آموزش دسته بندی چت ها در واتساپ بیزینس

واتساپ بیزینس (Whatsapp Business) نسخه‌ی کاملی از واتساپ است که با امکانات و ویژگی‌های مختلفی برای بهبود ارتباطات با مشتریان کسب و کار همراه است. یکی از ویژگی‌های بیزینس اکانت واتساپ، امکان برچسب‌گذاری چت‌ها و دسته‌بندی آنها است. در ادامه این مطلب ایساج تصمیم داریم در خصوص دسته بندی چت ها در واتساپ بیزینس صحبت کنیم.

نحوه پوشه بندی چت ها در واتساپ بیزینس

پیش‌تر در خصوص نصب واتساپ بیزینس در مطلبی جداگانه صحبت کردیم. بیزینس اکانت در واتساپ به صاحبان کسب و کارها اجازه می‌دهد تا با استفاده از امکانات و قابلیت‌های این برنامه، به شکل بهتری با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. برچسب‌گذاری در واتساپ یکی از این امکانات است که با استفاده از آن، کاربران می‌توانند چت‌های خود را لیبل گذاری کنند و در نهایت با ایجاد پوشه در واتساپ، دسته‌بندی مرتبی از چت‌های خود داشته باشند. برای بهره‌مندی از ویژگی‌ها، باید در ابتدا با آموزش ساخت واتساپ بیزینس یک اکانت تجاری واتس اپ برای خود تهیه کنید.

دسته بندی چت ها در واتساپ بیزینس به کاربران بیزینس اکانت واتساپ امکان می‌دهد تا چت‌های خود را به صورت مرتبط طبقه‌بندی و مدیریت کنند.

(برای آشنایی با متاورس به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

مدیریت عالی بیزینس اکانت با دسته بندی چت ها در واتساپ بیزینس

دسته بندی چت ها در واتساپ بیزینس و لیبل گذاری در بیزینس اکانت واتساپ

واتساپ بیزینس برنامه‌ی مشابه با واتساپ معمولی اما با امکاناتی بیشتر برای جلوگیری از اتلاف وقت کاربران و پاسخگویی سریع به مشتریان است. یکی از مشکلات صاحبان کسب و کارها، نحوه‌ی مدیریت مخاطبان در مقیاس بالا است. با این حال واتساپ بیزینس برای حل این مشکل و ساده‌تر ساختن ارتباط با مشتریان و دریافت درخواست‌ها یا سفارشات آنها، ویژگی لیبل‌گذاری چت‌ها را ارائه داده است. با استفاده از لیبل گذاری، کاربران واتساپ بیزینس می‌توانند چت‌ها و مشتریان خود را با برچسب‌گذاری مناسب، دسته‌بندی کنند. فروشگاه واتساپ جی بی نیز از این قابلیت برخوردار است.

ایجاد پوشه در واتساپ: در حال حاضر امکان ایجاد 20 برچسب در رنگ‌بندی‌های مختلف وجود دارد. این برچسب‌ها در کنار نام مخاطبین قرار می‌گیرد تا کاربر بتواند با دسته بندی چت ها در واتساپ بیزینس مدیریت بهتری بر کارها داشته باشد.

(برای خرید بسته اینترنت همراه از برای خط همراه اول تا رایتل و آپتل با درگاهی امن روی ایساج حساب کنید.)

طریقه لیبل گذاری در بیزینس اکانت واتساپ؛ دسته بندی چت ها در واتساپ بیزینس

اموزش نحوه دسته بندی چت ها در واتساپ بیزینس

شاید سوال شما هم این باشد که چگونه در واتساپ گروه ها را جدا کنیم؟ برای دسته بندی چت ها در واتساپ تجاری باید سه مرحله را دنبال کنید که شامل این موارد می‌شود:

  1. مشخص کردن لیبل‌ها در واتساپ
  2. برچسب گذاری با توجه به لیبل‌ها
  3. ویرایش دسته‌بندی چت ها در واتساپ بیزینس

مراحل دسته بندی چت ها در واستاپ بیزینس: 1. مشخص کردن لیبل‌ها

برای تعریف لیبل و برچسب‌گذاری در بیزینس اکانت واتساپ لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا وارد برنامه واتس اپ تجاری شوید و روی علامت سه نقطه در بالای سمت راست صفحه ضربه بزنید.
  2. در منوی جدیدی که برای شما باز می‌شود، گزینه‌ی Labels را انتخاب کنید تا قابلیت برچسب‌گذاری را فعال کنید.
  3. در صفحه‌ی جدید، می‌توانید لیستی از دسته‌بندی‌های پیش‌فرض را مشاهده کنید. شما می‌توانید با لمس علامت به اضافه + برای خودتان دسته بندی جدیدی ایجاد کنید.
  4. سپس در منوی پاپ آپ، نام لیبل یا برچسب مورد نظر خود را بنویسید و OK را بزنید.

پوشه بندی چت ها در واتس اپ: با دنبال کردن مراحل بالا می‌توانید برچسب‌های مورد نظر خود را ایجاد کنید. امکان ویرایش و همینطور اضافه کردن مخاطبان به این دسته بندی چت ها در واتساپ بیزینس نیز وجود دارد.

(با نحوه خرید شارژ رایتل برای دیگران آشنا شوید.)

آموزش دسته بندی چت ها در واتساپ بیزینس

مراحل دسته بندی چت ها در واستاپ بیزینس: 2. برچسب‌گذاری با توجه به لیبل‌ها

پس از ایجاد لیبل‌های مورد نظر خود در واتساپ بیزینس، زمان آن می‌رسد که مخاطبین مورد نظر خود را به آن اضافه کنید. برای این کار لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا وارد صفحه‌ی مخاطب مورد نظر خود شوید و روی علامت سه نقطه در بالای سمت راست صفحه ضربه بزنید.
  2. در میان گزینه‌های نمایش داده شده، گزینه‌ی Label Chat را انتخاب کنید.
  3. در صفحه‌ی جدیدی که برای شما نمایش داده می‌شود، لیبل مورد نظر را انتخاب کرده و گزینه‌ی Save را بزنید.

مراحل دسته بندی چت ها در واستاپ بیزینس: 3. ویرایش دسته بندی چت‌ها

یکی از قابلیت‌های کاربردی در واتساپ بیزینس امکان ویرایش کردن دسته‌بندی‌ها است. برای این کار می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در صفحه‌ی اصلی واتساپ بیزینس، روی علامت سه نقطه در بالای صفحه ضربه بزنید و در بخش Labels دسته‌بندی مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  2. در صفحه‌ی جدید دوباره روی علامت سه نقطه در بالا و سمت راست صفحه ضربه بزنید تا منوی آن برای شما باز شود.
  3. با استفاده از گزینه‌های این منو که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد، می‌توانید دسته بندی چت ها در واتساپ بیزینس را مدیریت کنید.
  • گزینه‌ی Edit Label: با این گزینه می‌توانید نام و رنگ لیبل مورد نظر خود را تغییر دهید. نام جدید را در فیلد مشخص‌شده، به جای نام قبلی بنویسید و OK را بزنید.
  • گزینه‌ی Choose Color: علاوه بر امکان تغییر رنگ لیبل در مرحله‌ی قبل، شما می‌توانید در این بخش رنگ دسته بندی چت‌ها در واتساپ بیزینس را نیز تغییر دهید.
  • گزینه‌ی Delete Label: اگر به هر دلیلی تصمیم دارید یک برچسب‌گذاری را حذف کنید، این کار را می‌توانید با انتخاب این گزینه انجام دهید.
  • گزینه‌ی Message Customer: با استفاده از این گزینه می‌توانید برای مخاطبین در واتساپ بیزینس مشخص شده در این لیبل، یک پیام مشخص ارسال کنید.

دسته بندی چت ها در واتساپ تجاری: برای ارسال یک پیام گروهی در یک لیبل، وارد بخش Message Customer شوید . مخاطبین خود را به لیست Broadcast اضافه کنید. سپس متن پیام را بنویسید و ارسال کنید. این پیام برای تمام مخاطبین در لیبل مشخص به صورت خصوصی ارسال می‌شود.

(با روش زمانبندی پست های اینستاگرام آشنا شوید.)

چگونه می‌توان دسته بندی چت‌ها در واتساپ بیزینس را انجام داد؟

سخن پایانی در خصوص دسته بندی چت ها در واتساپ بیزینس

در این مطلب در خصوص نحوه لیبل‌گذاری و دسته‌بندی چت ها در واتساپ بیزینس صحبت کردیم. واتساپ بیزینس گزینه‌ی خوبی برای صاحبان کسب و کارها است. با این حال اگر از واتساپ تجاری استفاده نمی‌کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از مطلب ترفندهای واتساپ، مخفی کردن لست سین واتساپ، رمزگذاری فایل پشتیبان در واتساپ و غیره نوشته‌ایم، بازدید کنید در این مطالب، پوشه بندی چت ها در واتساپ معمولی نیز آورده شده است.

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات