شکایت از خدمات ارزش افزوده: آموزش لغو سرویس ارزش افزوده ایرانسل و همراه اول

با ما همراه باشید تا در این متن با مباحث خدمات ارزش‌ افزوده چیست، انواع خدمات ارزش‌افزوده، خدمات ارزش‌افزوده‌ی مخابرات و ایرانسل، اطلاع از سرویس‌های فعال همراه اول و لغو آن، استعلام پیامک ارزش افزوده و شکایت از خدمات ارزش افزوده آشنا شوید.

نحوهٔ استعلام و شکایت از خدمات ارزش افزوده

در ایران سه اپراتور اصلی همراه اول، ایرانسل و رایتل وجود دارند که خدمات تلفن همراه را به مشترکین خود ارائه می‌دهند. انواع خدمات ارزش افزوده جزو این خدمات محسوب می‌شوند. شاید شما قبلاً عبارت خدمات ارزش افزوده را شنیده باشید. اگر نشنیده‌اید و با خودتان فکر کنید که خدمات ارزش افزوده چیست؟ این عبارت یک عبارت رایج مخابراتی است.

به‌طورکلی، خدمات ارزش افزوده خدمات پیامکی هستند که اپراتورهای تلفن همراه در ایران برای مشترکین خود ارائه می‌کنند. برای مثال، اگر شما یک پیامک تبلیغاتی را دریافت کرده باشید که موضوع آن در مورد شرکت در مسابقه یا رأی‌گیری باشد این پیامک جزء خدمات ارزش افزوده محسوب می‌شود. اما اگر می‌خواهید با نحوه شکایت از خدمات ارزش افزوده آشنا شوید، ادامه‌ی مطلب را بخوانید.

شما برای خرید شارژ مستقیم و  خرید بسته اینترنت همراه چه روشی را پیش می‌گیرید؟ اگر به دنبال یک روش ایمن با پشتیبانی 24 ساعته هستید، روی پنل فروشگاهی ایساج حساب کنید.

استعلام و شکایت از خدمات ارزش افزوده

خدمات ارزش افزوده رایگان نیستند

این پیامک‌های تبلیغاتی باعث ایجاد هزینه‌ای برای مشترکین سیم کارت‌های دائمی و اعتباری مختلف می‌شوند. به‌طور معمول، هزینه این خدمات به اطلاع مشترکین می‌رسد اما مواردی هم هستند که در آن‌ها این پیامک‌های تبلیغاتی که برای مشترکین ارسال می‌شوند، بدون اطلاع یا درخواست آن‌ها ارسال می‌شوند و باز هم هزینه‌ای را بر روی قبض آن‌ها اضافه می‌کنند.

برای همین، ما می‌خواهیم در این مطلب به شما نحوه استعلام و شکایت از خدمات ارزش افزوده را یاد دهیم. پیش از هرچیزی، بیایید بیشتر در مورد این توضیح دهیم که خدمات ارزش افزوده چیست و انواع خدمات ارزش افزوده چه استفاده‌ای برای مشترکین دارند.

(شارژ مستقیم همراه اول و بسته اینترنت همراه اول در ایساج برای مشترکین این سیم‌کارت‌ها بسیار ساده است.)

نحوهٔ استعلام و شکایت از خدمات ارزش افزوده – خدمات ارزش افزوده چیست؟

خدمات ارزش افزوده اصولاً به خدماتی در قالب محتوای متنی و پیامک‌های تبلیغاتی گفته می‌شود. این پیامک‌ها بیشتر برای افزایش اطلاعات مشترکین و ایجاد سرگرمی برای آن‌ها ارسال می‌شوند. اپراتورها این پیامک‌ها را در ازای هزینه‌ای که معمولاً در قبض مشترکین شامل می‌شود، ارسال می‌کنند.

برای مثال، فرض کنید که پیامکی به شما ارسال شده که محتوای آن بدین صورت است که می‌توانید در مسابقه‌ای شرکت کنید و اگر به چند سؤال درست پاسخ دهید برنده یک جایزه می‌شوید. این یک مثال از پیامک‌های تبلیغاتی خدمات ارزش افزوده مخابرات است. از آنجایی که این پیامک‌ها با هزینه همراه هستند، با شکایت از خدمات ارزش افزوده می‌توان آنها را غیرفعال کرد.

(از مطلب تفاوت سیم کارت دائمی و اعتباری بازدید کنید.)

خدمات ارزش افزوده چیست؟

نحوهٔ استعلام و شکایت از خدمات ارزش افزوده : انواع خدمات ارزش افزوده چه هستند؟

اگر بخواهیم خدمات ارزش افزوده را به چند نوع کلی تقسیم کنیم، این انواع عبارت‌اند از:

1) خدمات ارزش افزوده برای تولیدکنندگان محتوا. تولیدکنندگان محتوا نهادهایی هستند که با اجازه قانونی می‌توانند محتوایی مثل فیلم و موسیقی را تولید کنند.

2) دستهٔ دیگر توسعه‌دهندگان محتوا هستند. توسعه‌دهندگان محتوا سازمان‌هایی هستند که بر اساس درخواست‌های مشتریان خود تولید محتوا می‌کنند.

3) دسته دیگر گردآورندگان محتوا هستند. گردآورندگان محتوا شرکت‌هایی هستند که محتوایی که قبلاً تولید شده را گردآوری می‌کنند و آن‌ها را به اپراتورهای تلفن همراه می‌دهند تا بتوانند آن‌ها را در دسترس دیگران قرار دهند.

(از مطلب کد دستوری مانده اینترنت ایرانسل بازدید کنید.)

انواع خدمات ارزش افزوده

فرق بین سرویس‌های پیامکی و خدمات ارزش افزودهٔ مخابرات چیست؟

یک فرق اصلی بین سرویس‌های پیامکی و خدمات ارزش افزوده مخابرات این است که اگر پیام‌های سرویس پیامکی به شما ارسال شود هزینه این پیامک‌ها به قبض موبایل شما اضافه می‌شود یا از شارژ کارت اعتباری شما کم می‌شود. وقتی که شما از سرویس ارزش افزوده استفاده می‌کنید هزینه‌ای که شما پرداخت می‌کنید به شرکت‌هایی می‌رسد که این محتوا را ارائه می‌کنند.

از سوی دیگر، در سرویس‌های پیامکی شرکت‌ها باید هزینه ارسال پیامک‌ها را بپردازند. بنابراین، پیامک‌های خدمات ارزش افزوده علاوه بر این‌که برای مخابرات و اپراتورهای مخابراتی سودآور هستند، پولی را هم وارد چیپ شرکت‌های تولید محتوا می‌کنند.

اگر هزینه‌ای که این شرکت‌ها از مشترکین دریافت می‌کنند با اطلاع قبلی مشترکین سیم‌کارت‌ها باشد، مشکل قانونی ندارد. اما اگر بدون اطلاع آن‌ها باشد و در تبلیغات محتوای نامناسبی وجود داشته باشد این شرکت‌ها را می‌توان با شکایت از خدمات ارزش افزوده، تحت پیگرد قانونی قرار داد

(اگر جزو مشترکین سیم کارت ایرانسل هستید برای خرید شارژ مستقیم ایرانسل و خرید بسته اینترنت ایرانسل به ایساج مراجعه کنید.)

فرق بین سرویس‌های پیامکی و خدمات ارزش افزودهٔ مخابرات

خدمات ارزش افزودهٔ ایرانسل چیست: شکایت از خدمات ارزش افزوده ایرانسل

خدمات ارزش افزودهٔ ایرانسل همان پیامک‌های تبلیغاتی است که برای مشترکین ایرانسل فرستاده می‌شود. اگر مشترک ایرانسل باشید و بخواهید برای استعلام پیامک ارزش افزوده ایرانسل اقدام کنید، باید با استفاده از کد دستوری #6*800* شما می‌توانید ببینید که آیا شرکت‌هایی که محتوای ارزش افزوده را ارائه می‌کنند، چه میزان هزینه‌ای را بابت این خدمات از شما می‌گیرند.

بعد از این‌که درخواست استعلام پیامک ارزش افزوده را دادید، اگر می‌خواهید درخواست جزئیات مربوط به هزینه‌های پیامک‌های ارزش افزوده خود را مشاهده کنید، می‌توانید در پیامکی به شماره ۸۰۰۷ عدد ۱ را ارسال کنید.

بعد از انجام فرآیند استعلام پیامک ارزش افزوده برای ایرانسل و اطلاع از هزینه‌ای که متقبل شده‌اید، می‌توانید به شماره ۸۰۰۷ یک پیامک رایگان ارسال کنید.  به این صورت، روند قانونی بازگشت هزینه‌ها آغاز می‌شود که به‌خاطر پیامک‌های تبلیغاتی از حساب شما کم شده پیگیری خواهد شد و شکایت از خدمات ارزش افزوده پیگیری می‌شود.

(برای خرید شارژ مودم tdlte به ایساج رجوع کنید.)

غیرفعال‌سازی خدمات ارزش افزوده ایرانسل

خدمات ارزش افزوده ایرانسل چیست: کد غیرفعال‌سازی تمام سرویس‌های ایرانسل

در بخش‌های قبلی در مورد استعلام و شکایت از خدمات ارزش افزوده ایرانسل و اطلاع از میزان هزینه‌ای که بابت این خدمات متقبل شدید، صحبت کردیم. حالا اگر به‌طورکلی مشترکین ایرانسل نخواهند چنین هزینه‌هایی را در آینده متقبل شوند باید چه کار کنند؟ برای این کار، شما باید از کد غیرفعال‌سازی تمام سرویس‌های ایرانسل استفاده کنید که مربوط به خدمات ارزش افزوده‌اند. کد غیرفعال‌سازی تمام سرویس‌های ایرانسل برای خدمات ارزش افزوده #۸۰۰* است.

انواع گزینه‌های غیرفعال سازی خدمات ارزش افزوده ایرانسل

بعد از شماره‌گیری این کد چند گزینه برای شما نشان داده می‌شود.

  • گزینه ۱ خدمات فعال است که اگر شما آن را انتخاب کنید، پیامکی برای شما ارسال می‌شود که در آن تمام خدمات فعال برای خط ایرانسل شما نشان داده می‌شود.
  • گزینه ۲ قطع خدمات محتوایی است که با انتخاب این گزینه پیامک‌های پولی که به خط شما ارسال می‌شوند قطع می‌شوند.
  • گزینه ۳ قطع تبلیغات است که با انتخاب این گزینه پیامک‌های تبلیغاتی برای شما حذف می‌شوند.
  • گزینه ۴ تبلیغ از خط شخصی است. با این انتخاب این گزینه پیامک‌های تبلیغاتی که به میزان انبوه و خیلی زیاد به خط شما ارسال می‌شوند قطع می‌شوند.

اطلاع از سرویس‌های فعال همراه اول

برای اطلاع از سرویس‌های فعال همراه اول باید کد دستوری #۶*۸۰۰* را شماره‌گیری کنید و برای آگاهی از جزئیات هزینه‌های مربوط به سرویس‌های فعال همراه اول باید به شماره ۸۰۰۷ عدد ۱ را از طریق پیامک ارسال کنید. به این ترتیب می‌توانید استعلام و شکایت از خدمات ارزش افزوده همراه اول را دنبال کنید.

(با روش انتقال تماس همراه اول آشنا شوید.)

سرویس‌های فعال همراه اول

شکایت از خدمات ارزش افزوده : لغو سرویس‌های ارزش افزوده همراه اول

برای لغو سرویس‌های ارزش افزوده همراه اول شما باید همان کد دستوری #۸۰۰* شماره‌گیری کنید. با شماره‌گیری این کد شما علاوه‌بر اطلاع از طرح‌ها و خدمات فعال ارزش افزوده بر روی خط همراه اول خود می‌توانید لغو سرویس‌های ارزش افزوده همراه اول را هم انجام دهید.

با شماره‌گیری کد دستوری #۸۰۰* شما چند گزینه خدمات فعال، قطع خدمات محتوایی، قطع تبلیغات، تبلیغ از خط شخصی و وصل پیامک تبلیغاتی را مشاهده می‌کنید. اگر می‌خواهید از خدمات پیامکی فعال همراه اولتان مطلع شوید باید گزینه ۱ را انتخاب کنید. اگر هم می‌خواهید سرویس خدمات محتوایی را غیرفعال کنید، باید گزینه ۲ یعنی قطع خدمات محتوایی را انتخاب کنید.

(از مطلب رومینگ همراه اول بازدید کنید.)

با ایساج سیم کارتتو شارژ کن!

در این مطلب بلاگ ایساج در مورد شکایت از خدمات ارزش افزوده پرداختیم. ایساج به عنوان اولین نمایندگی رسمی ایرانسل فعالیت خود را با فروش شارژ و بسته های اینترنت ایرانسل آغاز کرد اما امروزه تمام مشترکین سیم کارت‌های همراه اول، آپتل، رایتل و شاتل موبایل می‌توانند برای خرید شارژ مستقیم و خرید بسته اینترنت همراه به وب سایت ایساج مراجعه کنند. ضمنا برای خرید انبوه و فوری شارژ و بسته اینترنت می‌توانید به پنل فروشگاهی ایساج سری بزنید.

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات