بهترین نرم‌افزارهای مدیریت پسورد سال 2022

زمانی بود که اکثر مردم فقط از یک رمز معروف مثل سال تولد یا چهار صفر، که خیلی راحت در ذهن‌شان می‌ماند، استفاده می‌کردند. اما با عجین شدن بیشتر دنیای الکترونیک با دنیای واقعی آدم‌ها، و وارد کردن اطلاعات شخصی و مالی، انتخاب رمزهای عبور پیچیده و غیر تکراری که نه به راحتی قابل حدس باشند و نه به راحتی توسط ربات‌ها رمزگشایی شوند، یک ضرورت شد. مطمئنا حفظ کردن رمزهای متعدد و پیچیده کار راحتی نیست. به همین دلیل، بهترین نرم‌ افزارهای مدیریت پسورد Password Manager برای ذخیره‌سازی ایمن رمزها ارائه شدند. در ادامه‌ی این مطلب ایساج به معرفی برخی از اپلیکیشن های مدیریت پسورد می‌پردازیم.

بهترین اپلیکیشن های مدیریت پسورد

نرم‌افزارها یا اپلیکیشن های مدیریت پسورد Password Manager کارِ ایجاد رمز عبور پیچیده، ذخیره کردن و همینطور امنیت از آن‌ها را به عهده می‌گیرند. خیلی از پسورد منیجرها قدرت تجزیه و تحلیل رمز عبورها را دارند و حساب شما را در برابر رخنه‌ی هکرها مراقبت کرده و مرورگرهای خصوصی ایمن را ارائه می‌دهند. با نصب نرم‌ افزارهای مدیریت پسورد، مواردی مانند اینکه چه رمزی ایجاد کنیم که به راحتی شکسته نشود، چگونه رمزها ذخیره‌ شده و در زمان احتیاج بصورت خودکار ارائه شوند انجام می‌شود.

ما بیش از دوازده برنامه پسورد منیجر را بررسی کردیم، و از بین آن‌ها، هفت مورد را بر اساس ویژگی‌های امنیتی، کیفیت خدمات رایگان، سهولت استفاده و مواری از این قبیل برایتان انتخاب کرده‌ایم. برای آشنایی با بهترین نرم‌ افزارهای مدیریت پسورد در ادامه با ایساج همراه باشید.

بهترین اپلیکیشن های مدیریت پسورد

هفت مورد از بهترین اپلیکیشن های مدیریت پسورد Password Manager 2022

  • بهترین برنامه مدیریت رمز عبور: LastPass
  • بهترین برنامه مدیریت رمز عبور با ویژگی‌های امنیتی اکسترا: Dashlane
  • بهترین برنامه مدیریت رمز عبور چند دستگاهی: LogMeOnce
  • بهترین برنامه مدیریت رمز عبور رایگان: Bitwarden
  • بهترین برنامه مدیریت رمز عبور برای کاربران مبتدی: RememBear
  • بهترین برنامه مدیریت رمز عبور خانوادگی: Best for Families
  • بهترین برنامه مدیریت رمز عبور سازمانی: Keeper

بهترین اپلیکیشن های مدیریت پسورد : برنامه همه کاره Best OVERALL LastPass

اگر به دنبال یک برنامه مدیریت رمز عبور تمام عیار با مجموعه‌ای از ویژگی‌های رایگان هستید، برنامه مدیریت رمز عبور LastPass یکی از بهترین‌ها است. هر آنچه که کاربران از یک برنامه پسورد منیجر انتظار دارند، بدون پرداخت هیچگونه هزینه‌ای، در دسترس است. اپلیکیشن LastPass در اکثر مرورگرها و دستگاه‌های هوشمند قابل نصب است. برنامه LastPass به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های مدیریت پسورد، در سال 2008 توسط چهار توسعه‌دهنده ایجاد شد.

LastPass یک برنامه‌ی پسورد منیجر است که با برنامه‌های اکستنشن برای مرورگرهای مختلف مثل کروم، فایرفاکس، سافاری، اپرا و اج و همچنین برنامه‌های اندروید، iOS و ویندوز تلفن‌همراه سازگار است. این برنامه از رمزگذاری استاندارد صنعت AES 256 بیتی استفاده می‌کند.

برنامه پسورد منیجر LastPass با قابلیت احراز هویت چند عاملی (MFA) کاربران را قادر می‌سازد تا برای استفاده از تلفن هوشمند با اثر انگشت به حساب کاربری خود دسترسی یابند.

(از مطلب اسپم چیست و روش‌های مقابله با پیام‌های اسپم نیز بازدید کنید.)

نسخه رایگان نرم‌افزار LastPass

طرح رایگان LastPass شامل رمزهای عبور نامحدود، همگام سازی چند دستگاه، رمزگذاری one-to-one encrypted، به اشتراک گذاری اطلاعات و کیف پول دیجیتالی است. این برنامه اطلاعات کارت اعتباری را ذخیره و به طور خودکار پر می‌کند. همین ویژگی‌ها است که LastPass را به گزینه‌ای قوی و به عنوان برترین برنامه مدیریت رمز عبور، تبدیل می‌کند.

البته کاربران می‌توانند با مبلغ 3 دلار در ماه، از طرح‌‌های مختلف LastPass که شامل اشتراک‌گذاری رمز عبور در چندین دستگاه، 1 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای فایل‌های رمزگذاری‌شده، یا با مبلغ 4 دلار در ماه، از طرح خانوادگی آن استفاده کنند.

هر دو این طرح‌ها، یک دوره‌ی آزمایشی رایگان 30 روزه دارند. بهتر است برای دانلود password manager به سایت‌های اصلی مراجعه کنید.

(پیشنهاد می‌کنیم از مطلب روش های جلوگیری از هک وای فای نیز بازدید کنید.)

ویژگی‌های مثبت برنامه مدیریت پسورد LastPress

  • استفاده آسان
  • نسخه رایگان با قابلیت‌های عالی
  • دسترسی و مدیریت داده‌ها از چندین دستگاه (احراز هویت چند عاملی MFA)

ویژگی‌های منفی برنامه مدیریت پسورد LastPass

  • برنامه‌های دسکتاپ قدیمی
  • برخی از از انواع داده‌ها را بطور خودکار تکمیل نمی‌شود.
  • هک شدن وبسایت در سال 2015

برنامه LastPass یکی از بهترین اپلیکیشن های مدیریت پسورد

بهترین اپلیکیشن های مدیریت پسورد :پسورد منیجر Dashlane برای مدیریت پسورد در موبایل و کامپیوتر

برنامه Dashlane به دلیل اسکن وب تاریک را برای جلوگیری از هک شدن داده‌ها، ارائه شبکه خصوصی امن مجازی (VPN) و گزینه تغییر رمز عبور، یکی از مهم‌ترین گزینه‌ در لیست بهترین اپلیکیشن های مدیریت پسورد است. شرکت فرانسوی Dashlane، برنامه پسورد منیجر خود را در سال 2009 راه اندازی کرد. این برنامه بخاطر ویژگی‌های خوبی که دارد به سرعت به یک برنامه‌ی قدرتمند در دنیا تبدیل شد. اپلیکیشن Dashlane هم در ارائه طرح رایگان و هم در ارائه خدمات پولی خود بسیار توانمند است و با پشتیبانی امنیتی بالا، آن را به مشتریان خود عرضه می‌کند.

Dashlane برای نصب بر روی ویندوز، مک، اندروید و iOS و همچنین دسترسی به پلتفرم‌های مبتنی بر لینوکس و کروم بوک‌ها بصورت اکستنشن بر روی مرورگر، ارائه می‌شود. بنابراین به راحتی می‌توانید از رمزهای پیچیده بدون اینکه آن‌ها را بخاطر بسپارید یا حتی زحمت وارد کردن آن‌ها را بکشید، به برنامه‌ی دلخواه‌تان وارد شده و اطلاعاتتان را با امنیت بالا به اشتراک بگذارید.

طرح رایگان Dashlane به 50 رمز عبور بر روی یک دستگاه محدود شده است. خدمات این برنامه شامل: ارائه فرم استاندارد، تکمیل پرداخت خودکار، احراز هویت دو مرحله‌ای و قابلیت اشتراک گذاری حداکثر پنج حساب را دارد.

(در بلاگ ایساج می‌توانید با روش‌های مختلف کاهش حجم تصاویر آشنا شوید.)

نسخه‌ی پریمیوم اپلیکیشن Dashlane

درباره حساب کاربری شخصی Premium Dashlane نیز می‌توان گفت که با مبلغ 59 دلار به مدت یک سال از ویژگی‌هایی نظیر رمزهای عبور نامحدود بر روی دستگاه های نامحدود(مثل پسورد منیجر گوگل)، بررسی و اسکن وب تاریک بهره‌مند شد. از همه مهم‌تر اینکه برنامه Dashlane فاش شدن اطلاعات شخصی را به مشترکین اعلام می‌کند.

مشترکین می‌توانند با هزینه‌ی 89 دلار، یک حساب خانوادگی Premium یکساله که شامل تمام ویژگی های حساب شخصی Premium برای پنج نفر با حساب‌های خصوصی برای هر عضو است، را داشته باشند.

(از مطلب روش های ساخت اپل آیدی نیز بازدید کنید.)

ویژگی‌های مثبت برنامه مدیریت رمز عبور Dashlane

  • همگام سازی آسان بین دستگاه‌ها
  • VPN داخلی
  • اسکن وب تاریک

ویژگی‌های منفی برنامه مدیریت پسورد Dashlane

  • محدودیت 50 رمز عبور در طرح رایگان
  • محدود به استفاده در یک دستگاه (در طرح رایگان)
  • فضای ذخیره‌سازی ابری محدود

پسورد منیجر Dashlane از بهترین نرم‌افزارهای مدیریت پسورد

بهترین اپلیکیشن های مدیریت پسورد : بهترین برنامه مدیریت پسورد برای اندروید LogMeOnce

برنامه LogMeOnce به‌عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های مدیریت پسورد شناخته می‌شود، چون کاربران می‌توانند به رمز عبور خود با اثر انگشت یا وارد کردن پین، تقریبا در هر مرورگری، رایانه یا تلفن همراه، به راحتی دسترسی داشته باشند. اپلیکیشن LogMeOnce یک برنامه‌ی قدیمی است. LogMeOnce از سال 1986 برای چندین شرکت برنامه‌های مدیریت شبکه، CRM و مدیریت امنیت راه‌اندازی کرده است.

اپلیکیشن LogMeOnce به دلیل اینکه قابلیت پشتیبانی از مدیریت رمز عبور چند پلتفرمی را دارد، برای کاربران حرفه‌ای انتخابی بی‌نظیر است.

(از مطلب کاهش مصرف اینترنت اندروید نیز بازدید کنید.)

ویژگی‌های اپلیکیشن LogMeOnce

LogMeOnce بصورت رایگان البته با پشتیبانی از تبلیغات ارائه می‌شود. طرح رایگان LogMeOnce به عنوان یکی از بهترین برنامه های شامل ارائه رمز عبور در دستگاه های نامحدود، احراز هویت دو مرحله‌ای و 1 مگابایت حافظه ذخیره فایل‌های رمزگذاری شده را دارد. در طرح رایگان این برنامه، کاربران برای حافظت از اطلاعات کارت‌های اعتباری و رمزهای عبور مشترک محدود هستند ولی می‌توانند هر محدودیت را با خرید اشتراک افزایش دهند. این برنامه به عنوان بهترین برنامه مدیریت پسورد ویندوز نیز شناخته شده است.

LogMeOnce با بیش از 50 ویژگی دارای فهرستی چشمگیر و پر و پیمان است که آن را به برنامه‌ای منحصر به فرد برای شخصی سازی حرفه‌ای تبدیل می‌کند. کاربران می توانند یک داشبورد قابل تنظیم داشتند مثلا یک عکس فوری از هر کسی که سعی می‌کند که حساب یا دستگاه ‎آن‌ها را هک کند، ایجاد برنامه‌ریزی دقیق برای لاگین و خیلی موارد دیگر را با این برنامه اجرا کنند.

(برای اطلاع از تماس از دست رفته رایتل به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

ویژگی‌های مثبت برنامه مدیریت پسورد LogMeOnce

  • پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف
  • ذخیره‌سازی رمز
  • منعطف و قابل تنظیم

ویژگی‌های منفی برنامه مدیریت پسورد LogMeOnce

  • مناسب حرفه‌ای‌ها است
  • هزینه اکستنشن‌ها گران است

بهترین اپلیکیشن های مدیریت پسورد : Bitwarden بهترین نرم افزار مدیریت پسورد اندروید

برنامه‌ Bitwarden انتخاب دیگر ما در لیست بهترین اپلیکیشن های مدیریت پسورد است. اگرچه برنامه Bitwarden ویژگی‌های یکسانی برای ارائه رمز به دستگاه‌های نامحدود و اشتراک‌گذاری آن‌ها دارد، اما در عوض، طرح رایگان آن نسبت به همه‌ی اپلیکیشن دیگر حتی برنامه LastPass بهتر است. اپلیکیشن Bitwarden در ابتدا به عنوان یک برنامه مدیریت رمز عبور iOS و Android در سال 2015 راه‌اندازی شد.

این تنها پسورد منیجری است که طیف قابل توجهی از خدمات را در برنامه رایگان خود ارائه داده است و قابلیت ذخیره پسورد در اندروید را دارد. به همین خاطر نسبت به سایر برنامه‌های Password Manager یک سر و گردن جلوتر است.

ویژگی‌های اپلیکیشن مدیریت پسورد Bitwarden

طرح رایگان Bitwarden شامل همگام‌سازی بین دستگاه‌ها، ذخیره‌سازی ایمن یادداشت و اطلاعات کارت اعتباری، احراز هویت دو مرحله‌ای و گزینه ذخیره رمزهای عبور به صورت آفلاین است. طرح خرید اشتراک Premium Bitwarden فقط 10 دلار برای یک سال هزینه دارد و شامل 1 گیگابایت حافظه فایل رمزگذاری شده است. برای بهره‌مند شدن از طرح اشتراک گذاری خانوادگی Bitwarden، باید سالانه با مبلغ 40 دلار آن را شارژ کرد.

Bitwarden به عنوان یک برنامه مدیریت رمز عبور حرفه‌ای برای سیستم عامل‌های Windows، Mac، iOS، Android و Linux است و افزونه‌های مرورگر را برای Chrome، Firefox، Edge، Opera، Safari و غیره ارائه می‌دهد. با این حال، برخی از کاربران مشکلاتی را با پسوند Edge گزارش کرده‌اند.

(برای لغو تمدید خودکار اینترنت ایرانسل مطلب کاملی برایتان آماده کرده‌ایم.)

ویژگی‌های مثبت برنامه مدیریت پسورد Bitwarden

  • رمزهای عبور نامحدود و همگام سازی در نسخه رایگان
  • ایجاد رمز عبور ایمن

ویژگی‌های منفی برنامه مدیریت پسورد Bitwarden

  • به عنوان افزونه‌ی مرورگر Edge کمی چالش برانگیز است
  • پشتیبانی محدود ازسیستم عامل iOS
  • هزینه‌های اشتراک اضافی

Bitwarden بهترین نرم افزار مدیریت پسورد اندروید

بهترین اپلیکیشن های مدیریت پسورد : RememBear بهترین برنامه مدیریت پسورد اندروید برای کاربران جدید

برنامه RememBear به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های مدیریت پسورد برای کاربران جدید و تازه کار توصیه می‌کنیم. زیرا رابط کاربری آن شبیه به بازی و کارتون خیلی جالب است. اپلیکیشن RememBear با هزینه‌های مقرون بصرفه مناسب کاربران غیر فنی و معمولی است. اپلیکیشن RememBear در سال 2017 توسط TunnelBear راه اندازی شد.

RememBear قبلاً یک سرویس VPN بصری برای افرادی که دانش فنی زیادی نداشتند، ارائه داد. تعهد این شرکت به سرگرمی و سادگی باعث شد تا فضای بینظیر و جالبی را برای افرادی که فقط همان اصول اولیه مدیریت رمز عبور برایشان اهمیت دارد می‌پردازد و آنقدر فضا را سخت و حرفه‌ای نمی‌کند.

در حالی که اکثر پسورد منیجرها با طراحی فضایی حرفه‌ای برای جذب کاربران بیشتر تمرکز می‌کنند، RememBear با رابط کاربری سرگرم‌کننده، ساده و کاربردی، ارائه می‌دهد. این برنامه برای نصب بر روی رایانه‌های Windows و Mac، تلفن‌های iOS و Android در سازگار است و همچنین افزونه‌های مرورگر را برای Chrome، Firefox و Safari ارائه می‌دهد.

طرح رایگان RememBear نسبت به نسخه های رایگان سایر پسورد منیجرها بسیار پرآپشن‌تر است آن‌ها شامل: ذخیره نامحدود رمز عبور، اما ذخیره‌ی ایمن یادداشت و اطلاعات کارت اعتباری فقط بر روی یک دستگاه ارائه می‌دهد.

(برای آشنایی با بسته پیشنهادی ایرانسل این صفحه را از دست ندهید.)

ویژگی‌های مثبت برنامه مدیریت پسورد RememBear

  • دستورالعمل بسیار ساده
  • طرح رایگان عالی
  • بازیابی ساده رمز عبور اصلی

ویژگی‌های منفی برنامه مدیریت پسورد رایگان RememBear

  • گزینه های واردات محدود
  • هیچ ویژگی امنیتی یا رمزگذاری پیشرفته ای وجود ندارد
  • بدون بررسی قدرت رمز عبور

بهترین اپلیکیشن های مدیریت پسورد :بهترین برنامه مدیریتی رمز عبور برای خانواده 1Password

اپلیکیشن 1Password یکی از بهترین‌ها برای مدیریت پسورد خانوادگی است. زیرا برای محافظت از اطلاعات شما چیزی فراتر از یک پسورد منیجر ساده عمل می‌کند و قدرت آن در واقع یک مجموعه را پوشش داده و آنها را مدیریت می‌کند. برای دانلود 1Password به سایت اصلی مراجعه کنید.

برنامه 1Password که در سال 2005 به عنوان برنامه مدیریت رمز عبور برای رایانه‌های مک توسعه یافت، در حال حاضر برنامه‌هایی را برای ویندوز، اندروید و iOS و همچنین برنامه‌های اکستنشن برای همه مرورگرهای اصلی ارائه می‌دهد و بیش از 15 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. اگرچه 1Password طرح رایگان ندارد، اما کاربران با اشتراک رایگان 30 روزه می‌توانند پی به قدرت آن برده و از سیو پسورد در کروم لذت ببرند.

هزینه خرید اشتراک 1Password هر ماه حدود 2.99 دلار است. این برنامه شامل: ارائه رمز عبور نامحدود و همگام‌سازی دستگاه، 1 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی امن اسناد، کیف پول دیجیتال و پشتیبانی ایمیل بیست و چهار ساعته است.

ویژگی‌های نرم‌افزار 1Password

هزینه طرح خانواده 1Password به صورت سالانه حساب می‌شود و امکان اشتراک‌گذاری گذرواژه‌ها و داده‌ها با پنج عضو خانواده و بازیابی آسان حساب از خدمات جداگانه‌ی این طرح است. کاربران همچنین می‌توانند داشبوردهای متفاوتی را برای هر یک از اعضای خانواده تنظیم کنند. به ازای هر عضو جدیدی، یک دلار به هزینه اضافه می‌شود.

ویژگی‌های جالب توجه در 1Password Watchtower: ارائه حالت سفر است، به این معنا که کاربران می‌توانند اطلاعات مهم خود را قبل از سفر از دستگاه‌های خود پاک کرده و سپس با یک کلیک آن‌ها را بازیابی کنند.

(برای استعلام و پرداخت قبض ایرانسل به این صفحه مراجعه کنید.)

ویژگی‌های مثبت برنامه مدیریت پسورد 1Password

  • حالت سفر
  • اسکنر وب
  • طرح آزمایشی 14 روزه رایگان

ویژگی‌های منفی برنامه مدیریت پسورد 1Password

  • بدون نسخه رایگان
  • اشتراک گذاری محدود به برنامه های خانوادگی است

بهترین اپلیکیشن های مدیریت پسورد : نرم افزار 1Password

بهترین اپلیکیشن های مدیریت پسورد : Keeper برنامه رمز عبور در سطح سازمانی

برنامه Keeper، یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت پسورد در سطح سازمانی است. این برنامه می‌توند امنیت بالایی را برای سازمان‌ها و مجموعه‌ها ارائه دهد. به این ترتیب، به کسب‌وکارهای مجازی اجازه می‌دهد امنیت خود را بر اساس نیازهای خود سفارشی کنند. Keeper در سال 2008 درست زمانیکه از ارائه مدیریت رمز عبور برای دستگاه های تلفن همراه ناامید شده بودند، توسط دو توسعه دهنده ایجاد شد. و در حال حاضر این شرکت مدیریت رمز عبور پیشرفته و امنیت را برای افراد، خانواده‌ها و مشاغل ارائه می‌دهد.

اگرچه Keeper طرح رایگان ندارد، اما با طرح آزمایشی رایگان 14 روزه برای تست خدمات سطح تجاری آن در دسترس است. Keeper Business برای هر کاربر 45 دلار در سال هزینه دارد و شامل یک خزانه رمزگذاری شده برای هر کاربر، پوشه‌های تیم مشترک، دسترسی نامحدود به دستگاه، گزارش فعالیت و مدیریت تیم است.

ویژگی‌های پسورد منیجر کیپر در خدمات کسب‌وکار، در مقایسه با سایر پسورد منیجرها خیلی کاربردی‌تر و قوی‌تر است

(برای خرید شارژ مستقیم رایتل و خرید بسته اینترنت رایتل به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

ویژگی‌های اپلیکیشن مدیریت پسورد Keeper

Keeper Enterprise دارای یک مرحله احراز هویت با ورود به سیستم (SAML 2.0)، مدیریت خودکار تیم و احراز هویت پیشرفته دو مرحله‌ای است. هر دو پلن همچنین شامل یک کنسول مدیریت، دسترسی مبتنی بر سِمت کاربر، کنترل نسخه، سابقه رکورد و ذخیره‌سازی فایل امن هستند. Keeper علاوه بر ارائه پلاگین‌هایی برای هر مرورگر اصلی، اپلیکیشن‌هایی برای سیستم عامل‌های Windows، Mac، Linux، iOS و Android دارد.

کاربران این نمونه از بهترین اپلیکیشن های مدیریت پسورد برای ارائه خدمات بیشتر، مانند: پیام‌رسان رمزگذاری‌شده، گزارش‌ها و هشدارهای پیشرفته، نصب و آموزش اختصاصی، و نظارت و بررسی امنیت و وب تاریک باید هزینه‌های اضافه پرداخت کنند.

(در ایساج با نحوه خرید شارژ ایرانسل برای دیگران آشنا شوید.)

ویژگی‌های مثبت برنامه مدیریت پسورد Keeper

  • امنیت پیشرفته
  • به اشتراک گذاری رمز عبور ایمن
  • پسورد کامل و تاریخچه فایل

ویژگی‌های منفی برنامه مدیریت پسورد Keeper

  • بدون نسخه رایگان
  • پین دسترسی سریع وجود ندارد

بهترین اپلیکیشن های مدیریت پسورد : برنامه مدیریت رمز عبور یا پسورد منیجر چیست؟

برنامه مدیریت پسورد (پسورد منیجر) برنامه‌ای است که به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون زحمت رمزهای عبور پیچیده برای حساب‌های آنلاین خود ایجاد کنند و آنها را در وقت نیاز بصورت خودکار اما ایمن، برای استفاده بعدی ذخیره کنند. بیشتر آنها پلتفرم‌هایی با دانش صفر هستند که گذرواژه‌ها و اطلاعات شخصی را به صورت محلی روی دستگاهی رمزگذاری شده با کلیدهای رمزگذاری 256 بیتی AES ذخیره می‌کنند، در واقع همان چیزی که ارتش و دولت ایالات متحده برای حفاظت از اطلاعات محرمانه‌ی خود از آن استفاده می‌کنند.

مدیریت رمز عبور یا Password Manager به عنوان یک برنامه کاربردی برای تلفن هوشمند یا دسکتاپ یا به عنوان یک برنامه اسکتنشن مرورگر موجود است تا به طور خودکار نام کاربری و رمز عبور را در سایت‌های ذخیره شده را پر کند.در حال حاضر، تقریباً در هر کدام از اپلیکیشن های مدیریت پسورد، از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده می‌شود، که از کاربران می‌خواهد با استفاده از دو روش مختلف، مانند رمز عبور و کد ارسال شده به دستگاه، ورود خود را تأیید کنند.

از آنجایی که بسیاری از شرکت‌های بزرگ با برملا شدن اطلاعات مهم (یادداشت‌ها و قراردادهای مهم یا اطلاعات کیف دیجیتال) به ورطه‌ی نابودی کشیده شده‌اند، بسیاری از نرم افزارهای رمز عبور، ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌ای را مطابق نیاز کاربران و مشتریان ارائه می‌دهند. که در لیست بالا با بهترین اپلیکیشن های مدیریت پسوردآشنا شدید.

(برای فعالسازی کد دستوری آوای انتظار ایرانسل از این صفحه دیدن کنید.)

اپلیکیشن های مدیریت پسورد چه کاربردی دارند

اپلیکیشن های مدیریت پسورد تا چه حد ایمن هستند؟

از بسیاری جهات، برنامه‌های پسورد منیجر ایمن‌تر از شرکت‌هایی هستند که داده‌ها و رمزهای عبور مشتریان خود را حتی در محرمانه‌ترین فضا، ذخیره سازی می‌کنند. چرا؟ به این دلیل که هیچ لیستی از رمزهای عبوری که برنامه مدیریت رمز عبور ارائه می‌دهد و در دستگاه کاربر رمزگذاری می‌شود، ذخیره سازی نمی‌شوند. مگر اینکه وبسایت آن‌ها هک شود و گرنه هیچ رمز عبوری قابل دزدیده شدن نیست.

چرا هکرها اپلیکیشن های مدیریت پسورد را هدف قرار می دهند؟

از آنجا که نرم افزارهای مدیریت پسورد، رمزهای عبور را ذخیره نمی‌کنند، هکرها نمی‌توانند با نفوذ به پایگاه داده به آنها دسترسی پیدا کنند. اما در عوض، سعی می‌کنند به ایمیل‌های مشتریان دسترسی نفوذ پیدا کرده تا به رمز عبور اصلی دست پیدا کنند. به همین خاطر باید به فکر نصب بهترین برنامه مدیریت پسورد بود.

با این روش، بعضی از اپلیکیشن های مدیریت پسورد قدر مثل LastPass ،‌Dashlane ،‌1Password و Keeper در پنج سال گذشته هک شدند. هکرها نمی‌توانستند کلیدهای رمزگذاری شده را بشکنند،اما بخاطر آسیب‌پذیری‌های برنامه‌های اکستنشن مرورگرها به داده‌های مشتری دسترسی پیدا کردند. البته با بررسی این عوامل، شرکت‌ها در حال حاضر خیلی مقاوم‌تر از گذشته در بازار ظاهر شدند.

برای امنیت بیشتر فقط به برنامه مدیریت پسورد گوگل اکتفا نکنید، برنامه مدیریت پسوردها ارائه شده در این لیست همان چیزی است که شما برای حضور ایمن در دنیای مجازی به آن نیاز دارید.

(مشترکین سیم کارت‌های همراه اول می‌توانند برای خرید شارژ مستقیم همراه اول و خرید بسته اینترنت همراه اول به سایت ایساج مراجعه کنید.)

حمله هکرها به نرم افزارهای مدیریت پسورد

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات