فعالسازی رومینگ اینترنت آیفون

یکی از چالش‌هایی که ممکن است در سفر به کشورهای خارجی با آن روبرو شوید، مکالمه با دوستان و آشنایانتان از آن کشور با سیم کارت کشور مبدأ است. این به این خاطر است که اپراتورهای سیم کارت شما در همان کشور مبدأتان ایران فعالیت می‌کنند و مناطق جغرافیایی خارج از آن کشور را پوشش نمی‌دهند. خوشبختانه برای این چالش راه‌حلی وجود دارد. شما می‌توانید با فعال کردن رومینگ تلفن همراه خود با همان سیم کارت کشور مبدأ در کشوری که به آن سفر کرده‌اید تماس و مکالمه تلفنی داشته باشید. در ادامه این مطلب ایساج در خصوص فعال سازی رومینگ اینترنت آیفون صحبت خواهیم کرد.

فعال سازی رومینگ موبایل و استفاده از اینترنت داده‌های رومینگ

اپراتورهای مختلف معمولا خدمات مختلفی برای رومینگ بین‌الملل ارائه می‌دهند و ما نیز در مطالبی جداگانه در خصوص فعالسازی رومینگ همراه اول، رومینگ ایرانسل و رومینگ رایتل به تفصیل صحبت کرده‌ایم. با فعالسازی رومینگ سیم کارت‌های خود علاوه بر فعال کردن و داشتن مکالمه و ارسال پیامک شما می‌توانید از قابلیت اینترنت رومینگ هم استفاده کنید. در ادامه در مورد فعال سازی رومینگ اینترنت در گوشی‌های آیفون صحبت خواهیم کرد.

فعالسازی رومینگ اینترنت آیفون با فعال کردن رومینگ در دستگاه اندرویدی فرق می‌کند و برای همین ما می‌خواهیم در مورد این صحبت کنیم که رومینگ آیفون کجاست و نحوه فعال سازی رومینگ آیفون چگونه صورت می‌گیرد؟ در ادامه مثال‌هایی هم در مورد فعال سازی رومینگ آیفون ۱۲ و رومینگ آیفون ۱۳ خواهیم زد.

فعال سازی رومینگ موبایل

نحوه فعال سازی رومینگ اینترنت آیفون: رومینگ آیفون کجاست؟

برای اینکه بدانید رومینگ آیفون کجاست، شما باید در ابتدا وارد بخش تنظیمات گوشی آیفون خود شوید. در بخش تنظیمات گوشی شما باید گزینه Cellular یا Cellular Data را انتخاب کنید و بعد از این‌که وارد این بخش شدید باید گزینه Data roaming را انتخاب کنید. به این صورت، رومینگ گوشی آیفون شما فعال خواهد شد.

نحوه فعال سازی رومینگ آیفون: چگونه اینترنت رومینگ آیفون را فعال کنیم؟

بعد از این‌که ویژگی رومینگ گوشی آیفون خودتان را فعال کرده‌اید باید در همان بخش تنظیمات وارد منوی Carrier شوید. در این بخش شما باید گزینه Network Selection را انتخاب کنید و وارد آن شوید. در آن‌جا، شما باید گزینه Automatic را غیرفعال کنید. وقتی که این گزینه را غیر فعال می‌کنید، چند شبکه اینترنتی برای شما نمایش داده می‌شود که از بین آن‌ها باید یکی را انتخاب کنید.

نحوه فعال سازی رومینگ اینترنت آیفون

مراحل فعال سازی رومینگ اینترنت آیفون: بخش Data roaming در آیفون چیست؟

حالا که شبکه اینترنتی در قسمت رومینگ آیفون را مشخص کرده‌اید، می‌خواهیم ببینیم که مکان Data roaming در آیفون چیست. شما برای این کار باید دوباره به بخش تنظیمات گوشی آیفون خود بروید. در بخش تنظیمات شما باید وارد منوی Cellular شوید. در آن‌جا شما اول باید گزینه Cellular data و بعد گزینه Data roaming را به حالت فعال درآورید. به این صورت، از قسمت رومینگ آیفون شما می‌توانید اینترنت رومینگ آیفون خود را فعال کنید.

نحوه فعال سازی رومینگ گوشی آیفون: فعال سازی رومینگ آیفون ۱۲ چگونه صورت می‌گیرد؟

ما به طور کلی در مورد نحوه فعال سازی رومینگ گوشی آیفون صحبت کردیم. البته باید توجه داشت که فعال سازی رومینگ اینترنت آیفون در نسخه‌های مختلف آن می‌تواند کمی متفاوت باشد. ما در این‌جا نحوه فعال سازی رومینگ گوشی آیفون برای نسخه ۱۲ را توضیح خواهیم داد.

نحوه فعال سازی رومینگ آیفون 12: ورود به قسمت رومینگ و فعالسازی گزینه رومینگ

بیش از هرچیز و قبل از استفاده از اینترنت داده‌های آیفون ۱۲ شما باید قابلیت رومینگ آن را فعال کنید. فعال سازی رومینگ اینترنت در آیفون ۱۲ به طور کلی شبیه روندی است که در بیشتر گوشی‌های آیفون انجام می‌شود. برای این کار شما هم باید وارد بخش تنظیمات گوشی آیفون شوید و در آن‌جا منوی Cellular را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه Cellular Data Options کلیک و بعد گزینه Data roaming را فعال کنید. به این صورت، شما می‌توانید فعال سازی رومینگ آیفون ۱۲ را انجام دهید.

روش فعال سازی رومینگ  اینترنت در آیفون ۱۲: فعال کردن اینترنت داده‌های رومینگ آیفون ۱۲

برای این کار، شما اول باید وارد منوی تنظیمات در گوشی آیفون ۱۲ شوید. در آن‌جا شما باید گزینه Mobile Data را انتخاب کنید. در منوی Mobile Data شما باید بر روی گزینه Mobile Data Options کلیک کنید. در این بخش شما باید گزینه Data Roaming را فعال کنید. به این صورت، شما توانسته‌اید قابلیت رومینگ در آیفون ۱۲ خودتان را فعال کنید.

نحوه فعال سازی رومینگ آیفون: چگونه بستن رومینگ آیفون ۱۲ را انجام دهیم؟

بعد از این‌که شما ویژگی اینترنت داده‌های آیفون ۱۲ را فعال کرده‌اید، می‌توانید وارد همان بخش Mobile Data Options شوید و گزینه Data Roaming را غیرفعال کنید. به این صورت، شما می‌توانید بستن رومینگ آیفون ۱۲ را انجام دهید.

نحوه فعال سازی رومینگ گوشی آیفون ۱۲

نحوه فعال سازی رومینگ آیفون ۱۳

قبل از هرچیزی برای فعال سازی رومینگ اینترنت آیفون ۱۳ شما باید همان مراحلی را که در مورد فعال کردن رومینگ توضیح دادیم را انجام دهید تا بعد از آن بتوانید از اینترنت رومینگ آیفون ۱۳ استفاده کنید. بعد از این‌که شما فعال سازی رومینگ در آیفون ۱۳ را انجام انجام دادید برای فعال کردن قابلیت رومینگ آیفون ۱۳ شما اول باید به بخش تنظیمات آیفون ۱۳ خودتان بروید. سپس، در آن‌جا باید وارد منوی داده‌های موبایل یا Mobile Data شوید. سپس، در این منوی باید گزینه Mobile Data Options را انتخاب کنید. در این‌جا، شما باید گزینه Data Roaming را فعال کنید تا بتوانید از اینترنت رومینگ آیفون ۱۳ استفاده کنید.

خاموش کردن رومینگ در آیفون ۱۳

برای خاموش کردن رومینگ در آیفون ۱۳ و استفاده نکردن از داده‌های اینترنت رومینگ شما باید به همان بخش Mobile Data بروید و سپس به بخش  Mobile Data Options بروید. سپس، در آن‌جا برای بستن رومینگ آیفون ۱۳ باید همان گزینه Data Roaming را غیرفعال کنید. به این صورت، خاموش کردن رومینگ در آیفون ۱۳ شما انجام می‌شود و دیگر شما نمی‌توانید از اینترنت رومینگ گوشی آیفون ۱۳ خود استفاده کنید.

منبع مطلب

نحوه فعال سازی رومینگ اینترنت آیفون ۱۳

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات