سرعت 5G بیشتر است یا فیبر: آیا 5G از اینترنت فیبر سریع تر است؟

سرعت 5G بیشتر است یا فیبر؟ شنیدن اسم فیبر نوری، آدم را به یاد سرعت نور می‌اندازد و با تجربه‌ای‌ که از نسل‌های مختلف (1G تا 4G) داریم، این تصور را داریم که سرعت اینترنت فیبر باید خیلی بیشتر از 5G باشد! اینترنت 5G به دلیل ماهیت بی‌سیم، چالش‌هایی دارد که اینترنت فیبر با کابل کشی از آن مبرا است. اگرچه که 5G در مناطقی که مستقر است انعطاف‌پذیری عالی دارد، اما فیبر برای داشتن سرعت بالاتر، قابل اطمینان‌تر است.

آیا 5G از اینترنت فیبر سریع‌تر است؟

این روزها با تبلیغات اینترنت 5g زیاد برخورد کرده‌ایم. اخبار پیرامون 5G سوالات زیادی را در ذهن ما ایجاد می‌کند. مثل اینکه آیا 5G برای همه در دسترس است؟ آیا 5G از اینترنت فیبر سریع تر است؟

آیا 5G روی گوشی 4G جواب می‌دهد و خیلی از سوالات از این قبیل! رگبار تبلیغاتی 5G آدم را به سردرگمی زیادی می‌اندازد. در این متن می‌خواهیم به صورت اختصاصی درباره اینکه اصلا 5g چیست، فیبر نوری چیست، آیا 5G از فیبر سریعتر است و درباره این موضوع که کدام فناوری مناسب خانه و کسب و کار ما است، بپردازیم.

سرعت 5G بیشتر است یا فیبر: اینترنت فیبر نوری از رشته‌های شیشه‌ای باریک‌تر از مو تشکیل شده است که می‌تواند اطلاعات را تا مسافت‌های طولانی، بدون وقفه، ارائه دهد؛ اینترنت 5G نیز نسل پنجمشبکه‌های ارتباطی و بسترهای تولید امواج اینترنتی سیار یا بعبارتی بیسیم است که پیش از آن با نسل 1G تا 4G آن آشنایی داریم.

(برای فعالسازی رومینگ اینترنت آیفون به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

اینترنت 5g یا فیبر؟ سرعت 5G بیشتر است یا فیبر

سرعت 5G بیشتر است یا فیبر: سرعت کابل فیبر نوری و ارتباط آن با 5G

اینترنت فیبر مانند اینترنت کابلی یا DSL که در بین ما جا افتاده است، نیست. مهم‌ترین تفاوت این است که با اینترنت فیبر می‌توان معنای واقعی اینترنت پرسرعت را درک کرد! استریمینگ، وبگردی، بازی، کار و یادگیری آنلاین با سرعت بالای اینترنت فیبر، زندگی مجازی را بدون تأخیر و حرص خوردن از وقت تلف شده، جذاب و دلنشین می‌کند.

و اما اینترنت 5G که قرار است انقلابی عظیم در دنیای مجازی ایجاد کند؛ نسل پنجم ارتباطات سیار است که با امواج اینترنت همه‌ی ما را در هر شرایطی آنلاین نگه می‌دارد. اینترنت 5G همان درگاه ارتباطی ما با دستگاه‌های هوشمند در بستر اینترنت اشیاء است.

سرعت 5G بیشتر است یا فیبر: در کل برای ایجاد فضای هوشمند تمام عیار، نیاز به اینترنت فیبر و 5G با سرعتی تقریبا یکسان نیاز است. اینترنت فیبر نوعی اینترنت کابلی است که گرانقیمت است و نیاز به زیرساخت دارد و اینترنت 5G نیاز به دکل‌های مخابراتی پرقدرت! با این اوصاف هر دوی آن‌ها باید مکمل یکدیگر باشند.

(برای فعالسازی رومینگ اینترنت اندروید صفحه مورد نظر را از دست ندهید.)

کابل فیبر نوری و ارتباط آن با 5G؛ سرعت 5G بیشتر است یا فیبر

سرعت 5G بیشتر است یا فیبر: بررسی سرعت اینترنت فایو جی

 اینترنت 5G که یک فناوری بی‌سیم جدید است و در سه گروه یا باند مختلف فرکانسی، فعال می‌شود:

  • فرکانس رادیویی پایین
  • فرکانس رادیویی متوسط
  • فرکانس رادیویی بالا

سرعت اینترنت  5G در هر باند فرکانسی بسیار متفاوت است. باند پایین، همانطور که از نامش می‌توان متوجه شد، کمترین سرعت را دارد و برای انجام فعالیت‌های سطحی پاسخگو است.

اما برای کاربرانی که می‌خواهند بصورت همزمان از اینترنت استفاده کنند و نیازمند پهنای باند بیشتری هستند، باندهای فرکانس متوسط ​​و بالا مناسب است. تعداد زیاد فرکانس‌های استفاده نشده، مهم‌ترین مزیت لایه باند فرکانس رادیویی بالا است.

سرعت 5G بیشتر است یا فیبر: 5G با تعداد بیشتر کانال و پهنای باند بیشتر، سرعت بیشتر، تأخیر کمتر و امکان اتصال همزمان دستگاه‌های بیشتری را امکان‌پذیر می‌کند.

(راهنمای تغییر شماره در واتساپ را در این صفحه بخوانید.)

سرعت 5G بیشتر است یا فیبر: اینترنت فیبر چیست؟

اگر سال‌‌ها قبل از رونمایی گوشی‌های هوشمند این را می‌گفتیم که اینترنت موجب تغییر جوامع بشری در سراسر جهان شده است، خیلی تعجب داشت! اینترنت فیبر با سرعت و اطمینان بیشتر، این کار را عملی کرده است. اینترنت فیبر پا فراتر گذاشته و به کاربران اجازه می‌دهد تا به نسل‌های جدید و مدرن دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) متصل شوند.

سرعت 5G بیشتر است یا فیبر: اتصال اینترنت فیبر می‌تواند پهنای باند کافی برای پشتیبانی از جدیدترین ابزارهای فناوری موجود در بازار، برای کاربران تلفن‌های هوشمند گرفته تا تبلت‌ها، دستگاه‌های اتوماسیون خانگی، سیستم‌های بازی پیشرفته فراهم کند تا با پخش آسان و بدون بافر، تمامی فعالیت‌ها خود را انجام دهند.

(برای آشنایی با وای فای 7 این صفحه را از دست ندهید.)

اینترنت فیبر چیست؛ سرعت 5G بیشتر است یا فیبر

سرعت 5G بیشتر است یا فیبر: چرا اینترنت فیبر سریعتر است؟

برای درک بهتر اینکه چرا اینترنت فیبر بهترین فناوری برای قرن بیست و یکم است، نیاز به کمی بررسی داریم. شبکه‌های اینترنت فیبر از کابل‌های فیبر نوری تشکیل شده‌اند که از رشته‌های شیشه‌ای نازک و ظریف ساخته شده‌ و برای دوام، در یک غلاف پلاستیکی سخت پوشانده شده‌اند.

شیشه‌ی شفاف این قابلیت را دارد که تعداد زیادی فرکانس را با کمترین هدر رفت، از کابل عبور داده و شرایط  انتقال سریع‌تر اطلاعات را فراهم کند.

سرعت 5G بیشتر است یا فیبر: نور موجود در رشته فیبرمی‌تواند صدها کیلومتررا بدون هیچ گونه وقفه‌ای طی کند و پهنای باند قابل استفاده بیشتری نسبت به کابل‌های کواکسیال ایجاد کند.

(برای آشنایی با روش خرید شارژ شاتل برای دیگران به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

سرعت 5G بیشتر است یا فیبر: مزیت اینترنت فیبر

 تأخیر حداقلی

تأخیر حداقلی یکی از مواردی است که فیبر در آن رتبه‌ی اول را می‌گیرد. منظور از تأخیر، تأخیر در زمان انتقال داده‌ها از نقطه ای به نقطه دیگر است. تأخیر کم برای کاربردهای حساس به زمان، مانند تماس‌های تلفنی و ویدیویی، بازی‌های ویدیویی آنلاین، معاملات سهام و سایر برنامه‌هایی که هر گونه تأخیر در آن به قیمت از دست دادن اعتبار و سرمایه است، بسیار مهم است.

سرعت 5G بیشتر است یا فیبر: اینترنت فیبر از رشته‌ی شیشه‌ایتشکیل شده است که در آن نور به راحتی با تأخیر حداقلی و حتی صفر، از رشته عبور می‌کند، با این شرایط، اطلاعات سفر کوتاهی را برای رسیدن به مقصد، طی می‌کنند. اتصال اینترنت فیبر معمولاً تأخیر بسیار کمتری نسبت اتصال بی‌سیم، کابلی، DSL و حتی اینترنت 5G دارد.

(برای آشنایی با خرید شارژ ایرانسل برای دیگران به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

سرعت بالا

سرعت یا به عبارتی، پهنای باند اینترنت در شبکه‌های فیبر از اینترنت 5G، بی سیم، DSL، اینترنت کابلی یا سیستم‌های هیبریدی بیشتر است. این به دلیل ظرفیت بالاتر فیبر نوری و توانایی آن در پشتیبانی از مقادیر زیادی از انتقال داده در فواصل طولانی است.

مشخص شده‌است که سیستم‌های فیبر نوری امروزی به سرعت‌های عملیاتی باورنکردنی دست یافته‌اند. طبق نظر محققان، یک سیستمی که 100% مبتنی بر فیبر نوری باشد، می‌تواند سرعتی بیش از 100 ترابیت در ثانیه ارائه دهد. یعنی 100000 گیگابیت در ثانیه! هیچ سیستم سیمی یا بی‌سیمی یافت نشده است که بتواند چنین سرعتی را پیشتیبانی کند.

سرعت 5G بیشتر است یا فیبر: اگر به دنبال اینترنت پر سرعت واقعی هستید، که با تأخیر حداقلی و سرعت بالا، گشت و گذار در دنیای مجازی را برایتان شیرین کند، در حال حاضر اینترنت فیبر بهترین گزینه است.

(با روش های ارسال پیامک از طریق اینترنت در این صفحه آشنا شوید.)

مزیت اینترنت فیبر؛ سرعت 5G بیشتر است یا فیبر

سرعت 5G بیشتر است یا فیبر: اینترنت 5G چیست؟

ما می‌دانیم که خدمات اینترنت بی‌سیم تلفن همراه، داده را از طریق هوا به دستگاه های تلفن همراه می‌رساند. این روش، یکی از معدود راه‌های ارائه خدمات اینترنت انعطاف‌پذیر به مناطق عمومی است.

در چند دهه گذشته، خدمات اینترنت بی سیم برای ارائه گزینه‌های مختلف اینترنت به مصرف کنندگان و کسب و کارها شکل گرفتند. نسل پنجم سرویس اینترنت سلولی، معروف به 5G، برای رقابت مستقیم با گزینه‌های Wireline، به بازار عرضه شده است، و قصد دارد که به طور کلی، جایگزین سرویس‌های اینترنتی همراه شود.

سرعت 5G بیشتر است یا فیبر: 5G یک فناوری بی سیم است که خدمات داده را مانند سایر خدمات تلفن بی سیم، از طریق هوا به دستگاه‌های تلفن همراه ارائه می‌دهد. سرویس بی سیم از طریق یک ایستگاه پایه بی سیم به منطقه اطراف سرویس می‌دهد. فرستنده‌های 5G بیشتر شبیه وای‌فای کار می‌کنند.

(اینترنت فیبر چیست؟)

سرعت 5G بیشتر است یا فیبر: معایب اینترنت 5G

تأخیر بالا

اینترنت 5G بهبودهایی را نسبت به 4G/LTE به کاربران وعده می‌دهد. پیشرفت‌های بالای فناوری در آنتن‌ها و تجهیزات رمزگذاری اپراتورهای تلفن همراه اجازه می‌دهد تا از داده‌های ارسالی، استفاده بهتری داشته باشیم.

با این حال، در حال حاضر به نظر نمی رسد که 5G خیلی سرعت رؤیایی را ارائه دهد. به دلیل ماهیت فناوری بی‌سیم همچنان با چالش تأخیر روبرو هستیم.

سرعت 5G بیشتر است یا فیبر: سیگنال‌های بی‌سیم 5G، در مسافت‌های طولانی، خیلی زودتر از فیبر، از قدرتش کاسته می‌شود. با این اوصاف، برای پوشش دادن همان منطقه به عنوان سیستم های بی‌سیم سنتی، نیاز به دستگاه‌های بیشتری در مکان‌های مختلف دارد. اینترنت 5G مانند نسل‌های قبلی خود، برای سرویس‌دهی به سایت‌های فرستنده، همچنان از فیبر نوری استفاده می‌کند.

(برای معرفی اینترنت VDSL متنی کامل برایتان آماده کرده‌ایم.)

عبور سخت از سرعت گیرها

با بهینه سازی صورت گرفته، که به شدت به قدرت سیگنال و تداخل مرتبط است، سرعت 5G خیلی سریعتر از نسل‌های قبلی است. 5G به دلیل ماهیت استفاده از امواج با فرکانس بالا، مستعد مشکلات خارجی زیادی است. سیگنال‌های امواج با فرکانس بالا به راحتی از ساختمان‌ها، شاخ و برگ‌های ضخیم، آب و هوای نامناسب یا سایر موانع عبور نمی‌کنند.

آزمایشات نشان داده است که 5G برای نفوذ به دیوارها و پنجره‌های مدرن با پوشش UV مشکل دارد. البته که، این مشکل با نصب تجهیزات اضافی در داخل ساختمان یا خانه کاهش می‌یابد.

سرعت 5G بیشتر است یا فیبر: باند بالا 5G می‌تواند تا 2 گیگابیت در ثانیهسرعت داشته باشد، اما محدود به چیزی بنام “5G shuffle” است. بنابراین هم فاصله و هم تداخل می‌توانند به طور چشمگیری سرعت را کاهش دهند.

(برای تبدیل گوشی اندروید به وب کم این صفحه را از دست ندهید.)

معایب اینترنت 5G؛ سرعت 5G بیشتر است یا فیبر

سرعت 5G بیشتر است یا فیبر: مقایسه انواع اتصال به اینترنت

ما ایرانی‌‌ها بیش از هر نسل دیگری با اینترنت Dial-up خاطره داریم! اما در حال حاضر گزینه‌های متنوعی برای اتصال به اینترنت وجود دارد. فناوری بسرعت در حال تغییر است و هر روز با رونمایی از شبکه‌های جدید اتصالات سیار از DSL و فیبر نوری و 5G ما را شگفت زده می‌کند. اما مقایسه سرعت فیبر یا 5G کمی گیج کننده است.

آیا 5G از اینترنت فیبر سریع تر است: سرعت اینترنت قابل اهمیت است، حالا چه بخواهید با گوشی‌تان در شبکه‌های اجتماعی چت کنید یا با استفاده از اینترنت اشیاء دتکتورهای هوشمند دود را راه‌اندازی کنید، در هر حال باید اطلاعاتی را در اینترنت آپلود کنید. حالا چه نوع اتصالی به اینترنت برای ما مناسب‌تر است؟

(هر آنچه که می‌خواهید درباره هک شدن واتساپ بدانید!)

آیا 5G از اینترنت فیبر سریع تر است: معرفی انواع اتصال به اینترنت

خط اشتراک دیجیتال DSL

دی اس ال مخفف «خط مشترک/اشتراک دیجیتال»، از سیم‌های تلفن موجود برای ارسال داده بین رایانه و اینترنت استفاده می‌کند. اطلاعات با فرکانس متفاوتی نسبت به تماس‌های صوتی منتقل می‌شود. DSL به طور گسترده در دسترس است و مستقیماً از ISP به خانه شما متصل می‌شود.

کابل Cable

با اتصال کابل، داده‌ها از طریق برق با کابل‌های کواکسیال ساخته شده در محله‌ها، برای اینترنت مودم کابلی یا تلویزیون کابلی (CATV)، منتقل می‌شود. این اتصال بصورت گسترده، به جزو در مناطق روستایی و خالی از سکنه، در دسترس است.

ماهواره Satellite

رایانه شما اطلاعات را از طریق دیش به ماهواره‌ای که به دور سیاره می‌چرخد، می‌فرستد. آن ماهواره، با مراکز عملیات شبکه ارتباط برقرار کرده تا داده‌های درخواستی شما را انتقال دهد.

شبکه سلولی Cellular

پهنای باند شبکه سلولی به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق دکل‌های مخابراتی، دستگاه تلفن همراه یا با ایجاد نقطه اتصال به دستگاه‌های دیگر، به اینترنت بی‌سیم در هر مکانی، وصل شوید.

فیبر نوری Fiber-Optic

اتصال به اینترنت از طریق فیبر نوری، شبیه به کابل است؛ اما از رشته‌های کوچک شیشه‌ای، برای انتقال اطلاعات به عنوان نور، استفاده می‌کند. این نوع اتصال پر هزینه است و عمدتاً در شهرهای بزرگ در دسترس است.

سرعت 5G بیشتر است یا فیبر: در یک دنیای ایده آل، همه اتصالات اینترنتی از نوع فیبر هستند؛ زیرا که پتانسیل رشد فیبراز نظر تئوری بی حد و حصر است، با وجود فیبر نوری، هیچ رسانه فیزیکی دیگری، نمی‌تواند ادعایی داشته باشد.

(بازیابی دفترچه تلفن همراه اندروید را در این صفحه آموزش ببینید.)

معرفی انواع اتصال به اینترنت؛ آیا 5G از اینترنت فیبر سریع تر است

سرعت 5G بیشتر است یا فیبر: سرعت حرف اول را می‌زند

برای کاربران، مهم‌ترین تفاوت بین انواع اتصال به اینترنت، سرعت است. هر فناوری طیف متفاوتی از سرعت‌های اتصال را ارائه می‌دهد که بر زمان بارگذاری، دانلود، پخش جریانی (استریم) و وب‌گردی تأثیر می‌گذارد:

سرعت اینترنت DSL

اتصال DSL کندترین اتصال اینترنت است که به کاربران امکان انتخاب بین 1.5 مگابیت در ثانیه، 3 مگابیت در ثانیه، 5 مگابیت در ثانیه، 7 مگابیت در ثانیه، 12 مگابیت در ثانیه، 24 مگابیت در ثانیه و (به ندرت) 40 مگابیت در ثانیه را می‌دهد.

با توجه به گزارش به دست آمده مبنی بر اینکه، سرعت متوسط ​​اینترنت خانگی 72 مگابیت بر ثانیه است، گزینه‌های ارائه شده‌ی DSL برای اقلیت کاربرانی که کار روزمره و سبکی با اینترنت دارند، پاسخگو است. این سرعت‌ها برای انجام برخی وبگردی‌های ساده و ارسال ایمیل کافی است، اما اگر چند نفر به طور همزمان بخواهند ویدیو را ببینند، با مشکلات بارگیری مواجه خواهند شد.

سرعت اینترنت ماهواره

با اینترنت ماهواره‌ای، هنگام خرید گزینه‌های سرعت پیشنهاد نخواهد شد. در عوض بسته‌ای را بر اساس مصرف داده انتخاب می‌کنید. فناوری ماهواره فقط به یک سرعت محدود شده است: 25 مگابیت در ثانیه و یا 12 مگابیت در ثانیه. برای خانوارهای کوچکتر با استفاده متوسط ​​از اینترنت، گزینه‌ی خوبی است.

سرعت اینترنت کابلی

اینترنت کابلی بهترین گزینه برای اکثر مردم است. این نوع اتصال به اینترنت، همه کاره‌ترین نوع است که سرعتی از 10 مگابیت بر ثانیه تا 200 مگابیت در ثانیه و بالاتر را ارائه می‌دهد. و ارائه دهندگان اینترنت معمولاً  گزینه اینترنت کابلی ا ارائه می‌دهند که با سایر خدمات مانند تلویزیون نیز همراه شود.

سرعت اینترنت فیبر

فیبر سریعترین اتصال اینترنتی موجود در حال حاضر و مانند کابل همه کاره است. اگر شما به اینترنت فیبر نوری دسترسی دارید، یکی از معدود خوش شانس‌های روی زمین هستید که که می‌توانید با سرعت 1000 مگابیت در ثانیه به اینترنت متصل شوید!

سرعت 5G بیشتر است یا فیبر: فیبر نوری همراه با اتصال کیفیت بالا، برای خانواده‌هایی که چند نفری به طور مداوم، در حال پخش ویدیو، بازی، کار از خانه یا دانلود فایل هستند، بهترین گزینه است.

(تأیید دو مرحله‌ای را در این صفحه آموزش ببینید.)

سرعت اینترنت همراه

اتصالات اینترنت تلفن همراه، معمولاً فقط برای استفاده از تلفن همراه است و در حال حاضر میزان  4G LTE سریعترین‌ نوع است. در اوج سرعت به حدود 50+ مگابیت در ثانیه سریع و در خیلی موارد با 5 مگابیت در ثانیه کند باشد.

نسل بعدی این فناوری، یعنی 5G، می‌تواند سریع‌ترین اینترنت خانگی شما باشد و با سرعتی مطابق با سرعت فیبر جایگزین شود.وقتی یک ارائه دهنده اینترنت سرعت‌های رؤیایی را تبلیغ می‌کند به این معنی نیست که آن سرعت‌ها قابل تضمین است!

سرعت 5G بیشتر است یا فیبر: عوامل زیادی وجود دارد که می تواند بر قدرت اتصال تأثیر بگذارد مثل: زمان‌های پرترافیک در محله شما، آب و هوا، نوع روتر، و خیلی از موارد دیگر. بنابراین پیش از پرداخت هزینه برای سرعت‌های رؤیایی این موارد را در نظر بگیرید.

(علت داغ شدن گوشی چیست؟)

اینترنت فیبر با سرعت بالا، سرعت 5G بیشتر است یا فیبر

سرعت 5G بیشتر است یا فیبر: چه اینترنتی مناسب شما است؟

برای خرید اینترنت پرسرعت اولین قدم این است که ارائه دهندگان اینترنت منطقه خود را بررسی کنید و متوجه شوید که اصلا آدرس محل زندگی شما را تحت پوشش قرار می‌دهند یا خیر. اگر چند گزینه دارید، بهتر است برنامه‌های آن‌ها را با هم مقایسه کنید. برای اینکه بدانید کدام برنامه برای شما مناسب‌تر است، نیازهای سرعت خود را ارزیابی کنید.

سرعت 5G بیشتر است یا فیبر: برای اینکه متوجه شویم چه سرعت اینترنتی مناسب ما است ست موادری مانند اینکه: تعداد افراد، تعداد دستگاه‌های متصل (همه چیز از رایانه گرفته تا گوشی‌های هوشمند و هاب هوشمند) و همینطور نوع فعالیت را در نظر بگیرید.

(فعالسازی اینترنت رایتل را در این صفحه آموزش ببینید.)

سرعت 5G بیشتر است یا فیبر: سرعت اینترنت مورد نیاز خود را در این بخش بیابید

پس از سال‌ها تحقیق اینترنتی و مشاوره با کارشناسان شبکه، برای کمک به شما در اندازه‌گیری سرعت اینترنت متناسب با شرایط خانواده‌‌ها، ما لیست سرعت استاندارد را برایتان تهیه کرده‌ایم. با توجه به لیست زیر تعیین کنید که در محدوده استفاده سبک قرار دارید یا استفاده بسیار سنگین؛ سپس آن را با تعداد دستگاه‌های متصل در خانه خود تطبیق دهید.

  • استفاده سبک: 1-3 دستگاه 5-10 مگابیت در ثانیه،  4-8 دستگاه 15 مگابیت در ثانیه ، 8-10 دستگاه 25 مگابیت بر ثانیه، 10+ دستگاه 50 مگابیت در ثانیه
  • مصرف متوسط: 1-3 دستگاه​​  15 مگابیت در ثانیه، 4-8 دستگاه 25 مگابیت در ثانیه، 8-10 دستگاه  50 مگابیت در ثانیه، 10+ دستگاه 100 مگابیت در ثانیه
  • استفاده سنگین: 1-3 دستگاه  25 مگابیت در ثانیه، 4-8 دستگاه  50 مگابیت در ثانیه، 8-10 دستگاه  100 مگابیت در ثانیه، 10+ دستگاه   150 مگابیت در ثانیه
  •  استفاده بسیار سنگین: 1-3 دستگاه  50 مگابیت در ثانیه، 4-8 دستگاه  100 مگابیت در ثانیه  150 مگابیت در ثانیه، 8-10 دستگاه، 10+ دستگاه  200+ مگابیت در ثانیه

فیبر سریعتر از 5G؛ سرعت 5G بیشتر است یا فیبر

آیا 5G از اینترنت فیبر سریع‌تر است؟

فناوری به طور مداوم در حال پیشرفت است؛ اینترنت فیبر یکی از فناوری‌هایی است که به طور یکسان نیازهای افراد و کسب‌وکارها را برآورده کرده و در آینده به خوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

5G در مناطقی که به طور کامل مستقر است، انعطاف پذیری عالی ارائه می‌دهد. اما 5G هنوز بسیار جدید است و نحوه عملکرد آن در سناریوهای دنیای واقعی هنوز مشخص نیست. آنچه ما می‎‌دانیم این است که اینترنت فیبر مطمئن‌ترین خدمات با توانایی دستیابی به سرعت‌های باورنکردنی را، در آینده ای نزدیک ارائه می‌دهد.

منبع مطلب

تفاوت اینترنت 5G و فیبر؛ آیا 5G از اینترنت فیبر سریع‌تر است؟

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات