رومینگ رایتل: روش‌های فعالسازی و غیرفعالسازی رومینگ اپراتور رایتل

 اگر شما نیز سیمکارت رایتل دارید می‌توانید در ادامه‌ی این مطلب با روش‌های فعال سازی رومینگ رایتل بر روی انواع گوشی، کد دستوری لغو رومینگ رایتل، غیرفعال سازی رومینگ رایتل،کد رومینگ رایتل و تنظیمات رومینگ رایتل آشنا شوید و در سفرهای خارجی خود با استفاده از این سرویس بدون نگرانی از خدمات تماس، دیتا و ارسال پیامک استفاده کنید.

رومینگ رایتل چیست

سرویس رومینگ (Roaming) از آن دسته خدماتی است که در شرایط خاص می‌تواند بسیار کارساز باشد. اگر به سفرهای خارجی می‌روید و یا اولین سفر خود را در پیش دارید شاید به این فکر کنید که چطور باید ارتباطات و تماس‌های خود را در کشور خارجی حفظ کنید. اپراتورهای تلفن همراه از جمله رایتل این امکان را به مشترکین خود ارائه می‌دهند تا بتوانند در کشورهای خارجی نیز از سیم‌کارت‌های خود برای برقرای تماس، ارسال پیامک و یا مصرف اینترنت، استفاده کنند. این امکان اگرچه تنها در کشورهایی امکان‌پذیر است که رایتل با آنها توافق‌نامه امضا کرده است اما تعداد آنها آنقدر زیاد هست که نگران استفاده از سیمکارت خود نباشید! با فعال سازی رومینگ رایتل امکان استفاده از اینترنت 3G و اینترنت 4G در کشورهای زیادی برای مشترکین رایتل امکان‌پذیر است.

(در وبلاگ ایساج دو مقاله‌ی دیگر به رومینگ ایرانسل و رومینگ همراه اول اختصاص پیدا کرده است.)

 فعال سازی رومینگِ رایتل

راهنمای فعال سازی تنظیمات رومینگِ رایتل

همانطور که گفتیم، با فعال سازی سرویس رومینگ رایتل می‌توانید در کشورهای خارجی از خدمات برقراری تماس، ارسال پیامک و اینترنت رایتل استفاده کنید. رومینگ رایتل خدمات خود را در بیش از 142 کشور به صورت 3G و در بیش از 61 کشور دنیا به صورت 3G/4G ارائه می‌دهد. نصب و دریافت تنظیمات اینترنت بر روی تلفن همراه و یا انواع تبلت، بر اساس سیستم عامل این دستگاه‌ها متفاوت است و برند و نوع دستگاه تاثیری در این تنظیمات ندارد. لازم به ذکر است شبکه‌ی رایتل روی گوشی‌های مختلف با نام‌های RighTel،  IRN 20 و یا 43220 نشان داده می‌شود. در ادامه روش‌های فعال سازی رومینگ رایتل روی گوشی‌های اندرویدی و آیفون را آموزش خواهیم داد.

(ایساج صفحه‌ای را به خرید شارژ مستقیم رایتل و بسته اینترنت همراه رایتل اختصاص داده است.)

فعالسازی تنظیمات رومینگِ رایتل در گوشی‌های اندرویدی

اگر از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنید با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید فعال سازی تنظیمات رومینگِ رایتل را در تلفن همراه خود انجام دهید. با توجه به تفاوت در نسخه‌ی اندرویدها ممکن است کمی تفاوت مشاهده کنید اما به طور کلی می‌توانید این مراحل را دنبال کنید.

  1. ابتدا باید وارد تنظیمات گوشی تلفن همراه خود شوید.
  2. سپس از منوی تنظیمات گزینه‌ی اتصالات (Connections) یا سیم‌کارت‌ها و شبکه‌های موبایل (SIM Cards & mobile networks) را انتخاب کنید.
  3. سیمکارت رایتل را در صفحه‌ی باز شده انتخاب کنید.
  4. در صفحه‌ی جدیدی که برای شما باز می‌شود گزینه‌ی حالت شبکه موبایل دلخواه (Preferred network type) را انتخاب کنید تا شبکه‌ی مورد پشتیبانی دستگاه شما نشان داده شود.
  5. با انتخاب هر یک از گزینه‌های LTE/3G/2G (auto connect) یا 3G/2G (auto connect) یا Prefer 3G فعال سازی رومینگ سیم‌کارت رایتل شما به صورت خودکار انجام خواهد شد.
  6. برای غیرفعال کردن سرویس رومینگ رایتل نیز می‌توانید گزینه‌ی حالت شبکه‌ی دلخواه (Preferred network type) را بر روی 3G only یا LTE only قرار دهید. بعد از این کار به بخش شبکه‌های موبایل یا Mobile networks رفته و گزینه‌ی انتخاب خودکار شبکه (Automatically select network) را غیرفعال کنید. در نهایت عبارت رایتل (RighTel) را به صورت دستی انتخاب کنید.

(در صفحه شارژ مستقیم و بسته اینترنت همراه از هر اپراتوری شارژ یا بسته تهیه کنید.)

فعالسازی تنظیمات رومینگ رایتل در گوشی‌های آیفون

در فعال سازی رومینگِ رایتل در گوشی‌های آیفون باید بدانید که سرویس رومینگ در هر دو گزینه‌ی 3G و LTE به صورت خودکار فعال است اما اگر می‌خواهید آن را غیرفعال کنید لازم است به منوی Setting رفته و سپس منوی Cellular و پس از آن Cellular Data Options را انتخاب کنید. در این مرحله گزینه‌ی Data Roaming را غیرفعال کرده و برای اطمینان از اتصال به شبکه‌ی 3G یا 4G دوباره به منوی Setting برگردید. با انتخاب دوباره‌ی گزینه‌ی Cellular روی Network Selection  کلیک کند. گزینه‌ی اتوماتیک Automatic را در این قسمت غیرفعال (OFF) کنید و از گزینه‌های نمایش داده شده RighTel یا IRN 20 را انتخاب کنید.

فعال سازی و غیرفعال سازی دیتا رومینگِ رایتل در گوشی‌های اندرویدی و آیفون

اگر در سفرهای خارجی خود نیاز به اینترنت پیدا کنید می‌توانید با فعال کردن دیتا رومینگ رایتل به اینترنت دسترسی پیدا کنید. البته از آنجایی که هزینه‌های مربوط به دیتا رومینگ بالا است شاید تمایل داشته باشید در سفرهای خارجی خود میتوانید از قابلیت غیر فعالسازی رومینگِ رایتل استفاده کنید. در هر صورت در ادامه می‌توانید با روش‌های فعال سازی و غیرفعالسازی رومینگِ رایتل آشنا شوید.

(پنل فروشگاهی ایساج برای تامین نیاز دفاتر پیشخوان دولت، کافی‌نت‌ها و هر کسب‌وکار دیگری که نیاز به عرضه آنی و انبوه شارژ و بسته‌های اینترنت داشته باشند، آماده خدمت رسانی است.)

فعال سازی و غیرفعال سازی دیتا رومینگ رایتل در انواع گوشی ها

  • فعالسازی دیتا رومینگِ رایتل در گوشی‌های اندرویدی

ابتدا وارد تنظیمات گوشی همراه خود شوید و بعد از انتخاب گزینه‌ی اتصالات (Connection) روی Mobile Networks یا شبکه‌های تلفن همراه کلیلک کنید. در صفحه‌ی باز شده می‌توانید گزینه‌ی Data Roaming را مشاهده کنید و در صورت نیاز آن را فعال یا غیرفعال کنید.

  • فعالسازی دیتا رومینگ در گوشی‌های آیفون

در گوشی‌های آیفون لازم است ابتدا وارد Setting شده و گزینه‌ی Cellular را انتخاب کنید. سپس گزینه‌ی Cellular Data Option را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که باز خواهد شد می‌توانید گزینه‌ی Data Roaming را مشاهده کنید و بر اساس نیاز خود آن را فعال یا غیرفعال کنید.

برچسب :
ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات