بلاک کردن شماره تلفن در اندروید : مسدود کردن شماره‌های مزاحم در انواع گوشی‌ها

همه‌ی ما در زندگی به دنبال آرامش هستیم و هر کسی برای رسیدن به آن روشی دارد. یکی از روش‌های پیشنهادی برای ایجاد آرامش در دنیای مجازی، بلاک کردن است. ما در این متن از وبلاگ ایساج قصد داریم که با آموزش بلاک کردن شماره تلفن در اندروید ، مسدود کردن شماره مزاحم در اندروید، برنامه بلاک کردن شماره تلفن در اندروید ، مسدود کردن شماره مزاحم در گوشی سامسونگ ، بلاک کردن شماره تلفن در اندروید هواوی ، نحوه بلاک کردن شماره‌های ناشناس در اندروید یا به عبارتی دیگر، چگونه شماره‌ای را در بلک لیست بگذاریم، شما را برای رسیدن به آرامش نسبی همراهی کنیم.

بلاک کردن شماره تلفن در اندروید

نحوه بلاک کردن شماره های ناشناس در اندروید: برای همیشه از شر مزاحم‌های تلفنی خلاص شوید!

آیا کسی شمارهٔ تلفن شما را به دست آورده و مدام مزاحمتان می‌شود؟ آیا یکی از دوستانتان شمارهٔ تلفن شما را در دست دارد و شما دیگر نمی‌خواهید او به شما زنگ بزند؟ راه‌حل عدم دسترسی افراد مزاحم به شماره تماس تلفن همراه شما بسیار آسان است. شما با بلاک کردن شماره تلفن در اندروید و یا به عبارتی دیگر با قرار دادن شماره تلفن در بلک لیست گوشی، می‌توانید از دسترسی افراد مزاحم به شماره تماس تلفن همراهتان جلوگیری کنید.

خوشبختانه در اسمارت فون هایی که ما هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم سیستم‌های اندرویدی بر روی آن‌ها نصب هستند به‌راحتی این قابلیت را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند تا بتوانند فرایند بلاک کردن شماره تماس در اندروید را انجام دهند.

علاوه‌براین، برنامه بلاک کردن شماره در اندروید هم می‌تواند به شما کمک کند تا شماره تماس افراد مزاحم را مسدود کنید. نرم‌افزار بلاک کردن شماره تلفن در اندروید یک روش ساده و سریع برای بلاک کردن افراد مزاحم است.

آنچه در این متن خواهید خواند: مسدود کردن شماره مزاحم در گوشی سامسونگ، بلاک کردن شماره تلفن در اندروید هواوی، و بلاک کردن شماره در اندروید گوشی پیکسل و همینطور ایجاد بلک لیست در اندروید توضیح می‌دهیم. سپس، به سراغ نرم‌افزار مسدود کردن شماره مزاحم در سیستم اندروید می‌رویم.

بلاک کردن شماره تلفن در اندروید: مسدود کردن شماره مزاحم در گوشی سامسونگ

گوشی‌های مختلف هر کدام دارای نسخه‌های متفاوتی از اندروید هستند و تنظیمات مربوط به بلاک کردن شماره های ناشناس در اندروید می‌تواند با یکدیگر فرق کند. ما در این بخش برای توضیح دادن بلاک کردن شماره در سامسونگ، مدل گوشی‌های سامسونگ j5 و سامسونگ j7 استفاده می‌کنیم. در ابتدا، اجازه دهید تا ببینیم که چگونه می‌توان لیست سیاه سامسونگ j5 را ساخت.

 مسدود کردن شماره مزاحم در گوشی سامسونگ

مسدود کردن شماره مزاحم در گوشی سامسونگ j5

برای مسدود کردن شماره مزاحم در گوشی سامسونگ j5 شما باید نرم‌افزار گوشی (Phone) در گوشی‌های سامسونگ را باز کنید. در بخش Phone بر روی گزینه سه نقطه در سمت راست‌ بالای صفحه کلیک کرده و سپس گزینه رد تماس (Call Rejection) را انتخاب کنید.

پس‌از آن که گزینه رد تماس را انتخاب کردید، گزینه شماره‌های خصوصی (Private numbers) را انتخاب کنید. در این بخش شما می‌توانید شماره مورد نظری که می‌خواهید آن را مسدود کنید را وارد کنید. به این ترتیب، شماره مورد نظر در بلک لیست گوشی قرار گرفته است.

(پیشنهاد می‌کنیم جدیدترین مطلب ایساج یعنی خروج از اکانت اینستاگرام را از دست ندهید.)

بلاک کردن شماره تلفن در اندروید: بلاک کردن شماره تلفن در گوشی سامسونگ j7

فرآیند بلاک کردن شماره در گوشی سامسونگ j7 به این صورت است که شما اپ Phone روی گوشی خود را باز می‌کنید. سپس، در سمت راست بالای صفحه گزینه Settings را انتخاب می‌کنید.

در بخش Settings بر روی گزینه Block numbers کلیک کنید. شماره مورد نظرتان را وارد کرده و گزینه Block را انتخاب کنید. به این صورت، شما فرآیند مسدود کردن شماره مزاحم در گوشی سامسونگ j7 به انجام رسانده‌اید.

مسدود کردن شماره مزاحم در گوشی سامسونگ j5

رفع بلاک شماره‌ تلفن در گوشی سامسونگ

برای رفع بلاک شماره‌ تلفن در گوشی سامسونگ j5 ما نرم افزار Phone را باز کرده، بخش Settings را انتخاب می‌کنیم. در این بخش، ما باید گزینه Blocked number را انتخاب کرده و شماره تماس مورد نظرمان را رفع بلاک کنیم.

همینطور برای رفع بلاک شماره تلفن در گوشی سامسونگ j7، نیز ما همان نرم افزار Phone  را باز کرده، گزینه تنظیمات را انتخاب کرده و وارد بخش Block numbers می‌شویم. در این بخش، باید گزینه Remove icon را انتخاب کرده و در آن بر روی unblock کلیک کنیم. به این صورت ما می‌توانیم رفع بلاک در گوشی سامسونگ مدل‌های j5 و j7 را انجام دهیم.

بلاک کردن شماره تلفن در اندروید هواوی

ما در این بخش در مورد بلاک کردن شماره تلفن در اندروید هواوی صحبت می‌کنیم. گوشی هواوی هم مثل سامسونگ مدل‌های مختلفی دارد و برای اختصار مطلب ما بلاک کردن شماره تلفن در اندروید هواوی را برای دو مدل گوشی هواوی g630 و گوشی هواوی g700 توضیح می‌دهیم.

  • بلاک کردن شماره در گوشی هواوی 630g

برای مسدود کردن شماره در گوشی هواوی g630 به بخش تماس (Call) بر روی اسمارت فون خود بروید. سپس، به فهرست شماره‌های تماس رفته و شماره تماس موردنظر خود را باز کنید.

و در آنجا گزینه سه نقطه‌ای را انتخاب کرده و گزینه اضافه کردن به لیست سیاه (Add to Blacklist) را انتخاب کنید. پس‌از انجام این کار شما فرایند مسدود کردن شماره تلفن در هواوی g630 را با موفقیت انجام داده‌اید.

  • بلاک کردن شماره در گوشی هواوی 700g

برای مسدود کردن شماره در گوشی هواوی g700 شما باید به بخش تنظیمات Settings رفته و در آنجا گزینه Call را انتخاب کنید. سپس، بر روی Call reject کلیک کرده و Reject call from را انتخاب و شماره مورد نظر خود را وارد کنید. به این طریق، شما می‌توانید مسدود کردن شماره در گوشی هواوی g700 را انجام دهید.

بلاک کردن شماره تلفن در گوشی هواوی

رفع بلاک شماره تلفن در گوشی هواوی

برای رفع بلاک شماره در گوشی هواوی شما باید به همان بخش Blacklist یا همان لیست شماره تلفن‌های مسدود شده بروید و در آنجا شماره‌تلفن مسدود شده را انتخاب کنید. سپس، بر روی گزینه Remove from blacklist کلیک کنید تا فرآیند رفع بلاک شماره تلفن در گوشی هواوی را انجام دهید.

(اگر هنوز با حذف اکانت تلگرام آشنایی ندارید، این مقاله برای شما کاربردی خواهد بود.)

بلاک کردن شماره تلفن در گوشی پیکسل

برای بلاک کردن شماره تلفن در گوشی پیکسل ما از نرم افزار بلاک کردن شماره تلفن در اندروید به نام Phone by  Google استفاده می‌کنیم. این برنامه را شما هم در سیستم‌های اندرویدی دیگر می‌توانید نصب کنید، اما باید گفت که بیشتر ویژگی‌های این برنامه با در نظر گرفتن گوشی پیکسل طراحی شده‌اند و فقط روی آن جواب می‌دهند. در برنامهٔ Phone by Google شما باید به بخش Recants بروید.

در این بخش، گزینه‌ای که به شکل سه نقطه عمودی در بالای صفحه وجود دارد که باید روی آن کلیک کنید. سپس، از منوی این گزینه بخش تاریخچه تماس Call Histroy را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید شماره تماس‌های مورد نظرتان را مشاهده کنید.

سپس، هر کدام از شماره تماسی که خواستید مسدود کنید را انتخاب کرده و در ادامه، گزینه Block را انتخاب کنید. به این صورت، شما فرایند مسدود کردن شماره تماس در پیکسل را با موفقیت انجام داده‌اید.

بلاک کردن شماره تلفن در گوشی پیکسل

رفع بلاک شماره تلفن در گوشی پیکسل

برای رفع بلاک شماره تلفن در گوشی پیکسل شما می‌توانید بدون نرم‌افزار هم این کار را انجام دهید. برای رفع بلاک شمارهٔ تلفن گوشی پیکسل شما ابتدا باید به بر روی آیکون تماس (Phone) بر روی صفحه اول گوشی‌تان کلیک کنید سپس بر روی گزینه سه نقطه کلیک کرده و گزینه تنظیمات را انتخاب کنید. در آن‌جا وارد بخش Blocked numbers شوید و گزینه X Icon را انتخاب کنید.

بلاک کردن شماره تلفن در اندروید: از کجا بفهمم بلاک شده‌ام؟

ما در بخش‌های قبلی در مورد نحوه‌ بلاک کردن شماره های ناشناس در اندروید صحبت کردیم. حالا چطور می‌توانیم بفهمیم که شماره تماس ما توسط فرد دیگری بلاک شده‌است؟ گاهی اوقات فهمیدن بلاک شدن شماره تلفن خود توسط دیگران خیلی آشکار نیست.

اگر فردی را شخصاً می‌شناسید یا دوستی دارید که می‌دانید دستگاه تلفن او اندروید است و شما سعی در تماس با این فرد دارید، ممکن است آن فرد تماس‌های شما را جواب ندهد یا تماس‌های شما مستقیماً به سمت Voice mail برود. شاید هم پیام‌های متنی شما به دست آن فرد نرسد.

در این مواقع، فهمیدن بلاک شدن شماره تلفن شما کمی دشوار به‌نظر می‌رسد و برای مطمئن شدن باید از خود آن فرد بپرسید. اما معمولاً این موارد ممکن است دال بر این باشند که آن فرد شماره تماس شما را بلاک کرده‌ است.

نحوه‌ بلاک کردن شماره های ناشناس در اندروید

نرم‌افزار بلاک کردن شماره تلفن در اندروید

بسیاری از دستگاه‌هایی که به سیستم اندروید مجهز هستند ویژگی مسدود کردن شماره مزاحم در گوشی‌ ساده و گوشی‌های پیشرفته‌تر را دارند، اما بسیاری هم هستند که این ویژگی را ممکن است نداشته باشند.

(اگر از اپراتور ایرانسل استفاده می‌کنید، مطلب سرویس اطلاع از تماس‌های از دست رفته‌ی ایرانسل را هم مطالعه کنید.)

برای بلاک کردن تمام شماره‌های ناشناس در اندروید شما هم می‌توانید از قابلیت پیش فرض گوشی خود استفاده کنید یا در صورت تمایل، نرم‌افزار بلاک کردن شماره تلفنی در اندروید را روی گوشی‌تان نصب کنید.

برای نصب برنامه بلاک کردن شماره تلفن در اندروید شما انتخاب‌های بسیاری دارید. برای مثال، شما می‌توانید از نرم‌افزارهای :

  • Truecaller : Caller ID & Block
  • Whoscall
  • Call Blacklist : Call Blocker
  • Hiya

برای مسدود کردن شماره‌های مزاحم در گوشی‌های همراه خود استفاده کنید.

منبع

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات