نرخ تعامل اینستاگرام: اینستاگرام اینگیجمنت + عکس

اینستاگرام باز هستید؟ می‌خواهید بدانید که چقدر پیج شما بازدید واقعی داشته است؟ قصد تبلیغ فروشگاه‌تان را دارید و نمی‌دانید که پیج مورد نظر اصلا جواب می‌دهد یا نه؟ همین الان با روش‌های ساده نرخ تعامل پیج را به دست آورید! برای آشنایی نحوه محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام در ادامه با ایساج همراه باشید.

نرخ تعامل اینستاگرام چیست؟

در دنیای مجازی همه یک جورایی به دنبال بیشتر دیده شدن هستند و برای رسیدن به این هدف از ترفندهای مختلف، حالا درست یا غلط، استفاده می‌کنند. اینستاگرام برای مشخص کردن پیج تقلبی و از یک پیج واقعی نرخ تعامل یا نرخ اینگیجمنت را پیشنهاد می‌دهد. در واقع این نرخِ تعامل اینستاگرام است که نشان می‌دهد یک پیج چقدر محبوب است و محتوای آن بازخورد خوبی دارد!

البته نرخ تعامل و یا نرخ مشارکت (Engagement Rate) فقط مربوط به اینستاگرام نیست و برای هر رسانه‌ی اجتماعی که با لایک و کامنت و فالوئر معروف می‌شود، قابل استفاده است. خیلی از کاربران با سوال اینکه اینگیجمنت اینستاگرام کجاست به دنبال آپشنی در تنظیمات با این نام هستند.

نرخ تعامل اینستاگرام: نرخ تعامل پیج روش خوبی برای آنالیز پیج اینستاگرام است، با این روش می‌توان فهمید که یک پیج تا چه اندازه بازخورد واقعی داشته است.

(اگر به دنبال یک روش قابل اطمینان برای شارژ مستقیم سیم کارت خود هستید به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

نرخ تعامل اینستاگرام

محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام

با داشتن نرخ تعامل کاربر در اینستاگرام، متوجه می‌شویم که لایک‌ها و کامنت‌های این پیج واقعی است و درصد بالایی از مخاطبین را به سمت خود جذب کرده است. در واقع Account engaged اینستاگرام معیاری برای سنجش بازدید واقعی و اثر بخشی پست‌ها و یک استاندارد جهانی است.

نحوه محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام به دو روش کلی انجام می‌شود:

  1. اول اینکه شما می‌توانید با یک فرمول ساده، اینگیجمنت اینستاگرام هر پیج را به راحتی محاسبه کنید:

فرمول محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام: جمع لایک و کامنت یک صفحه تقسیم بر تعداد فالوئرها ضربدر 100.

  1. روش دوم سایت محاسبه نرخ تعامل است. با مراجعه به سایت مورد نظر و نوشتن نام پیج، بصورت خودکار نرخ تعامل آن برای شما نمایش می‌شود.

نرخ تعامل یا نرخ درگیرکنندگی فالوئرها: فرمول محاسبه نرخ تعامل پیج “ جمع لایک و کامنت تقسیم بر تعداد کل فالوئرها ضربدر صد” است.

(بسته اینترنت همراه خود را از ایساج بخواهید.)

Engagement در اینستاگرام یا تعداد فالوئر

اگر چرخ فروشگاه آنلاین شما با اینستاگرام می‌چرخد، همین الان برای حذف فالوئرهای فیک‌تان اقدام کنید! فالوئر فیک جان نرخ تعامل را پایین آورده و جان فروشگاه شما را می‌گیرد. آنچه باعث دیده شدن پیج شما می‌شود، ارتباط واقعی بین مخاطبان و مشتری است. تعامل در اینستاگرام به این نکته توجه دارد.

تعامل و ارتباطات در اینستاگرام شامل لایک، کامنت، سیو، اشتراک‌گذاری، پیام‌های خصوصی، کلیک روی لینک‌های ارائه شده، تگ‌ها و منشن‌ها است. برای محاسبه‌ی دقیق‌تر نرخ تعامل در اینستاگرام باید این موارد را نیز در نظر گرفت.

به این منظور، فرمول‌های دقیق‌تری مثل محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام با ایمپرشن ارائه می‌شود. منظور از ایمپرشن (Impression) اشتراک‌گذاری پست است. با در نظر گرفتن ایمپرشن می‌توان نرخ اینگیجمنت اینستاگرام را خیلی دقیق‌تر محاسبه کرد:

فرمول نرخِ تعامل اینستاگرام با ایمپرشن: جمع لایک و کامنت و اشتراک گذاری تقسیم بر تعداد فالوئرها ضربدر 100.

نرخ تعامل اینستاگرام: برای آنالیز بهتر، می‌توانید تعامل هر پیچرا بر اساس تعداد پست‌ها (مثلا 12 پست آخر) نیز محاسبه کرد: جمع کامنت، لایک و اشتراک گذاریتقسیم بر تعداد پست‌ها و سپس عدد به دست آمده را تقسیم بر تعداد فالوئرها و در نهایت ضربدر عدد 100 کنید.

(روش تبدیل ویدئو به گیف در تلگرام را در این صفحه آموزش ببینید.)

Engagement در اینستاگرام

سایت محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام

برای محاسبه نرخ تعامل، سایت‌های زیادی هستند که این کار را بصورت خودکار انجام می‌دهند برای نمونه سایت influencerfree Phlanx یا Triberr که فقط با وارد کردن نام کاربری میزان نرخ تعامل پیج را برایتان برآورد می‌کنند.

سایت‌ Phlanx تعداد محدودی را در یک بازه‌ی زمانی مشخص محاسبه می‌کند. مثلا در هر 24 ساعت فقط سه پیچ را آن‌هم بصورت کلی و بدون ارائه جزئیات، آنالیز می‌کند. ولی در عوض سایت Socialblade بصورت نامحدود و باجزئیات بیشتری این اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهد. سایت Triberr هم  محاسبه را فقط در صورت عضو شدن در سایت، انجام می‌دهد.

محاسبه نرخ تعامل پیج اینستاگرام را با مراجعه به سایت‌های معتبر انجام دهید، علاوه بر سایت‌های معرفی شده، خود سایت اینستاگرام اینسایت این کار را به صورت مجزا برای حساب‌های تجاری و سازنده انجام می‌دهد.

(با نحوه ساخت و انتشار ریلز اینستاگرام در این صفحه آشنا شوید.)

افزایش نرخِ تعامل اینستاگرام و دیده شدن در اکسپلور

با بررسی نرخ تعامل در اینستاگرام دست اینفلوئنسرهای قلابی رو می‌شود و جلوی هزینه اضافه برای تبلیغ بی‌فرجام شما را می‌گیرد! صفحاتی که اینگیجمنت ریت بالایی دارند در صفحه اکسپلور اینستاگرام دیده می‌شوند و همینطور پست‌هایی که کاربران تعامل بیشتری با آن‌ها دارند، زودتر از پست سایر پیج‌ها، در الگوریتم جدید اینستاگرام بالا می‌آیند. منظور از اینگیجمنت مناسب این است که هر چقدر درصد به دست آمده، بیشتر باشد بهتر است.

افزایش نرخ تعامل اینستاگرم: برای افزایش نرخ تعامل پیج روش‌های زیادی توصیه می‌شود، اما مهم‌ترین آن‌ها حذف فالوئر فیک است! تعداد فالوئر یکی از فاکتورهای محاسبه نرخ تعامل است و افزایش بی‌سبب آن، به شدت نرخ تعامل را پایین می‌آورد!

(با نحوه زمانبندی پست های اینستاگرام آشنا شوید.)

افزایش نرخِ تعامل اینستاگرام

نرخ تعامل باید چقدر باشد؟

طبق توضیحاتی که داده شد، هر چه میزان درصد نرخ تعامل اینستاگرام به دست آمده بالاتر باشد، نشان می‌دهد که پیج شما ارتباط خوبی با کاربران برقرار کرده است و جایگاه خوبی دارد. پست‌های شما فقط سَرسَری لایک و سیو نمی‌شوند، به اشتراک گذاشته شده و اثرگذار هستند.

نرخ تعامل نسبت به تعداد فالوئرها و مخاطبین فعال متفاوت است اما بطور کلی بازه‌ی بین 1 تا 3 درصد خوب و متعادل است. مثلا نرخ تعامل صفحه‌های بین 1 تا 5 هزار فالوئر معادل عدد 5.6 درصد است و نرخ تعامل صفحه‌ای با بیش از یک هزار فالوئر حدود 1.9 درصد است.

از مزایای محاسبه نرخ اینگیجمنت اینستاگرام، می‌توان به تشخیص فیک و اصل بودن فالوئرها، اثرگذاری تبلیغات یا تولید محتوا و  میزان اشتراک گذاری پست پی برد. هر چقدر میزان نرخ تعامل بالاتر باشد نشان می‌دهد که مدیریت پیج به درستی انجام گرفته است.

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات