فلش کردن گوشي هواوي چگونه انجام می‌شود؟

هنگ کردن گوشی و درست کار نکردن برنامه‌های آن یکی از مشکلاتی است که هرکسی ممکن است با آن مواجه شود. این مشکل در کارکرد گوشی‌های هوشمند می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد اما معمولا به خاطر ویروسی شدن سیستم و یا وجود بدافزارها در گوشی است. اما در ادامه‌ی این مطلب ایساج تصمیم داریم در خصوص روش‌های فلش کردن گوشی هواوی، از جمله آموزش فلش گوشی هواوی با کامپیوتر صحبت کنیم.

ریست فکتوری و فلش کردن گوشی، روش‌هایی برای تغییر سیستم عامل اسمارت‌فون

وقتی مشکلی برای برنامه‌ها پیش می‌آید و یا گوشی هوشمند به درستی کار نمی‌کند، اولین راهی که خیلی از افراد امتحان می‌کنند، ریست فکتوری و فلش کردن گوشی است. ریست فکتوری کردن گوشی راه‌حلی است که می‌تواند تمام داده‌های گوشی شما را پاک کند و سیستم شما را به همان حالت اولیه خود بازگرداند.

این راه‌حل راه‌حلی کاربردی است اما اگر این روش موثر نبود، روش بهتر برای رفع مشکلات، فلش گوشی هواوی است. در ادامه ابتدا در مورد مفهوم فلش کردن در موبایل‌های هوشمند توضیح می‌دهیم و سپس روش فلش گوشی هواوی را شرح خواهیم داد.

ریست فکتوری کردن گوشی داده‌ها و اطلاعات درون گوشی را پاک کرده و همه چیز را به حالت اولیه بازمی‌گرداند اما در بسیاری از موارد نمی‌تواند مشکل هنگ کردن گوشی را برطرف کند.

(در مورد جلوگیری از هک شدن گوشی در ایساج بخوانید.)

ریست فکتوری و فلش کردن گوشی

منظور از فلش کردن گوشی هواوی چیست؟

همان طور که گفتیم، ریست فکتوری کردن گوشی باعث بازگرداندن سیستم عامل موبایل هوشمند به تنظیمات کارخانه می‌شود و بعلاوه امکان بازیابی داده ها پس از ریست فکتوری نیز وجود دارد. اما اگر این روش جواب ندهد، می‌توانیم به سراغ روش دیگری مثل فلش کردن گوشی برویم.

فلش کردن گوشي هواوي هم یک کاربرد مشابه با ریست فکتوری گوشی دارد و برای پاک کردن داده‌های قدیمی گوشی واقعی بکار می‌رود. مزیت فلش کردن گوشی‌های هواوی این است که با این کار می‌توانید مشکلات گوشی خود از جمله ویروسی شدن یا هنگ کردن آن را برطرف کنید.

فلش گوشی‌ها مشکلاتی مانند هنگ کردن یا ویروسی شدن سیستم عامل را برطرف می‌کند.

(از مطلب تغییر رمز وای فای مودم بازدید کنید.)

دانش و ابزار لازم برای فلش کردن گوشی

اگر واقعاً قصد فلش کردن گوشی واقعی خود را دارید باید دانش و ابزار لازم برای این کار را نیز در دسترس داشته باشید. اگر بدون اطلاعات کافی و تخصص و تجربه به این کار دست بزنید، ممکن است حتی با مشکلاتی بدتر از قبل مواجه شوید. برای همین، اگر فکر می‌کنید که در این زمینه تخصص و دانشی ندارید بهتر است آن را به فردی بسپارید که در این حوزه از شما باتجربه‌تر است.

فلش کردن گوشي هواوي دستی: تفاوت بین ریست فاکتوری و فلش کردن گوشی چیست؟

نکته‌ای که باید در مورد فلش کردن گوشی بدانید این است که مانند ریست فکتوری می‌توانید هر زمان که می‌خواهید این کار را انجام دهید و محدودیتی برای فلش کردن گوشی وجود ندارد. شباهت دیگری هم بین ریست فاکتوری و فلش گوشی‌ هواوی دستی این است که وقتی که هم ریست فاکتوری و هم فلش گوشی را اعمال می‌کنید، کاملاً سیستم عامل را تغییر می‌دهید و اطلاعات قبلی روی آن را پاک می‌کنید.

درنتیجه، بعد از این پاک کردن اطلاعات اگر سیستم عامل گوشي هواوي شما دچار مشکلی مثل ویروس یا بدافزار بود، این مشکل کاملاً برطرف می‌شود. اما فلش کردن گوشي هواوي دستی از ریست فاکتوری هم یک مرحله بالاتر می‌رود و کلا سیستم عامل شما را تغییر می‌دهد.

تفاوت اصلی بین فلش کردن گوشی و ریست فاکتوری کردن آن این است که ریست فاکتوری صرفاٌ سیستم شما را به حالت اولیه خود باز می گرداند ولی فلش کردن کاملاً سیستم عامل گوشی را تغییر می‌دهد.

(از مطلب حذف بدافزار از اندروید بازدید کنید.)

تفاوت ریست فاکتوری و فلش کردن گوشی

آموزش فلش کردن گوشی هواوی با کامپیوتر

در این بخش در مورد فلش کردن گوشي هواوي با کامپیوتر توضیح خواهیم داد. این روش یکی از روش‌های فلش کردن گوشي هواوي است که می‌توانید با کامپیوتر آن را انجام دهید. در ابتدا، برای فلش کردن گوشي هواوي با کامپیوتر باید چند مورد را رعایت کنید که این موارد پیش‌نیازهایی برای انجام روش فلش کردن گوشي هواوي با کامپیوتر محسوب می‌شوند.

آموزش فلش گوشی هواوی با کامپیوتر: نکات مهم پیش از فلش کردن گوشي هواوي

یکی از پیش شرط‌های فلش کردن گوشي هواوي با کامپیوتر این است که شما حتماً باید از اطلاعات گوشي هواوي خود بکاپ بگیرید. نکته دوم این است که حداقل میزان شارژ گوشی شما برای انجام عملیات فلش کردن باید ۳۰ درصد باشد. قبل از اینکه فرایند فلش کردن گوشي هواوي را انجام دهید باید فایل‌های مربوط به فلش کردن که در فرمت‌های rar و zip هستند را در ویندوز خود استخراج کنید تا بتوانید فایل فلش کردن با فرمت update.app را داشته باشید.

حداقل میزان مورد نیاز حافظه داخلی گوشي هواوي برای فلش کردن سیستم آن باید ۸ گیگابایت باشد.

(در مورد بررسی سلامت باتری گوشی اندرویدی مطالعه کنید.)

شماره ساخت و مدل گوشي هواوي برای دانلود رام مناسب فلش کردن گوشی

برای فلش کردن گوشي هواوي باید شماره مدل و شماره ساخت گوشي هواوي خود را بدانید. این دو عامل برای دانلود رام برای فلش کردن گوشي هواوي لازم هستند تا برای فلش گوشي هواوي خود دانلود کنید. رام فلش باید با مدل گوشي هواوي مطابقت داشته باشد یا مدل بالاتری باشد. بعد از اینکه شما این شرایط را برای فلش گوشي هواوي با کامپیوتر برآورده کردید، می توانید فرایند فلش کردن گوشی را آغاز کنید.

برای فلش گوشی لازم است متناسب با شماره مدل و شماره ساخت گوشی خود، فایل رام مناسب را دانلود کنید.

(در مورد علت داغ شدن گوشی مطالعه کنید.)

رام های لازم برای فلش کردن گوشي هواوي

به طور کلی برای اسمارت‌فون‌ها دو نوع رام وجود دارد. یکی رام اصلی گوشی است که موقعی که گوشی را از بازار میخرید، شرکت سازنده این رام را بر روی گوشی نصب کرده است و دیگری رام کاستوم است. رام کاستوم رامی است که برنامه‌نویس‌ها آنها را به صورت سفارشی‌سازی شده تولید می کنند.

رام کاستوم زمانی به کار می آید که شما به روش‌های عادی از طریق رام اصلی گوشی خود نمی توانید اطلاعات روی گوشی را پاک کنید. برای همین، باید از رام کاستوم استفاده کنید. برای استفاده از رام کاستوم گوشی باید گوشی خود را فکتوری ریست کنید.

رام کاستوم می‌تواند به تمامی فایل‌های پنهان و تنظیمات دستگاه شما دسترسی داشته باشد

(از مطلب مخفی کردن برنامه در اندروید بازدید کنید.)

رام مناسب برای فلش کردن گوشي هواوي

روش فلش کردن گوشي هواوي با کامپیوتر

بعد از اینکه شرایط مورد نیاز برای فلش کردن گوشي هواوي با کامپیوتر را برآورده کرده اید، باید فایل‌های رام استوک را برای فلش گوشی خود بر روی کامپیوتر نصب کنید. برای این کار می توانید از ابزار SP Flash Tool استفاده کنید. در قدم اول باید نرم‌افزار Mediatek Driver Autoinstaller را روی کامپیوتر نصب کنید و در قدم بعدی، باید ثابت‌افزار رام استوک araz را از درایور Mediatek در کامپیوتر خود دانلود و استخراج کنید.

بعد از این کار، می‌توانید SP Flash Tool را بر روی کامپیوتر استخراج کنیدو سپس از بین این فایل‌ها در صفحه Quick Access ‏به فایل flash_tool.exe دسترسی داشته باشید. لازم است این فایل را باز کنید تا بتوانید ابزار SP Flash Tool را راه‌اندازی کنید.

برای ادامه‌ی روند فلش گوشی هواوی با کامپیوتر لازم است نرم‌افزار Mediatek Driver Autoinstaller را روی کامپیوتر خود نصب کنید و سپس ادامه‌ی مراحل را دنبال کنید.

(با سیم کارت شاتل موبایل آشنا شوید.)

ابزار SP Flash Tool برای فلش کردن موبایل

بعد از راه‌اندازی ابزار SP Flash Tool باید بر روی گزینه Scatter-Loading کلیک کنید. پس از این کار، فایل Scatter را پیدا کنید. سپس بر روی دکمه open کلیک کنید و بعد بر روی گزینه Untick the Preloader کلیک کنید. در قدم بعدی باید بر روی گزینه‌ی Download کلیک کنید تا روند فلش کردن گوشی هواوی آغاز شود. بعد از آن باید گوشی خود را با استفاده از کابل usb به دستگاه کامپیوتر وصل کنید.

پیش از شروع کار گوشی خود را خاموش کنید. بعد از اینکه دستگاه خود را به کامپیوتر وصل کردید، یکی از دکمه های بالا بردن یا پایین بردن صدا را انتخاب کنید و آن را فشار دهید. به این صورت، ابزار SmartPhone Flash می‌تواند گوشی شما را تشخیص دهد.

اگر نصب و راه‌اندازی برنامه‌ها برای شما دشوار است، می‌توانید گوشی خود را برای فلش کردن به مراکز معتبر بدهید تا این روند با اطمینان کامل توسط افراد متخصص انجام شود.

(از مطلب اسکن با گوشی اندروید بازدید کنید.)

ابزار SP Flash Tool برای فلش کردن موبایل

روش فلش کردن گوشی هواوی honor

در بخش‌های قبلی یکی از روش‌های فلش کردن گوشی با کامپیوتر را  توضیح دادیم. حالا می‌خواهیم به سراغ روش فلش کردن گوشي هواوي honor برویم. این روش فلش کردن با استفاده از آپدیت کارت صورت می گیرد و برای خیلی از مدل‌های گوشي هواوي و گوشی honor امکان‌پذیر است. قبل از هر چیزی شما باید اطمینان حاصل کنید که درایورهای usb هواوی بر روی کامپیوتر شما نصب شده باشد.

انجام این کار مهم است زیرا شما در طول فرایند فلش کردن گوشي هواوي honor می‌توانید به راحتی گوشی خود را به کامپیوتر متصل کنید. برای فلش کردن گوشي هواوي دو روش وجود دارد. یکی روش معمول و دیگری روش اجباری است که برای فلش زدن گوشی هواوی خاموش کاربردی است. ما هر کدام از این روش ها را به ترتیب توضیح خواهیم داد.

گوشی هواوی آنر را می‌توان به دو روش معمولی و اجباری فلش کرد.

(در مورد فضای ذخیره سازی ابری مطالعه کنید.)

آموزش فلش گوشي هواوي به روش عادی

برای فلش کردن گوشي هواوي honor اول باید سیستم هواوی خود را به آخرین نسخه آن بروزرسانی کنید. برای بروزرسانی کردن به روش معمولی اول باید بسته بروزرسانی را دانلود کنید و آن را استخراج کنید. سپس، باید فولدر dload که در آن UPDATE.APP وجود دارد را در قسمت root directory در کارت حافظه microSD قرار دهید.

در قدم بعدی باید شماره *#*#2846579#*#* را شماره‌گیری کنید. سپس، منویی برای شما پدیدار می‌شود که در آن باید گزینه ProjectMenu و بعد از آن گزینه Software Upgrade و SDcard upgrade را انتخاب کرده و در نهایت، بر روی ok کلیک کنید.

پیش از فلش گوشی هواوی به روش عادی لازم است سیستم عامل آن را به آخرین نسخه‌ی موجود بروزرسانی کنید.

(با روش های مختلف کاهش حجم عکس و تصاویر آشنا شوید.)

با بروزرسانی کارت حافظه گوشی خود را فلش کنید

پس از انجام این مراحل، شما باید فایل Update.app را که در حافظه دستگاه خود ذخیره کرده‌اید، پیدا و بر روی آن کلیک کنید. به این صورت، فرایند آپدیت کردن بر روی دستگاه هواوی honor شما انجام می شود و بعد از انجام فرایند آپدیت گوشی ریستارت می‌شود. به این ترتیب، شما با موفقیت فرایند فلش کردن را انجام داده‌اید.

نحوه فلش کردن گوشی هواوی خاموش: فلش کردن گوشی هواوی با دکمه پاور

زمانی که گوشي هواوي خاموش است، می‌توانید از روش فلش زدن گوشی هواوی خاموش یا فلش کردن گوشی هواوی با دکمه پاور استفاده کنید. برای این کار اول باید وارد بخش Device File Manager شوید و در بخش کارت حافظه خارجی خود یک فولدر جدید به وجود بیاورید و اسم آن را dload بگذارید.

بعد از آن، باید ثابت‌افزاری که بر اساس مدل اسمارت‌فون هواوی خودتان است را در کامپیوتر استخراج کنید. از بین فایلهای استخراج شده باید فایل Update.app را پیدا کرده و آن را در فولدر dload کپی و پیست کنید.

با استفاده از دکمه پاورگوشی هواوی خود را فلش کنید

بعد از آن باید گوشی خود را خاموش کنید. در مرحله بعد، دکمه بالا بردن و پایین بردن میزان صدا و دکمه پاور را به طور همزمان به مدت ۶ تا ۸ ثانیه نگه دارید. به این صورت، روند آپدیت شدن گوشی شما شروع می شود و شما باید ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا این روند کامل انجام گیرد. بعد از انجام این روند دستگاه شما به طور اتوماتیک ریست می شود. به این صورت، شما روند فلش کردن گوشی هواوی با دکمه پاور را با موفقیت انجام داده‌اید.

(در مورد شارژ باتری گوشی هوشمند مطالعه کنید.)

فلش گوشی هواوی خاموش با دکمه پاور

روش فلش کردن گوشي هواوي g750

برای فلش کردن گوشی هواوی g750 باید فلش یا همان رام استوک را دانلود کنید. برای دانلود فایل فلش گوشي هواوي g750 شما می‌توانید به لینک https://firmwarefile.com/huawei-ascend-g750-u10 مراجعه کنید. در آنجا فایل فلش مخصوص این گوشی گذاشته شده است. بعد از دانلود  این فایل باید آن را روی کامپیوترتان استخراج کنید.

در قدم بعدی، باید فایل درایور مخصوص به گوشي هواوي g750 را دانلود و نصب کنید. بعد از آن باید فایل فلش را نصب کنید. در مراحل بعدی، شما باید همان روندی که ما در فلش کردن گوشي هواوي دستی یا فلش کردن گوشي هواوي با کامپیوتر توضیح دادیم را اجرا کنید.

برای فلش گوشی هوای g750 ابتدا لازم است فایل رام مخصوص آن را دانلود کنید و سپس باقی مراحل را دنبال کنید.

(مطلب کسب درآمد از یوتیوب می‌تواند برای شما مفید باشد.)

روش فلش کردن گوشی هواوی y5

برای فلش کردن گوشي هواوي شما اول باید فایل ثابت افزار y5 را دانلود کنید. برای دانلود این فایل شما می‌توانید به لینک /https://firmwarefile.com مراجعه کنید. بعد از دانلود این فایل، شما باید رام استاک گوشی y5 را بر روی کامپیوتر نصب کنید.

قبل از شروع روند فلش کردن گوشي هواوي مطمئن شوید که گوشي هواوي شما حداقل ۴۰ تا ۵۰ درصد شارژ داشته باشد. اگر درایور usb گوشي هواوي را دارید که هیچ، اگر آن را ندارید باید آن را روی ویندوزتان نصب کنید.

نرم افزار SP Flash Tool را روی کامپیوتر خود نصب کنید

در مرحله بعد، گوشي هواوي خود را خاموش کنید. بعد از آنکه فایل ثابت‌افزار رام استاک گوشی هواوی y5 را دانلود و استخراج کردید، باید نرم‌افزار SP Flash Tool را بر روی سیستم خود دانلود کنید و فایل زیپ آن را استخراج کنید. از بین فایل‌های استخراج شده شما باید فایل Flash_tool.exe را اجرا کنید.

به این صورت، نرم‌افزار SP Flash tool در ویندوز شما نصب شده و اجرا می شود. در قسمت سمت راست این نرم‌افزار دکمه‌ای به نام Scatter-Loading وجود دارد که شما باید بر روی آن کلیک کنید.

برای تکمیل روند فلش زدن گوشی هواوی y5 آن را به کامپیوترتان متصل کنید.

در قسمت بعدی باید فایل scatter را پیدا کنید. معمولاً جایی که این فایل ذخیره می شود قسمت bin/ است. بعد از اینکه شما این عمل را انجام دادید، حالا وقت آن رسیده تا گوشي هواوي را با استفاده از کابل به کامپیوتر متصل کنید. بعد از اتصال گوشي هواوي  می توانید دکمه پاور گوشی را بزنید تا سیستم متوجه شود که گوشی وصل شده است. شما می‌توانید از دکمه های بالا و پایین کردن صدا هم استفاده کنید. به این صورت، روند فلش کردن رام استاک بر روی گوشی هواوی y5 شما انجام می‌شود.

(در مورد دسترسی های اندروید بیشتر بدانید.)

روش فلش کردن گوشی هواوی y5

فلش کردن گوشی هواوی p8 lite با کامپیوتر

برای فلش کردن گوشی هواوی p8 lite با کامپیوتر قابل‌اطمینان‌ترین روش استفاده از از برنامه SP Flash Tool است که در بخش‌های قبلی کاملا در مورد آن توضیح دادیم. روش‌های متعددی برای فلش کردن گوشی‌های هوشمند وجود دارند. اما یک برنامه فلش گوشی که خیلی از آن برای فلش کردن گوشی با کامپیوتر استفاده می‌شود، این برنامه است. در ادامه، ما قدم‌هایی که شما برای فلش کردن گوشي هواوي با برنامه SP Flash Tool باید انجام دهید را توضیح خواهیم داد.

آموزش فلش کردن گوشي هواوي p8

آموزش فلش کردن گوشی‌های هواوی p8: مراحل فلش کردن گوشي هواوي p8

اولین مرحله در فلش کردن گوشی p8 این است که شما باید درایو مخصوص این گوشی را در کامپیوترتان نصب کنید. در این مرحله زمانی‌که می‌خواهید روند فلش کردن گوشی با برنامه فلش گوشی‌های هواوی SP Flash Tool را انجام دهید، لازم است گوشی خود را به کامپیوتر متصل کنید. برای دانلود و نصب درایورها می‌توانید به این لینک مراجعه کنید: https://developer.android.com/studio/run/win-usb

برنامه run را روی کامپیوتر اجرا کنید

بعد از این‌که  فایل‌های مربوط به درایور گوشي هواوي p8 را دانلود کردید، باید آن را از فایل zip خارج و در یک فولدر خاص استخراج کنید. در قدم بعدی شما باید ۲ دکمه Windows+R را با هم بگیرید و نگه دارید. سپس، devmgmt.msc را تایپ و بر روی دکمه ok کلیک کنید. در قدم بعدی، باید بر روی گزینه Computer icon کلیک کنید و در قسمت چپ و بالای منو باید گزینه Action را انتخاب کنید.

در این منو چند گزینه برای شما نمایش داده می‌شود که باید از بین آن‌ها گزینه Add legacy Hardware و بعد گزینه next را انتخاب کنید. در قدم بعدی، باید بر روی گزینه Install the hardware that I manually select from a list و روی گزینه Show All Devices کلیک کنید. در آن‌جا، باید بر روی تب Have Disk کلیک و فایل .inf را استخراج کنید.

اجرای برنامه run روی کامپیوتر

ثابت‌افزار رام استوک را برای فلش کردن گوشي هواوي دانلود و نصب کنید

بعد از این‌که در درایورهای مربوط به گوشی‌های هواوی p8 را بر روی کامپیوتر نصب کردید. باید به سراغ دانلود و نصب ثابت‌افزار رام استاک بر روی گوشي هواوي بروید. لینک مربوط به دانلود ثابت‌افزار گوشي هواوي p8 lite به این صورت است: https://firmwarefile.com/

بعد از دانلود این فایل نوبت آن رسیده که فایل نرم‌افزار SP Flash Tool را اجرا کنید. بعد از دانلود کردن فایل باید فایل Flast_Tool.exe را به‌عنوان یک فایل اجرایی یا فایل administrator اجرا کنید.

  • با نرم‌افزار SP Flash Tool روند فلش کردن گوشی p8 را به اتمام برسانید

در قدم بعدی و در تب SP Flash Tool باید بر روی بخش Scatter-loading File کلیک کنید. در این فولدر باید فایل Android_scatter.txt را پیدا و انتخاب کنید. در پایین منوی Authentication File گزینه Download Only را انتخاب و بر روی گزینه Download کلیک کنید. به این صورت، روند فلش کردن گوشي هواوي انجام می‌شود. بعد از پایان این روند می‌توانید کابل یو اس بی گوشي هواوي را از کامپیوتر دربیاورید و گوشی را روشن کنید.

نرم افزار SP Flash Tool و روند فلش کردن گوشی p8

فلش کردن گوشی هواوی g610

برای فلش کردن گوشي هواوي g610 هم باید همان مراحلی که در قسمت قبلی برای گوشي هواوي p8lite توضیح دادیم را دنبال کنید. قبل‌از فلش گوشي هواوي شما باید از این اطمینان حاصل کنید که گوشي هواوي شما به اندازه کافی شارژ شده باشد و این که از تمام داده‌هایتان بکاپ بگیرید.

علاوه‌براین، درایورهای مربوط به گوشي هواوي را بر روی کامپیوترتان نصب کنید. شما می‌توانید از طریق لینک https://developer.android.com/studio/run/win-usb درایورهای گوشي هواوي را بر روی کامپیوتر دانلود و نصب کنید.

برای نصب این درایور ها می‌توانید همان روند نصب درایور که برای فلش کردن گوشی‌ هواوی p8 توضیح دادیم را دنبال کنید. بعد از آن نوبت به دانلود و نصب فایل‌های ثابت‌افزار برای گوشی g610 می‌شود. برای دانلود این فایل‌ها می‌توانید به این لینک مراجعه کنید: https://firmwarefile.com/

بعد از نصب فایل‌های SP Flash Tool، شما باید همان مراحل فلش کردن با این نرم‌افزار را دنبال کنید.

فلش زدن گوشي هواوي y5

برای فلش زدن گوشي هواوي y5 باید اول از تمام داده‌ها بکاپ بگیرید. سپس، باید از این اطمینان حاصل کنید که گوشی به اندازه‌ی کافی شارژ دارد تا بتوانید مراحل روند فلش زدن آن را تکمیل کنید. برای فلش زدن گوشي هواوي y5 هم می‌توانید از همان روند فلش زدن با کامپیوتر استفاده کنید.

برای این کار باید از نرم‌افزار SP Flash Tool استفاده کنید. اما قبل از آن باید حتما مطمئن باشید که درایورهای گوشي هواوي y5 حتماً بر روی کامپیوترتان نصب شده‌اند. اگر این درایورها را ندارید، می‌توانید به لینک https://developer.android.com/studio/run/win-usb مراجعه کنید.

بعد از نصب درایورها باید ثابت‌افزار رام استوک گوشي هواوي را بر روی کامپیوتر دانلود و نصب کنید. برای دانلود این فایل می‌توانید به لینک https://firmwarefile.com/ مراجعه کنید. در مراحل بعدی می‌توانید همان قدم‌های مربوط به فلش کردن گوشی های هواوی که در بخش قبلی توضیح دادیم را دنبال کنید.

فلش زدن گوشي هواوي y5

روش انجام فلش گوشی هواوی y6

برای فلش گوشی هواوی y6 هم باید همان پیش‌شرط‌هایی که در فلش کردن گوشی‌های قبلی گفتیم را انجام دهید. اول باید مطمئن شوید که گوشي هواوي شما به اندازه کافی شارژ دارد و این‌که باید از داده‌های خود بکاپ بگیرید. در قدم بعدی باید درایورهای گوشی‌ هواوی را بر روی کامپیوتر نصب کنید.

با نصب کردن این درایورها می‌توانید گوشي هواوي خود را به کامپیوتر در طول روند فلش کردن گوشی متصل کنید. اگر این درایورها را ندارید، می‌توانید به لینک https://developer.android.com/studio/run/win-usb مراجعه کنید. بعد از دانلود و نصب درایورهای گوشي هواوي بر روی کامپیوتر به‌دنبال نصب نرم‌افزار فلش کردن SP Flash Tool بر روی کامپیوتر بروید.

نرم افزار SP Flash Tool را بر روی کامپیوتر نصب کنید

برای نصب این نرم‌افزار باید به این لینک مراجعه کنید: https://flashifyit.com/download/download-sp-flash-tool-for-windows-7-8-or-10-and-linux/. در مرحله بعدی می‌توانید مراحل مربوط به استخراج فایل‌های نرم‌افزار SP Flash Tool که در بخش فلش کردن گوشی‌های هواوی p8 lite توضیح دادیم را دنبال کنید. به این صورت، فلش گوشی‌ هواوی y6 شما انجام می‌شود.

نحوه فلش کردن گوشی هواوی y7 prime

برای نحوه فلش کردن گوشی هواوی y7 prime اولین کاری که باید بکنید این است که درایورهای مخصوص گوشی هواوی y7 prime را روی کامپیوتر نصب کنید. برای اینکار می‌توانید به لینک https://developer.android.com/studio/run/win-usb مراجعه کنید و از آن‌جا درایورهای مربوط به گوشی هواوی y7 prime را دانلود و نصب کنید.

در قسمت بعدی، باید فایل‌های نرم‌افزار فلش کردن گوشی y7 prime که با کامپیوتر انجام می‌شود را دانلود و نصب کنید. برای این کار می‌توانید به این لینک مراجعه کنید: https://flashifyit.com/download/download-sp-flash-tool-for-windows-7-8-or-10-and-linux/.

نحوه فلش کردن گوشی هواوی y7 prime

فایل ثابت افزار هواوی y7 prime را دانلود کنید

بعد از آن هم باید فایل ثابت‌افزار گوشی هواوی y7 prime را دانلود کنید که می‌توانید این فایل را در این لینک دانلود کنید: https://firmwarefile.com/. بعد از این‌که  تمام این فایل ها را نصب کردید، حالا نوبت نحوه فلش کردن گوشي هواوي می‌شود.

در این‌جا اولین کاری که باید بکنید این است که قبل‌از فلش کردن گوشي هواوي خود از تمام داده‌های آن بکاپ بگیرید. همچنین، باید شارژ گوشی به اندازه‌ی کافی باشد تا در طول روند فلش کردن گوشی خاموش نشود. اگر این ۲ شرط را رعایت کردید، می‌توانید مراحل فلش کردن گوشی با کامپیوتر که توضیح دادیم را با نرم‌افزار SP Flash Tool انجام دهید.

فلش زدن گوشی هواوی y3

روش فلش زدن گوشی هواوی y3 هم مثل و فلش کردن گوشی‌های واقعی است که در بخش قبلی توضیح دادیم. مثل روش‌های قبلی، حتما باید مطمئن شوید که از داده‌های گوشی بکاپ گرفته‌اید و از سوی دیگر هم اسمارت‌فون شما به‌اندازه کافی شارژ شده است.

در قدم‌های بعدی هم شما باید درایورهای مربوط به گوشی هواوی y3 را دانلود و نصب کنید. برای دانلود و نصب فایل‌های درایور گوشی هواوی y3 شما باید به لینک https://developer.android.com/studio/run/win-usb مراجعه کنید. در قدم بعدی هم باید ثابت‌افزار گوشی هواوی y3 را برای نصب کردن رام استوک آن بر روی گوشی‌ خود دانلود و نصب کنید. لینک مربوط به دانلود آن به این صورت است: https://firmwarefile.com/.

فلش زدن گوشی هواوی y3

برنامه فلش گوشی هواوی SP Flash Tool

بعد از این‌که این کارها را انجام دادید باید سراغ دانلود برنامه فلش گوشی هواوی SP Flash Tool بر روی کامپیوتر بروید که دراین‌صورت باید به لینک https://flashifyit.com/download/download-sp-flash-tool-for-windows-7-8-or-10-and-linux/. مراجعه کنید. در ادامه، برای فلش زدن گوشی هواوی y3 باید همان مراحل و نکاتی که در مورد فلش زدن گوشی‌های هواوی در بخش‌های قبلی گفتیم را انجام دهید.

آموزش فلش کردن گوشی‌ خاموش

گاهی اوقات شده که ما بخواهیم بدون کامپیوتر و بدون نرم‌افزارهایی که در بخش‌های قبلی برایتان توضیح دادیم، فلش زدن گوشی خاموش را انجام دهیم. برای فلش زدن گوشی هواوی خاموش هم راهی وجود دارد. ما در این بخش آموزش فلش کردن گوشی‌ خاموش هواوی را توضیح خواهیم داد.

آموزش فلش کردن گوشی‌ خاموش

آموزش فلش کردن گوشی خاموش با استفاده از دکمه‌های پاور و دکمه بالا و پایین

زمانی‌که گوشی شما خاموش است و بالا نمی‌آید باید به منوی خاصی که می‌توانید از طریق آن گوشی را فلش کنید دسترسی داشته باشید. در این زمان باید دکمه بالا بردن صدای گوشی و دکمه پاور گوشی را با همدیگر فشار دهید و نگهدارید تا گوشی شما روشن شود و منوی اندروید را نمایش دهد. در این زمان برای بالا و پایین بردن منوی اندروید باید از دکمه‌های کم شدن و افزایش صدا استفاده کنید.

آموزش فلش کردن گوشی هواوی بدون کامپیوتر با دکمه‌های پاور و تنظیم صدای گوشی

در این قسمت از آموزش فلش کردن گوشي هواوي بدون کامپیوتر و با استفاده از دکمه‌های پاور و تنظیم صدای گوشی باید در منوی اندروید گزینه wipe data یا factory reset را انتخاب کنید. سپس باید با استفاده از دکمه‌های تنظیم صدا بر روی آن کلیک کنید. صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود و در آن صفحه باید دکمه yes را انتخاب کنید. به این صورت، گوشی شما فلش می‌شود.

آموزش فلش کردن گوشی هواوی بدون کامپیوتر با دکمه‌های پاور و تنظیم صدای گوشی: در منوی اندروید گوشی خودتان را فلش کنید

روش فلش گوشی هواوی بدون حذف اطلاعات

در فرآیند فلش کردن گوشی تمامی اطلاعات گوشی پاک می‌شود و شما نمی‌توانید به اطلاعات قبلی دسترسی داشته باشید. اما کسانی هستند که اطلاعات حساسی بر روی گوشی‌ هواوی دارند و از این طریق می‌خواهند بدون حذف اطلاعات گوشي هواوي خود را فلش کنند.

راهی برای فلش گوشی هواوی بدون حذف اطلاعات وجود دارد، اما نکته‌ای که باید در این مورد به آن توجه داشته باشید این است که این روش برای تمام مدل‌های گوشي هواوي جواب نمی‌دهد و شما می‌توانید آن را برای گوشی‌هایی اعمال کنید که دارای چیپ مدیا تک هستند. همچنین، شما باید این روش را با استفاده از نرم‌افزار SP Flash Tool انجام دهید.

فایل هایی که باعث حذف اطلاعات در گوشي هواوي می شوند را از روند فلش کردن پاک کنید

در مرحله اول فلش گوشی هواوی بدون حذف اطلاعات باید نرم‌افزار SP Flash Tool را در کامپیوتر اجرا کنید. سپس،  به بخش Scatter-Loading بروید و در آن‌جا فایلی که می‌خواهید با آن دستگاه خود را فلش کنید را به این بخش انتقال دهید.

در این بخش هم باید فایل‌هایی را انتخاب کنید که آن‌ها بر روی گوشی در زمان ریست کردن باعث از بین رفتن اطلاعات گوشي هواوي می‌شوند. این فایل‌ها PRELOADER , MBR . EBR1 , CACHE , USERDATA و FAT هستند که وقتی بر روی گوشی شما رایت می‌شوند و می‌توانند اطلاعات قبلی آن را حذف کنند و شما با برداشتن تیک این فایل‌ها می‌توانید از رایت شدن آن‌ها بر روی گوشی جلوگیری کنید.

فایل هایی که باعث حذف اطلاعات در گوشي هواوي تان می شوند را از روند فلش کردن پاک کنید

مراحل پایانی فلش کردن گوشی هواوی بدون حذف اطلاعات

در مرحله بعد باید بر روی گزینه Download کلیک کنید و گوشی‌های هواوی را به کامپیوتر متصل کنید تا روند فلش کردن آغاز شود. بعد از آن باید بین گزینه‌های Download Only, Firmware و Upgrade و Format All + Download گزینه ای را انتخاب نکنید که رنگ قرمزی دارد، زیرا این گزینه می‌تواند تمام اطلاعات گوشی شما را حذف کند و در این موقع فقط شما باید گزینه Download only را انتخاب کنید.

کد فلش کردن گوشی هواوی

نمی‌توان گفت که کدهای مخصوصی برای فلش کردن گوشي هواوي وجود دارند. اما اگر شما به دنبال کد فلش گوشی هواوی می‌گردید، کدهایی وجود دارند که می‌توانند داده‌های روی گوشی شما را حذف یا پاک کنند. برای مثال، کد دستوری *#*#7780#*#* برای ریست کردن دستگاه اندروید و پاک کردن تمام داده‌ها مثل عکس‌ها، اپلیکیشن‌ها و تنظیمات بکار می‌رود.

از طرف دیگر، اگر بخواهید تمام داده‌های دستگاه را فرمت کنید و ثابت‌افزار اندروید را مجدداً نصب کنید، باید کد *2767*3855# را شماره گیری کنید.

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات