پیدا کردن گوشی آیفون دزدیده شده

گوشی‌های آیفون یکی از گران‌ترین اسمارت فون ها در دنیا هستند. تعجبی هم ندارد که این گوشی‌ها بیش از همه هدف سرقت قرار می‌گیرند. فرض کنید که موقعیتی برای شما پیش بیاید که گوشی آیفونتان گم شود یا دزدیده شود. در آن صورت، شما برای پیدا کردن گوشی آیفون دزدیده شده خود یا پیدا کردن گوشی آیفون دیگران چه راه‌حلی در پیش رو دارید؟ برای پیدا کردن گوشی آیفون دزدیده شده چند راه‌حل وجود دارد که ما می‌خواهیم در این مطلب بلاگ ایساج در مورد آن‌ها توضیح دهیم.

پیدا کردن گوشی آیفون دزدیده شده

پیدا کردن گوشی اپل دزدیده شده از طریق Find My iPhone

در بلاگ ایساج در مورد ساخت اپل آیدی، انتقال آهنگ از کامپیوتر به آیفون و زیپ کردن فایل در گوشی آیفون مطالبی نوشته‌ایم. گوشی‌های آیفون با قابلیت‌های زیادی که دارند یکی از محبوب‌ترین اسمارت‌فون‌ها هستند. اما اگر گوشی آیفون شما دزدیده شود چکار باید بکنید یا چکار می‌توانید بکنید؟ قابلیت Find My iPhone ویژگی است که شما می‌توانید با استفاده از آن گوشی آیفون سرقتی خود را پیدا کنید. بااین‌وجود، شما در صورتی می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید که این قابلیت در گوشی آیفون سرقتی شما فعال شده باشد.

متاسفانه، فعال کردن Find My iPhone از راه دور امکان‌پذیر نیست و شما حتماً باید از این اطمینان حاصل کنید که گوشی آیفون شما این ویژگی را فعال کرده است. برای پیدا کردن گوشی آیفون گمشده خاموش یا روشن خود دو راه دارید. شما می‌توانید از طریق حساب iCloud این کار را کنید یا نرم‌افزار Find My iPhone را در یک اسمارت فون دیگر نصب کنید.

برای مواقع اضطراری حتما قابلیت find my iphone را فعال کنید تا بتوانید با حساب iCloud یا نرم‌افزار Find My iPhone آن را پیدا کنید.

پیدا کردن گوشی اپل دزدیده شده از طریق Find My iPhone

پیدا کردن گوشی آیفون دزدیده شده با ایمیل

برای ورود به حساب کاربری iCloud یا ورود به اپلیکیشن Find My iPhone شما باید از اپل آیدی و پسورد برای ورود به آیفون خودتان به کار می‌برید استفاده کنید. معمولاً اپل آیدی شما همان ایمیلی است که شما از آن استفاده می‌کنید. در پیدا کردن گوشی آیفون از طریق ایمیل وقتی که وارد اپلیکیشن Find My iPhone می‌شوید، چون دارید از اسمارت فون فرد دیگری استفاده می‌کنید شاید مجبور باشید یک‌بار از این اپلیکیشن خارج شوید و بار دیگر با ایمیل خودتان وارد نرم‌افزار Find My iPhone شوید.

با ایمیل و پسورد وارد حساب iCloud یا Find My iPhone شوید تا بتوانید گوشی اپل خود را پیدا کنید.

(از مطلب جلوگیری از هک شدن وای فای نیز بازدید کنید.)

پیدا کردن گوشی آیفون دزدیده شده از طریق ایمیل

پیدا کردن گوشی آیفون از طریق اپل آیدی

بعد از این‌که شما وارد اپلیکیشن Find My iPhone شدید، برای پیدا کردن گوشی خود اپلیکیشن Find My iPhone موقعیت مکانی گوشی شما را نشان می‌دهد و می‌توانید فهرستی از دستگاه‌های آیفون را در زیر نقشه مشاهده می‌کنید. برای پیدا کردن گوشی آیفون خاموش، نقشه آخرین مکان شناخته شده دستگاه آیفون را به شما نشان خواهد داد.

از طریق اپ Find My iPhone می‌توانید موقعیت مکانی گوشی آیفون خود را روی نقشه پیدا کنید.

(مطالعه‌ی مطلب کسب درآمد از یوتیوب می‌تواند برای شما مفید باشد.)

پیدا کردن گوشی آیفون از طریق اپل آیدی

پیدا کردن گوشی‌های آیفون از طریق اپل آیدی

در قسمت پایین نقشه گزینه‌ای بنام Actions یا اقدامات وجود دارد که شما باید بر روی آن کلیک کنید. برای پیدا کردن گوشی آیفون گمشده شما، اگر گوشی اپل در موقعیت مکانی نزدیک به شما قرار داشته باشد با گزینه Play Sound می‌توانید ردیابی سریع گوشی دزدیده شده خود را انجام دهید. توجه داشته باشید که این روش فقط در صورتی مؤثر است که گوشی آیفون دزدیده شده در نزدیکی مکان شما باشد.

با استفاده از پخش صدا و گزینه‌ی Play Sound می‌توانید گوشی آیفون خود را پیدا کنید.

(از مطلب کاهش مصرف اینترنت اندروید نیز بازدید کنید.)

پیدا کردن گوشی‌های آیفون از طریق اپل آیدی

پیدا کردن گوشی با اپل آی دی: استفاده از ویژگی Lost Mode

ویژگی Lost Mode به شما اجازه می‌دهد تا با گذاشتن یک Passcode گوشی آیفون خود را از راه دور قفل کنید. همچنین، این ویژگی یک پیام به همراه یک شمارهٔ تلفن در صفحه آیفون شما نمایش خواهد داد. شما با گذاشتن شماره تلفن در این پیام به کسی که گوشی شما را پیدا می‌کند، اطلاع می‌دهید که صاحب گوشی هستید و این که آن فرد چطور می‌تواند با شما تماس بگیرد.

علاوه‌براین، با فعال کردن ویژگی Lost Mode هزینه‌های پرداخت Apple pay شما معلق می‌ماند. این ویژگی در قسمت پایینی صفحه وجود دارد و در کنار ویژگی پخش صدا قرار گرفته است. کلاً استفاده از ویژگی Lost Mode برای زمانی مناسب است که شما می‌خواهید ردیابی گوشی‌های آیفون دزدیده شده خود را با استفاده از یک نفر دیگر انجام دهید و در صورتی ممکن است که آن فرد بتواند گوشی را به شما برساند.

گوشی آیفون خود را روی حالت Lost Mode بگذارید تا اگر کسی گوشی شما را پیدا کرد بتواند با شما تماس بگیرد.

(مطالعه‌ی مطلب استعلام سیم کارت می‌تواند برای شما کاربردی باشد.)

پیدا کردن گوشی از طریق اپل آیدی

پیدا کردن گوشی با اپل آیدی: چگونه ویژگی Find My iPhone را فعال کنیم؟

قبلاً گفتیم که فعال کردن Find My iPhone آیفون از راه دور امکان‌پذیر نیست و شما باید گوشی اپل را پیش خودتان داشته باشید و به طور دستی ویژگی Find My iPhone را فعال کنید تا بتوانید به وسیله آن ردیابی گوشی اپل خاموش و روشن خود را انجام دهید. برای فعال کردن ویژگی Find My iPhone اول باید وارد تنظیمات گوشی اپل خود شوید و در آن‌جا بر روی گزینه اپل آیدی کلیک کنید. اگر با اپل آیدی وارد گوشی آیفونتان نشدید، پس باید بر روی گزینه Sign in to (Your Device) کلیک کنید.

در آن‌جا باید اپل آیدی و پسورد را وارد کنید و سپس بر روی گزینه Sign in کلیک کنید. سپس، باید بر روی iCloud کلیک کنید. در منوی iCloud شما باید گزینه Find My iPhone را پیدا و آن را روشن کنید. به این صورت، ویژگی Find My iPhone برای گوشی اپل شما روشن فعال خواهد شد. در پایین گزینه Find My iPhone گزینه‌ای دیگر به عنوان Send Last Location هم وجود دارد که باید آن را فعال کنید. با فعال کردن این گزینه اگر آیفون شما باتری‌اش کم باشد و به زودی خاموش شود آخرین مکان خود را برای شرکت اپل می‌فرستد.

از قبل ویژگی Find My iPhone و ویژگی Send Last Location را روی گوش آیفون خود فعال کنید تا در صورت دزدیده شدن آن بتوانید به راحتی گوشی خود را پیدا کنید.

(مطالعه‌ی مطلب کسب درآمد از اینترنت را به شمت پیشنهاد می‌کنیم.)

پیدا کردن گوشی با اپل آیدی

ردیابی گوشی‌های اپل از طریق imei

یک روش دیگر برای ردیابی گوشی اپل خاموش یا روشن این است که دزدیده شدن یا گم شدن آن را به مراجع قانونی مثل پلیس گزارش دهید. شما برای این کار باید گزارش سرقت آیفون خود را در چنین مراجعی پر کنید. برای پر کردن گزارش شما به شماره سریال imei نیاز دارید. در روند پیدا کردن گوشی آیفون دزدیده شده با شماره سریال، پلیس می‌تواند از این شماره سریال استفاده کند.

زمانی‌که پلیس گوشی آیفون دزدیده شده را پیدا می‌کند یا آن را از دزد توقیف می‌کند ،می‌تواند با این شماره سریال تشخیص دهد که آیا گوشی دزدیده شده متعلق به شما هست یا خیر. گاهی اوقات هم ادارات پلیس این شماره را به مالکان فروشگاه‌ها نشان می‌دهند تا ببینند که آیا گوشی که آن‌ها از دیگران دریافت می‌کنند دزدیده شده است یا خیر.

برای پیدا کردن گوشی آیفون دزدیده شده خود حتما شماره سریال آن را داشته باشید تا بتوانید به پلیس ارائه دهید.

(در بلاگ ایساج در مورد دریافت اینترنت رایگان مطلبی نوشته‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم آن را مطالعه کنید)

ردیابی گوشی‌های اپل از طریق imei

پیدا کردن گوشی آیفون دزدیده شده با شماره سریال: چگونه شماره سریال را پیدا کنم؟

برای ردیابی گوشی اپل از طریق imei شما اول باید شماره سریال را گوشی اپل خود را پیدا کنید. معمولاً شماره سریال آیفون در پشت جعبه محصول گوشی اپل درج شده است. اما به غیر از آن، شما می‌توانید وارد بخش تنظیمات آیفون شده و در آن‌جا بخش General و در نهایت، بخش About را پیدا کنید. در گوشی‌های آیفون نسخه ۵ و نسخه‌های بالاتر این شماره سریال در پشت محفظه آیفون هم حک شده است.

به یاد داشته باشید که پیدا کردن گوشی آیفون دزدیده شده با شماره سریال فقط در صورتی انجام می‌شود که شما آن را به مراجع قضایی مثل پلیس نشان دهید و این شماره سریال به خودی خود نمی‌تواند به پیدا کردن گوشی آیفون دزدیده شده شما کمک کند.

شماره سریال گوشی آیفون روی جعبه آن نوشته شده است. بعلاوه این شماره در تنظیمات گوشی شما نیز وجود دارد که می‌توانید آن را برای مواقع اضطراری در دفترچه‌ای یادداشت کنید.

(از مطلب تفاوت سیم کارت دائمی و اعتباری نیز بازدید کنید.)

شماره سریال گوشی آیفون برای پیدا کردن گوشی دزدیده شده

ردیابی گوشی اپل از طریق imei: استفاده از دایرکتوری آنلاین گوشی‌های سرقتی

یک راه دیگر برای پیدا کردن گوشی آیفون دزدیده شده با سریال آیفون وجود دارد. شما می‌توانید از شماره سریال آیفون خودتان استفاده کنید و آن را در دایرکتوری گوشی‌های گم شده آنلاین وارد کنید. دایرکتوری گوشی‌های گمشده وب‌سایتی است که به شما اجازه می‌دهد تا پیدا کردن گوشی آیفون دزدیده شده با سریال را انجام دهید.

این وب‌سایت فقط برای پیدا کردن گوشی‌های آیفون دیگران یا آیفون شما استفاده نمی‌شود، بلکه می‌تواند با شماره سریال دستگاه‌های اسمارت فون دیگر هم گوشی‌هایشان را پیدا کنند. برای این کار شما شماره سریال آیفون خود را وارد می‌کنید و بعد می‌بینید که آیا گوشی شما در دایرکتوری ثبت‌شده یا خیر.

شماره سریال گوشی آیفون دزدیده شده خود را در سایت دایرکتوری گوشی‌های دزدیده شده سرچ کنید.

(اگر از مشترکین سیم‌کارت‌های ایرانسل هستید به شما مطلب تبدیل سیمکارت اعتباری به دائمی ایرانسل را پیشنهاد می‌کنیم.)

استفاده از دایرکتوری آنلاین برای پیدا کردن گوشی‌های سرقتی

پیدا کردن گوشی آیفون دزدیده شده از طریق گوگل

برای پیدا کردن گوشی آیفون دزدیده شده از طریق گوگل شما باید وارد وب‌سایت Google Timeline شوید. وب‌سایت Google Timeline وب‌سایتی است که تمام داده‌های موقعیت مکانی گوشی اپل شما را جمع‌آوری می‌کند. این وب‌سایت این داده‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید پیگیری گوشی آیفون دزدیدهٔ شده را با استفاده از موقعیت‌های مکانی گوشی اپل خود انجام دهید.

بعد از ورود به وب‌سایت Google Timeline در قسمت بالای سمت چپ گزینه Today وجود دارد که باید بر روی آن کلیک کنید. با کلیک بر روی این گزینه آخرین موقعیت‌های مکانی گوشی شما در قسمت سمت چپ وب‌سایت Google Timeline نمایش داده می‌شود. برای پیدا کردن گوشی اپل گمشده خود و مشاهدهٔ آخرین موقعیت مکانی آن به آخرین موقعیت مکانی گوشی آیفون خود در این وب‌سایت بروید و آن را انتخاب کنید.

آخرین موقعیت مکانی گوشی آیفون دزدیده شده خود را می‌توانید روی وب سایت Google Timeline مشاهده کنید.

(مشاهده مطلب نصب افزونه در کروم اندروید را به شما پیشنهاد می‌کنیم.)

چطور از طریق گوگل، گوشی آیفون دزدیده شده را پیدا کنیم؟

ردیابی گوشی آیفون از طریق گوگل

در ردیابی گوشی آیفون از طریق گوگل، وب‌سایت Google Timeline به شما نشان می‌دهد که گوشی آیفون شما در حال حرکت یا ساکن است. این مسئله می‌تواند به شما کمک کند که آیا شما گوشی خود را گم کرده‌اید و آیفونتان در جایی افتاده است یا این که کسی آن را در دست خود دارد و دارد با آن حرکت می‌کند.

در وب سایت Google Timeline می‌توانید وضعیت حرکت یا سکون گوشی خود را بررسی کنید.

(مطالعه مطلب نحوه شارژ سیمکارت ایرانسل را به مشترکین این سیمکارت‌ها پیشنهاد می‌کنیم.)

ردیابی وضعیت گوشی دزدیده شده از طریق گوگل

پیدا کردن گوشی آیفون با جی پی اس (GPS)

نرم‌افزار نقشهٔ گوگل (Google Maps) از فناوری جی پی اس استفاده می‌کند و به این صورت می‌تواند مکان تقریبی گوشی آیفون شما را پیدا کند. برای همین در پیدا کردن گوشی‌های آیفون اپل با جی پی اس شما می‌توانید از نقشه Google Timeline استفاده کنید تا بتوانید پیگیری گوشی آیفون دزدیده شده خود را انجام دهید.

پیدا کردن گوشی آیفون از طریق GPS

پیدا کردن گوشی آیفون با جی پی اس

اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که می‌توانند به ردیابی گوشی اپل دزدیده شده با استفاده از فناوری جی پی اس کمک کنند. اگر شما این اپلیکیشن‌ها را بر روی گوشی اپل خود نصب کرده باشید بعد از دزدیده شدن یا گم شدن گوشی اپل خود می‌توانید وارد نسخه وب این اپلیکیشن‌ها شوید. برای این کار شما باید وارد اکانت خود در نسخهٔ وب اپلیکیشن شوید.

بیشتر اپلیکیشن‌ها برای ردیابی گوشی‌های اپل دزدیده شده اطلاعاتی را درمورد فعالیت آیفونتان به شما ارائه می‌دهند. برای مثال، این اطلاعات می‌تواند شامل مکان‌های قبلی گوشی، پیام‌هایی که از گوشی ارسال شده‌اند، تماس‌هایی که با آیفون شما انجام شده‌ است و اطلاعات این‌چنینی باشد. بعد از ورود به اکانت خود در نسخهٔ وب اپلیکیشن باید دستورالعمل‌های ارائه‌شده توسط وب‌سایت را اجرا کنید تا بتوانید گوشی آیفون خود را با استفاده از جی پی اس پیدا کنید.

اپلیکیشن‌های جی پی اس را برای ردیابی گوشی آیفون خود نصب کنید تا در صورت دزدیده شدن یا گم شدن آن بتوانید از طریق نسخه وب اپلیکیشن، گوشی خود را پیدا کنید.

(مطلب هدیه شتاب در پرداخت همراه اول را به مشترکین این اپراتور پیشنهاد می‌کنیم.)

پیدا کردن گوشی آیفون با جی پی اس

پیدا کردن گوشی با اپل واچ

اپل واچ (Apple Watch) یکی از محصولات شرکت اپل و یک ساعت مچی هوشمند است که به کاربرانش اجازه می‌دهد تا کارهای مختلفی را با آن انجام دهند. شما با اپل واچ می‌توانید تماس تلفنی داشته باشید، پیام‌های متنی بنویسید و ایمیل‌های خود را بخوانید. علاوه‌براین، اپل واچ برای مصارف ورزشی و سلامتی هم استفاده می‌شود. در پیدا کردن گوشی آیفون با اپل واچ، شرکت اپل این امکان را برای کاربران و مشترکین خود فراهم آورده تا بتوانند با اپل واچ ردیابی گوشی آیفون دزدیده شده خود را انجام دهند.

چطور با استفاده از اپل واچ گوشی آیفون خود را پیدا کنیم؟

روش پیدا کردن گوشی آیفون با اپل واچ

شما اول باید اپل واچ و گوشی آیفون خود را از طریق بلوتوث یا شبکه وای‌فای به یکدیگر مرتبط کنید. در اپل واچ خود باید وارد منوی Glances شوید و سپس در این منو بر روی دکمه Ping کلیک کنید. با کلیک روی دکمه Ping آیفون شما حتی اگر در حالت خاموش و بی‌صدا هم باشد صدای Ping را از خود انتشار می‌کند.

شما برای ردیابی گوشی آیفون بدون سیم کارت و از طریق اپل واچ باید بر روی این دکمه Ping مدام ضربه بزنید یا آن را نگه دارید تا از طریق شنیدن صدای Ping که گوشی آیفونتان پخش می‌کند آن را پیدا کنید. پیدا کردن گوشی اپل دزدیده شده از طریق اپل واچ بیشتر برای مواقعی مناسب است که گوشی آیفون شما در نزدیکی قرار دارد، چون اگر فاصله شما از گوشی‌تان دور باشد شما نمی‌توانید صدای Ping آن را بشنوید.

اگر گوشی آیفون و اپل واچ خود را به هم مرتبط کرده باشید می‌توانید از دکمه‌ی Ping برای پیدا کردن گوشی آیفون خود در فواصل نزدیک استفاده کنید.

(مشترکین رایتل برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود مطلب قطع مصرف اینترنت آزاد رایتل را مطالعه کنند.)

روش پیدا کردن آیفون با اپل واچ

نحوه ردیابی گوشی آیفون دزدیده شده: استفاده از Family Sharing برای ردیابی سریع گوشی دزدیده شدهٔ آیفون

اگر شما از ویژگی Family Sharing استفاده می‌کنید اعضای دیگری که جزو Family Sharing هستند، می‌توانند در پیدا کردن گوشی آیفون گمشده شما کمک کنند. در ابتدا، اعضای Family Sharing باید با اپل آیدی خودشان وارد حساب iCloud شوند. سپس، شما دستگاه‌هایی که توسط اکانت iCloud با همدیگر مرتبط هستند و دستگاه شما آیفون شما نیز جزو آن‌هاست را از این طریق می‌توانید پیدا کنید.

نحوه ردیابی گوشی آیفون دزدیده شده

روش پیدا کردن گوشی آیفون خاموش

بیشتر روش‌های مربوط به ردیابی گوشی‌های آیفون و پیدا کردن گوشی اپل گم‌شده که ما توضیح دادیم در مورد زمانی بودند که گوشی شما و ویژگی Find My iPhone آن فعال است. اگر ویژگی Find My iPhone گوشی آیفون شما فعال باشد، پیدا کردن گوشی آیفون گم‌شده خاموش برای شما امکان‌پذیر است.

اگر گوشی آیفون شما خاموش باشد و ویژگی Find My iPhone در آن فعال باشد، شما می‌توانید از طریق ویژگی Lost Mode آیفون خود را قفل کنید یا اطلاعات موجود در آن را پاک کنید. در نتیجه، اگر گوشی آیفون دزدیده شده شما در دست فرد دیگری باشد و گوشی شما را روشن کند، نمی‌تواند اطلاعات موجود در گوشی شما را مشاهده کند.

(از مطلب انتقال بیسیم فایل از ویندوز به اندروید نیز بازدید کنید.)

روش پیدا کردن گوشی آیفون خاموش

ردیابی گوشی آیفون بدون سیم کارت

اگر کسی گوشی آیفون شما را دزدیده باشد و سیم کارت شما را برداشته باشد، این مسئله باعث می‌شود گوشی آیفون شما غیرفعال شده باشد. بااین‌حال، ردیابی گوشی آیفون بدون سیم کارت هنوز هم امکان‌پذیر است. برای ردیابی گوشی آیفون در این مورد، زمانی‌که فردی گوشی شما در دستش است و سیم کارت دیگری را وارد گوشی می‌کند، آیفون شما هنوز هم از طریق اکانت iCloud شما آشکار خواهد بود.

دراین‌صورت، شما می‌توانید تمام محتوای خود در گوشی آیفونتان را پاک کنید تا به دیگران اجازه ندهید که به محتوای آیفون شما دسترسی داشته باشند. درصورتی هم که گوشی آیفون شما سیم کارتش برداشته شده باشد و هنوز هم به شبکه اینترنتی وای‌فای متصل باشد، ردیابی آن ممکن است. اما اگر به هیچ شبکه وای‌فای دسترسی نداشته باشد و سیم کارت آن برداشته شده باشد، متاسفانه نمی‌توان آن را ردیابی کرد.

ردیابی گوشی آیفون بدون سیم کارت

آیا ردیابی گوشی آیفون با اندروید ممکن است؟

بله، ردیابی گوشی آیفون با اندروید ممکن است. همان‌طور که در روش‌های قبلی گفتیم شما می‌توانید به نرم‌افزار Find My iPhone و نسخهٔ وب Find My iPhone در دستگاه‌های اسمارت فون اندرویدی وارد شوید یا وارد اکانت iCloud در اسمارت فون اندرویدی شوید. همچنین، شما می‌توانید از نرم‌افزار Google Timeline بر روی اندروید برای پیدا کردن گوشی آیفون خود استفاده کنید.

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات