معرفی قابلیت quiet mode یا حالت بی صدا در اینستاگرام

اپلیکیشن اینستاگرام به عنوان یکی از رسانه‌های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن تصاویر و ویدئوها محبوبیت زیادی بین کاربران دارد. اما سپری کردن زمانی زیاد در این برنامه چندان درست نیست! اینستاگرام حالت بی‌صدا یا Quiet Mode را راه‌اندازی کرده تا برای مدتی اعلان‌ها را متوقف کنید. طبق بیانیه‌ی متا (Meta)، هدف از حالت آرام یا بی‌صدا کمک به تمرکز افراد و تشویق برای تعیین حد و مرز با دوستان و فالورها است. با این مطلب ایساج همراه باشید تا در خصوص کار با قابلیت Quiet Mode اینستاگرام اطلاعات کسب کنید.

معرفی قابلیت Quiet Mode اینستاگرام

اینستاگرام اپلیکیشنی محبوب بین کاربران در سراسر دنیا است و اکثر افراد روزانه زمان زیادی را در این برنامه می‌گذرانند. البته اگر همت کنید و گوشی را کنار بگذارید هم از دست آلارم‌ها و اعلان‌های دایرکت در امان نخواهید بود. بنابراین اینستاگرام با معرفی سه ویژگی کنترلی جدید سعی کرده است تا نحوه استفاده از برنامه را تحت کنترل افراد قرار دهد. این سه ویژگی شامل موارد زیر می‌شود:

  • قابلیت Quiet Mode اینستاگرام یا حالت بی‌صدا
  • فیلتر کردن دایرکت اینستاگرام با Hidden Words for Recommendations
  • Multi-select for Not Interested

با این ویژگی‌ها استفاده از اینستاگرام تجربه‌ای بهتر برای کاربران خواهد بود. در ادامه تصمیم داریم در خصوص قابلیت Quiet Mode اینستاگرام صحبت کنیم تا یاد بگیریم چگونه صدای دایرکت اینستاگرام را قطع کنیم.

برای استفاده از ویژگی حالت بی‌صدا در اینستاگرام، آخرین نسخه اینستاگرام را روی گوشی خود دانلود و نصب کنید.

(در مورد نحوه گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام بخوانید..)

معرفی قابلیت quiet mode اینستاگرام

بی صدا کردن اینستاگرام: فعال کردن قابلیت Quiet Mode اینستاگرام

اگر به دنبال روشی برای بی صدا شدن پیام در اینستاگرام هستید، می‌توانید برای فعال کردن حالت بی‌صدا در اینستاگرام لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد تنظیمات اینستاگرام شده و روی تب اعلانات یا Notifications ضربه بزنید.
  2. روی گزینه‌ی Quiet Mode یا حالت بی‌صدا کلیک کنید.
  3. نوار لغزنده را به سمت راست بکشید. به این ترتیب اعلان‌های شما به طور موقت متوقف می‌شوند و وضعیت و حالت پاسخ خودکار هر دو به حالت بی‌صدا می‌روند.
  4. مدت زمانی که می‌خواهید حالت بی‌صدا روشن باشد را انتخاب کنید.

می‌توانید قابلیت quiet mode اینستاگرام را به گونه‌ای تنظیم کنید که به طور خودکار روشن شده و تا 12 ساعت روشن بماند.

(با نحوه ضبط لایو اینستاگرام آشنا شوید.)

تنظیم خودکار حالت بی‌صدا در اینستاگرام

برای اینکه قابلیت Quiet Mode در اینستاگرام به طور خودکار فعال شود، لازم است وارد تنظیمات اینستاگرام خود شوید. سپس روی Notifications ضربه بزنید و حالت Quiet Mode را انتخاب کنید. در ادامه در قسمت Turn on automatically زمانی را برای فعال شدن حالت بی‌صدای اینستاگرام خود تعیین کنید.

برای مثال ممکن است بخواهید از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر اینستاگرام شما در حالت بی‌صدا قرار گیرد که باید در بخش‌های From (9 A.M) و To (5 P.M) این زمان‌ها را وارد کنید. با فعال کردن قابلیت بی‌صدا در اینستاگرام برای افرادی که برای شما در دایرکت پیام ارسال کنند، پیام زیر ارسال می‌شود:

Wasn’t notified about this message because they are in quiet mode Instagram

برای غیرفعال کردن قابلیت quiet mode اینستاگرام می‌توانید دوباره وارد تنظیمات شده و حالت quiet mode را خاموش کنید.

(اگر قصد حذف اکانت اینستاگرام خود را دارید از مطلب دیلیت اکانت اینستاگرام بازدید کنید.)

تنظیم حالت بی صدا در اینستاگرام

پس از فعال کردن ویژگی حالت بی صدا در اینستاگرام چه اتفاقی می‌افتد؟

وقتی حالت بی‌صدا یا آرام را در اینستاگرام خود متوقف می‌کنید، اعلان‌ها متوقف می‌شوند و وضعیت فعالیت نمایه شما به حالت بی صدا یا “Quiet Mode” تغییر می‌کنید. به این ترتیب هر پیامی که در اینستاگرام خود دریافت می‌کنید، یک پاسخ خودکار دریافت می‌کند.

پس از خاموش کردن قابلیت quiet mode اینستاگرام، خلاصه‌ای از اعلان‌هایی که از دست داده‌اید را دریافت خواهید کرد.

(از مطلب بازیابی رمز عبور اینستاگرام بازدید کنید.)

قابلیت بی صدا اینستاگرام برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید مدیریت زمان بیشتر و بهتر داشته باشید و می‌خواهید که مخاطبان شما بدانند که اعلان‌ها را متوقف کرده‌اید، می‌توانید از حالت بی‌صدا یا قابلیت quiet mode اینستاگرام استفاده کنید. اگرچه متا مشخص کرده است که این ویژگی را برای کاربران جوانی ارائه کرده که بیشتر از این اپلیکیشن به عنوان پیام‌رسان استفاده می‌کنند.

متا در بیانیه‌ی خود اعلام کرده است که نوجوانان گفته‌اند گاهی اوقات می‌خواهند برای خودشان وقت بگذارند و یا ممکن است به دنبال راه‌های بیشتر برای تمرکز در شب، حین تحصیل یا در طول مدرسه باشند.

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات