روش‌های بازیابی دفترچه تلفن اندروید

در عصر تکنولوژی زندگی می‌کنیم و تقریبا در همه‌ی کارها به آن وابسته هستیم؛ تا حدی که اگر با مشکلی مواجه شویم، انگار به بن‌بست می‌رسیم. برای مثال، ممکن است گوشی  ما ویروسی شود و مجبور شویم با ریست فکتوری کردن، تمام اطلاعات و داده‌های آن را پاک کنیم. یکی از داده‌های مهم در گوشی ما شماره تماس مخاطبین در دفتر تلفن گوشی اندرویدی است. اما برای هر مشکلی راه‌حلی وجود دارد. خوشبختانه سیستم‌های اندرویدی امروزی قابلیتی را فراهم کرده‌اند تا بتوان با نسبت به بازیابی دفترچه تلفن اندروید اقدام کرد. ما در این مطلب ایساج در مورد روش‌های بازیابی دفترچه تلفن اندروید و انواع بهترین برنامه ریکاوری مخاطبین حذف شده توضیح خواهیم داد.

انواع روش‌های بازیابی دفترچه تلفن اندروید: ریکاوری دفتر تلفن اندروید از طریق کامپیوتر

در این روش ریکاوری دفترچه تلفن اندروید شما می‌توانید از نرم‌افزار FonePaw Android Data Recovery که یک نرم‌افزار برای ریکاوری شماره های سیم کارت است استفاده کنید. اولین کاری که باید انجام دهید، این است که این برنامه را در ویندوز کامپیوتر خود نصب کنید. بعد از این‌که برنامه را نصب و اجرا کردید باید گوشی خود را به کامپیوتر متصل کنید. هنگامی که کامپیوتر گوشی را شناسایی کرد، باید در برنامه FonePaw Android Data Recovery گزینه Contacts را انتخاب کنید و بعد روی گزینه Next کلیک کنید.

نصب برنامه‌ی FonePaw Android Data Recovery روی کامپیوتر و اتصال گوشی به آن یکی از راه‌های بازیابی دفترچه تلفن اندروید است.

(با روش های مخفی کردن برنامه در اندروید آشنا شوید.)

روش‌های بازیابی دفترچه تلفن اندروید

فهرست مخاطبین بازیافته خود را به فرمت‌های VCF یا HTML در کامپیوتر ذخیره کنید

اگر برنامه ریکاوری دفترچه تلفن اندروید اجازه دسترسی به اطلاعات شما را بخواهد، آن را تأیید کنید. به این صورت، روال ریکاوری دفترچه تلفن اندروید شما از طریق کامپیوتر صورت خواهد گرفت. پس از این‌که فرایند بازیابی دفتر تلفن اندروید پایان گرفت، برنامه FonePaw Android Data Recovery فهرستی از مخاطبان بازیابی شده سیم کارت شما را نشان می‌دهد.

شما در این صفحه با کلیک بر روی دکمه Recover می‌توانید مخاطبین ازدست‌رفته را بازگردانید و آن‌ها را بر روی سیستم کامپیوتر خود به صورت فایل‌های VCF یا HTML ذخیره کنید. در نهایت،  می‌توانید آن‌ها را از طریق نرم‌افزارهای Outlook یا Gmail به موبایل خود برگردانید.

(در مورد مدیریت حافظه رم در اندروید مطالعه کنید.)

نحوه ریکاوری دفترچه تلفن اندروید: بازیابی دفترچه تلفن اندروید از گوگل

اگر روی سیستم اندروید خود اکانت گوگل داشته باشید، می‌توانید بازیابی دفتر تلفن از گوگل را از این طریق انجام دهید. برای بازیابی دفترچه تلفن اندروید از گوگل اول باید وارد جیمیل شوید. در آن‌جا با ورود به مرورگر و ورود به اکانت جیمیل باید بر روی دکمه Contacts کلیک کنید. بعد از کلیک کردن بر روی این دکمه باید گزینه More را انتخاب کنید و سپس، بر روی گزینه Restore Contacts کلیک کنید.

با کلیک کردن بر روی این گزینه یکسری انتخاب برای شما نمایش داده می‌شود که از شما می‌پرسد چه زمانی را می‌خواهید برای ریکاوری دفتر تلفن گوشی اندروید خود انتخاب کنید. شما از بخش Custom می‌توانید انتخاب کنید که این زمان تا چه مدت می‌تواند باشد. در مرحله آخر هم شما باید گزینه Restore را انتخاب کنید تا فرایند بازگردانی دفتر تلفن اندروید از طریق جیمیل انجام گیرد.

برای بازیابی دفترچه تلفن اندروید خود می‌تواند از طریق ورود به اکانت گوگل اقدام کنید.

(در مورد راه‌های انتقال اطلاعات واتساپ از اندروید به آیفون مطالعه کنید.)

نحوه ریکاوری دفترچه تلفن اندروید

نحوه ریکاوری دفترچه تلفن اندروید: ذخیره دفترچه تلفن در گوگل

حالا که صحبت از بازگردانی دفترچه تلفن اندروید از طریق اکانت جیمیل شد راه دیگری هم وجود دارد که شما بتوانید پیش از این‌که اطلاعات شماره تماس مخاطبین شما حذف شود از آن‌ها محافظت کنید. این راه ذخیره دفترچه تلفن در گوگل است. شما می‌توانید نام مخاطبین تماس، آدرس ایمیل‌ها و شماره‌های تلفن را در بخش Google Contacts ذخیره کنید.

شماره تماس مخاطبینی که در گوگل شما ذخیره شده‌اند با Google Contacts و تمام دستگاه‌های اندرویدی هماهنگ خواهند شد.

(از مطلب اسکن با گوشی اندرویدی بازدید کنید.)

روش‌های بازیابی مخاطبین حذف شده رایگان از گوگل: اضافه کردن شماره تماس به دفتر تلفن به گوگل

برای اضافه کردن شماره تماس به دفتر تلفن گوگل اول باید برنامه‌ی Contacts را باز کنید. در قدم بعدی شما باید بر روی گزینه add که به شکل آیکون + هم است کلیک کنید. سپس لازم است اسم و شماره تماس آن فرد یا ایمیل فرد را درج کنید. اگر می‌خواهید اکانتی که شماره تماس را می‌خواهید در آن ذخیره کنید انتخاب کنید، در آن صفحه یک فلش به سمت پایین وجود دارد که باید بر روی آن‌ها کلیک کنید.

وقتی بر روی آن کلیک کردید سیستم اندرویدی به شما گزینه اکانت جیمیل یا اکانت خود دستگاه را می‌دهد و شما می‌توانید یکی را انتخاب کنید. همچنین، برای شماره تماس خود می‌توانید یک عکس هم بگذارید. بعد از اعمال این تغییرات باید بر روی گزینه Save کلیک کنید.

شماره تماس‌های ضروری را در حساب گوگل خود ذخیره کنید تا بتوانید همیشه به آنها دسترسی داشته باشید.

(با روش‌های خالی کردن حافظه گوشی اندرویدی آشنا شوید.)

روش‌های بازیابی دفترچه تلفن اندروید در گوگل: وارد کردن شماره های تماس و مخاطبین سیم کارت به گوگل

یک روش دیگر برای بازیابی دفترچه تلفن اندروید می‌تواند این باشد که شماره تماس مخاطبین خود را از سیم کارت به اکانت گوگل منتقل کنید. برای این کار باید برنامه‌ی شماره تماس‌ها را در گوشی یا تبلت باز کنید. سپس به بخش Manage Contacts مراجعه کرده و با کلیک روی آن گزینه‌ی Import from SIM را انتخاب کنید. به این صورت، شماره تماس مخاطبین شما از سیم کارت به اکانت گوگل منتقل خواهد شد.

ذخیره دفترچه تلفن در گوگل

نحوه ریکاوری دفترچه تلفن اندروید: ریکاوری شماره تماس‌ها پس از روت کردن گوشی

در صورتی که گوشی اندرویدی شما روت شده باشد، می‌توانید به محل ذخیره‌ی شماره تماس‌ها در گوشی اندرویدی خود مراجعه کرده و فایل‌های مربوط به آن را پیدا کنید. در سیستم‌های اندرویدی معمولاً آدرسی که در آن شماره تماس مخاطبین ذخیره می‌شوند به این صورت است: data/data/com.android.providers.contacts/databases/contacts.db

روش‌های بازیابی دفترچه تلفن گوشی اندروید: ریکاوری مخاطبین اندروید بدون روت

در بخش قبلی در مورد بازیابی دفتر تلفن گوشی اندروید بعد از روت کردن صحبت کردیم. روت کردن فرایندی است که به کاربران عادی گوشی‌های اندرویدی اجازه می‌دهد که اختیارات بسیار بیشتری نسبت به زمان معمولی که از دستگاه استفاده می‌کنند، داشته باشند. برای مثال، کاربران می‌توانند به حذف کردن اپلیکیشن‌هایی دسترسی داشته باشند که پیش‌از آن همیشه در سیستم وجود داشته‌اند و می‌توانستند آن‌ها را حذف کنند.

بااین‌حال، مزایا و معایب روت هر چه که باشند، اما گاهی وقت‌ها افراد نمی‌خواهند روت را در دستگاه‌شان انجام دهند. در این مواقع گزینه‌ای بنام ریکاوری مخاطبین اندروید بدون روت وجود دارد که  در این بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

روش‌های بازیابی دفترچه تلفن گوشی اندروید

فرآیند ریکاوری مخاطبین اندروید بدون روت چگونه انجام می‌شود؟

اگر شما بخواهید بازیابی دفترچه تلفن گوشی اندروید بدون روت کردن گوشی را انجام دهید یکی از بهترین راه‌های آن نصب نرم‌افزار FoneDog Android Data Recovery است. این نرم‌افزار یکی از انواع بهترین برنامه ریکاوری مخاطبین حذف شده است که می‌تواند خیلی سریع شماره تماس‌های از دست رفته‌ی مخاطبین را برگرداند.

علاوه‌براین، این اپلیکیشن می‌تواند داده‌هایی مثل تاریخچه تماس‌ها و پیام‌های ارسال‌شده، داده‌های واتس‌اپ، ویدئوها، عکس‌ها و فایل‌های صوتی را نیز بازیابی کند. نرم‌افزار FoneDog Android Data Recovery دارای دو روش انجام کار برای بازگردانی مخاطبین در دفتر تلفن اندروید است. یکی از این روش‌ها نیازمند روت کردن دستگاه و دیگری نیازمند روت کردن دستگاه نیست که ما روش دوم را توضیح خواهیم داد.

نرم‌افزار FoneDog Android Data Recovery می‌تواند فرآیند بازیابی دفترچه تلفن اندروید را از طریق روت گوشی یا بدون روت گوشی انجام دهد.

(در مورد کاهش مصرف اینترنت اندروید مطالعه کنید.)

روش برگرداندن دفترچه تلفن اندروید بدون روت: استفاده از نرم افزار FoneDog Android Data Recovery

در قدم اول باید نرم افزار FoneDog Android Data Recovery را روی ویندوز نصب کنید و سپس آن را اجرا کنید. در مرحله بعدی باید دستگاه اندروید خود را از طریق یک کابل usb به کامپیوتر متصل کنید. بعد از اینکه دستگاه اندرویدی شما به کامپیوتر متصل شد، در نرم افزار FoneDog Android Data Recovery شما باید دکمه Ok و سپس بر روی تبلت و اسمارت فونتان هم باید همین گزینه را انتخاب کنید. در مرحله بعدی شما باید گزینه Contacts و بعد گزینه Quick scan را انتخاب کنید.

بعد از این که نرم افزار FoneDog Android Data Recovery اسکن سریع شماره های تماس شما را انجام داد، دیگر نیازی نیست به سراغ گزینه Deep scan بروید، زیرا گزینه Deep Scan نیازمند روت کردن است که شما نمی‌خواهید این کار را انجام دهید. بعد از اینکه فرآیند اسکن سریع شماره های تماس مخاطبین شما انجام شد، باید گزینه Recover را انجام دهید و یک فولدر مقصد برای برگرداندن دفترچه تلفن اندروید خود انتخاب کنید. بعد از این کار تمام شماره های تماس مخاطبین شما به این فولدر انتقال داده می‌شوند.

با انتخاب گزینه Quick Scan سریعاٌ و بدون روت کردن شماره های تماس مخاطبین را بازیابی کنید.

(مطلب نصب افزونه در کروم اندروید می‌تواند برای شما مفید باشد.)

بازیابی مخاطبین بعد از ریست فاکتوری

در مورد بازیابی داده ها پس از ریست فکتوری در ایساج مطلبی نوشته‌ایم. گاهی اوقات مجبور می‌شویم به دلایلی گوشی تلفن خود رابه تنظیمات کارخانه بازگردانیم. از این ویژگی مخصوصاً در زمانی استفاده می‌شود که سیستم گوشی دچار ویروس شده و دیگر راهی به جز ریست فکتوری وجود ندارد.

پاما بعد از ریست فکتوری می‌توانید نسبت به بازیابی مخاطبین حذف شده از گوشی اندرویدی اقدام کنید. برای این کار می‌توانید از برنامه ریکاوری شماره های پاک شده بنام Tenorshare Ultdata که برای سیستم‌های اندرویدی طراحی شده است، استفاده کنید.

با استفاده از این برنامه به راحتی می‌تواند شماره تماس مخاطبین خود در سیستم‌های اندروید را بدون این‌که مجبور شوید بکاپ بگیرید یا دستگاه را روت کنید، بازگرداند.

(از مطلب دسترسی اندروید بازدید کنید.)

مراحل بازیابی مخاطبین بعد از ریست فاکتوری با نرم‌افزار Tenorshare Ultdata

در مرحله اول بازیابی مخاطبین بعد از ریست فکتوری با نرم‌افزار Tenorshare Ultdata باید نرم‌افزار Tenorshare Ultdata را برای ویندوز دانلود و نصب کنید. بعد از نصب این نرم‌افزار و اجرای آن باید بر روی گزینه Recover Lost Data کلیک کنید. سپس، لازم است دستگاه اندرویدی خود را با یک کابل usb به کامپیوتر متصل کنید.

بعد از این‌که مطمئن شدید که گوشی به کامپیوتر متصل شده، می‌توانید در نرم‌افزار Tenorshare Ultdata انتخاب کنید که چه نوع محتوایی را می‌خواهید در گوشی اندروید بازیابی کنید. در این نرم‌افزار باید از فهرست موجود گزینه Contacts را انتخاب کنید.

شما می‌توانید گزینه Messages را هم انتخاب کنید تا ریکاوری شماره ها و اسمس های پاک شده بعد ریست گوشی را با همدیگر انجام دهید.

(با نحوه شارژ سیم کارت ایرانسل آشنا شوید.)

آموزش ریکاوری اس ام اس تماس شماره مخاطبین پاک شده و اندروید

بعد از این‌که نرم‌افزار Tenorshare Ultdata دستگاه اندرویدی شما را برای ریکاوری شماره‌ها و اس ام اس های پاک شده بعد ریست گوشی اسکن کرد، برای شما فهرستی را نمایش  می‌دهد. در این فهرست لیستی از مخاطبان تماس و پیام‌ها وجود دارد. شما می‌توانید از بین شماره های مخاطبین و پیام‌هایی که می‌خواهید این موارد را انتخاب کنید و بعد بر روی دکمه Recover کلیک کنید. بعد از آن، خود نرم‌افزار Tenorshare Ultdata تمام شماره های تماسی که شما انتخاب کردید و پیام‌های انتخاب‌شده را ریکاوری می‌کند.

شما می‌توانید از بین فهرست شماره های تماس انتخاب کنید که چه شماره هایی را می‌خواهید بازیابی کنید.

(هدیه شتاب در پرداخت همراه اول چیست؟)

بازیابی مخاطبین بعد از ریست فاکتوری

روش‌های دیگر دانلود ریکاوری دفترچه تلفن اندروید

به جز نرم‌افزاری که گفتیم شما می‌توانید بعد از ریست کردن گوشی برای دانلود ریکاوری و دفترچه تلفن اندروید از آن استفاده کنید، راه‌های دیگری هم برای این کار وجود دارد. قبلاً گفتیم که شما می‌توانید شماره تماس مخاطبین خود را با اکانت گوگل هماهنگ سازی کنید و بعد به آن دسترسی داشته باشید. اگر قبل از فکتوری ریست این کار را کرده باشید، شماره تماس مخاطبین با اکانت گوگل یا با اکانت ابری دستگاه اندرویدی هماهنگ خواهند شد و بعد از فکتوری ریست می‌توانید از گوگل دانلود ریکاوری دفترچه تلفن اندروید را انجام دهید.

ما در بخش‌های قبلی مراحل انجام این کار را توضیح دادیم. فقط نکته‌ای که در ریکاوری شماره‌ها و اس ام اس های پاک شده بعد ریست گوشی از طریق اکانت جیمیل باید در نظر داشته باشید این است که جیمیل فقط می‌تواند بعد از گذشت ۳۰ روز از حذف شدن شماره های تماس مخاطبین شما آن‌ها را به شما بازگرداند.

(در مورد شارژ باتری گوشی های هوشمند مطالعه کنید)

بازیابی مخاطبین از اکانت سامسونگ

اگر گوشی اندرویدی شما سامسونگ است و شما قبل‌از ریست کردن گوشی سامسونگ خود از داده‌های شماره های تماس مخاطبینتان در اکانت ابری سامسونگ بکاپ گرفته‌اید پس می‌توانید از همان اکانت شماره های تماس مخاطبین را بازگردانید. ما در ادامه درباره بازیابی مخاطبین از سامسونگ بیشتر توضیح خواهیم داد.

ریکاوری دفترچه تلفن اندروید در سامسونگ

روش‌های بازیابی مخاطبین از اکانت سامسونگ

برای بازیابی دفترچه تلفن سامسونگ چند راه مختلف وجود دارد. اما اولین چیزی که شما باید بدانید این است که بعد از ریست کردن گوشی‌تان یا پاک شدن شماره های تماس مخاطبینتان شما نباید داده‌های جدیدی را بر روی قسمت مخاطبان بنویسید. این باعث می‌شود که حافظه داخلی گوشی سامسونگ شما داده‌های قبلی که شامل داده‌های پاک شده شماره تماس مخاطبین شما می‌شوند را هم پاک کند و داده‌های جدیدی را بنویسد.

برای همین، شما اولین کاری که باید انجام دهید این است که دفترچه تلفن سامسونگ خود را بازیابی کنید. در ادامه ما روش‌های مختلف بازیابی دفترچه تلفن گوشی سامسونگ را برایتان توضیح خواهیم داد.

(با روش های سلب امتیاز سیم کارت آشنا شوید.)

نحوه بازیابی دفترچه تلفن سامسونگ بدون بکاپ گرفتن

در خیلی از موارد پیش می‌آید که ما بدون این‌که یادمان باشد از گوشی‌مان بکاپ گرفته باشیم، شماره های تماس مخاطبین خود را پاک کنیم یا گوشی را ریست فاکتوری کنیم. در آن زمان شاید شما فکر کنید که دیگر شانسی برای بازیابی دفترچه تلفن گوشی سامسونگ وجود ندارد. اما چنین چیزی حقیقت ندارد و شما با نرم‌افزار Samsung Data Recovery می‌توانید بدون این‌که حتی از دستگاه سامسونگ بکاپ گرفته باشید این داده‌ها را برگردانید.

این نرم‌افزار از بسیاری از برندهای گلکسی سامسونگ و همچنین دستگاه‌های اندرویدی دیگر مثل گوشی‌های هوآوی، آل جی، شیائومی و موتورولا و بسیاری دیگر حمایت می‌کند.

(با روش بلاک کردن شماره تلفن در اندروید آشنا شوید.)

بازیابی دفترچه تلفن گوشی سامسونگ: برگرداندن دفترچه تلفن اندروید با نرم‌افزار Samsung Data Recovery

اولین کاری که باید بکنید این است که سیستم سامسونگ خود را روت کنید. در مرحله بعدی لازم است نرم‌افزار Samsung Data Recovery را روی کامپیوتر دانلود و نصب کنید و بعد از اجرای آن دستگاه سامسونگ خود را به کامپیوتر متصل کنید. در صفحه اصلی نرم‌افزار Samsung Data Recovery فهرستی از موارد برای شما نشان داده می‌شود که  می‌توانید آن‌ها را برگردانید.

شما برای برای برگرداندن شماره تماس مخاطبین باید بر روی دکمه Contacts کنید و بعد دکمه Next را انتخاب کنید. با این کار نرم‌افزار Samsung Data Recovery اسکن کاملی از دستگاه سامسونگ شما انجام می‌دهد. زمانی‌که اسکن این برنامه تمام شد، می‌توانید فهرستی از شماره تماس مخاطبین که بازیابی شده‌اند را ببینید. این فهرست شماره‌ها رنگ قرمزی دارند. در مرحله آخر هم شما باید بر روی دکمه Recover کلیک کنید و یک فولدر برای ذخیره کردن شماره تماس مخاطبین بازیابی شده انتخاب کنید.

به سادگی از طریق نرم‌افزار Samsung Data Recovery می‌توانید نسبت به بازیابی دفترچه تلفن اندروید در سامسونگ اقدام کنید.

(درباره حفظ امنیت در گوشی هوشمند مطالعه کنید.)

روش‌های بازیابی مخاطبین حذف‌شده رایگان برای گوشی سامسونگ: استفاده از فضای ابری سامسونگ

این روش برای کسانی خوب است که قبل از پاک کردن شماره های تماس مخاطبین خود با استفاده از فضای ابری سامسونگ از شماره های تماس مخاطبین یا اس ام اس های خود بکاپ گرفته‌اند.

برای بازیابی شماره های تماس مخاطبین اول باید از آن‌ها بکاپ بگیرید. برای این کار باید به بخش تنظیمات یا Settings گوشی سامسونگ خود بروید. در آن‌جا باید گزینه Samsung Account را انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه Back up data کلیک کنید. سپس، باید گزینه Contacts را انتخاب کرده و بعد روی گزینه Back up now کلیک کنید.

با ذخیره‌سازی اطلاعات شماره تماس‌ها در فضای ابری سامسونگ می‌توانید همیشه به آنها دسترسی داشته باشید.

(با روش قطع مصرف اینترنت آزاد ایرانسل آشنا شوید.)

نحوه بازیابی مخاطبین حذف‌شده رایگان از فضای ابری سامسونگ

برای بازیابی داده‌های تماس مخاطبین خود شما اول باید به بخش تنظیمات گوشی سامسونگ بروید. در آن‌جا باید وارد بخش Samsung Account شده و بر روی گزینه Samsung Cloud کلیک کنید. در این بخش شما باید گزینه Restore data را انتخاب کنید و دستگاهی را انتخاب کنید که آخرین‌بار از آن بکاپ گرفته‌اید. در نهایت، شما باید گزینه Restore را کلیک کنید تا شماره های تماس مخاطبین بکاپ گرفته شما توسط فضای ذخیره ابری سامسونگ برگردانده شوند.

 

ریکاوری دفترچه تلفن اندروید بدون کامپیوتر چطور صورت می‌گیرد؟

ما در این مطلب بیشتر در مورد بازیابی شماره مخاطبین به روش‌هایی گفتیم که اکثراً با کامپیوتر انجام می‌شوند. اما روش دیگری هم وجود دارد که شما می‌توانید ریکاوری دفترچه تلفن اندروید بدون کامپیوتر را از طریق آن انجام دهید. این روش نیازمند نصب اپلیکیشن خاصی بر روی دستگاه اندرویدی است. ما در این بخش این اپلیکیشن را مثال خواهیم زد و نحوه کار با آن را توضیح خواهیم داد.

مراحل ریکاوری دفترچه تلفن اندروید بدون کامپیوتر: نرم‌افزار EaseUs MobiSaver را دانلود و نصب کنید

نرم‌افزاری که می‌تواند در ریکاوری دفترچه تلفن اندروید بدون کامپیوتر برای شما کاربردی باشد نرم‌افزار EaseUs MobiSaver است که خوشبختانه این نرم‌افزار می‌تواند علاوه‌بر شماره تماس مخاطبین، سابقه تماس، ورودی‌های تماس، عکس‌ها و ویدیوهای پاک شده شما را بازگرداند. برای دانلود این نرم‌افزار می‌توانید وارد گوگل پلی شوید و با تایپ کردن اسم این نرم‌افزار به صفحه دانلود آن دسترسی پیدا کنید. اما روش کار با این اپلیکیشن به چه صورت است؟

برای استفاده از نرم‌افزار EaseUs MobiSaver شما اول باید دستگاه اندروید خود را روت کنید تا این نرم‌افزار بتواند کاملاً و دقیق فایل‌های ازدست‌رفته و پاک شده گوشی شما را جستجو کند. در قدم بعدی و بعد از نصب کردن نرم‌افزار EaseUs MobiSaver آن را روی گوشی اندرویدی خود اجرا کنید. سپس بر روی گزینه Contacts Recovery یا Call Logs Recovery کلیک کنید و فرآیند اسکن را آغاز کنید.

پس از اینکه اسکن نرم‌افزار به اتمام رسید، می‌توانید شماره های تماس مخاطبینی که می‌خواهید بازیابی کنید را انتخاب کنید و در آخر بر روی دکمه Recover  کلیک کنید. به این صورت، ریکاوری دفترچه تلفن اندروید بدون کامپیوتر و با نرم‌افزار EaseUs MobiSaver برای شما انجام می‌شود.

(در مورد رومینگ رایتل و فعالسازی آن در ایساج مطالعه کنید.)

ریکاوری دفترچه تلفن اندروید بدون کامپیوتر

بازیابی مخاطبین پنهان شده در دستگاه‌های اندروید

گاهی اوقات ممکن است بخواهید شماره تماس مخاطبین خود را پنهان کنید. دستگاه‌های اندرویدی این قابلیت را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند اما ممکن است کاربر نتواند پس از این کار به شماره تماس‌ها خود دسترسی پیدا کند.برای بازیابی مخاطبین پنهان شده در دستگاه‌های اندرویدی هم یک راه‌حل وجود دارد.

برای بازیابی مخاطبین پنهان شده در سیستم‌های اندرویدی اول باید نرم‌افزار phonerescue را روی ویندوزتان دانلود و نصب کنید بعد از اجرای این نرم‌افزار شما باید فضای ذخیره‌ای که می‌خواهید داده‌های خود را از آن بازیابی کنید (مثل فضای ذخیره‌ای سیستم اندروید) را انتخاب کنید و بعد روی گزینه scan کلیک کنید. بعد از این‌که این اپلیکیشن فایل‌های شماره های تماس مخاطبین شما را اسکن کرد، شما باید بر روی گزینه Recover کلیک کنید تا شما فایل‌های مخاطبین پنهانی را بتوانید مشاهده کنید.

بازیابی مخاطبین و دفترچه تلفن پنهان شده اندروید را می‌توانید از طریق برنامه‌ی phonerescue انجام دهید.

(از مطلب پیامگیر صوتی ایرانسل بازدید کنید.)

ریکاوری شماره تلفن های پاک شده از سیم کارت

برای ریکاوری شماره تلفن‌های پاک شده از سیم کارت روش‌های مختلفی وجود دارد. ما در قسمت‌های قبلی این مطلب توضیح دادیم که چگونه می‌توانید با برنامه‌های اندرویدی و با استفاده از اکانت جیمیل از شماره تماس‌ها بکاپ بگیرید یا از نرم‌افزارهای برگرداندن شماره تماس استفاده کنید. در این‌جا یک برنامه دیگر برای ریکاوری شماره تلفن‌های پاک شده از سیم کارت را مثال خواهیم زد.

این برنامه ES File Explorer نام دارد و برای استفاده از این برنامه شما باید حتماً دستگاه خود را روت کنید. بعد از روت کردن دستگاه و نصب و اجرای برنامه شما می‌توانید در آدرس data/data/android.providers.contacts/databases/ یا contacts/databases به‌دنبال شماره های تماس بازیابی شده بگردید. تمام شماره های تماس مخاطبین شما در این فولدر ذخیره خواهند شد.

ریکاوری شماره تلفن های پاک شده از سیم کارت

بازیابی مخاطبین حذف‌شده از گوشی هواوی

برای بازیابی مخاطبین حذف شده از گوشی هواوی چند روش وجود دارد. اگر به‌تازگی شماره تماس مخاطبین خود را پاک کرده‌اید، می‌توانید وارد بخش تنظیمات گوشی هواوی شوید و در آن‌جا بخش Organize Contacts را انتخاب کنید. اگر برای شما گزینه Recently Deleted موجود باشد، در منوی آن صفحه بر روی شماره تماسی که می‌خواهید کلیک کنید و آن را نگه دارید.

سپس، گزینه‌ای به نام گزینه Redo پدیدار می‌شود که باید بر آن کلیک کنید. با انتخاب این گزینه شماره تماس مخاطبینی که به تازگی پاک کرده‌اید برای شما بازگردانده می‌شوند.

این روش بازیابی دفترچه تلفن اندروید برای کسانی مناسب است که به تازگی شماره تماس مخاطبین خود را پاک کرده‌اند.

(با سرویس پشت خطی ایرانسل آشنا شوید.)

روش بازیابی مخاطبین حذف شده از گوشی هواوی: استفاده از فضای ذخیره ابری هواوی

برای این کار باید وارد وب سایت فضای ابری هواوی شوید (https://cloud.huawei.com/ ). شما می‌توانید این کار را از طریق گوشی یا کامپیوتر انجام دهید. بعد از ورود به فضای ابری هواوی، باید بر گزینه Recently deleted کلیک کنید و در آنجا می‌توانید شماره های تماس مخاطبینی که می‌خواهید آنها را بازگردانید انتخاب کنید و در آخر دکمه redo را انتخاب کنید.

در این روش باید حتماً قبل از بازگردانی شماره تماس مخاطبین اطمینان حاصل کنید که شماره تماس مخاطبین شما با فضای ابری هواوی هماهنگ شده باشد.

(در مورد تفاوت مگابایت و مگابیت بیشتر بخوانید.)

آموزش ریکاوری اس ام اس تماس شماره مخاطبین پاک شده و اندروید

گاهی وقت‌ها علاوه بر پاک کردن شماره تماس مخاطبین به اشتباه ممکن است اس ام اس ها و پیام‌های متنی در گوشی‌مان که می‌توانند خیلی برایمان مهم باشند را هم پاک کنیم. در این صورت، مثل بازیابی شماره تماس مخاطبین از دست رفته، برای بازیافتن پیام‌های متنی پاک شده روشی وجود دارد که در این بخش در مورد آن توضیح خواهیم داد.

آیا بازیابی پیام‌های متنی پاک شده از اندروید امکان‌پذیر است؟

در مورد ریکاوری پیام‌های متنی پاک شده در سیستم اندروید باید این نکته توجه داشته باشید که خیلی زود بعد از پاک کردن باید فرایند بازیابی آنها را انجام دهید. این به این خاطر است که وقتی که پیام‌های متنی یا شماره های تماس مخاطبین را پاک می‌کنید سیستم اندرویدی شما فوراً این پیام‌ها را از حافظه خود پاک نمی‌کند. در عوض، سیستم اندروید شما فضایی که پیام‌های پاک شده در آن قبلاٌ وجود داشتند را به عنوان فضای استفاده نشده در نظر می‌گیرد.

شما نباید بعد از پاک کردن پیام‌ها از این فضا استفاده کنید، چون اگر شروع به تولید داده‌های جدید در سیستم اندروید کنید داده‌های قدیمی از بین خواهند رفت. برای بازیابی پیام‌های متنی شما باید زود بعد از پاک کردن آنها شروع به ریکاوری کنید. بهترین اپلیکیشن برای این کار اپلیکیشن FonePaw Android Data Recovery است که در مورد آن صحبت کرده‌ایم.

(با سرویس اینترنت DSL اشنا شوید.)

ریکاوری اس ام اس تماس شماره مخاطبین پاک شده از اندروید

بهترین انواع برنامه ریکاوری مخاطبین حذف شده در دستگاه‌های اندرویدی

ما در این مطلب در مورد روش‌های متنوع ریکاوری شماره های تماس مخاطبین ازدست رفته صحبت کردیم. در بعضی از این روش‌ها شما می‌توانید از برنامه ریکاوری شماره های پاک شده در ویندوز و یا حتی در دستگاه اندرویدی خود استفاده کنید. گاهی اوقات هم می‌شود که شما از داده‌های شماره های تماس مخاطبین خود بکاپ گرفته‌اید و با دسترسی به اکانت جیمیل یا اسمارت فونتان می‌توانید آن‌ها را بازیابی کنید.

اما افرادی هم هستند که یادشان رفته که داده‌های شماره تماس مخاطبین خود را با این اکانت ها هماهنگ‌سازی کنند. در این صورت، دانلود برنامه ریکاوری دفترچه تلفن اندروید و استفاده از آن یک راه‌حل مفید و کاربردی برای آن‌ها محسوب می‌شود. برای همین، به چند نمونه از انواع بهترین برنامه ریکاوری شماره های پاک شدهٔ دستگاه‌های اندرویدی اشاره خواهیم کرد.

دانلود برنامه ریکاوری دفترچه تلفن اندروید: اپلیکیشن DroidKit

اپلیکیشن DroidKit دو نوع عملکرد ویژه دارد: یکی ریکاوری سریع و دیگری ریکاوری کامل. ریکاوری کامل اپلیکیشن DroidKit به شما کمک می‌کند تا انواع داده‌های پاک شده از سیستم اندرویدی مثل شماره تماس مخاطبین، عکس‌ها، ویدیوها، فایل‌ها و غیره را ریکاوری کنید. عملکرد ریکاوری سریع نرم‌افزار بازیابی دفترچه تلفن اندروید DroidKit می‌تواند سریعاً داده‌های گوشی اندروید شما را اسکن کند، بدون این‌که شما نیاز به روت کردن گوشی داشته باشید. از سوی دیگر، ریکاوری کامل DroidKit برای زمانی خوب است که شما بخواهید کاملاً داده‌های سیستم اندرویدی را اسکن کنید.

نرم‌افزار بازیابی دفترچه تلفن اندروید DroidKit یکی از بهترین انواع اپلیکیشن‌های ریکاوری داده‌ها است و میزان موفقیت این نرم‌افزار برای پیدا کردن داده‌های ازدست‌رفته در سیستم‌های اندرویدی بسیار بالا است.

(در مورد رومینگ ایرانسل بخوانید.)

ریکاوری دفترچه تلفن اندروید با اپلیکیشن DroidKit

دانلود برنامه ریکاوری دفترچه تلفن اندروید: اپلیکیشن PhoneRescue for Android

اپلیکیشن PhoneRescue برای استفاده کسانی مناسب است که می‌خواهند کار با نرم‌افزار ساده باشد و هیچ فرایند پیچیده‌ای نداشته باشد. اپلیکیشن PhoneRescue قابلیت بازیابی عکس‌ها و متن‌ها، شماره های تماس، فایل‌های موسیقی و هر داده دیگری را دارد. مزیت خوب این اپلیکیشن این است که کار با آن خیلی آسان است و می‌توانید به سادگی فایل‌های از دست رفته‌ی خود را بازیابی کنید.

 نرم‌افزار بازیابی دفترچه تلفن اندروید PhoneRescue می‌تواند حدود ۳۱ نوع داده و فایل حذف‌شده در سیستم اندرویدی شما را پاک کند که این مقدار خیلی متنوع و زیاد است.

(در مورد رومینگ همراه اول مطالعه کنید.)

برنامه ریکاوری دفترچه تلفن اندروید PhoneRescue for Android

بهترین برنامه بازیابی شماره های پاک شده گوشی اندرویدی: اپلیکیشن EaseUS MobiSaver for Android

اپلیکیشن EaseUS MobiSaver هم یکی از انواع بهترین برنامه‌های بازیابی شماره های پاک شده گوشی اندرویدی است که سطح کاربری آسانی دارد. شما می‌توانید از این اپلیکیشن برای ریکاوری شماره های تماس مخاطبین، پیام‌های متنی، عکس‌ها، اسناد و فایل‌های صوتی که از گوشیتان پاک شده‌اند، استفاده کنید.

اپلیکیشن EaseUS MobiSaver به‌صورت رایگان بروزرسانی می‌شود و جدیدترین نسخه‌های خود را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. همچنین، درصورتی‌که شما در کار با اپلیکیشن EaseUS MobiSaver به مشکلی برخوردید، پشتیبانی از آن رایگان است.

 برنامه بازیابی شماره های پاک شده گوشی اندرویدی - اپلیکیشن EaseUS MobiSaver for Android

بهترین برنامه بازیابی دفترچه تلفن و شماره های پاک شده اندروید: اپلیکیشن fone for Android

اپلیکیشن Dr.fone جزو اولین و بهترین اپلیکیشن‌ها برای بازیابی داده‌های ازدست‌رفته در سیستم اندرویدی است. شما با این اپلیکیشن می‌توانید انواع فایل‌های ازدست‌رفته در تلفن همراه، مثل شماره تماس مخاطبین، عکس‌ها، ویدیوها و فایل‌های صوتی، سابقهٔ تماس و غیره را بازیابی کنید. ویژگی منحصربه‌فرد اپلیکیشن Dr.fone این است که شما می‌توانید فایل‌های ازدست‌رفته که در فرمت‌های مختلف حذف شده‌اند و در شرایط متفاوت از دست رفته‌اند را کاملاً بازیابید.

منبع مطلب

برنامه بازیابی دفترچه تلفن و شماره های پاک شده اندروید - fone for Android

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات