روش‌های بازیابی رمز عبور اینستاگرام

فراموش کردن رمز عبور یکی از مشکلاتی است که افراد با آن مواجه می‌شوند. لیست برنامه‌هایی که نیاز به پسورد و رمز عبور دارند زیاد است و به خاطر سپردن آن کاری دشوار! فراموش کردن رمز اینستاگرام هم یکی از همین مشکلات است. البته روش‌های مختلفی برای بازیابی رمز اینستاگرام فراموش شده وجود دارد که در ادامه این مطلب ایساج در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

نحوه بازیابی رمز عبور اینستاگرام

اگر پس از تغییر رمز اینستاگرام، رمز جدید خود را فراموش کرده‌اید و یا سال‌هاست وارد اکانت اینستاگرام نشده‌اید، می‌توانید روش‌های بازیابیِ رمز اینستاگرام از طریق ایمیل، بازیابی رمز عبور اینستاگرام با شماره موبایل یا بازیابی رمز اینستاگرام از طریق فیسبوک و غیره، نسبت به بازیابی آن اقدام کنید. البته بازیابیِ رمز اینستاگرام بدون ایمیل و شماره تلفن هم امکان‌پذیر هست اما شانس کمتری برای موفقیت دارید. در ادامه در مورد روش‌های مختلف بازیابی رمز اینستاگرام در گوشی ایفون و اندروید صحبت می‌کنیم.

بازیابی رمز عبور اینستاگرام

فراموشی رمز اینستا و روش بازیابی رمز عبور اینستاگرام با ایمیل

یکی از مشکلاتی که ممکن است کاربران با آن مواجه شوند، فراموشی رمز اینستا است! با این حال خیلی از افراد برای ساخت اکانت اینستاگرام از ایمیل استفاده می‌کنند و به همین خاطر در صورت فراموشی رمز اینستا می‌توانند بازیابی رمز اینستاگرام از طریق گوگل را انجام دهند. برای انجام این کار می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد برنامه‌ی اینستاگرام در گوشی آیفون یا اندروید خود شوید و در صفحه‌ی ورود به اینستا، گزینه‌ی Forgot password را انتخاب کنید. در گوشی‌های اندروید این گزینه با عنوان Get help logging in مشخص می‌شود.
  2. پس از انتخاب این گزینه، به صفحه‌ی Logging help وارد می‌شوید که باید نام کاربری یا رمز عبور خود را در کادری که پایین Find your account قرار دارد، وارد کنید و روی Next بزنید.
  3. در صورت درست بودن ایمیل یا نام کاربری، وارد صفحه‌ی Access your account می‌شوید که در این قسمت باید گزینه‌ی Send an email را انتخاب کنید.
  4. سپس ایمیلی از اینستاگرام برای شما ارسال می‌شود که حاوی اطلاعاتی برای بازیابیِ رمز اینستاگرام است.
  5. برای بازیابیِ رمز اینستاگرام از طریق لینک روی لینک Reset password بزنید.

بازیابیِ رمز عبور اینستاگرام بدون ایمیل برای کاربرانی که نمی‌توانند وارد ایمیل خود شوند نیز امکان‌پذیر است. شما می‌توانید سایر روش‌ها را برای بازیابیِِ رمز عبور خود دنبال کنید.

(از مطلب مخفی کردن برنامه در اندروید بازدید کنید.)

بازیابی رمز عبور اینستاگرام از طریق شماره تلفن

یکی دیگر از روش‌های بازیابی پسورد اینستاگرام، بازیابی رمز اینستاگرام با شماره موبایل است. به این ترتیب کد تایید به شماره موبایل ثبت‌شده‌ی شما ارسال می‌شود و می‌توانید از طریق آن، وارد حساب کاربری خود شوید. برای اطلاع از نحوه بازیابی رمز اینستاگرام از طریق پیامک مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد برنامه‌ی اینستاگرام در گوشی خود شوید و گزینه‌ی Forgot password یا Get help logging in در اندروید را انتخاب کنید.
  2. پس از ورود به صفحه‌ی Login Help شماره موبایل خود را به همراه کد پیش شماره کشور وارد کنید. کاربران ایرانی باید شماره 98 را به ابتدای شماره تماس خود اضافه کنند.
  3. پس از ورود شماره موبایل روی گزینه‌ی Next بزنید تا پیامک حاوی کد تایید موقت را دریافت کنید.
  4. کد تایید را در کادر مشخص شده در صفحه‌ی اپلیکیشن وارد کنید. در صورت درست بودن کد، می‌توانید رمز عبور خود را به راحتی بازیابی کنید.

بازیابی رمز اینستاگرام با شماره موبایل: در صورت فراموشی رمز اینستا و برای بازیابیِ رمز عبور اینستاگرام با شماره تلفن، باید قبلا شماره تلفن خود را در برنامه‌ی اینستاگرام ثبت کرده باشید و یا اکانت خود را با شماره موبایل ساخته باشید. بازیابیِ رمز عبور اینستاگرام با پیامک فقط در این صورت امکان‌پذیر است.

(در ایساج با ترفندهای اینستاگرام بیشتر آشنا شوید.)

بازیابی رمز عبور اینستاگرام از طریق شماره تلفن

ریست کردن پسورد اکانت اینستاگرام از طریق فیسبوک

اگر به هر دلیلی نتوانستید رمز عبور خود را از طریق ایمیل یا شماره تلفن بازیابی کنید، می‌توانید به سراغ حساب کاربری فیسبوک خود بروید. البته برای بازیابیِ رمز عبور اینستاگرام خود از این طریق نیز باید قبلا اینستاگرام و فیسبوک را به هم متصل کرده باشید. در هر صورت روش بازیابی پسورد اینستا با فیس بوک به صورت زیر است:

  1. وارد برنامه‌ی اینستاگرام در گوشی خود شده و در صفحه‌ی ورود روی گزینه‌ی Log in with Facebook ضربه بزنید.
  2. در ادامه اطلاعات مربوط به حساب کاربری فیسبوک خود را وارد کنید تا بتوانید وارد آن شوید.
  3. در صورت درست بودن اطلاعات، به طور خودکار وارد اکانت اینستاگرام نیز می‌شوید.

فراموشی رمز اینستا و بازیابی با اکانت فیسبوک: اگر اپلیکیشن فیسبوک را روی گوشی خود دارید و اکانت شما روی آن باز باشد، نیازی به ورود دوباره‌ی رمز عبور ندارید و لاگین شما به صورت خودکار انجام می‌شود.

(از مطلبی که در مورد تایید دو مرحله ای در اپلیکیشن‌های اینستاگرام، واتساپ و تلگرام نوشته‌ایم، بازدید کنید.)

پیدا کردن رمز عبور اینستاگرام در زمان دسترسی به حساب کاربری

ممکن است شما در اپلیکیشن موبایل اینستاگرام به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید ولی ندانید رمز عبور شما دقیقا چیست. این مساله به ویژه زمانی دردسرساز است که بخواهید گوشی خود را عوض کنید و لازم به خروج از اکانت اینستاگرام خود داشته باشید و یا تصمیم به حذف موقت یا دائمی اکانت اینستاگرام داشته باشید. اما خوشبختانه امکان بازیابی رمز اینستاگرام 2022 نیز وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

  1. وارد اکانت اینستاگرام خود شوید و روی تصویر پروفایل خود ضربه بزنید.
  2. پس از ورود به صفحه‌ی اصلی خود، روی گزینه‌ی Edit profile در وسط صفحه ضربه بزنید.
  3. در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود گزینه‌ی Personal information settings را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.
  4. از درست بودن آدرس ایمیل و شماره تلفن خود اطمینان حاصل کنید تا بتوانید از طریق ایمیل یا شماره تلفن، بازیابی رمز عبور اینستاگرام با لینک را انجام دهید.
  5. سپس دوباره وارد صفحه‌ی پروفایل خود شوید و روی سه خط موازی بالای صفحه ضربه بزنید و وارد تنظیمات اینستاگرام شوید.
  6. در منوی تنظیمات وارد بخش Security شوید و در این صفحه گزینه‌ی Password را انتخاب کنید.
  7. روی گزینه‌ی Forgot your password بزنید تا لینک بازیابیِ رمز عبور از طریق ایمیل برای شما ارسال شود.

اگر فیسبوک دارید می‌توانید گزینه‌ی Reset it with Facebook را انتخاب کنید تا رمز عبور اینستاگرام خود را از طریق فیسبوک بازیابی کنید.

(در ایساج با سیم کارت شاتل موبایل و خدمات آن بیشتر آشنا شوید.)

پیدا کردن رمز عبور اینستاگرام در زمان باز بودن حساب کاربری

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق سایت

اگر ترجیح می‌دهید از نسخه وب اینستاگرام روی لپ تاپ یا کامپیوتر خود استفاده کنید، می‌توانید پسورد آن را نیز در همان جا بازیابی کنید. برای بازیابیِ رمز عبور اینستاگرام با نام کاربری در نسخه‌ی وب مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا وارد سایت اینستاگرام شوید و در صفحه‌ی ورود، روی گزینه‌ی Forgot Password کلیک کنید.
  2. سپس نام کاربری، ایمیل یا شماره تلفن خود را وارد کنید.
  3. پس از ورود اطلاعات، روی کلید Send Login Link کلیک کنید تا لینک مربوط به ریست پسورد اینستاگرام را دریافت کنید.
  4. پس از دریافت لینک، روی آن ضربه بزنید تا وارد مراحل تغییر رمز عبور شوید.
  5. یک رمز عبور جدید برای حساب کاربری اینستاگرام خود تعیین کنید و آن را تایید کنید.
  6. دوباره وارد صفحه‌ی ورود سایت اینستاگرام شده و رمز عبور جدید خود را امتحان کنید.

دانلود نرم افزار بازیابی رمز اینستاگرام

خیلی از افراد با فراموشی رمز اینستا نمی‌دانند چکار باید بکنند و به دنبال اپلیکیشنی برای بازیابی رمز اینستاگرام با شماره موبایل و غیره می‌گردند. البته ممکن است با برنامه‌هایی برای بازیابی پسورد اینستاگرام در فروشگاه‌های اپلیکیشن مواجه شوید که برای این منظور طراحی شده‌اند. با این حال پیشنهاد ما این است که از روش‌های مطمئنی که در این مطلب به آنها اشاره کردیم، نسبت به ریست پسورد خود اقدام کنید.

نرم افزار بازیابی رمز عبور اینستا

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات