نحوه زمانبندی پست‌های اینستاگرام

زمان بندی پست های اینستاگرام یا اسکجول اینستاگرام  یکی از قابلیت‌های جدید اپلیکیشن پرطرفدار و محبوب اینستاگرام است که اخیرا به آن اضافه شده است. این ویژگی باعث شده کاربران بتوانند اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدئوهای خود را در زمان دلخواه انجام دهند. در ادامه‌ی این مطلب ایساج تصمیم داریم در خصوص برنامه زمان بندی پست اینستاگرام و نحوه زمان بندیِ انتشار پست در اینستاگرام بیشتر صحبت کنیم.

زمان بندی پست در اینستاگرام یا اسکجول اینستاگرام چیست؟

قابلیت زمانبندی ارسال پست در اینستاگرام برای عکس‌ها یا ویدئوها جدید نیست و سرویس‌های مدیریت اکانت، این قابلیت را برای کاربران ارائه می‌دادند. اما این سرویس‌ها و نرم افزار زمانبندی پست اینستاگرام معمولا برای استفاده‌های تجاری و غیرشخصی بود و استفاده از آنها با پرداخت هزینه امکان‌پذیر می‌شد. به همین خاطر کاربران عادی نمی‌توانستند از ویژگی زمانبندی پست برای اینستاگرام استفاده کنند.

با این حال، با نسخه‌های جدید اپلیکیشن اینستاگرام و اضافه شدن قابلیت ارسال پست زمان بندی شده در اینستاگرام، دیگر نیازی به نصب اپلیکیشن زمان بندیِ پست اینستاگرام نیست و همه‌ی کاربران می‌توانند به طور مستقیم زمان انتشار پست‌های خود را مشخص کنند. در ادامه در مورد روش فعالسازی زمان‌بندی برای پست اینستاگرام صحبت می‌کنیم.

پستِ زمان بندی شده اینستاگرام یا چیزی که به طور معمول پست تایم دار اینستا خوانده می‌شود، با اسکجول اینستاگرام امکان‌پذیر است و همه‌ی کاربران حرفه‌ای می‌توانند از این ویژگی برای انتشار پست‌های خود استفاده کنند.

(با روش خروج از اکانت اینستاگرام اشنا شوید.)

روش زمان بندی ارسال پست در اینستاگرام

چگونه تایم پست اینستاگرام را فعال کنیم: برنامه زمان بندی پست های اینستاگرام

ویژگی پستِ زمان بندی شده اینستاگرام به نظر جالب می‌رسد اما چگونه تایم پست اینستاگرام را فعال کنیم؟ برای استفاده از ویژگی اسکجول اینستاگرام ابتدا باید آخرین نسخه‌ی بروزرسانی شده‌ی اینستاگرام را دانلود کرده و سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد اینستاگرام شده و روی آیکون ساخت پست جدید ضربه بزنید. سپس پست مورد نظر خود را ایجاد کرده و آن را در صورت لزوم ویرایش کنید تا آماده‌ی انتشار شود.
  • با رسیدن به صفحه‌ی New Post، گزینه‌ی Advanced Settings که آخرین گزینه در لیست است را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه‌ی Schedule this post را انتخاب کنید و کلید روبروی آن را در حالت روشن قرار دهید.
  • پس از فعال کردن این ویژگی، پنجره‌ای با عنوان Schedule برای شما باز می‌شود که می‌توانید تاریخ و زمان انتشار پست را مشخص کنید.
  • پس از پایان کار، روی Done بزنید تا این پست تایم دار اینستا در تاریخ و ساعتی که مشخص کرده‌اید، منتشر شود.

پستِ زمان بندی شده اینستاگرام: برای اینکه به ریلز یا پست‌های زمان‌بندی خود دسترسی پیدا کنید، باید وارد پروفایل شده و از منوی سه خط بالای صفحه، گزینه‌ی Scheduled Content را انتخاب کنید تا بتوانید زمان بندی پست اینستاگرام و پست‌های آماده‌ی انتشار را مشاهده کنید.

(از مطلبی که در مورد ترفندهای اینستاگرام نوشته‌ایم، بازدید کنید.)

برنامه زمان بندی پست‌ها در اینستاگرام

نکات مربوط به پست زمانبندی شده در اینستاگرام

در حال حاضر ویژگی پست زمانبندی شده اینستاگرام تنها برای اکانت‌های حرفه‌ای (Professional Accounts) در دسترس است. بنابراین اگر می‌خواهید از ویژگی پست تایم دار اینستا استفاده کنید، می‌توانید برای تغییر اکانت خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اپلیکیشن اینستاگرام را باز کرده و وارد صفحه‌ی پروفایل خود شوید.
  • روی علامت سه خط موازی در بالای صفحه ضربه بزنید و از منوی باز شده، گزینه‌ی Settings را انتخاب کنید.
  • در بخش تنظیمات به قسمت Account رفته و در پایین صفحه گزینه‌ی Switch to Professional Account را انتخاب کنید.
  • پس از مطالعه‌ی موارد مشخص شده و انتخاب حوزه‌ی فعالیت خود، روی کلید Done بزنید تا امکان زمان بندی پست اینستاگرام برای شما فراهم شود.

بیان این نکته ضروری است که با تغییر حساب کاربری به حساب حرفه‌ای، اکانت شما از حالت پرایوت خارج شده و همه‌ی افراد می‌توانند محتوای صفحه‌ی شما را مشاهده کنند. در حال حاضر شما می‌توانید جدول زمانبندی پست اینستاگرام را برای 75 روز آینده مشخص کنید.

پست زمانبندی شده در اینستاگرام

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات