فعال سازی اینترنت رایتل: آموزش فعال سازی اینترنت رایتل بر روی انواع سیستم عامل‌ها

سیم کارت رایتل، سیم کارتی تخصصی، برای اتصال به اینترنت پر سرعت است. چگونگی فعالسازی اینترنت رایتل نسبت به دو اپراتور دیگر، خیلی ساده‌تر اما کمی متفاوت است. و همین تفاوت اندک، مشترکین را با چالش مواجه می‌کند. برای آموزش فعال سازی اینترنت رایتل در ایفون و فعالسازی اینترنت رایتل در گوشی سامسونگ و شیائومی، این متن از وبلاگ ایساج Esaj را از دست ندهید.

فعال سازی اینترنت رایتل

محال است اینترنت باز باشید و سیم کارت رایتل نداشته باشید! اپراتور رایتل از همان بدو ورود با ارائه اینترنت 3G و سیم کارت دیتا، یک سر و گردن از سایر اپراتورهای ایران جلو افتاد و خیلی زود جایگاه خوبی در بین طرفداران دنیای مجازی پیدا کرد. اگرچه سیم کارت‌ رایتل، سیم کارت حرفه‌ای برای گشت و گذار در فضای مجازی است، اما بیشتر کاربران، با نحوه فعالسازی اینترنت رایتل چالش دارند.

شاید به این دلیل باشد که طبق روش فعال سازی اینترنت همراه اول و روش فعال سازی اینترنت ایرانسل، منتظر دریافت کد فعال سازی از جانب اپراتور هستند و بخاطر عدم دریافت آن، طریقه فعالسازی اینترنت رایتل برایشان چالش‌‌برانگیز می‌شود. اما بی‌خبر از اینکه روش فعال سازی اینترنت سیم کارت رایتل آسان‌تر از دو اپراتور دیگر، بدون نیاز به کد فعال سازی، فقط و فقط با تنظیمات گوشی، آماده‌ی سرویس‌دهی می‌شود.

فعال سازی اینترنت رایتل

فعال سازی اینترنت رایتل در گوشی

برای فعال سازی اینترنت همراه اول و یا ایرانسل، همیشه باید با وابستگی کامل به اپراتور پیش برویم. یعنی تا اینکه کد فعالسازی ارسال نشود، نمی‌توان از اینترنت استفاده کرد. اما درمورد سیم کارت رایتل موضوع متفاوت است، یعنی مشترکین می‌توانند بدون این پیگیری‌ها، مستقلانه فقط با تنظیمات گوشی از اینترنت آن بهره‌مند شد.

اگر برای فعال سازی اینترنت رایتل با پیامک همچنان منتظر مانده‌اید و کلافه شده‌اید، تا آخر با ایساج همراه باشید تا با اعمال دستورالعمل‌های ساده شما را به دنیای پر سرعت رایتل دعوت کند. برای آشنایی با فعالسازی اینترنت رایتل رایگان و آشنایی با انواع خدمات اپراتورهای و اخبار جدید آن‌ها ایساج را دنبال کنید.

( برای خرید شارژ مستقیم و بسته اینترنت همراه تمامی اپراتورها، کافیست به وبسایت ایساج مراجعه کنید.)

روش فعالسازی اینترنت رایتل

چرا اینترنت رایتل وصل نمیشه؟ دلیل آن مربوط به تنظیمات گوشی است و بس! تنظیمات نصب اینترنت، بر اساس سیستم عامل، با تمامی تفاوت‌های جزئی در گوشی‌های مختلف، تقریبا یکسان است. برای فعالسازی اینترنت رایتل چه در سیستم عامل اندروید و چه در سیستم عامل iOS باید به تنظیمات Setting گوشی رفته و به دنبال APN یعنی (Access Point Name) به معنی نقطه دسترسی باشید، تا با تنظیم آن، ارتباط میان اپراتور و گوشی همراه برقرار شود.

فعالسازی اینترنت سیم‌کارت‌های رایتل بسیار ساده است و می‌توانید با مراجعه به تنظیمات گوشی خود، آن را راه‌اندازی کنید.

(از مطلب شارژ اضطراری رایتل بازدید کنید.)

روش فعال سازی اینترنت رایتل برای اندروید (Android)

همانطور که گفته شد، با گوشی‌ها و تبلت‌های مختلف، بر اساس سیستم عامل، تفاوت‌های جزئی وجود دارند. اما برای همگی آن‌ها باید به بخش تنظیمات رفته و بعد از آن، به دنبال تنظیمات APN باشید. ما در این بخش به عنوان نمونه، به فعال سازی اینترنت رایتل در گوشی شیائومی با نسخه اندروید 10 11 می‌پردازیم و در کنارش به نام گزینه‌های مشابه در روند فعال سازی اینترنت رایتل در گوشی‌ سامسونگ نیز اشاره می‌کنیم. اگر نوع و نسخه سیستم عامل گوشی خود را نمی‌دانید، در قسمت تنظیمات روی گزینه‌ی درباره دستگاه about phone ضربه بزنید.

(برای تهیه شارژ مستقیم رایتل و بسته اینترنت همراه رایتل، وبسایت ایساج کار شما را راحت کرده است.)

روش فعال سازی اینترنت رایتل برای اندروید (Android)

راهنمای تنظیمات اینترنت رایتل در گوشی اندروید 10 و 11

  1. بخش تنظمیات گوشی Setting بروید.
  2. در صفحه جدید، روی گزینه سیم کارت‌ها و شبکه‌های موبایل (SIM cards & mobile networks) را انتخاب کنید. (در گوشی سامسونگ باید گزینه‌ی Connections را انتخاب کنید.)
  3. در بالای صفحه، در بخشی که جایگاه دو سیم کارت تفکیک شده است، روی سیم کارت رایتل ضربه بزنید. (در گوشی‌های سامسونگ معمولا باید گزینه Mobile networks را انتخاب شود.)
  4. با ضربه زدن روی سیم کارت رایتل، وارد بخش SIM card setting می‌شوید.
  5. در این صفحه، روی گزینه Access point names ضربه بزنید.
  6. در صفحه‌ی جدید، در قسمت پایین آن، علامت + ، Add یا New را برای اضافه کردن APN (نقطه دسترسی جدید) انتخاب کنید.
  7. صفحه‌ی جدیدی با نام Edit access point باز می‌شود. در قسمت Name و همینطور قسمت APN نام RighTel را وارد کنید. ( فعال سازی اینترنت رایتل به حروف کوچک یا بزرگ حساس نیست.)
  8. فراموش نکنید که بعد از تعیین نام و APN با ضربه زدن روی گزینه سه نقطه و یا More حتما آن‌ها را ذخیره Save کنید، در غیر اینصورت مجبور می‌شوید، تنظیمات را مجددا اعمال کنید.
  9. در آخر، از لیست APN‌ها، برای فعال سازی اینترت رایتل، اسم RighTel را انتخاب کنید.
  10. برای فعالسازی اینترنت رایتل، یکبار باید گوشی خود را خاموش کنید. حالا دیگر اینترنت رایتل شما فعال است.

(برای آشنایی با سرویس انتظار تماس رایتل می‌توانید سری به این مطلب در وبلاگ ما بزنید.)

فعال سازی اینترنت رایتل در ایفون

روش فعال سازی اینترنت رایتل بر روی سیستم iOS تقریبا تمامی مسیرها یکسان و مطابق یکدیگر است:

  1. بر روی گزینه تنظیمات Setting ضربه بزنید.
  2. در منوی تنظیمات گزینه‌ی Cellular را انتخاب کنید.
  3. بعد از آن، در صفحه جدید، گزینه Cellular Data Network را انتخاب کنید.
  4. در این صفحه، حتما گزینه‌ی APN را مشاهده خواهید کرد در بخش CELLULAR DATA نام RighTel و در بخش LTE SETUP (OPTIONAL) نیز در مقابل APN نام RighTel را تایپ کنید.
  5. بعد از اتمام این عملیات، یکبار گوشی را خاموش کنید.

پنل فروشگاهی ایساج برای تامین نیاز دفاتر پیشخوان دولت، کافی‌نت‌ها و هر کسب‌وکار دیگری که نیاز به عرضه آنی و انبوه شارژ و بسته‌های اینترنت داشته باشند، آماده خدمت رسانی است.

فعال سازی اینترنت رایتل در ایفون

راهنمای فعال سازی اینترنت رایتل بر روی گوشی اندروید و آیفون

برای فعالسازی اینترنت رایتل مطابق سایر اپراتورها، نیازی به دریافت تنظیمات اینترنت رایتل از طریق پیامک یا کد فعال سازی اینترنت رایتل ندارید. تنها کاری که باید شما انجام دهید، تنظیمات دستی گوشی است. بعد از اعمال تنظیمات و اضافه کردن نام RighTel برای نقطه دسترسی یا همان APN، گوشی خود را یکبار خاموش کنید تا اتصال به اینترنت، انجام شود. حواستان باشد که با عدم ذخیره کردن تنظیمات در گوشی اندروید و یا ریست کردن گوشی، تنظیمات باید مجددا اعمال شوند.

(مطلب کدهای دستوری رایتل هم می‌تواند برایتان مفید باشد.)

راهنمای فعال سازی اینترنت رایتل بر روی گوشی اندروید و آیفون

با ایساج همیشه شارژ باش!

ما در این متن از وبلاگ ایساج، امیدواریم که با آموزش نحوه فعال سازی اینترنت رایتل، شما را برای بهره‌مندی از اینترنت پر سرعت و گشت و گذار با آرامش در دنیای مجازی همراهی کرده باشیم. ایساج شرکت سفیر ارتباطات جوان، سال‌ها است که در زمینه فروش آنلاین شارژ، اپراتورهای رایتل، آپتل، شاتل، همراه اول و ایرانسل در حال فعالیت است. شما می‌توانید بسته‌های اینترنتی برای گوشی و مودم خود را از ایساج تهیه کنید.

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات

معصومه مصدقی
۱۵ بهمن ۱۴۰۱

من سیم کارت رایتلم رو شمارش رو نمی دونم چطور میدا کنم راهنمایی میف مایید سم کارتمو گم کردم شمارش هم حفط نیستم

اضافه کردن نظر جدید