مقایسه تعرفه اینترنت ADSL، فیبرنوری و TDLTE

اینترنت در دنیای مدرن امروز، بخشی جدایی‌ناپذیر زندگی انسان‌ها شده است و بسیاری از کارهای روزمره‌ی ما به آن وابسته است. بنابراین اپراتورها و شرکت‌های مختلف اینترنت پرسرعت ارائه می‌دهند تا دسترسی به دنیای دیجیتال را آسان‌تر سازند. اما انتخاب از میان آنها می‌تواند کمی دشوار باشد. فاکتورهای مختلفی برای انتخاب اپراتور یا شرکت ارائه‌دهنده‌ی اینترنت وجود دارد که یکی از آنها مقایسه تعرفه اینترنت ها است. در ادامه این مطلب ایساج تصمیم داریم به مقایسه قیمت های اینترنت پرسرعت از جمله مقایسه تعرفه اینترنت ADSL، فیبر نوری و TD-LTE بپردازیم.

مقایسه تعرفه اینترنت ADSL، فیبر نوری و TD-LTE

سال‌هاست از اینترنت dial up و صدای بوق‌های ممتد آن برای اتصال به اینترنت گذشته‌ایم و حالا به سادگی پرداخت قبض تلفن خانه یا خرید بسته‌های اینترنتی از سایت‌ها یا کدهای دستوری، می‌توانیم به دریای بی‌نهایت اینترنت متصل شویم. با این حال این روزها هزینه‌ی اینترنت با افزایش پی در پی مواجه بوده و شاید ترجیح بدهید به دنبال بهترین اینترنت خانگی باشید.

اپراتورها و شرکت‌های مختلفی هستند که اینترنت پرسرعت را به مشتریان خود ارائه می‌دهند اما بهترین آنها کدام است؟ این مساله به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. برای مثال اگر هزینه‌ها برای شما در اولویت هستند، بهتر است به مقایسه تعرفه اینترنت این شرکت‌ها و اپراتورها بپردازید و در مقابل اگر ترجیح می‌دهید فارغ از هزینه‌ای که می‌پردازید، اینترنت پرسرعت داشته باشید، این مساله را بررسی کنید.

بنابراین اگر قصد خرید اینترنت دارید، با ادامه این مطلب ایساج همراه ما باشید تا به بررسی مقایسه تعرفه اینترنت ADSL، فیبر نوری و TDLTE بپردازیم.

مقایسه تعرفه اینترنت ADSL، فیبر نوری و TD-LTE

مقایسه تعرفه اینترنت TD-LTE

اینترنت TD-LTE، نسل جدیدی از اینترنت پرسرعت است که بر فناوری نسل 4.5G کار کرده و سرعت بسیار بالا تا 40 مگابیت بر ثانیه دارد. در واقع tllte آخرین نسل اینترنت ثابت است که اینترنت را به صورت بی‌سیم ارائه می‌دهد و ویژگی‌هایی مانند امکان اتصال همزمان چند نفر، سرعت و پایداری بالا باعث محبوبیت آن شده است. شرکت‌های مختلفی در حوزه‌ی td-lte خدمات ارائه می‌دهند که ایرانسل، مبین نت و زی‌تل از شناخته شده‌ترین‌ها هستند.

مقایسه تعرفه اینترنت: قیمت مودم TDLTE بین 2 تا 10 میلیون تومان متغیر است. با این حال برخی از سرویس‌دهندگان اینترنت به فروش بسته و مودم همزمان می‌پردازند که تا حد زیادی باعث کاهش هزینه‌های مشتری می‌شود.

مقایسه قیمت اینترنت TD-LTE

تعرفه اینترنت TD-LTE اپراتور ایرانسل بسیار متنوع است که می‌توانید با مراجعه به سایت ایرانسل مشاهده کنید. برای مثال 80 گیگ اینترنت 1 ساله با قیمت 140,000 تومان، 200 گیگ یک ساله 395,000 تومان، 400 گیگ یکساله 675000 تومان و غیره است. البته شما می‌توانید 6 ماهه، سه ماهه، یک ماهه، هفتگی و روزانه نیز با توجه به نیازهای خود تهیه کنید.

در بررسی مقایسه تعرفه اینترنت خانگی زی‌تل نیز می‌توان گفت زیتل سرعت بالا و قیمت مناسب را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. هزینه ماهانه سرویس اینترنت TD-LTE زیتل به مبلغ خالص 215,000 تومان است

مبین نت نیز تنوع گسترده‌ای در بسته‌های اینترنت ثابت خود دارد. مبین نت سه سطح پرایم+، پرو و اولترا را به همراه مودم، سیم کارت و حجم اینترنت ارائه می‌دهد که مشتریان می‌توانند طرح مورد نظر خود را انتخاب و نسبت به خرید اقدام کنند. برای مثال بسته‌های 8 گیگی با قیمت 33,000 تومان، بسته 10 گیگ 38,000 تومان، 15 گیگ 45,000 تومان، 100 گیگ 142,000 تومان و غیره ارائه می‌شود.

حداکثر سرعت ارائه شده در اینترنت TD-LTE در ایران 80 مگابیت بر ثانیه است که البته این عدد بین 8 تا 60 مگابیت متغیر خواهد بود.

(در مورد تفاوت wimax و lte بیشتر بدانید.)

مقایسه تعرفه اینترنت ADSL

اینترنت ADSL یا Asymmetric Digital Subscriber Line یک تکنولوژی انتقال داده در پهنای باند بالا است که از طریق سیم‌های مسی منتقل می‌شود. اینترنت ADSL در مناطق شهری زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند به صورت همزمان اطلاعات آنالوگ یا صوتی را در خطوط تلفن منتقل کند. شرکت‌های متعددی هستند که اینترنت ADSL ارائه می‌دهند. از جمله‌ی این شرکت‌ها می‌توان به مخابرات، شاتل، آسیاتک، پیشگامان، صبانت و پارس آنلاین اشاره کرد. در ادامه به مقایسه تعرفه اینترنت ADSL برخی از شرکت‌ها می‌پردازیم.

ارائه دهنده سرویس اینترنت / سرعت512 kbps1 Mbps2 Mbps3 Mbps4 Mbps8 Mbps16 Mbps
مخابرات20 GB 20,000 تومان30 GB 25,000 تومان44 GB 35,000 تومان80 GB 32،000 تومان100 GB 42,000 تومان240 GB 75،000 تومان
شاتل28 GB ۳۷,۵۰۰ تومان40 GB ۶۰,۰۰۰ تومان70 GB ۷۵,۰۰۰ تومان80 GB ۱۰۵,۰۰۰ تومان180 GB ۱۲۰,۰۰۰ تومان380 GB ۱۵۰,۰۰۰ تومان780 GB ۲۴۰,۰۰۰ تومان
پیشگامان120 GB ۱۲۰,۰۰۰ تومان500 GB ۲۰۰,۰۰۰ تومان600 GB ۲۵۰,۰۰۰ تومان
آسیاتک50 GB   ۷۵,۰۰۰ تومان100 GB ۱۲۰,۰۰۰ تومان400 GB ۲۰۰,۰۰۰ تومان800 GB ۳۰۰,۰۰۰ تومان
صبانت70 GB   ۸۴,۵۰۰ تومان160 GB ۱۳۶,۵۰۰ تومان400 GB ۱۹۲,۵۰۰ تومان800 GB ۲۶۰,۰۰۰ تومان
پارس آنلاین40GB ۲۵,۰۰۰ تومان40GB ۴۱,۵۰۰ تومان76GB ۵۰,۰۰۰ تومان100GB ۷۱,۵۰۰۰ تومان180GB ۹۸,۰۰۰ تومان200GB ۱۱۷,۵۰۰ تومان800GB ۱۸۷,۵۰۰ تومان
ماهان نت71GB ۶۶,۰۰۰ تومان100GB ۷۶,۰۰۰ تومان160GB ۹۶,۰۰۰ تومان320GB ۱۵۶,۰۰۰ تومان
های وب40GB ۲۵,۰۰۰ تومان40GB ۴۱,۵۰۰ تومان76GB ۵۰,۰۰۰ تومان100GB ۷۱,۵۰۰ تومان180GB ۷۵,۰۰۰ تومان400GB ۱۱۷,۵۰۰ تومان800GB ۱۸۷,۵۰۰ تومان

مقایسه قیمت اینترنت adsl : لازم است دقت داشته باشید تعرفه مصرف هر گیگ ترافیک بین‌الملل دو برابر قیمت مصرف ترافیک داخلی است.

(در مورد تفاوت مگابایت و مگابیت بیشتر بدانید.)

مقایسه قیمت اینترنت شرکت‌های مختلف

مقایسه تعرفه اینترنت فیبر نوری

اینترنت فیبر نوری یا Fiber-Optic Internet نوع دیگری از اتصال باند پهن است که با کمترین تاخیر ممکن، می‌تواند به سرعت 940 مگابایت بر ثانیه برسد. برای استفاده از اینترنت فیبر نوری نیاز به فن‌آوری کابل فیبر نوری است که سرعت بالایی در ارسال داده‌ها دارد.

در حال حاضر مخابرات تنها ارائه‌کننده‌ی اینترنت فیبر نوری است که به قیمت‌های آنها دسترسی داریم. برای اطلاع از قیمت سایر شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت فیبر نوری لازم است با آنها ارتباط برقرار کنید. اینترنت فیبر نوری مخابرات با سرعت 20 مگابیت، 280 گیگ 140,000 تومان، سرعت 30 مگابیت، 700 گیگ 250,000 تومان و سرعت 50 مگابیت، 100 گیگ 300,000 تومان ارائه می‌شود.

مقایسه تعرفه اینترنت: مودم فیبر نوری را می‌توانید از 800 هزار تومان تا 10 میلیون تومان تهیه کنید. این تفاوت قیمت به خاطر امکان اتصال وای فای و پشتیبانی از پورت گیگ است.

مقایسه تعرفه اینترنت VDSL

اینترنت VDSL یا Very High Bitrate Digital Subscriber Line نوع جدیدی از اینترنت باند پهن با تلفیقی از سیم مسی تلفن و فیبرنوری است. اینترنت VDSL سرعت بالاتری از ADSL دارد و می‌تواند با سرعت دانلود 52 مگابیت و سرعت آپلود 16 مگابیت بر ثانیه کار کند. اگر قصد خرید و راه‌اندازی اینترنت VDSL و مقایسه تعرفه اینترنت VDSL را دارید، لازم است بدانید معمولا شرکت‌های ارائه‌دهنده هزینه‌ی سرویس، مودم و رانژه را یکجا دریافت می‌کنند و بسته به شرکت این هزینه‌ها متفاوت است.

با مودم ADSL نمی‌توانید از اینترنت VDSL استفاده کنید و حتما نیاز به خرید مودم جداگانه و مخصوص دارید.

مقایسه قیمت اینترنت VDSL سه شرکت مخابرات، شاتل و آسیاتک

سرویس VDSL شاتل را می‌توانید در بسته‌های 160 گیگ 120,000 تومان، 320 گیگ 200,000 تومان و 640 گیگ 240,000 تومان تهیه کنید. همچنین تعرفه قیمت‌های مخابرات به عنوان بهترین اپراتور اینترنت در ایران، برای اینترنت VDSL بسته به سرعت از 8 مگابیت تا 50 مگابیت بین 50 هزار تومان تا 300 هزار تومان متغیر است.

اینترنت VDSL آسیاتک با سرعت 20 مگابیت، حجم 600 گیگ و قیمت 250,000 تومان، سرعت 30 مگابیت، حجم 900 گیگ و قیمت  330,000 تومان و در نهایت سرعت 50 مگابیت، حجم 1200 گیگ و قیمت 400,000 تومان ارائه می‌شود.

مقایسه تعرفه اینترنت: مودم‌های VDSL بین 600 هزار تومان تا 10 میلیون تومان متغیر هستند.

(با سرویس اینترنت DSL آشنا شوید.)

تعرفه اینترنت VDSL

نکات مهم در خرید اینترنت

اگر به تازگی قصد خرید اینترنت پرسرعت برای خانه یا محل کار خود دارید، علاوه بر مقایسه تعرفه اینترنت، لازم است چند نکته را در نظر داشته باشید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

بررسی کیفیت اینترنت در منطقه

کیفیت و سرعت اینترنت ممکن است بسته به محلی که در آن زندگی یا کار می‌کنید، متفاوت باشد. در برخی مناطق به دلیل آنتن‌دهی ضعیف‌تر ممکن است اینترنت TD-LTE چندان گزینه‌ی مناسبی نباشد، این در حالی است که افراد ممکن است با سرعت بالا از اینترنت ADSL یا فیبرنوری استفاده کنند. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم ابتدا از کیفیت اینترنت سرویس‌دهنده مورد نظر خود در منطقه مطمئن شده و سپس برای خرید اقدام کنید. بعلاوه رتبه بندی شرکت های اینترنتی و مقایسه تعرفه اینترنت را نیز در نظر بگیرید.

شما همچنین می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در خصوص سرویس‌دهی در منطقه با پشتیبانی شرکت مورد نظر خود تماس بگیرید و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

(از مطلب اینترنت ماهواره بازدید کنید.)

از سرویس‌های کوتاه مدت شروع کنید

اگر به تازگی می‌خواهید سرویس اینترنت تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر مقایسه تعرفه اینترنت، با خرید سرویس‌های کوتاه مدت یک ماهه شروع کنید. اگرچه بیشتر سرویس‌دهنده‌های اینترنت اشتراک اینترنت طولانی مدت خود را با تخفیف‌های شگفت‌انگیز ارائه می‌دهند اما ممکن است خرید شما از شرکت مورد نظر رضایت‌بخش نباشد و از خدمات و سرعت اینترنت راضی نباشید.

بررسی سایر برندهای تجهیزات شبکه

بسیاری از ISPها پیشنهادات و مودم‌های خود را با قیمت‌های مناسب ارائه می‌دهند تا مشتریان را ترغیب به خرید کنند. با این حال پیشنهاد می‌کنیم قیمت مودم و تجهیزات مرتبط را بررسی کرده و خودتان نسبت به خرید اقدام کنید. این کار باعث کاهش هزینه‌های شما خواهد شد.

مقایسه تعرفه اینترنت ADSL، فیبر نوری و TD-LTE در ایساج

در این مطلب ایساج به مقایسه تعرفه های اینترنت از جمله مقایسه قیمت اینترنت adsl، VDSL، فیبر نوری و TD-LTE پرداختیم و در مورد نکات پیش از خرید و راه‌اندازی اینترنت صحبت کردیم. ایساج به عنوان نمایندگی اپراتورهای مختلف خدماتی مانند خرید شارژ مستقیم، خرید بسته اینترنت همراه و غیره ارائه می‌کنند. اگر از مشترکین سیم‌کارت‌های رایتل، شاتل موبایل، همراه اول، ایرانسل و آپتل هستید، به این وب سایت سر بزنید.

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات