سرویس انتظار تماس رایتل : نحوه‌ی فعال سازی آن بر روی گوشی آیفون و اندروید

برای آشنایی با نحوه‌ی فعال کردن سرویس تماس‌های از دست رفته رایتل، سرویس اختصاصی پشت خطی رایتل، غیر فعال سازی سرویس انتظار تماس رایتل با کد دستوری، هزینه سرویس انتظار تماس رایتل و سایر خدمات این اپراتور، این مقاله وبلاگ ایساج می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

سرویس انتظار تماس رایتل

هیچ چیز بدتر از انتظار نیست، خیلی درد دارد که برای گفتن چند کلمه که مثلا “نیا خونه نیستم” یا “رمز کارت چیه من در سوپر مارکت منتظرم” مدت‌ها پشت خط منتظر باشی و در آخر هم مجبور باشی سریع خودت را به خانه برسانی یا بدون اینکه خرید کنی، سوپر مارکت را ترک کنی! سرویس انتظار تماس رایتل شما را از شرمندگی اشغالی خط نجات خواهد داد.

در سرعت و شتاب عصر فناوری ارتباطات، انتظار هیچ معنایی ندارد، یعنی کسی توقع ندارد که برای مکالمه، پشت خط منتظر بماند. معمولا افرادی که خوب با تکنولوژی اخت شده‌اند می‌دانند که باید خط‌شان را به سرویس انتظار تماس مجهز کنند، حالا یا مکالمه‌ی اول را قطع کرده و به مخاطب جدید پاسخ می‌دهند و یا در اولین فرصت با گیرنده‌ی ناکام تماس می‌گیرند. در هر حال، کسی را زیاد منتظر نمی‌گذارند. ما در این بخش می‌خواهیم به نحوه‌ی فعال کردن سرویس انتظار تماس رایتل بپردازیم. اگر رایتلی هستید در ادامه با همراه باشید.

(برای لغو پیام های تبلیغاتی رایتل کافیست به این مطلب مراجعه کنید.)

سرویس انتظار تماس رایتل

چگونه سرویس انتظار تماس رایتل را فعال کنیم؟

سرویس انتظار تماس یکی از رایج‌ترین خدمات اپراتورها است، به همین منظور به راحتی می‌توانید با وارد کردن یک کد دستوری پشت خطی یکسان، سیم کارت (از هر اپراتوری که باشد) و یا خط ثابت‌تان را به آن مجهز کنید. البته توجه داشته باشید که در گوشی‌های دو سیم کارته باید این مرحله برای هر دو سیم کارت اعمال شود. برای فعال کردن سرویس انتظار مکالمه رایتل، اولین روش وارد کردن کد دستوری است:

  • در شماره گیر گوشی خود، کد دستوری #43* را وارد کنید.
  • اپراتور رایتل، دستور شما را بررسی کرده و با نمایش پیام (Call waiting service was enabled) به شما اعلام می‌کند که سرویس انتظار مکالمه رایتل برای شما فعال شده است.

(برای تهیه شارژ مستقیم رایتل و بسته اینترنت همراه رایتل، وبسایت ایساج کار شما را راحت کرده است.)

فعالسازی سرویس انتظار تماس رایتل

سرویس اختصاصی پشت خطی رایتل

جالب است بدانیدکه اپراتور رایتل امکان مکالمه چهار نفره را بصورت همزمان برای مشترکینش فعال کرده است. یعنی می‌توان بصورت همزمان با چهار نفر مکالمه داشته باشید. این قابلیت تماس گروهی بصورت پیش فرض بر روی خطوط رایتل فعال است. اما مخاطب پنجم در صورت تماس، با بوق اشغال مواجه خواهد شد که با فعال کردن سرویس پشت خطی رایتل، بجای اشغال شدن، بوق آزاد خورده و مشترک رایتل متوجه تماس جدید خواهد شد.

(پنل فروشگاهی ایساج برای تامین نیاز دفاتر پیشخوان دولت، کافی‌نت‌ها و هر کسب‌وکار دیگری که نیاز به عرضه آنی و انبوه شارژ و بسته‌های اینترنت داشته باشند، آماده خدمت رسانی است.)

فعال سازی سرویس انتظار تماس رایتل بر روی گوشی

تنظیمات مربوط برای فعال سازی سرویس پشت خطی در اکثر مواقع فقط با آماده سازی خط، بر روی گوشی (مخصوصا گوشی‌های جدید) قابل تطبیق است. اما در برخی از گوشی‌ها باید یک سری تنظیماتی به صورت دستی اعمال شود. در این بخش به فعال سازی سرویس پشت خطی در گوشی اندروید و گوشی آیفون می‌پردازیم.

(برای آشنایی با کدهای دستوری رایتل می‌توانید سری به این مطلب در وبلاگ ما بزنید.)

فعال سازی سرویس انتظار تماس رایتل بر روی انواع گوشی

فعال سازی سرویس پشت خطی بر روی گوشی اندروید

برای فعال سازی سرویس پشت خطی در گوشی اندروید، مراحل زیر را اجرا کنید:

  • قسمت تماس‌ها (Contacts) را باز کنید.
  • در بالای سمت راست صفحه، سه نقطه را ضربه بزنید.
  • از منوی باز شده گزینه تنظیمات (Setting) را انتخاب کنید.
  • در برخی از گوشی‌ها گزینه more setting و در برخی دیگر گزینه Supplementary services باید انتخاب شود.
  • در این صفحه قطعا گزینه Call waiting را خواهید یافت. با روشن کردن این گزینه، گوشی شما برای دریافت پشت خطی آماده است.

(برای خرید شارژ مستقیم و بسته اینترنت همراه، کافیست به وبسایت ایساج مراجعه کنید.)

فعالسازی سرویس انتظار مکالمه رایتل برای اندروید

فعال سازی سرویس انتظار تماس رایتل بر روی گوشی های آیفون

برای فعال سازی سرویس پشت خطی در گوشی آیفون، مراحل زیر را اجرا کنید:

  • به تنظیمات (Setting) گوشی وارد شوید.
  • در صفحه‌ی تنظیمات گزینه (Phone) را انتخاب کنید.
  • در این صفحه قطعا گزینه (Call Waiting) را خواهید یافت و با روشن کردن این گزینه، گوشی شما آماده‌ی دریافت سرویس پشت خطی است.

البته برای استعلام گرفتن از وضعیت گوشی برای فعال شدن سرویس پشت خطی، می‌توانید همان کد استاندارد # 43* را در قسمت شماره گیر گوشی وارد کنید تا از طرف اپراتور وضعیت برایتان ارسال شود. ‌

(مطلب انتقال شارژ رایتل هم می‌تواند برایتان مفید باشد.)

فعال سازی سرویس انتظار تماس رایتل برای گوشی آیفون

غیر فعال سازی سرویس انتظار تماس رایتل

کد دستوری # 43* یک کد دستوری استاندار است که برای تمامی اپراتورها استفاده می‌شود. فقط کافی است این کد دستوری را بر روی شماره گیر گوشی خود وارد کنید. آنگاه با پیغام Call waiting service has been disabled به شما اعلام می‌کند که خدمات سرویس پشت خطی بر روی خط شما غیر فعال شده است. بنابراین فعال و غیر فعال سازی خدمات پشت خطی رایتل به آسانی با وارد کردن این کد دستوری انجام می‌شود.

غیر فعال سازی سرویس انتظار مکالمه رایتل بر روی گوشی

علاوه بر غیر فعال سازی سرویس انتظار تماس رایتل بر روی خط، همانطور که گوشی را برای دریافت سرویس پشت خطی فعال کردید، برای غیر فعال سازی آن نیز باید بصورت دستی اقدام کنید.

غیر فعال سازی سرویس انتظار تماس رایتل در گوشی اندروید:

  • به صفحه تماس ها (Contacts) وارد شوید.
  • گزینه سه نقطه را انتخاب کنید
  • از منوی باز شده گزینه تنظیمات (Setting) را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه more setting یا Supplementary services را انتخاب کنید.
  • گزینه Call waiting را خاموش کنید.

همانطور که پیش از این هم ذکر شد، تمامی گوشی‌های اندروید نیاز به فعال سازی و غیر فعال سازی دستی ندارند و فقط فعال سازی و غیر فعال سازی خط از طرف اپراتور کفایت می‌کند.

غیر فعال سازی سرویس انتظار تماس رایتل

غیر فعال سازی سرویس پشت خطی در گوشی آیفون:

  • به صفحه تنظیمات(Setting) رفته
  • گزینه (Phone) را انتخاب می‌کنید.
  • و گزینه (Call waiting) را غیر فعال می‌کنید.

هزینه سرویس انتظار تماس رایتل

سرویس پشت خطی رایتل برای تمامی مشترکین کاملا رایگان است. بنابراین بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، می‌توانید از خدمات انتظار مکالمه رایتل بهره‌مند شوید.

(سرویس شارژ اضطراری رایتل، امکان جدیدی است که در مطلب وبلاگ ایساج به آن پاسخ می‌دهیم.)

با ایساج موبایلت را شارژ کن!

ایساج شرکت سفیر ارتباطات جوان، سال‌ها است که در زمینه فروش آنلاین شارژ الکترونیکی سه اپراتور رایتل، همراه اول و ایرانسل در حال فعالیت است. شما می‌توانید بسته‌های اینترنتی برای گوشی و مودم خود را از ایساج تهیه فرمایید.

برچسب :
ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات