فعال سازی سرویس انتظار تماس همراه اول: کد پشت خطی همراه اول + عکس

در میان کدهای دستوری همراه اول، یکی از پرکاربردترین‌ها، سرویس انتظار تماس همراه اول است. کد انتظار تماس همراه اول و نحوه‌ی فعال سازی سرویس پشت خطی همراه اول به دلیل کاربردی که در جلوگیری از بوق اشغال خوردن خط دارد؛ در زمره‌ی پرسرچ‌ترین‌ کوئری‌های این موضوع است. مطلب امروز وبلاگ ایساج به این موضوع یعنی فعال کردن انتظار تماس تماس همراه اول اختصاص دارد. اختصاص دارد.

سرویس انتظار تماس همراه اول

در روابط اجتماعی موفق، یک اصل وجود دارد که بصورت عامیانه می‌توان آن را با این جمله معروف “سلام هیچ کس بی‌جواب نماند” تعبیر کرد. در عصر ارتباطات نیز تمام تلاش اپراتورها بر همین مبنا است تا هیچ تماسی بی جواب نماند. سرویس انتظار تماس همراه اول تماس‌های دریافتی شما را حتی در حین مکالمه، اعلام می‌کند تا برای پاسخگویی یا مدیریت لیست تماس‌های دریافتی، هیچ تماسی جا نماند؛

البته پیروی از این اصل (روابط اجتماعی موفق)، فقط به سرویس انتظار تماس همراه اول ختم نمی‌شود بلکه، قابلیت‌هایی نظیر سرویس تماس های از دست رفته همراه اول و پیامگیر صوتی همراه اول نیز از دیگر ویژگی‌های این اپراتور برای مدیریت تماس ها است که می‌توانید نحوه‌ی فعال کردن آن‌ها را برای اپراتور همراه اول مطالعه کنید.

فعال سازی و غیر فعال سازی سرویس انتظار تماس همراه اول

سرویس انتظار مکالمه همراه اول

غرق مکالمه با دوستتان هستید که ناگهان صدای بوقی در حین مکالمه توجه شما را به خود جلب می‌کند، وقتی به صفحه گوشی نگاه می‌کنید، مدیرتان پشت خط است! و شما سریعا تماس اول را فیصله داده و تماس مدیرتان را پاسخ می‌دهید. اینجا است که قابلیت سرویس پشت خطی جلوه گری می‌کند و درست سر بزنگاه نجاتتان می‌دهد. برای فعال سازی سرویس انتظار مکالمه همراه اول در ادامه با ما همراه باشید. (همچنین سری به مطلب چگونگی فعالسازی سرویس پیام صوتی همراه اول بزنید.)

شما برای خرید شارژ مستقیم همراه اول و خرید بسته اینترنت همراه اول از چه روشی استفاده می‌کنید؟ پنل فروشگاهی ایساج با ایجاد بستری امن و پشتیبانی 24 ساعته، روشی مناسب است.

چگونه سرویس انتظار تماس همراه اول را فعال کنیم؟

برای فعال کردن سرویس پشت خطی همراه اول علاوه بر آماده سازی از طریق اپراتور باید گوشی (البته برخی از گوشی‌ها) را نیز برای دریافت تماس پشت خطی آماده کرد. در این مرحله ابتدا روش‌های فعال سازی سرویس پشت خطی را برای اپراتور همراه اول مرور کرده و سپس به آماده سازی گوشی (Android و iOS) می‌پردازیم:

کد استاندارد فعال سازی سرویس پشت خطی برای تمامی اپراتورها

وارد کردن کد پشت خطی همراه اول دائمی همیشه آسان‌ترین و در دسترس‌ترین نوع برای فعال کردن خدمات اپراتورها است. مخصوصا کد دستوری پشت خطی که در تمامی اپراتورها و حتی تلفن ثابت، یکسان است.

  • در شماره گیر گوشی خود کد دستوری #43* را وارد کنید.
  • اپراتور مربوطه با ارسال پیام Call waiting service was enabled به شما اعلام می‌کند که سرویس انتظار مکالمه بر روی خط شما فعال شده است.

فعال سازی سرویس انتظار تماس همراه اول با کد دستوری اختصاصی

روش دیگری که برای فعال سازی پشت خطی همراه اول یا همان سرویس انتظار تماس همراه اول پیشنهاد می‌شود، استفاده از کد دستوری دستوری انتظار تماس همراه اول است:

  • کد دستوری معروف #10* را بر روی شماره گیر گوشی خود وارد کنید (البته کدهای دستوری #2*10* یا #‌242*10* شما را به مراحل جلوتری برای دستور مورد نظر می‌برند اما از آنجا که ما به دنبال روش‌های ساده‌تر هستیم کد معروف # 10* را پیشنهاد می‌دهیم).
  • از لیست ارائه شده، گزینه خدمات اصلی (شماره 2) را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه مکالمه (شماره 4) را انتخاب کنید.
  • در این مرحله انتظار مکالمه (شماره 2) را وارد کنید.
  • در آخر، اپراتور همراه اول نتیجه دستور شما را در پیغامی اعلام خواهد کرد.

اگر برای شارژ کردن خط‌تان، فرقی نمی‌کند که خرید شارژ مستقیم باشد یا خرید بسته اینترنت همراه، به دنبال روشی امن هستید، ایساج را امتحان کنید.

کد انتظار تماس همراه اول

فعال سازی سرویس پشت خطی اپراتور همراه اول بر روی گوشی

تنظیمات مربوط برای فعال سازی سرویس پشت خطی یا سرویس انتظار تماس همراه اول، در اکثر مواقع فقط با آماده سازی خط، بر روی گوشی (مخصوصا گوشی‌های جدید) قابل تطبیق است. اما در برخی از گوشی‌ها باید یک سری تنظیماتی به صورت دستی اعمال شود. در این بخش به فعال سازی سرویس پشت خطی در گوشی اندروید و گوشی آیفون می‌پردازیم.

تنظیمات مربوط برای فعال سازی سرویس پشت خطی، در اکثر مواقع فقط با آماده سازی خط، بر روی گوشی (مخصوصا گوشی‌های جدید) قابل تطبیق است.

(از مطلب لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول بازدید کنید.)

فعال سازی سرویس انتظار تماس همراه اول در گوشی اندروید

برای فعال سازی سرویس پشت خطی در گوشی اندروید، مراحل زیر را اجرا کنید:

  • قسمت تماس‌ها (Contacts) را باز کنید.
  • در بالای سمت راست صفحه، سه نقطه را ضربه بزنید.
  • از منوی باز شده گزینه تنظیمات (Setting) را انتخاب کنید.
  • در برخی از گوشی‌ها گزینه more setting و در برخی دیگر گزینه Supplementary services باید انتخاب شود.
  • در این صفحه قطعا گزینه Call waiting را خواهید یافت. با روشن کردن این گزینه، گوشی شما برای دریافت پشت خطی آماده است.

فعال سازی سرویس انتظار تماس همراه اول در گوشی اندروید

فعال سازی سرویس پشت خطی در گوشی آیفون

برای فعال سازی سرویس پشت خطی در گوشی آیفون یا سرویس انتظار تماس همراه اول برای آیفون، مراحل زیر را اجرا کنید:

  • به تنظیمات (Setting) گوشی وارد شوید.
  • در صفحه‌ی تنظیمات گزینه (Phone) را انتخاب کنید.
  • در این صفحه قطعا گزینه (Call Waiting) را خواهید یافت و با روشن کردن این گزینه، گوشی شما آماده‌ی دریافت سرویس پشت خطی است.

برای استعلام گرفتن از وضعیت گوشی برای فعال شدن سرویس پشت خطی، می‌توانید همان کد استاندارد #‌43* را در قسمت شماره گیر گوشی وارد کنید تا از طرف اپراتور وضعیت برایتان ارسال شود. ‌

(از مطلب تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول بازدید کنید.)

فعال سازی سرویس پشت خطی در گوشی آیفون

غیر فعال سازی سرویس انتظار تماس همراه اول

اگر می‌خواهید کسی مزاحم مکالمه‌های دو نفره‌ی شما نشود، برای غیر فعال سازی سرویس انتظار مکالمه همراه اول مراحل زیرا امتحان کنید:

غیر فعال سازی سرویس انتظار تماس همراه اول با کد دستوری

کد دستوری # 43* یک کد دستوری استاندار است که برای تمامی اپراتورها استفاده می‌شود. فقط کافی است این کد دستوری را بر روی شماره گیر گوشی خود وارد کنید. آنگاه با پیغام Call waiting service has been disabled به شما اعلام می‌کند که خدمات سرویس پشت خطی بر روی خط شما غیر فعال شده است. بنابراین فعال و غیر فعال سازی خدمات پشت خطی همراه اول با وارد کردن این کد دستوری صورت می‌گیرد.

(در ایساج بخوانید: هدیه شتاب در پرداخت همراه اول چیست؟)

کد دستوری همراه اول برای غیر فعال سازی سرویس انتظار مکالمه

کد دستوری معروف #‌10* در همه شرایط مشترکین همراه اول را همراهی می‌کند. شما می‌توانید با وارد کردن کد دستوری #‌10* یا کد دستوری #‌242‌* 10‌* مستقیما به منوی سرویس انتظار مکالمه همراه اول هدایت شده و غیر فعال سازی آن را با درج شماره 2 درخواست کنید.

غیر فعال سازی سرویس انتظار تماس همراه اول بر روی گوشی

علاوه بر غیر فعال سازی سرویس انتظار تماس همراه اول بر روی خط، همانطور که گوشی را برای دریافت سرویس پشت خطی فعال کردید، برای غیر فعال سازی آن نیز باید بصورت دستی اقدام کنید.

غیر فعال سازی سرویس پشت خطی برای گوشی اندروید:

  • به صفحه تماس ها (Contacts) وارد شوید.
  • گزینه سه نقطه را انتخاب کنید
  • از منوی باز شده گزینه تنظیمات (Setting).
  • سپس گزینه more setting یا Supplementary services
  • خاموش کردن Call waiting

همانطور که پیش از این هم ذکر شد، تمامی گوشی‌های اندروید نیاز به فعال سازی و غیر فعال سازی دستی ندارند و فقط فعال سازی و غیر فعال سازی خط از طرف اپراتور کفایت می‌کند.

(در مورد لغو تمدید خودکار اینترنت همراه اول بیشتر بخوانید.)

غیر فعال سازی سرویس انتظار تماس همراه اول بر روی گوشی

غیر فعال سازی سرویس پشت خطی در گوشی آیفون:

  • به صفحه تنظیمات(Setting) رفته
  • گزینه (Phone)
  • و غیر فعال کردن گزینه (Call waiting)

هزینه سرویس انتظار تماس همراه اول

سرویس پشت خطی همراه اول بدون ارائه خدمات ویژه مثل مکالمه کنفرانسی و این جور موارد، برای تمامی مشترکین (دائمی و اعتباری) کاملا رایگان است. بنابراین بدون هیچ هزینه‌ای می‌توانید از خدمات انتظار مکالمه همراه اول بهره‌مند شوید.

با ایساج موبایلت را شارژ کن!

ایساج، شرکت سفیر ارتباطات جوان، سال‌ها است که در زمینه فروش آنلاین شارژ الکترونیکی اپراتورهای ایرانسل، همراه اول، آپتل، شاتل و رایتل در حال فعالیت است. شما می‌توانید بسته‌های اینترنتی با حجم و سرعت بالا را برای مراکز مختلف مثل دفاتر پیشخوان و کافی‌نت‌ها را از ایساج بخواهید.

برچسب :
ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات

آصف
۱۴ آذر ۱۴۰۱

خیلی عالی بود، من از همراه اول فعال کرده بودم ولی موبایلم فعال نکرده بودم که اونم شما یاد دادین ممنونم

اضافه کردن نظر جدید