تماس با فرمان صوتی چیست؟

زندگی امروز ما با پیشرفت تکنولوژی ساده‌تر شده است و گوشی‌های هوشمند یکی از تکنولوژی‌های در  خدمت راحتی بشر است. ما از اسمارت‌فون‌ها برای فعالیت‌های مختلفی استفاده می‌کنیم. بکی از ویژگی‌های پیشرفته در موبایل‌ها، تماس با دستور صوتی است. با ویژگی تماس با فرمان صوتی می‌توانید به اسمارت‌فون اندرویدی خود فرمان دهید که با شخصی که می‌خواهید، تماس بگیرد. این ویژگی توسط شرکت گوگل برای کاربران اندرویدی ارائه شده است. دستور دادن به گوشی با صدا جزو مجموعه ویژگی‌های دستیار صوتی گوگل است. ما در این مطلب ایساج ویژگی دستور دادن به گوشی با صدا را در برندهای معروف اسمارت‌فون‌ها مثل هواوی، شیائومی و سامسونگ را توضیح خواهیم داد.

تماس با دستور صوتی سامسونگ

قبل از اینکه در مورد شماره گیری با فرمان صوتی سامسونگ توضیح دهیم، کمی در مورد ویژگی دستیار صوتی سامسونگ و امکاناتی که می‌تواند برای شما فراهم کند صحبت خواهیم کرد. با دستیار صوتی سامسونگ حتی اگر نتوانید گوشی‌تان را ببینید، دستیار صوتی سامسونگ به شما اطلاع می‌دهد که چه اپلیکیشن هایی را فعال کرده‌اید و یا بر روی چه قسمتی از گوشی‌تان دست گذاشته‌اید.

ویرایش کردن متن، بالا و پایین بردن صدا و تنظیم سرعت گفتار هم از طریق این دستیار صوتی امکان پذیر است. امکان دستور دادن به گوشی با صدا در گوشی‌های اندروید با نرم افزار Google Now امکان‌پذیر است. شما هم می‌توانید باگفتن عبارت Ok Googleولمس کردن علامت آیکون میکروفون در قسمت پایینی اسمارت فون اندرویدی خود قابلیت Google now را فعال کنید. بعد از آن می‌توانید به گوشی خود دستور دهید که چه فرمانی را اجرا کند.

تماس با فرمان صوتی سامسونگ: ویژگی تماس با دستور صوتی یا به طور کلی دستیار صوتی سامسونگ برای انجام فرمان‌های مختلف می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

(در بلاگ ایساج با تایید دو مرحله ای و روش‌های فعالسازی آن آشنا شوید.)

تماس با دستور صوتی سامسونگ

تماس با دستور صوتی سامسونگ: Google Assistant نسخه بهبود یافته Google Now

شرکت گوگل برای بهبود ویژگی‌های برنامه گوگل، نسخه ارتقا یافته Google Now که به آن دستیار گوگل می گویند را ارائه کرده است. دستیار گوگل کارکردهای فرمان دادن بیشتری دارد و شما می‌توانید از آن به نحو بهتری برای فرمان دادن به گوشی‌ خود استفاده کنید. برای مثال، شما می‌توانید به دستیار گوگل فرمان بدهید که روزانه وضعیت آب و هوا را برای شما اعلام کند و یا از آن برای تماس با دستور صوتی استفاده کنید.

(از مطلبی که در مورد تست سلامت باتری گوشی اندروید نوشته‌ایم، بازدید کنید.)

برقراری تماس با فرمان صوتی

تماس با دستور صوتی سامسونگ: فعال کردن ویژگی Google Assistant در گوشی سامسونگ

برای تماس با گفتن نام مخاطب سامسونگ یا شماره گیری با فرمان صوتی سامسونگ شما اول باید بدانید که چگونه ویژگی‌ها و دستیار صوتی گوگل را در گوشی سامسونگ فعال کنید. دستیار صوتی سامسونگ google Assistant در گوشی‌های سامسونگ نصب شده و شما مجبور نیستید که آن را نصب کنید.

برای دسترسی به ویژگی دستیار صوتی Google Assistant در گوشی‌های سامسونگ و برقراری تماس با دستور صوتی در سامسونگ باید بر روی آیکون خانه که آیکون اصلی گوشی سامسونگ است، بزنید و آن را فشار دهید تا بعد از مدتی کوتاه منوی دستیار صوتی سامسونگ برای شما پدیدار شود. پیش از هر چیزی باید به دستیار گوگل خود یاد بدهید که صدای شما را به خوبی تشخیص دهد که خوشبختانه دستیار گوگل با قرار دادن چهار جمله به شما این اختیار را می‌دهد تا صدایتان را برایش تعریف کنید.

گرفتن شماره با صدا سامسونگدستیار صوتی گوگل باید بتواند به خوبی صدای شما را تشخیص دهد تا دستورات را اجرا کند.

(در مورد علت داغ شدن گوشی بخوانید.)

تماس با فرمان صوتی سامسونگ: چگونه تماس با مخاطب سامسونگ را با دستیار گوگل انجام دهیم؟

بعد از اینکه شما دستیار گوگل را به صدای خودتان آشنا کردید، برای تماس با گفتن نام مخاطب سامسونگ می‌توانید منوی دستیار گوگل را بالا بیاورید و عبارتی مثل این را تکرار کنید Hey Google, Call بعد از آن می‌توانید نام مخاطبی که دلتان می‌خواهد و در دفترچه تماستان وجود دارد را بیان کنید تا دستیار گوگل شماره آن مخاطب را بگیرد. اگر هم می‌خواهید تماستان را قطع کنید می‌توانید به گوگل بگویید Hey google, hang up.

برای برقراری تماس با دستور صوتی می‌توانید عبارت‌های ساده‌ای مانند Hey Google, call را بکار ببرید.

(با روش فعالسازی اینترنت رایتل آشنا شوید.)

برقراری تماس با فرمان صوتی

چگونه با فرمان صوتی تماس بگیریم: تماس با دستور صوتی شیائومی

در بخش قبلی گفتیم که برای تماس گرفتن با فرمان صوتی می‌توانید از دستیار گوگل استفاده کنید. در گوشی‌های شیائومی برنامه‌ای مشابه با این نرم افزار Xiao AI است و شرکت شیائومی این برنامه تماس با دستور صوتی را مخصوصاً برای برندهای شیائومی طراحی کرده است. علاوه بر این، شرکت شیائومی قصد داشت تا برنامه تماس فرمانی صوتی Xiao AI را برای محصولات دیگر مثل تلویزیون شیائومی و بلندگوی آن فعال کند. در حال حاضر، شرکت شیائومی اعلام کرده که مدل‌های گوشی  Mi6، 7Mi می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.

تماس با دستور صوتی شیائومی برای گوشی‌های مدل 7mi و mi6 فعال است.

(با روش های جلوگیری از هک شدن گوشی آشنا شوید.)

تماس با دستیار صوتی شیائومی

تماس با دستور صوتی شیائومی: چگونه دستیار صوتی شیائومی را فعال کنیم؟

اگر شما از گوشی‌های هوشمند شیائومی استفاده می‌کنید و اسمارت فون شما جزو مدل‌هایی است که در قسمت قبلی ذکر کردیم، برای تماس با دستور صوتی شیائومی اولین کاری که باید انجام دهید این است که نسخه اندروید گوشی شیائومی خود را به نسخه ۴.۶ یا بالاتر ارتقاء دهید. بعد از ارتقاء نسخه سیستم عامل گوشی شیائومی شما باید وارد بخش تنظیمات Settings Xiao Ai Lab شوید و در آنجا ویژگی Voice Wake-up را فعال کنید.

(با روش فعالسازی سرویس پیامگیر صوتی رایتل آشنا شوید.)

چگونه دستیار صوتی شیائومی را فعال کنیم: آیا تماس با گفتن نام مخاطب شیائومی در گوشی‌های شیائومی امکان‌پذیر است؟

بعد از این که دستورالعمل‌های مربوط به اینکه چگونه دستیار صوتی شیائومی را فعال کنیم را انجام دادید، می‌توانید از ویژگی دستیار صوتی مخصوص شیائومی استفاده کنید. منتها این را باید در نظر داشته باشید که تماس با گفتن نام مخاطب شیائومی هنوز در سیستم Xiao AI تعبیه نشده است و اگر شما می‌خواهید تماس با گفتن نام مخاطب شیائومی را انجام دهید، بهتر است از همان دستیار گوگل برای تماس با دستور صوتی استفاده کنید که در دستگاه شیائومی نصب شده است. اگر هم آن را در گوشی خود ندارید، می‌توانید از گوگل پلی این اپلیکیشن را تهیه کنید.

تماس با فرمان صوتی شیائومی: با ویژگی Xiao AI شما هم می‌توانید تماس‌های تلفنی را پاسخ دهید، اما نمی‌توانید با مخاطب تماس بگیرید. شما با این ویژگی می‌توانید علاوه بر کارهای دیگر مثل روشن کردن گوشی شیائومی به تماس‌هایی هم که برای گوشی می‌آید جواب دهید.

(از مطلب تغییر رمز وای فای مودم بازدید کنید.)

تماس با گفتن نام مخاطب شیائومی

چگونه با فرمان صوتی تماس بگیریم: شماره‌گیری با فرمان صوتی هواوی

شماره گیر فرمان صوتی اندروید برای هواوی و تکنولوژی HiAssistant تکنولوژی شماره گیری با فرمان صوتی هواوی است که توسط خود برند هواوی طراحی شده است و ویژگی‌های آن با ویژگی خیلی از دستیارهای صوتی مثل دستیارهای صوتی آمازون، الکسا و دستیار صوتی گوگل مشابه است و می‌توانید براحتی برای تماس با دستور صوتی از آن استفاده کنید.

شماره‌گیری با فرمان صوتی هواوی

چگونه با فرمان صوتی تماس بگیریم: آیا شماره‌گیری با فرمان صوتی هواوی امکان‌پذیر است؟

شما با قابلیت HiAssistant می‌توانید فرمان‌های صوتی به گوشی خود بدهید و کارکردهایی مثل تغییر تنظیمات برنامه‌ها، چرخاندن تصاویر بر روی صفحه نمایش و بالا و پایین بردن میزان صدا و کارکردهای دیگر را انجام دهید. اما شرکت هواوی برای تماس با دستور صوتی برای این سیستم هنوز هم آن را امکان‌پذیر نکرده است. برای همین، برای شماره‌گیر فرمان صوتی اندروید شما می‌توانید از همان ویژگی دستیار صوتی گوگل استفاده کنید.

(در ایساج بخوانید: گوگل ویس چیست؟)

چگونه با صدا تماس بگیریم: شماره‌گیری با فرمان صوتی آیفون

اگر گوشی ایفون دارید و می‌خواهید از ویژگی تماس با دستور صوتی استفاده کنید، نگران نباشید. مثل شماره‌گیر فرمان صوتی اندروید شما هم می‌توانید شماره‌گیری با فرمان صوتی آیفون را انجام دهید. علاوه بر این، شما می‌توانید کارهای دیگری مثل بازکردن اپلیکیشن‌ها و ویرایش متن‌ها را در ایفونتان انجام دهید. در این بخش ما به شما یاد می‌دهیم که چگونه فرمان صوتی را برای تماس گرفتن با دستور صوتی آیفون فعال کنید.

(با اپلیکیشن های تقویت صدای آیفون آشنا شوید.)

شماره‌گیری با فرمان صوتی آیفون

تماس با دستور صوتی در ایفون: نحوهٔ تماس گرفتن با فرمان صوتی آیفون

برای فعال‌سازی شماره‌گیری با فرمان صوتی آیفون اولین کاری که باید بکنید این است که به بخش تنظیمات ایفون خود بروید. در منوی تنظیمات شما باید از بخش Accessibility وارد Voice Control شوید. در این بخش باید تنظیمات مربوط به فرمان صدا را انجام دهید و در آخر فرآیند بر روی دکمه Continue ضربه بزنید تا آیفون شما بتواند فایل مربوط به فرمان صوتی را دانلود کند.

بعد از این‌که آیفون شما فایل دانلود فرمان صدا را به طور کامل دانلود کرد و آیکونی مثل میکروفون در بالای صفحه آیفون شما پدیدار شد این به این معنی است که فرمان صوتی برای آیفون شما فعال شده و می‌توانید تماس با دستیار صوتی را انجام دهید.

(در مورد مخفی کردن برنامه در اندروید مطالعه کنید.)

زبان فرمان صوتی را برای آیفون خود مشخص کنید

بعد از این کار شما باید زبان آیفون خود برای تماس گرفتن با فرمان صوتی آیفون را تنظیم کنید. برای این کار شما باید وارد بخش Languages در تنظیمات ایفون شوید و زبان مورد نظر برای فرمان صوتی را انتخاب کنید. اگر زبان شما موجود است باید از همان لیست زبان مورد نظرتان را دانلود کنید. بعد از انتخاب زبان مورد نظر شما باید فرمان‌های خود را برای دستیار صوتی آیفونتان مشخص کنید.

برای این کار شما باید وارد بخش Customize commands شوید. در این بخش شما فهرستی از دستورهای صوتی موجود را می‌بینید. اگر می‌خواهید به غیر از این‌ها دستوری جدید را برای دستیار صوتی آیفونتان تعیین کنید، می‌توانید برای آن‌ها فرمان‌های صوتی جدید را وجود آورید. برای این کار، می‌توانید در بخش Vocabulary به فرمان صوتی‌تان واژه‌های جدید یاد بدهید.

در آیفون می‌توانید فرمان‌های صوتی جدید تعریف کنید.

(از مطلب پیدا کردن گوشی آیفون دزدیده شده بازدید کنید.)

فرمان صوتی در آیفون

تماس با دستور صوتی: آیا تماس با گفتن نام مخاطب فارسی امکان پذیر است؟

در سیستم اندرویدی قابلیت تماس گرفتن با دستور صوتی وجود دارد، اما آیا تماس با گفتن نام مخاطب فارسی امکان پذیر است؟ برای این کار باید قسمت برنامه تماس با فرمان صوتی شما دارای زبان فارسی باشد. در حال حاضر، زبان فارسی برای اکثر برنامه‌های صوتی که گفتیم موجود نیست. برای همین شما برای تماس با گفتن نام مخاطب فارسی باید یک برنامه فرمان صوتی فارسی اندروید تهیه کنید.

برنامه تماس با گفتن نام مخاطب: اگر به دنبال برنامه تماس با دستور صوتی هستید که زبان آن فارسی باشد، می‌توانید این برنامه را از بازار دانلود کنید.

برنامه تماس با گفتن نام مخاطب

برنامه فرمان صوتی فارسی اندروید: اپلیکیشن دستور صوتی

اپلیکیشن دستور صوتی یک اپلیکیشن است که شما می‌توانید از طریق آن به گوشی موبایل خود فرمان‌های صوتی فارسی بدهید و گوشی شما کارهای متنوعی مثل برقراری تماس با فرمان صوتی فارسی اندروید، باز کردن آلبوم‌های موسیقی و خواندن متن‌ها و پیامک‌ها را انجام می‌دهد. این اپلیکیشن خیلی وقت نیست که در بازار ارائه شده و هنوز ویژگی‌های آن جای بهبود را دارند.

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات