بازیابی نام کاربری در اسکایپ

اپلیکیشن اسکایپ (Skype) یکی از پیام‌رسان‌های محبوب در میان کاربران است که بیشتر از آن برای برقراری تماس‌های صوتی و تصویری استفاده می‌شود و به همین خاطر گزینه‌ی خوبی برای جلسات گروهی و کلاس‌های آنلاین است. اما یکی از مشکلاتی که ممکن است برای کاربران رخ دهد، فراموش کردن نام کاربری اسکایپ است. در این مطلب ایساج تصمیم داریم در خصوص بازیابی نام کاربری در اسکایپ صحبت کنیم.

فراموشی نام کاربری اسکایپ Skype

اگر مدت‌هاست از برنامه اسکایپ استفاده نکرده‌اید و به همین خاطر نام کاربری یا Username خود را فراموش کرده‌اید، نگران برگرداندن حساب اسکایپ خود نباشید. اگرچه بهتر است همیشه نام کاربری و رمز عبور حساب‌های مختلف خود را در جایی مطمئن ذخیره کنید و یا از اپلیکیشن های مدیریت پسورد استفاده کنید، اما در صورت فراموش کردن نام کاربری نیز می‌توانید آن را بازیابی کنید. در مورد نحوه برقراری تماس صوتی و تصویری اسکایپ مطلبی جداگانه نوشته‌ایم که می‌توانید به آن رجوع کنید.

فراموش کردن نام کاربری اسکایپ

تفاوت نام کاربری و شناسه‌ی کاربری در اسکایپ

در برنامه اسکایپ سه اصطلاح نام کاربری، آیدی و رمز با یکدیگر متفاوت هستند. اما آنچه مهم است، تفاوت نام کاربری و شناسه کاربری اسکایپ است. آیدی اسکایپ یا Skype ID نامی است که در هنگام ساختن اکانت ایجاد می‌شود و شما نمی‌توانید آن را تغییر دهید؛ مگر اینکه اکانت مایکروسافت خود را تغییر دهید.

شناسه کاربری یا Username در اسکایپ نیز نام عمومی شما در این پیام‌رسان است که به طور عمومی نمایش داده می‌شود و مخاطبان شما را با این نام مشاهده می‌کنند. به طور کلی افراد دیگر می‌توانند با جستجوی نام کاربری شما در اسکایپ، شما را پیدا کنند.

فرقی نمی‌کند از کدام نسخه اسکایپ (نسخه وب، دسکتاپ یا موبایل) استفاده می‌کنید، روش بازیابی نام کاربری در اسکایپ برای تمام نسخه‌ها یکسان است.

(از مطلبی که در مورد ریکاوری دفترچه تلفن اندروید نوشته‌ایم، بازدید کنید.)

نام کاربری و شناسه کاربری اسکایپ

روش بازیابی نام کاربری در اسکایپ

اگر نام کاربری خود را فراموش کرده‌اید و این سوال برای شما پیش امده که چگونه وارد برنامه اسکایپ شویم، می‌توانید از ایمیل و شماره تلفن که در این برنامه ثبت کرده‌اید، استفاده کنید. کاربران در زمان ساخت حساب کاربری معمولا شماره تلفن و ایمیل خود را ثبت می‌کنند که با استفاده از انها می‌توانید نسبت به بازیابی نام کاربری خود در اسکایپ اقدام کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد برنامه اسکایپ شوید و گزینه‌ی Sign-in Options را انتخاب کنید.
  2. سپس روی عبارت Forgot my username کلیک کرده و فرایند بازیابی نام کاربری در Skype را دنبال کنید.
  3. در این مرحله لازم است ایمیل یا شماره تلفنی که موقع ثبت نام ثبت کرده‌اید را وارد کنید تا کد امنیتی برای شما ارسال شود.
  4. سپس Next را بزنید. اگر ایمیل وارد کرده‌اید، آن را چک کنید و در صورت استفاده از شماره تلفن، پیامک‌ها را چک کنید.
  5. کد امنیتی که برای شما ارسال شده است را وارد کرده و Next را بزنید.
  6. به این ترتیب پیامی برای شما نمایش داده می‌شود که به شما می‌گوید می‌توانید از همان ایمیل یا شماره تلفن به عنوان شناسه کاربری استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید شناسه کاربری خود را تغییر دهید.

پیام حاوی کد تایید به ایمیل یا شماره تلفن شما ارسال می‌شود، بنابراین حتما باید از ایمیل یا شماره تلفن معتبر استفاده کنید.

(با روش حل مشکل باز نشدن فایل ورد آشنا شوید.)

بازیابی نام کاربری در اسکایپ

سخن پایانی در خصوص بازیابی نام کاربری در اسکایپ

اسکایپ به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای تماس صوتی و تصویری شناخته می‌شود که البته امکان ارسال پیام متنی، عکس، فایل و غیره را نیز به کاربران خود می‌دهد. اگر به هر دلیلی نام کاربری خود را در این برنامه فراموش کردید، می‌توانید با استفاده از شماره تلفن یا ایمیل خود که در زمان ثبت نام وارد کرده‌اید، نسبت به بازیابی نام کاربری حساب اسکایپ خود اقدام کنید که در این مطلب به طور مفصل در مورد آن صحبت کردیم.

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات