ها یا اعلان‌های حساس از صفحه‌ی قفل در اندروید همیشه یک ایده‌ی خوب است؛ به خصوص اگر پیام‌های خصوصی دریافت می‌کنید برای جلوگیری از تهاجم به حریم خصوصی این گزینه می‌تواند بسیار کاربردی باشد. با این حال بسته به تلفن همراه و رابط کاربری آن ممکن است تنظیمات در دستگاه شما متفاوت باشد. روش‌هایی که در این مطلب ایساج بیان کردیم راه‌حل‌هایی کلی بودند که در اکثر گوشی‌های اندرویدی قابل دسترسی هستند.

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات