مخفی کردن برنامه در اندروید: معرفی ترفندهای مخفی کردن برنامه‌ها در گوشی اندروید

در این متن از وبلاگ ایساج می‌خواهیم به شما کمک کنیم تا با مخفی کردن برنامه‌های غیر قابل حذف و همینطور برنامه‌های سرّی که دوست ندارید کسی غیر از خودتان از آن‌ها مطلع باشد، بپردازیم. همچنین در ادامه به روش مخفی کردن برنامه در اندروید و مخفی شدن برنامه ها در شیائومی می‌پردازیم.

مخفی کردن برنامه ها در اندروید

مخفی کردن برنامه در اندروید

اکثر تلفن‌های همراه اندرویدی دارای برنامه‌های پیش فرضی هستند که ما از کارایی تمامی آن‌ها اطلاع نداریم و تولید کننده هم بالاجبار اجازه‌ی پاک کردن آن‌ها را به کاربران نمی‌دهند و جز اینکه صفحه اصلی گوشی ما را شلوغ کرده‌اند، برای ما منفعتی ندارند. در این متن در مورد نحوه‌ی مخفی کردن برنامه ها در گوشی های اندرویدی: سامسونگ، شیائومی، Realme ،‌OPPO ،‌Vivo و OnePlus صحبت خواهیم کرد.

با مخفی شدن آیکون برنامه ها در اندروید آنها را از معرض دید عموم پنهان می‌کنید و البته به سادگی با قفل مخفی برنامه ها داده‌های مهم خود را پنهان می‌کنید.

(در مورد مدیریت حافظه رم گوشی اندروید مطالعه کنید.)

مخفی کردن برنامه در اندروید: 1. گوشی سامسونگ

مخفی کردن برنامه‌ ها در گوشی های سامسونگ بسیار آسان است. کمپانی سامسونگ روش مستقیم مخفی ساز برنامه از منوی گوشی را به شما پیشنهاد می‌دهد تا از طریق آن بدون نصب هیچ برنامه‌ی دیگری، به راحتی برنامه‌های خود را مخفی کنید. گوشی سامسونگ متخصص مخفی کردن برنامه‌های سرّی است:

  • کشوی برنامه‌ها را در صفحه اصلی خود باز کنید.
  • گزینه‌ی سه نقطه در گوشه‌ی سمت راست را انتخاب کنید.
  • در منوی باز شده، گزینه‌ی تنظیمات را انتخاب کنید.
  • گزینه‌ی Hide app را در لیست جستجو کنید.
  • برنامه‌هایی را که می‌خواهید پنهان شوند را انتخاب کرده و سپس بر روی Apply ضربه بزنید.
  • برای خارج کردن برنامه‌ها از حالت مخفی، مراحل بالا را دنبال کرده و با انتخاب برنامه‌های مورد نظر گزینه‌ی Apply را انتخاب کنید.

ویژگی مخفی کن برنامه در سامسونگبه شما این امکان می‌دهد تا برنامه‌های خصوصی خود را از دید پنهان کنید.

(از مطلب بازیابی داده ها در گوشی اندرویدی بازدید کنید.)

مخفی کن برنامه در سامسونگ

مخفی کردن برنامه در اندروید: 2. گوشی Vivo

گوشی اندرویدی Vivo FunTouch OS همانند گوشی سامسونگ، بدون نصب برنامه دیگری، می‌تواند برنامه‌های دلخواه شما را از نمایش در صفحه اصلی مخفی کند. روش ذکر شده در اینجا، فقط در گوشی‌های Vivo که از نسخه FunTouch OS 9.0 بالاتر هستند قابل اجرا است. برای مخفی کردن برنامه‌ در اندروید به خصوص گوشی Vivo مراحل زیر را دنبال کنید:

  • تنظیمات گوشی خود را باز کنید.
  • در منوی تنظیمات به قسمت Face and Password بروید.
  • سپس، روی گزینه‌ی Privacy and app encryption setting ضربه بزنید.
  • در این مرحله، برنامه‌‌هایی را که قصد مخفی کردن آن‌ها را دارید، انتخاب کنید.
  • فقط دقت داشته باشید که با مخفی کردن، برنامه مورد نظر کاملا بسته خواهد شد. به این معنا که در صفحه اصلی، در لیست برنامه‌ها نمایش داده نشده و پیام جدیدی از آن دریافت نخواهید کرد.

برای خارج کردن برنامه‌ها از حالت مخفی، مراحل را دوباره دنبال کرده و آن‌ها را از لیست برنامه‌های مخفی بیرون بیاورید. با این روش بار دیگر برنامه در دسترس شما خواهد بود.

(مطالعه مطلب نصب افزونه در کروم اندروید می‌تواند برای شما مفید باشد.)

مخفی کردن برنامه‌ها در گوشی Vivo

مخفی کردن برنامه در اندروید: 3. گوشی ریلمی (Realme)

گوشی ریلمی یا رِلمی Realme، یک ویژگی جدید برای قفل برنامه‌ها با رابط کاربری خود معرفی کرده است که به شما کمک می‌کند، برنامه‌های شخصی و مرموز خود را مخفی کنید. این شرکت اذعان دارد که این ویژگی برای تمامی گوشی‌های هوشمند ریلمی قابل اجرا است. قابلیت App Lock نه تنها رمز عبور برای برنامه‌ها تعیین می‌کند، بلکه قابلیت مخفی کردن آن‌ها را نیز دارد.

مراحل مخفی کردن برنامه ها در گوشی اندروید ریلمی

  • به تنظیمات گوشی رفته و سپس وارد بخش Security شوید.
  • گزینه‌ی App Lock را باز کنید و همانطور که از شما خواسته می‌شود، برای برنامه‌های خود رمز عبور تعیین کنید.
  • پس از ایجاد رمز عبور دوباره وارد بخش Security و سپس وارد App Encryption شوید.
  • رمز عبور را وارد کنید و برنامه‌ای که قصد پنهان کردن آن را دارید، انتخاب کنید.
  • سپس، گزینه‌ی Turn on Enable Hide Home Screen Icons را فعال کنید.
  • در این مرحله سیستم از شما می‌خواهد تا شماره‌ای را که به علامت “#” ختم می‌شود برای برنامه‌ی مخفی شده‌ی خود وارد کنید. (شماره‌ی ساده‌ای را انتخاب کنید تا در ذهنتان بماند).
  • بعد از انجام مراحل بالا، پیغامی با این مضمون ” Hide Home Screen Icons, Don’t Display in Recent Tasks & Don’t Display Notifications” اعلام می‌کند که مخفی کردن برنامه‌ها و خاموش کردن اعلان‌ها بر روی گوشی شما اعمال شده است.
  • با این روش، برنامه‌های مورد نظرتان در گوشی مخفی می‌شوند و جالب اینجا است که شما می‌توانید با تلفن مخفی کننده برنامه یا وارد کردن شماره‌‌ای که برای آن انتخاب کرده‌اید، در شماره گیر گوشی، به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

برای خارج کردن برنامه‌ها از حالت مخفی: وارد تنظیمات شوید، سپس Security، بعد از آن App encryption بعد از آن وارد کردن رمز عبور، انتخاب برنامه‌ی مخفی شده و غیرفعال کردن گزینه‌ی‌ Hide Home Screen Icons.

(در مورد حذف بدافزار از اندروید مطالعه کنید.)

مخفی کردن برنامه در اندروید گوشی ریلمی (Realme)

4. مخفی کردن برنامه ها در شیائومی

برای مخفی شدن برنامه ها در شیائومی اندروید، همانند سایر گوشی‌های اندرویدی، شیائومی نیز در سیستم عامل MIUI خود گزینه‌ای ارائه می‌دهد که در تمامی اعضای خانواده‌ی آن یعنی Redmi، Xiaomi و POCO قابل اجرا است. برای مخفی شدن برنامه‌ در اندروید به خصوص گوشی شیائومی مراحل زیر را اجرا کنید:

  • وارد تنظیمات شوید و گزینه‌ی Apps را انتخاب کنید.
  • در صفحه Apps، گزینه‌ی App Lock را باز کنید.
  • در این مرحله، شیائومی از شما می‌خواهد که ابتدا سرویس را با فشردن دکمه Turn on راه انداز کنید و سپس برای برنامه‌های خود رمز عبور تعریف کنید. بعد از اتمام کار و فشردن دکمه‌ی Done، در بالای صفحه دو گزینه به شما نمایش می‌شود: App Lock و Hidden Apps.
  • با انتخاب گزینه‌ی Hidden Apps، لیستی از برنامه‌ها برای شما به نمایش در می‌آید. برنامه‌هایی که قصد مخفی شدن آن‌ها را دارید انتخاب کنید.

برای مشاهده‌ی برنامه مخفی شده، کافی است که دو انگشت خود را روی صفحه بکشید، سپس با وارد کردن شماره رمز می‌توانید به برنامه دسترسی پیدا کنید.

(در مورد سیم کارت شاتل موبایل مطالعه کنید.)

مخفی کردن برنامه ها در گوشی های شیائومی

مخفی کردن آیکون برنامه ها در اندروید: 5. گوشی OnePlus

اگر از گوشی هوشمند Oneplus استفاده می‌کنید، مخفی کردن برنامه‌ها در این گوشی بسیار آسان است. مراحل زیر را اجرا کنید:

  • در صفحه اصلی، کشوی برنامه‌ها را باز کنید.
  • سپس، انگشت خود را از چپ به راست بر روی صفحه بکشید، تا کشوی برنامه‌های Hidden Space باز شود.
  • در گوشه سمت راست بالای صفحه، علامت + را مشاهده خواهید کرد. روی آن ضربه بزنید، تا لیستی از برنامه‌های گوشی برایتان نمایش شود. برنامه‌های مورد نظرتان را که قصد مخفی کردن آن‌ها را دارید، انتخاب کنید.

برای خارج شدن برنامه‌ها از حالت مخفی، مراحل بالا را اجرا کرده و روی برنامه مورد نظر کمی دستتان را نگه دارید، تا از حالت مخفی خارج شود.

(در مورد کاهش مصرف اینترنت آیفون و آیپد در ایساج مطالعه کنید.)

مخفی کردن برنامه در گوشی اندرویدی OnePlus

مخفی کردن برنامه‌ها در اندروید: 6. گوشی Oppo

روند مخفی کردن برنامه در اندروید به خصوص گوشی Oppo کاملا مشابه تلفن‌های ریلمی است. در اینجا مجددا مراحل را مرور می‌کنیم:

  • به تنظیمات گوشی بروید و وارد Security شوید.
  • سپس، وارد App Encryption شوید.
  • برنامه‌های مورد نظر را از لیست نمایش شده، انتخاب کنید.
  • رمز عبور را وارد کنید.
  • گزینه‌ی Hide Home Screen Icons را روشن کنید.
  • در این مرحله نوبت تعیین شماره دسترسی است که باید با گزینه # خاتمه یابد. (طول شماره یک تا 16 رقم می‌تواند باشد).
  • بعد از اتمام، روی گزینه‌ی Done ضربه بزنید.

مخفی کردن برنامه‌ در اندروید گوشی Oppo

معرفی بهترین نرم افزار مخفی سازی اندروید

مخفی کردن برنامه در اندروید یک راه حل ساده برای حفظ حریم خصوصی و یا حتی ندیدن برنامه‌هایی است که اصلا به درد نمی‌خورند. اگر به دنبال یک مخفی کن برنامه حرفه ای هستید در ادامه می‌توانید با برخی از این نرم‌افزارهای کاربردی آشنا شوید.

1. برنامه Vault برای مخفی کردن داده‌ها در اندروید

برنامه‌ی Vault یک برنامه‌ی حفظ حریم خصوصی است که به شما امکان می‌دهد تا عکس‌ها، پیام‌ها و ویدئوهای خود را پنهان کنید و برای برنامه‌های گوشی اندرویدی خود قفل بگذارید. این برنامه ابزاری عالی برای کسانی است که به دنبال حفظ حریم خصوصی خود هستند. علاوه بر این، Vault با قابلیت پشتیبان‌گیری ابری و انتقال داده‌ها نیز همراه است.

از ویژگی‌های عالی این برنامه می‌توان به مخفی کردن عکس‌ها و ویدئوها اشاره کرد که کاربر تنها با وارد کردن رمز عبور صحیح قادر به مشاهده‌ی آنها خواهد بود. از قفل برنامه نیز می‌توان برای مخفی کردن برنامه ها در اندروید استفاده کرد.

در برنامه‌ی Vault می‌توانید ایمیل خود را نیز وارد کنید و در صورت فراموش کردن رمز عبور Vault نسبت به بازیابی آن اقدام کنید.

(در بلاگ ایساج با ترفندهای واتساپ آشنا شوید.)

2. برنامه Private Zone و ویژگی مخفی کردن عکس‌ها، ویدئوها و برنامه ها در اندروید

اپ Private Zone یکی دیگر از برنامه‌های خوب برای مخفی کردن برنامه در اندروید است که به کاربران اجازه می‌دهد فیس بوک، واتساپ، اسنپ چت، مسنجر، گالری و سایر اپلیکیشن‌های مهم خود را که ممکن است اطلاعات خصوصی انها را لو دهد، قفل کنند. این برنامه از ویژگی قفل هوشمند (پسورد، الگو و اثرانگشت) برنامه برای مخفی کردن برنامه در اندروید و حفظ حریم خصوصی استفاده می‌کند.

با مخفی کردن تصاویر و ویدئوها و همینطور برنامه‌های خود در Private Zone می‌توانید از اطلاعات خصوصی خود محافظت کنید و از مزایای مخفی شدن برنامه در اندروید بهره‌مند شوید.

(در مورد فضای ذخیره سازی ابری مطالعه کنید.)

3. برنامه App Hider و مخفی کردن برنامه‌های اندروید

اپ App Hider را می‌توان بهترین برنامه مخفی کننده برنامه نامید. این اپلیکیشن مخفی کردن برنامه در اندروید به کاربران امکان می‌دهد تا برنامه‌ها و عکس‌ها و ویدئوهای خود را پنهان کنند و همچنین آنها را در حساب‌های مختلف در یک دستگاه مدیریت کنند. این برنامه‌ی قابل تنظیم برای دستگاه‌های اندرویدی است و برای مخفی شدن برنامه ها در اندروید از جمله برنامه‌های واتساپ، فیس بوک، اینستاگرام و غیره ایده‌آل است.

حل مشکل مخفی شدن برنامه ها در اندروید

مخفی کردن برنامه ها در اندروید یک ویژگی کاربردی است که برای حفظ حریم خصوصی نیز می‌تواند مهم باشد. اما گاهی اوقات ممکن است با مخفی شدن ناگهانی برنامه‌ها در گوشی خود مواجه شوید. علت مخفی شدن برنامه ها در اندروید چیست و چطور می‌توان این مشکل را رفع کرد؟ مخفی شدن آیکون برنامه ها در گوشی اندروید می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. برای مثال این مساله می‌تواند به خاطر لانچر یا سیستم عامل اندروید شما باشد و با آپدیت سیستم عامل این مشکل به احتمال زیاد رفع می‌شود.

اگر بروزرسانی سیستم عامل مشکل را حل نکرد می‌توانید دیتای برنامه را در قسمت Storage تنظیمات پاک کنید. برای اینکار وارد تنظیمات گوشی اندرویدی خود شده و سپس از بخش Apps برنامه‌ی مورد نظر خود را پیدا و باز کنید. در قسمت Storage روی گزینه‌ی Cleat Data کلیک کنید تا تمام داده‌های آن حذف شود. بعلاوه Force Stop و یا پاک کردن حافظه‌ی پنهان برنامه نیز می‌تواند موثر باشد. اگر این روش‌ها مشکل را برطرف نکرد، شاید لازم باشد گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات