فعالسازی رومینگ اینترنت اندروید

شاید برای شما پیش آمده که برای سفر یا کار به کشور دیگری سفر کرده باشید و احتمالا یکی از مشکلاتی که با آن روبرو شده‌اید برقراری تماس یا استفاده از اینترنت از سیم‌کارت است. همان‌طور که می‌دانید اپراتورهای هر کشور معمولاً در داخل همان کشور فعالیت می‌کنند و نمی‌توانند مناطق بیرون از کشور را پوشش دهند. برای همین، در چنین مواردی فعال سازی رومینگ اندروید کاربردی محسوب می‌شود. غیر از فعال سازی رومینگ اندروید، شما با فعالسازی رومینگ اینترنت اندروید می‌توانید از اینترنت استفاده کنید و با افراد دیگر تماس صوتی یا تصویری اینترنتی داشته باشید. ما در این مطلب بلاگ ایساج در مورد روش فعالسازی رومینگ اینترنت اندروید صحبت خواهیم کرد.

فعال سازی رومینگ اندروید چگونه انجام می‌شود: رومینگ گوشی سامسونگ کجاست؟

اپراتورهای مختلف، خدمات رومینگ خاص خود را دارند که برای استفاده از آنها باید رومینگ مربوطه را فعال کنید. در مطالبی جداگانه در مورد فعالسازی رومینگ رایتل، رومینگ ایرانسل و رومینگ همراه اول صحبت کرده‌ایم. برای فعال کردن رومینگ در گوشی موبایل خود نیز باید کارهایی انجام دهید.

تنظیم رومینگ اندروید بسته به نسخه و نوع گوشی که از آن استفاده می‌کنید و ممکن است در جزئیات کمی متفاوت باشد. برای همین، ما یکی از مدل‌های گوشی محبوبی که در بازار وجود دارند، یعنی گوشی سامسونگ را برای تنظیم رومینگ اندروید مثال می‌زنیم. پس از هر چیزی باید ببینیم رومینگ گوشی سامسونگ کجاست.

(از مطلب نحوه برقراری تماس صوتی و تصویری اسکایپ بازدید کنید.)

فعال سازی رومینگ اندروید

رومینگ گوشی سامسونگ کجاست: فعال سازی رومینگ گوشی سامسونگ

برای پیدا کردن و فعالسازی رومینگ اینترنت در گوشی سامسونگ شما اول باید وارد بخش تنظیمات در گوشی سامسونگ خود شوید. سپس، در بخش تنظیمات باید وارد بخش Connections یا اتصالات شده و مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در بخش اتصالات گوشی اندروید خود گزینه Mobile Networks را انتخاب کنید.
  • در منوی Mobile Networks گزینه Data Roaming را مشاهده می‌کنید که باید آن را فعال کنید تا بتوانید فعال سازی رومینگ گوشی سامسونگ را انجام دهید.

توجه داشته باشید که اگر این دکمه به طور کلی غیرفعال شده و نمی‌توانید آن را فعال کنید، احتمالا داده‌های موبایل شما غیرفعال است. برای فعال کردن داده‌های موبایل، شما اول باید به بخش تنظیمات سامسونگ بروید و در بخش Connections منوی Data usage را انتخاب کرده و گزینه Mobile data را فعال کنید. به این صورت، شما می‌توانید تنظیم رومینگ اندروید در گوشی‌های سامسونگ را انجام دهید.

(در مورد کاهش مصرف اینترنت اندروید مطالعه کنید.)

رومینگ گوشی سامسونگ

فعالسازی رومینگ اینترنت اندروید: فعال سازی رومینگ از طریق اینترنت

بعد از اینکه ویژگی و قابلیت رومینگ برای گوشی اندرویدی خود را فعال کردید، می‌توانید اینترنت رومینگ را برای تنظیمات گوشی اندرویدی فعال و از آن استفاده کنید. برای فعال کردن رومینگ اینترنت اندروید بعد از فعال کردن ویژگی رومینگ گوشی اندروید شما اول باید وارد بخش تنظیمات گوشی اندرویدی خود شوید. سپس، در بخش تنظیمات باید گزینه Connections را انتخاب کنید.

فعال سازی رومینگ از طریق اینترنت: حالت شبکه‌های موبایل را فعال کنید

پس از اینکه وارد صفحه Connections شدید، باید گزینه Mobile networks را انتخاب کنید. در منوی Mobile networks باید حالت شبکه یا Network mode را کلیک کنید. در حالت شبکه شما می‌توانید تعیین کنید که نوع شبکه مورد استفاده شما چه باشد. پیشنهاد ما به شما این است که حالت LTE/3G/2G را انتخاب کنید. این حالت یک حالت ارتباط خودکار در فعالسازی رومینگ اینترنت اندروید است و از این اطمینان حاصل می‌کند که گوشی اندرویدی شما می‌تواند همیشه از طریق این حالت ارتباط اینترنتی برقرار کند. البته این حالت شبکه برای همه گوشی‌های اندرویدی موجود نیست و گوشی‌های اندرویدی متفاوت می‌توانند حالت‌های شبکه‌ای مختلفی هم داشته باشند.

نوع شبکه مورد استفاده برای اینترنت را روی حالت LTE/3G/2G قرار دهید.

(از مطلب توقف بروزرسانی خودکار در اندروید بازدید کنید.)

فعال سازی رومینگ از طریق اینترنت: اپراتور شبکه را تعیین کنید

بعد از این‌که حالت شبکه موبایل را فعال و شبکه‌ای را انتخاب کردید، حالا باید به سراغ انتخاب اپراتور شبکه خود بروید. در همان بخش شبکه‌های موبایل یا Mobile networks شما باید بر روی گزینه Network operators کلیک کنید. در این بخش شما با فعال کردن جستجوی خودکار می‌توانید شبکه‌هایی که در دسترس شما قرار دارند را مشاهده و یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. برای این کار باید گزینه Scan networks را انتخاب کنید.

فعالسازی رومینگ اینترنت اندروید: داده‌های گوشی اندرویدی خود را فعال کنید

بعد از این‌که مراحل فعالسازی اینترنت رومینگ اندروید را انجام داده‌اید، اکنون می‌توانید داده‌های گوشی اندرویدی خود را فعال و از اینترنت استفاده کنید. برای این کار باید در همان بخش Connections وارد منوی Data usage شوید. سپس، در آن‌جا باید گزینه Mobile data را فعال کنید. در این‌جا شما باید دوباره به صفحه Mobile networks مراجعه کرده و در آن‌جا گزینه Data roaming را فعال کنید. به این صورت، شما اکنون می‌توانید از رومینگ اینترنت اندروید خود استفاده کنید.

فعالسازی رومینگ اینترنت اندروید از طریق اینترنت

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات

نیلو
۲۲ بهمن ۱۴۰۱

سلام خسته نباشید من گوشیم سامسونگ هست ساکن خارج از کشورم، رومینگ گوشیم فعال هست ولی با این وجود نمی توانم نه زنگ بزنم نه کسی از ایران بهم زنگ بزنه همش اشغال میزنه باید چکار کنم خطمم شارژ کردم ولی بازم نمیشه

اضافه کردن نظر جدید