رمزگذاری فایل پشتیبان واتساپ: آموزش افزودن رمز به فایل پشتیبان واتساپ

پشتیبان‌گیری از فایل‌ها یکی از کارهایی است که معمولا برای حفظ و نگهداری داده‌های خود در گوشی‌های هوشمند انجام می‌دهیم. تهیه‌ی یک فایل پشتیبان و ذخیره‌ی آن در فضای ابری یا گوگل درایو، امکان بازیابی آنها را در مواقع ضروری مانند گم شدن تلفن هوشمند فراهم می‌کند. اما امکان رمزگذاری برای این فایل‌ها نیز بسیار حائز اهمیت است. واتساپ اخیرا امکان افزودن رمز به فایل پشتیبان واتساپ را در نسخه‌ی بتای اندروید اضافه کرده است. رمزگذاری فایل پشتیبان واتساپ به طور پیش‌فرض انجام نمی‌شود و کاربر باید پیش از آپلود فایل آن را رمزگذاری کند. در جدیدترین مطلب ایساج با نحوه فعال کردن رمزگذاری فایل پشتیبان در واتساپ و حذف پشتیبان گیری خودکار واتساپ آشنا خواهید شد.

رمزگذاری فایل پشتیبان واتساپ

رمزگذاری فایل پشتیبان واستاپ: هدف از پشتیبان‌گیری رمزگذاری شده‌ی سرتاسری چیست؟

رمزگذاری سرتاسری واتس‌اپ به شما اطمینان می‌دهد که فقط شما و شخصی که با او در ارتباط هستید می‌توانید آنچه ارسال می‌شود را بخوانید و گوش دهید و هیچکس دیگری در این بین، حتی خود واتساپ هم نمی‌تواند این اطلاعات را بخواند. با اضافه شدن ویژگی پشتیبان‌گیری رمزگذاری سرتاسری نیز می‌توانید همین لایه‌ی امنیتی را به بک‌آپ داده‌های واتساپ خود در iCloud یا گوگل درایو اضافه کنید.

وقتی که یک فایل پشتیبان رمزگذاری شده‌ی سرتاسری ایجاد می‌کنید، پیام‌ها و رسانه‌ها شما در فضای ابری ذخیره می‌شوند و با یک رمز عبور یا کلمه کلیدی 64 رقمی ایمن می‌شوند. تا زمانی که به رمز عبور قبلی خود دسترسی داشته باشید می‌توانید آن را در هر زمانی تغییر دهید. کاربران واتساپ باید رمزی ایمن انتخاب کرده و آن را ذخیره کنند چرا که در صورت گم شدن این رمز عبور امکان بازیابی آن وجود نخواهد داشت و واتساپ نیز مسئولیتی در قبال بازیابی فایل پشتیبان بر عهده نمی‌گیرد.

(از مقاله‌ی رمز گذاری سرتاسری نیز بازدید کنید.)

اگر رمز عبور خود را فراموش کنید نمی‌توانید نسخه‌ی پشتیبان واتساپ را بازیابی کنید و واتساپ قادر نخواهد بود رمز عبور شما را بازنشانی کند و یا بکاپ داده‌ها را برای شما بازیابی کند.

حذف پشتیبان‌گیری خودکار واتساپ و غیرفعال کردن رمزگذاری فایل پشتیبان

فعال کردن رمزگذاری فایل پشتیبان در واتساپ

برای رمز گذاشتن روی فایل پشتیبان واتساپ باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا وارد برنامه‌ واتساپ شوید و از سه نقطه‌ی بالا سمت راست وارد تنظیمات شوید.
  • سپس وارد بخش Chats و پس از آن Chat Backup شوید.
  • در این صفحه گزینه‌ی Encrypt your Backups را انتخاب کنید.
  • پس از این Continue را انتخاب کرده و گزینه‌ی Create Password را لمس کنید.
  • رمزی مناسب انتخاب کنید و روی کلمه‌ی Next کلیک کنید.
  • به جای رمز می‌توانید از گزینه‌ی Use 64-digit Encryption key instead برای ساخت کلید رمزگذاری 64 رقمی استفاده کنید.

حذف پشتیبان‌گیری خودکار واتساپ: غیرفعال کردن رمزگذاری فایل پشتیبان واتساپ

در صورت تمایل شما قادر خواهید بود با استفاده از گذرواژه یا کلیدی که برای فایل پشتیبان دارید و همینطور با احراز هویت از طریق پین دستگاه تلفن هوشمند خود، پشتیبان‌گیری رمز‌گذاری‌شده‌ی سرتاسری را خاموش کنید. اگر این ویژگی را غیرفعال کنید پیام‌ها و رسانه‌های شما دیگر روی فضای ابری پشتیبان‌گیری نمی‌شوند مگر اینکه آنها را برای انجام این کار تنظیم کنید.

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات

علی
۲۶ دی ۱۴۰۱

سلام وتشکر از مطالب مفید شما.. سوال داشتم که اگر یک رمز کوتاه تر از 64 رقمی انتخاب کنیم قابل هک می باشد یا کلا فضای ابری غیر قابل هک شدن هست؟ با سپاس فراوان

اضافه کردن نظر جدید