هک شدن واتساپ: چگونه بفهمیم که واتساپ ما هک شده است؟

تا وقتیکه اکانتمان توسط کسی تسخیر نشود، هک شدن برایمان تعریفی ندارد! اما با خبرهای سرقت اطلاعات واتساپ، متوجه می‌شویم که هک کردن واتساپ از آنچه تصور می‌کنیم، به ما نزدیک‌تر است! برای اینکه واتساپ را از هک شدن نجات دهید، در ادامه با ایساج همراه باشید.

هک شدن واتساپ

گوشی هوشمند جعبه سیاه زندگی ما است! تابحال با خودتان فکر کرده‌اید که چند وقت است جزء ارقام و اعداد روی گوشی عزیزمان، چشممان به جمال پول‌های کاغذی باز نشده؟

زندگی ما، یا بهتر است بگوییم تمام دارایی ما، به اطلاعات داخل گوشی‌مان بسته است. واتساپ WhatsApp برنامه پرکاربرد ما ایرانی‌ها، مخزن اطلاعات ما است. به همین خاطر، حفاظت از هک شدن واتس اپ را تا دیر نشده، همین الان بیاموزید!

هک شدن در واتساپ: واتساپ بخاطر دسترسی آسان و همینطور رمز گذاری سرتاسری یکی از ایمن‌ترین برنامه‌های سوشال مدیا است ولی با تمام این محکم‌کاری‌ها احتمال هک شدن آن وجود دارد.

(اگر برای شارژ و بسته اینترنت به دنبال یک روش ساده و ایمن هستید، وبسایت ایساج عالی است.)

بررسی روش‌های هک شدن واتساپ و جلوگیری از آن

هک شدن واتس اپ: آیا واتساپ هک میشود؟

واتس آپ در امنیت اطلاعات خیلی سفت و سخت است؛ لابد با خودتان می‌گویید همین چند وقت پیش خبر هک شدن واتس اپ توسط پسر 13 ساله تمام دنیا را پر کرده بود!

البته که این خبر شایعه‌ای بیش نبود و تا بحال خبری درباره عبور از رمزگذاری سرتاسری واتساپ اعلام نشده است، ولی هَک شدن واتساپ امکان‌پذیر است و تماما به بی‌احتیاطی کاربران برمی‌گردد.

هک شدن در واتساپ: واتساپ یکی از پیام‌رسان‌های امنیتی است و اگر حتی سرور آن هم هک شود، بخاطر رمز سرتاسری و اینکه هیچ پیامی روی سرور باقی‌نمی‌ماند تا بخواهد فاش شود، جزء رازدارترین پیام‌رسان‌های دنیا است.

(برای آشنایی با روش‌ها کاهش حجم عکس و تصاویر سری به صفحه مورد نظر بزنید.)

امنیت واتساپ و احتمال هک شدن

هک شدن واتساپ: روش‌های هک شدن واتس اپ

همانطور که گفته شد، ایمنی واتساپ از طرف سرور همه جوره تکمیل است و این کاربران هستند که باید حواس‌شان را جمع کنند تا از روش‌های بدیهی اطلاعات‌شان دستبرد نشود. برای متوجه شدن از هک شدن واتس اپ موارد زیر را در گوشی خود بررسی کنید:

واتس اپ وب یا اسکن کد QR

از ویژگی‌های خوب واتساپ دسترسی آسان به آن است، به این معنا که شما می‌توانید با واتساپ تحت وب به راحتی به حساب کاربری خود روی هر سیستمی دست پیدا کنید.

ولی اگر شما با بی‌احتیاط روی هر دستگاهی واتساپ‌تان را Log in کنید، گویا به همین راحتی هم اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک گذاشته‌اید.

اگر در محل کارتان همیشه با همین روش به واتساپ‌تان دست پیدا می‌کنید روی گوشی بعد از اسکن کردن کد و قبل از بارگذاری دقت کنید که دستگاه‌های غیر مجاز و ناآشنا در لیست نباشند، تحت این شرایط Log out from All Devices را کلیک کنید.

هک شدن واتس آپ: اگر اطلاعات ارزشمندی دارید، حواستان باشد تا واتساپ‌تان را روی هر دستگاهی لاگیننکنید.

(با اسپم آشنایی دارید؟ اگر نه، حتما به متن اسپم چیست مراجعه کنید.)

خالی شدن سریع باتری دلیلی برای هک شدن واتساپ

اگر بمحض اینکه به اینترنت و یا وای فای وصل شدید و خیلی سریع باتری گوشی‌تان تخلیه شد، احتمال اینکه واتساپ یا حتی گوشی شما هک شده باشد خیلی زیاد است.

در این موارد باید سریعا نت را قطع کرده و در فایل برنامه‌های خود به دنبال یک برنامه ناشناس باشید و آن را پاک کنید.

هک شدن واتس آپ: بمحض اینکه به اینترنت وصل می‌شوید، شارژ باتری گوشی سریعا کم می‌شود؟ احتمالا بد افزاری به واتساپ شما حمله کرده!

(با هفت روش ساده به سراغ هکرها بروید این روش‌ها جالب را در جلوگیری از هک وای فای بخوانید!)

نشانه های هک شدن واتساپ

از کجا بفهمیم واتساپ هک شده؟ دریافت پیام‌های ناشناس

اگر به این فکر می‌کنید که چگونه بفهمیم واتساپ هک شده است؟ باید بگوییم که قوی‌ترین نشانه هک شدن واتس آپ، پیام‌ها ناشناس و گروهی است.

این علامت انقدر قوی است که بمحض مشاهده آن باید به دنبال روش‌های رفع هک بروید. دقیقا این همان روشی است که جدیدا برای کلاهبرداری استفاده می‌شود.

مثلا لینکی از یک فرد ناشناس برای شما ارسال می‌شود و بمحض اینکه روی آن کلیک کنید، حسابتان هک می‌شود.

هک واتساپ: پیام‌های ناشناس را باز نکنید و روی لینک‌ها مرموز کلیک نکنید! با یک کلیک واتساپ شما هک خواهد شد!

(کسب درآمد از یوتیوب را با ایساج بیاموزید!)

رفتارهای عجیب و غریب گوشی

اگر صفحه نمایش گوشی شما بی‌دلیل خاموش و روشن شد، این می‌تواند دلیلی برای هک شدن واتساپ باشد. برای رفع  این مشکل، از برنامه‌های اسکن امنیتی و یا یک آنتی‌ویروس استفاده کنید.

هک واتساپ: یکی دیگر از علائم هک شدن واتساپ خاموش و روشن شدن بی‌دلیل صفحه گوشی است.

(اگر همراه اولی هستید مطلب کم شدن شارژ همراه اول مناسب شما است.)

مشکلات ناشی از هک شدن واتس اپ

مصرف بالای اینترنت و یا پایین آمدن عجیب سرعت اینترنت

اگر واتساپ شما هک شده باشد، بمحض وصل شدن به اینترنت، سرعت آن به طرز قابل توجهی کم شده و علاوه بر آن، حجم اینترنت هم خیلی زود ته می‌کشد؛ چون هکر در حال انتقال اطلاعات شما به دستگاه دیگری است. این مورد یکی از نشانه‌های قابل شناسایی هک شدن واتس اپ است.

هک شدن واتس اپ: با هک شدن گوشی، سرعت اینترنت بخاطر تبادل اطلاعات زیاد، به حداقل رسیده و حجم اینترنت شما بسرعت تمام می‌شود.

(برای کاهش مصرف اینترنت اندروید به متن مورد نظر مراجعه کنید.)

هک شدن واتساپ: جلوگیری از هک شدن واتس اپ

حالا که با نشانه‌‌ های هک شدن واتساپ آشنا شدیم، برای جلوگیری از هک واتساپ توصیه‌های زیر می‌تواند کار ساز باشد:

  • برای واتساپ خود قفل بگذارید.
  • از تأیید دو مرحله‌ای که به تازگی روی واتساپ فعال شده است، استفاده کنید. (به تنظیمات واتساپ رفته، گزینه Account، از آنجا Two-step verification را Enable کنید.)
  • گوشی خود را با افراد غریبه به اشتراک نگذارید.
  • از اتصال به وای فای رایگان و ناشناس اجتناب کنید.
  • برنامه‌های مورد نیاز خود را از گوگل پلی و منابع معتبر دانلود کنید.

برای رفع هک واتساپ، باید ابتدا در برنامه‌های گوشی به دنبال برنامه ناشناس بگردید و آن را پاک کنید؛ سپس واتساپ قدیمی خود را پاک کرده و برنامه جدید و بروزرسانی شده آن‌را دانلود کنید.

(برای خالی کردن حافظه گوشی اندروید به مطلب مورد نظر مراجعه کنید.)

روش جلوگیری از هک شدن واتساپ

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات

محمد
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

من رمز دو مرحله ای رو گذاشتم، اما هر از گاهی ازم میخواد رمزشو. بعضی وقتا موقعی که رمز دو مرحله ای رو وارد میکنم، وضعیت های مخطابینم پاک میشه

اضافه کردن نظر جدید