راهنمای سوزاندن سیم کارت ایرانسل: سوزاندن و یا مسدود شدن موقت سیم کارت ایرانسل

گوشی‌تان بسرقت رفته و برای ردیابی گوشی باید سیمکارت‌تان را بسوزانید؟ سیم کارت‌تان گم شده و متوجه شدید که شخصی ناشناس به حساب واتساپ شما وارد شده است؟ هیچ نگران نباشید، در این بخش از وبلاگ ایساج با راهنمای سوزاندن سیم کارت ایرانسل تمامی این چالش‌ها قابل حل است. ایساج همچنین مرجع خوبی برای خرید شارژ و بسته اینترنت همراه برای اپراتورهای مختلف است.

راهنمای سوزاندن سیم کارت ایرانسل

سوزاندن سیم کارت دلایل مختلفی دارد: مثلا کسی سیمکارت خود را گم کرده یا کسی می‌خواهد سیم کارت جدید بخرد اما متوجه می‌شود که حدود ده سیم کارت فعال دارد و خودش از همه جا بی‌خبر است و یا سیمکارت خود را بکسی واگذار کرده و از این اتفاق پشیمان است و خیلی موارد دیگر.

برای سوزاندن سیم کارت ایرانسل راهکارهای مختلفی وجود دارد: سوزاندن سیمکارت ایرانسل با کدملی، سوزاندن سیم کارت ایرانسل بدون پوکه (فریم دور سیم کارت)، سوزاندن سیمکارت با پوکه، سوزاندن سیمکارت ایرانسل بصورت غیرحضوری.

در این متن از وبلاگ ایساج قرار است تمامی راهکارهای مسدود کردن سیمکارت ایرانسل را خدمتتان معرفی کنیم. (راستی برای گرفتن استعلام سیم کارت هم متنی مفصل برایتان فراهم کرده‌ایم که خیلی مفید و کاربردی است.)

راهنمای سوزاندن سیم کارت ایرانسل: با کشف گوشی‌های هوشمند، سیمکارت حکم کارت شناسایی هر فردی را دارد. فکر اینکه کسی با هویت جعلی از ما وارد فضای مجازی شود، واقعا وحشتناک است.

(با روش خرید شارژ ایرانسل برای دیگران و همینطور شارژ مودم tdlte در ایساج آشنا شوید.)

آموزش روش سوزاندن سیم کارت ایرانسل

سوزاندن سیمکارت ایرانسل با پوکه

اولین و سریع‌ترین روشی که برای سوزاندن سیمکارت ایرانسل به ذهن هر کسی خطور می‌کند تماس تلفنی به نمایندگی‌های ایرانسل است تا با اطلاع‌رسانی، خیلی سریع جلوی سوء استفاده گرفته شود.

به این منظور، شما به پوکه سیمکارت ایرانسل (فریم دور سیم کارت) خود برای ارائه شماره سریال نیاز دارید. سپس، با یک خط ایرانسل با شماره 700 و یا از سایر خطوط با شماره 09377000000 تماس بگیرید.

بعد از بررسی لازم برای تأیید هویت مالک اصلی، سیم کارت موقتا قطع شده و برای پیگیری سیمکارت سرقتی، شما را از طریق دادسرا یا کلانتری به اپراتورهای ایرانسل ارجاع می‌دهند.

راهنمای سوزاندن سیم کارت ایرانسل با پوکه: در صورتیکه فریم سیم کارت مفقود شده را دارید، می‌توانیدبا شماره‌گیری 700 (با یک خط ایرانسل) و یا شماره‌گیری 09377000000 از سایر خطوط، برای مسدود کردن سیم کارت خود اقدام کنید.

(تفاوت سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل به مطلب مورد نظر مراجعه کنید.)

سوزاندن سیم کارت ایرانسل غیر حضوری

برای سوزاندن سیمکارت ایرانسل بصورت غیر حضوری می‌توانید در ابتدا برای قطع موقتی، با تماس تلفنی و یا از طریق اینترنتی اقدام کنید.

ولی برای پیگیری مراحل بعدی، باید کار را بصورت حضوری با مراجعه به دادسرا و کلانتری و سپس به نمایندگی‌های ایرانسل برای بررسی سریال سیم کارت و گوشی سرقتی پیگیری کرد.

راهنمای سوزاندن سیم کارت ایرانسل بصورت غیر حضوری: برای قطع موقت سیمکارت ایرانسل می‌توان از سه طریق تماس تلفنی، اینترنتی و یا از اپلیکیشن ایرانسل من وارد عمل شد.

(برای نحوه شارژ سیم کارت ایرانسل به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

سوزاندن سیم کارت ایرانسل به صورت غیرحضوری

سوزاندن سیمکارت ایرانسل بدون پوکه

خیلی از ما زمانیکه سیم کارت‌های ایرانسل با قیمت استثنایی به فروش می‌رسیدند سیم کارت زیادی خریدیم و حالا اصلا بخاطر نداریم که چه سیم کارتی بنام ما و دست شخص دیگری است! در برخی موارد هم بدون اجازه و بی‌خبر، مراکز فروش سیم کارت از مشخصات فردی دیگر برای راه اندازی سیم کارت جدید استفاده می‌کنند، که باعث دردسر می‌شود!

اکثرا زمانی متوجه می‌شویم که سیم‌کارت‌های دیگری بنام ما هستند که برای خرید سیم کارت جدید اقدام می‌کنیم. (سقف خرید سیم کارت از هر اپراتور ده عدد است.) حالا چگونه می‌توانیم چنین سیم‌کارت‌های بدون پوکه‌ای را بسوزانیم؟

مطمئن‌ترین روش برای سوزاندن سیم کارت ایرانسل بدون پوکه مراجعه به نمایندگی‌ ایرانسل است اما پیش از آن روش استفاده از سایت ایرانسل و یا اپلیکیشن ایرانسل من است.

سوزاندن سیمکارت ایرانسل بدون پوکه: برای سوزاندن سیم کارت بدون پوکه حتما باید نمایندگی ایرانسل مراجعه کرد.

(برای سلب امتیاز سیم کارت این مطلب از ایساج خیلی کاربردی است.)

سوزاندن سیم کارت ایرانسل با کد ملی

سوزاندن سیم کارت ایرانسل با کدملی در واقع فقط به مسدود شدن موقت سیمکارت می‌انجامد و برای سوزاندن قطعی باید بصورت حضوری به نمایندگی‌های ایرانسل مراجعه کرد.

برای استعلام سیم کارت‌ هایی که بنام شما است و خودتان از آن مطلع نیستید، می‌توانید به سامانه استعلام تعداد سرویس‌های مشترکین اپراتورهای مخابراتی مراجعه کرده و با وارد کردن کد ملی خود، گزارش تعداد سیم‌کارت‌ها بنام شما و حتی سرویس‌های مخابراتی مثل ADSL و تلفن ثابت و مواردی مانند این برایتان پیامک خواهد شد. (ترفند دریافت اینترنت رایگان از اپراتورهای مختلف را در ایساج آموزش ببینید.)

سوزاندن سیمکارت ایرانسل با کد ملی: برای سوزاندن سیمکارت ایرانسل با کد ملی روش اصلی مراجعه حضوری به نمایندگی ایرانسل است. البته می‌توان با اپلیکیشن ایرانسل من و یا از طریق اینترنت به مسدود کردن موقت سیم کارت اقدام کرد.

(برای لغو تمدید خودکار اینترنت ایرانسل توضیحات کامل ایساج راهنمای خوبی است.)

روش سوزاندن سیم کارت ایرانسل با کد ملی

سوزاندن سیمکارت ایرانسل با اینترنت

نحوه سوزاندن سیمکارت ایرانسل با اینترنت روشی کاربردی و سریع است اما همانطور که گفته شد، فقط مسدود شدن موقتی است و برای پیگیری باید بصورت حضوری به مراکز معتبر مراجعه کرد. (برای داشتن سرویس پشت خطی ایرانسل مطلب ما کاربردی و ساده است.)

و اما روش سوزاندن سیم کارت ایرانسل با اینترنت: بمحض اینکه متوجه شدید سیم‌کارت‌تان مفقود شده با مراجعه به سایت ایرانسل برای مسدود شدن موقت سیمکارت خود اقدام کنید. این روش، روشی مؤثر برای سوزاندن سیمکارت در ایام تعطیل است.

برای مسدود شدن موقتی سیم کارت از طریق اینترنت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در صفحه اصلی irancell.ir در منوی سمت راست روی گزینه سایر (چرخ دنده) کلیک کنید.
  • در صفحه جدید، در بخش تاریخچه، روی مسدودیت/رفع مسدودیت کلیک کنید.
  • علت مسدود شدن را انتخاب کنید و در آخر روی گزینه مسدود شدن کلیک کنید.

نکته: لازم به ذکر است برای استفاده از این روش حتما باید تنظیمات مربوط به مدیریت شماره های ذخیره شده را تکمیل کرده باشید.

سوزاندن سیمکارت ایرانسل با اینترنت: استفاده از اینترنت به این منظور، فقط برای قطع موقتی سیمکارت است تا سریعا جلوی سوء استفاده گرفته شود.

(برای اطلاع از تماس‌های از دست رفته ایرانسل به متن مورد نظر مراجعه کنید.)

سوزاندن سیمکارت ایرانسل از طریق اینترنت

سوزاندن سیم کارت ایرانسل با اپلیکیشن ایرانسل من

روش سوزاندن سیمکارت با ایرانسل من هم دقیقا مثل روش ایرانسل من تحت وب است:

  • اپلیکیشن ایرانسل من را روی گوشی نصب کنید.
  • در صفحه اصلی روی گزینه سایر، در قسمت پایین سمت چپ صفحه، ضربه بزنید.
  • روی گزینه خدمات سیم کارت ضربه بزنید.
  • در نوار بالایی صفحه روی گزینه مسدودیت/رفع مسدودیت ضربه بزنید.

سوزاندن سیمکارت ایرانسل با اپلیکیشن ایرانسل من: روش ایرانسل من هم دقیقا مشابه اینترنت، برای مسدودیت موقتی قابل اجرا است.

(برای خرید شارژ ایرانسل و اینترنت همراه ایرانسل پیشنهاد می‌کنیم به ایساج سر بزنید.)

هزینه سوزاندن سیمکارت ایرانسل

هزینه سوزاندن سیم کارت ایرانسل در صورتیکه نیاز به تعویض سیم کارت باشد، طبق مصوبه همان سال حساب خواهد شد. (برای مدیریت بهتر تماس‌ها پیامگیر صوتی ایرانسل را فعال کن!)

اما در صورتیکه فقط به مسدود شدن کوتاه مدت ختم شود، بصورت رایگان انجام خواهد شد. از فواید سوزاندن سیم کارت همین را باید گفت که کسی از هویت شما سوء استفاده نخواهد کرد.

سوزاندن سیم کارت به خودی خود شامل هزینه نمی‌شود، اما برای دریافت سیمکارت جدیدباید هزینه پرداخت کرد.

(شارژ اضطراری ایرانسل راهکاری جالب و کاربردی!)

هزینه سوزاندن سیمکارت ایرانسل

آیا با سوزاندن سیم کارت اطلاعات پاک می‌شود؟

اگر اطلاعت دقیقا بر روی حافظه سیم کارت ذخیره شده باشد، بله تمامی آن‌ها پاک خواهند شد. حتی اگر اکانت اینستاگرام و تلگرام با شماره تلفن ثبت شده باشند، برای بازیابی آن‌ها تا مدتی که سیمکارت جدید به شما ارائه شود، به چالش برخواهید خورد. (برای فعال کردن و غیر فعال کردن رومینگ ایرانسل مطلب مورد نظر را مطالعه کنید.)

سوزاندن سیم کارت ایرانسل و پاک شدن اطلاعات: اطلاعاتی مثل شماره تماس‌ها اگر فقط بر روی حافظه سیمکارت ذخیره شده باشد، پاک خواهند شد.

منبع مطلب

برچسب :
ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات

فرشاد نظری
۰۱ بهمن ۱۴۰۱

مسدودکردن

اضافه کردن نظر جدید