مراحل دیلیت اکانت اینستاگرام

اینستاگرام یکی از اپلیکیشن‌های محبوب در میان کاربران است و کسب و کارهای زیادی در این پلتفرم مشغول به کار هستند. کاربران این برنامه ممکن است به هر دلیلی تصمیم بگیرند حساب کاربری خود را به صورت دائم یا موقت حذف کنند. اینکه چطور اکانت اینستا را غیر فعال کنیم یا چطور اکانت اینستا را دی اکتیو کنیم، موضوعاتی است که در ادامه به ان می‌پردازیم. به این ترتیب در این مطلب ایساج در خصوص دیلیت اکانت دائم اینستاگرام، دی اکتیو کردن اینستاگرام، دیلیت اکانت اینستاگرام فارسی و همینطور دیلیت اکانت موقت اینستاگرام در گوشی‌های اندروید و آیفون صحبت خواهیم کرد.

دیلیت اکانت اینستاگرام

دیلیت اکانت اینستاگرام یا دی اکتیو کردن اینستاگرام

اینستاگرام یکی از اپلیکیشن‌های محبوب در سراسر جهان است و افراد زیادی از این برنامه برای ثبت روزمرگی‌ها، معرفی کسب و کار و فروش و غیره استفاده می‌کنند. جذابیت‌های این برنامه انقدر زیاد است که احتمالا کمتر کسی به فکر حذف کردن اکانت اینستا یا بستن پیج اینستا خود می‌افتد! با این حال ممکن است بخواهید با پاک کردن موقتی اینستاگرام کمی به خودتان استراحت بدهید و یا اصلا به دلایلی به فکر دیلیت اکانت اینستاگرام دائمی بیفتید.

بر خلاف بیشتر برنامه‌ها مانند تلگرام یا واتساپ که امکان حذف اکانت در دسترس کاربران قرار دارد، برای دی اکتیو کردن اینستاگرام لازم است از روش متفاوتی استفاده کنند. بنابراین چه به فکر دی اکتیو موقت اینستاگرام هستید و یا می‌خواهید به طور دائم حساب کاربری خود را در اینستا حذف کنید، در ادامه در مورد روش‌های آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

با دی اکتیو موقت اینستاگرام می‌توانید دوباره با وارد کردن یوزر و پسورد وارد برنامه شوید اما در دیلیت اکانت اینستاگرام دائمی این امکان برای کاربر وجود نخواهد داشت.

حذف کردن اکانت اینستا: چطور اکانت اینستا را حذف کنیم؟

کاربران به دو روش می‌توانند نسبت به حذف اکانت اینستاگرام خود (Delete account Instagram) اقدام کنند. روش اول که روش حذف اکانت اینستاگرام برای همیشه است، تمام اطلاعات شما به صورت دائمی حذف شده و دیگر به آنها دسترسی نخواهید داشت.

اما در شیوه‌ی دیگر، که حذف موقت اکانت اینستاگرام (حذف اکانت اینستاگرام temporarily disable my account) است، داده‌های شما به صورت موقت غیرفعال می‌شود و با ورود دوباره به حساب کاربری خود پس از هر مدت زمانی، آنها را مشاهده خواهید کرد.

برای دیلیت اکانت اینستاگرام ایفون و اندروید لازم است از طریق نسخه‌ی وب اقدام کنید. البته می‌توانید برای حذف اکانت اینستاگرام ورژن جدید از طریق اپلیکیشن نیز اقدام کنید که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد. لازم به ذکر است حذف اکانت اینستاگرام با خروج از اینستاگرام متفاوت است.

نکات پاک کردن اکانت Instagram: امکان دیلیت اکانت اینستاگرام بدون پسورد وجود ندارد و برای حذف اکانت اینستاگرام قفل شده و به طور کلی بستن پیج اینستا ابتدا لازم است پسورد خود را بازیابی کنید.

(در ایساج با ترفندهای اینستاگرام آشنا شوید.)

لینک دیلیت اکانت اینستاگرام: حذف اکانت اینستاگرام با لینک مستقیم

برای دیلیت اکانت اینستاگرام با لینک مستقیم باید وارد وب سایت رسمی اینستاگرام شوید و اطلاعات کاربری خود از جمله نام، شماره تلفن یا ایمیل و همینطور پسورد خود را وارد کنید تا بتوانید وارد حساب کاربری خود شوید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. پس از ورود به حساب کاربری خود در نسخه وب، روی پروفایل خود ضربه بزنید و وارد صفحه اصلی اینستاگرام خود شوید.
  2. سپس روی این لینک مستقیم دیلیت اکانت اینستاگرام ضربه بزنید تا وارد صفحه‌ی اختصاصی برای حذف اکانت اینستاگرام خود شوید. این لینک حذف اکانت اینستاگرام را باز کنید.
  3. در زیر عنوان delete your account کادری قرار گرفته است که از شما می‌پرسد چرا می‌خواهید اکانت خود را حذف کنید. شما می‌توانید هر کدام از دلایل را انتخاب کنید.
  4. سپس در پایین صفحه در کادر Re-enter your password رمز عبور اینستاگرام خود را وارد کنید و در نهایت برای حذف دائمی حساب کاربری اینستاگرام خود، روی گزینه‌ی Delete ضربه بزنید.

پس از انجام این مراحل از طریق دیلیت اکانت اینستاگرام لینک، شما به مدت 30 روز زمان دارید تا نسبت به بازگردانی حساب کاربری خود اقدام کنید. در غیر اینصورت پاک کردن اکانت اینستاگرام برای همیشه خواهد بود و دیگر نمی‌توانید آن را بازیابی کنید.

(با مراحل تایید دو مرحله ای اینستاگرام بیشتر آشنا شوید.)

حذف اکانت اینستاگرام

ذخیره‌ی اطلاعات پیش از حذف اکانت اینستا از گوگل

شاید بخواهید پیش از ورود به سایت حذف اکانت اینستاگرام و دیلیت اکانت اینستاگرام از طریق گوگل بخواهید از اطلاعات خود پشتیبان تهیه کنید. این فایل پشتیبان می‌تواند شامل چت‌ها، عکس‌ها و ویدئوهای آپلود شده‌ی شما باشد. برای این کار می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد اپلیکیشن اینستاگرام شده و روی تصویر پروفایل خود ضربه بزنید تا وارد صفحه‌ی اصلی آن شوید.
  2. در این صفحه روی علامت سه خط موازی در گوشه‌ی بالای صفحه کلیک کرده و وارد منوی تنظیمات شوید.
  3. در بخش تنظیمات روی گزینه‌ی Security ضربه بزنید و از بخش Data and History گزینه‌ی Download Data را انتخاب کنید.
  4. در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود ایمیل خود را وارد کنید و سپس روی گزینه‌ی Request Download ضربه بزنید.

فرآیند بررسی درخواست اطلاعات حساب حدود 48 ساعت طول می‌کشد و پس از آن ایمیلی حاوی فایل فشرده‌ی اطلاعات برای شما ارسال می‌شود. لازم به ذکر است این اطلاعات را باید پیش از حذف اکانت اینستاگرام از طریق گوگل انجام دهید.

(با روش مخفی کردن برنامه در اندروید آشنا شوید.)

دیلیت اکانت اینستاگرام موقت

دیلیت اکانت اینستاگرام موقت یا دی اکتیو موقت اینستاگرام

همانطور که گفتیم با دیلیت اکانت اینستاگرام دائمی دیگر نمی‌توانید به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید. بنابراین اگر نمی‌خواهید اکانت اینستاگرام خود را برای همیشه از دست بدهید و تنها کافی می‌دانید که برای مدتی کوتاه یا حتی بلند از آن استفاده نکنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم روش حذف اکانت اینستاگرام موقت را انتخاب کنید. برای انجام این کار نیز باید از طریق اینستاگرام نسخه‌ی وب استفاده کنید و امکان حذف اکانت اینستاگرام فارسی اندروید از طریق اپلیکیشن وجود ندارد.

  1. ابتدا برای موقتا دیلیت اکانت اینستاگرام سایت مربوطه را باز کنید و وارد حساب کاربری خود شوید.
  2. روی پروفایل خود ضربه بزنید تا وارد صفحه اصلی حساب کاربری خود شوید.
  3. سپس روی علامت چرخ‌دنده در بالای صفحه کلیک کنید تا بخش تنظیمات برای شما باز شود.
  4. از بالای صفحه Edit profile را انتخاب کنید و در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود اسکرول کرده، به پایین صفحه بروید.
  5. در انتهای صفحه می‌توانید Temporarily deactivate my account را مشاهده کنید که به رنگ آبی است. روی آن ضربه بزنید تا صفحه‌ی آن باز شود.
  6. در صفحه‌ی باز شده علت غیرفعال کردن اینستاگرام خود را انتخاب کنید و در کادر پایین آن، رمز عبور خود را دوباره وارد کنید. در نهایت با کلیک روی Temporarily Deactivate Account در انتهای صفحه کار را تمام کنید. (در این روش پاک کردن اکانت اینستاگرام بدون رمز امکان‌پذیر نیست.)

برای حذف اکانت اینستاگرام از روی شماره تلفن همین مراحل را دنبال کنید. بعلاوه پس از دیلیت اکانت اینستاگرام موقت می‌توانید هر زمان که بخواهید دوباره وارد حساب کاربری خود شوید. دی اکتیو موقت اینستاگرام بر خلاف دلیت اکانت اینستاگرام دائمی قابل بازیابی است.

برنامه دیلیت اکانت اینستاگرام

یکی از روش‌هایی که کاربران ترجیح می‌دهند برای حذف دائم اکانت اینستاگرام و یا حذف موقت آن بکار ببرند، استفاده از برنامه دیلیت اکانت اینستاگرام است. فرقی نمی‌کند به دنبال روشی برای حذف دائمی اکانت اینستاگرام ورژن جدید باشید یا نسخه‌های قدیمی؛ در هر صورت نصب اپلیکیشن نیز یک روش کاربردی برای پاک کردن اکانت اینستاگرام ایفون و اندروید است.

برای این کار برنامه‌های زیادی در بازار یا گوگل پلی معرفی شده است اما پیشنهاد ما این است که از روش‌های معمول گفته شده در این مطلب برای پاک کردن اکانت اینستاگرام در اندروید یا پاک کردن اکانت اینستاگرام در ایفون استفاده کنید.

دیلیت اکانت اینستاگرام با گوشی

در این مطلب ایساج در خصوص حذف اکانت اینستاگرام با گوشی یا دلیت اکانت اینستاگرام صحبت کردیم. با حذف اکانت اینستاگرام دائمی یا پاک کردن اکانت اینستاگرام دائمی، شما دیگر به اطلاعات خود در اینستاگرام دسترسی نخواهید داشت و حساب کاربری شما به طور کامل از بین می‌رود اما با پاک کردن موقتی اینستاگرام یا دیلیت اکانت موقت اینستاگرام می‌توانید دوباره وارد حساب کاربری خود در اینستاگرام شوید.

لازم به ذکر است حذف اکانت اینستاگرام از داخل برنامه انجام نمی‌شود و شما باید از طریق نسخه وب نسبت به این کار اقدام کنید. بعلاوه همانطور که گفتیم حذف اکانت اینستاگرام بدون داشتن پسورد نیز امکان‌پذیر نیست و شما باید بتوانید وارد نسخه وب اینستاگرام شوید. با این روش‌ها می‌توانید نسبت به پاک کردن اکانت اینستاگرام از گوشی دیگران نیز اقدام کنید. امیدواریم این مطلب حذف سریع اکانت اینستاگرام برای شما مفید باشد.

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات