مشکل عدم شناسایی سیم کارت در آیفون چیست و چگونه می‌توان آن را برطرف کرد؟

یکی از مشکلاتی که کاربران گوشی آیفون ممکن است با آن مواجه شوند، خطای No SIM در آیفون است. مشکل خوانده نشدن سیم کارت در آیفون یا مشکل no service در ایفون 6 و سایر نسخه‌ها باعث می‌شود تماس خروجی یا تماس‌های دریافتی نداشته باشید و به اینترنت داده نیز دسترسی نداشته باشید. مشکل عدم شناسایی سیم کارت در آیفون به دلایل مختلفی ممکن است ایجاد شود و ما در ادامه این مطلب ایساج تصمیم داریم در خصوص رفع مشکل عدم شناسایی سیم کارت در گوشی ‏ایفون صحبت کنیم و بررسی کنیم چرا گوشی ایفون سیم کارت را نمی خواند.

دلایل مشکل عدم شناسایی سیم کارت در گوشی آیفون: چرا ایفون سیم کارت را نمی خواند؟

با فعال سازی سیم کارت در ایفون یا قرار دادن سیم کارت جدید در ایفون ممکن است با پیام‌هایی مانند No SIM یا Searching و مشکل عدم شناسایی سیم کارت آیفون مواجه شوید. اما واقعا چرا سیم کارت در گوشی ایفون بالا نمیاد و برای حل مشکل no sim card چه باید کرد؟ چرا گوشی اپل سیم کارت را نمی شناسد؟

حل مشکل sim not supported در ایفون یا خطای no service در آیفون معمولا با درست جا انداختن سیم کارت حل می‌شود. اما شناسایی نشدن سیم کارت در آیفون دلایل دیگری هم می‌تواند داشته باشد. از جمله این دلایل می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • خراب بودن یا فرسوده بودن سیمکارت
  • نصب نادرست سیم‌کارت
  • وجود بدافزار در آیفون یا ویروسی شدن آن
  • مشکلات سخت‌افزاری
  • تنظیمات نادرست شبکه ارتباطی آیفون
  • رجیستر نشدن قانونی سیم‌کارت
  • نصب و بکارگیری از نرم‌افزارهای مسدودکننده 

چرا سیم کارت بالا نمیاد در ایفون؟ برای حل مشکل عدم شناسایی سیم کارت در آیفون باید دلایل احتمالی مشکل را بررسی و برطرف کرد.

(با ترفندهای کاربردی آیفون آشنا شوید.)

علت عدم شناسایی سیم کارت در آیفون

راه‌حل‌های رفع مشکل عدم شناسایی سیم کارت در گوشی ‏ایفون

مشکل نشناختن سیم کارت در آیفون 6 و به طور کلی مشکل نخواندن سیم کارت در گوشی ایفون ممکن است در ابتدا گیج‌کننده باشد. اما با چند راه حل ساده می‌توانید این مشکل را حل کنید. در ادامه دلیل نخواندن سیم کارت در گوشی اپل را بررسی می‌کنیم و به معرفی راه‌حل‌های مختلف برای مشکل نخواندن سیم کارت در آیفون می‌پردازیم.

رفع مشکل عدم شناسایی سیم کارت در آیفون: گوشی را ریستارت کنید

یکی از کارهایی که برای رفع مشکل no service در آیفون می‌توانید انجام دهید، این است که یکبار گوشی خود را ریستارت کنید. پس از خاموش کردن گوشی، باید 30 ثانیه صبر کنید و سپس دوباره آن را روشن کنید. در برخی موارد، مشکل عدمِ شناسایی سیم کارت در آیفون با این کار حل شده و پس از روشن شدن، می‌توانید آنتن سیم کارت را مشاهده کنید.

علت no service در آیفون و یا به طور کلی علت نخواندن سیم کارت در گوشی ایفون به خاطر عدم شناسایی سیم کارت در گوشیاست که معمولا می‌توانید با ریستارت کردن گوشی آن را رفع کنید.

(با روش‌های افزایش عمر باتری آیفون اشنا شوید.)

رفع مشکل عدم شناسایی سیم کارت در آیفون

رفع مشکل عدم شناسایی سیمکارت در آیفون: بروزرسانی سیستم iOS

برای حل مشکل عدم شناسایی سیم کارت در گوشی ایفون، یکی از راه‌هایی که می‌توانید انجام دهید، بروزرسانی سیستم ios است. برای آپدیت کردن سیستم عامل ios می‌توانید وارد بخش Settings یا تنظیمات شوید. در آنجا قسمت General و بعد قسمت Software update را انتخاب کنید.

در صورت وجود فایل آپدیت، لازم است گزینه Download and Install را انتخاب کنید و به این صورت، فایل آپدیت دانلود و نصب نصب می‌شود. بعد از نصب آپدیت، گوشی خاموش و دوباره روشن می‌شود. پس از روشن شدن گوشی، می‌توانید مشاهده کنید سیم کارت شما شناسایی شده است یا خیر.

یکی از راه‌های رفع مشکل عدم شناساییِ سیم کارت در آیفون، بروزرسانی سیستم iOS است.

(از مطلب رفع خطای 1009 آیفون بازدید کنید.)

رفع مشکل عدم شناسایی سیم کارت در آیفون: نصب صحیح سیمکارت

نصب نامناسب سیم کارت می‌تواند یکی از دلایل اصلی برای عدم شناسایی سیم کارت در آیفون باشد. گاهی اوقات، نشناختن سیم کارت در آیفون 6 و نسخه‌های دیگر به این دلیل است که سیم کارت به درستی در داخل شیار مربوطه قرار نگرفته است و یا سیم‌کارت تمیز نیست.

بنابراین، شما می‌توانید سیم کارت را از گوشی آیفون خود خارج کرده و سیم کارت و خشاب آن را تمیز کنید. پس از این کار، می‌توانید سیم کارت را دوباره در آیفون خود قرار دهید. به این صورت، مشکل sim not supported در آیفون ممکن است حل شود.

علت ساپورت نکردن سیم کارت در آیفون ممکن است به خاطر جایگذاری نادرست سیم کارت در محل آن و یا کثیف بودن سیم کارت و شیار نصب آن باشد.

(از مطلب فعالسازی رومینگ اینترنت آیفون بازدید کنید.)

علت ساپورت نکردن سیم کارت در آیفون

رفع مشکل عدم شناسایی سیمکارت در آیفون: اطمینان از سلامت سیم کارت

در برخی از موارد، سالم نبودن سیم کارت باعث ایجاد مشکل خوانده نشدن سیم کارت در آیفون می‌شود. برای اینکه متوجه شوید سیم کارت سالم است یا خراب، می‌توانید سیم کارت خود را در یک گوشی دیگر بگذارید و امتحان کنید. اگر سیم کارت شما خراب باشد، در گوشی دیگر هم کار نخواهد کرد. اما اگر در گوشی دیگر کار کند، پس این به این معنی است که سیم کارت شما سالم است و مشکل از خود آیفون است.

رفع مشکل عدم شناسایی سیم کارت در ایفون: روشن کردن حالت هواپیما

در برخی از موارد، برای رفع مشکل عدم شناسایی سیم کارت در گوشی ایفون لازم است حالت هواپیما را در گوشی خود فعال کنید. بعد از فعال کردن حالت هواپیما، به مدت ۳۰ ثانیه صبر کنید و دوباره آن را غیرفعال کنید. این روش را امتحان کنید و ببینید که آیا سیم کارت در آیفون سیگنال می‌دهد یا خیر.

 مشکل عدم شناسایی سیم کارت در گوشی ایفون

رفع مشکل عدم شناساییِ سیم کارت در آیفون: تنظیمات شبکه آیفون را ریست کنید

ریست کردن تنظیمات شبکه آیفون در خیلی از موارد برای رفع مشکل عدم شناختن سیم کارت در آیفون یک راه حل کاربردی است. برای ریست کردن تنظیمات شبکه لازم است به بخش تنظیمات آیفون بروید و در آنجا قسمت General را انتخاب کنید. سپس در منوی باز شده گزینه Reset و سپس Reset Network Settings را انتخاب کنید. پنجره‌ای برای شما نشان داده می‌شود که باید آن را تأیید کنید. بعد از تأیید و انجام مراحل ریست، گوشی آیفون خود را ریستارت کنید.

نحوه فعال سازی سیم کارت در ایفون: تنظیمات سیم کارت در آیفون

همانطور که گفتیم، نحوه نصب و قرارگیری سیم کارت در گوشی می‌تواند یکی از دلایل عدم شناسایی سیم کارت در آیفون باشد. بنابراین برای قرارگیری درست سیم کارت، آن را به صورت دقیق در خشاب مربوطه قرار دهید. اگر پین سیم کارت فعال باشد، هنگام روشن کردن گوشی باید رمز آن را وارد کنید. دقت داشته باشید که ورود رمز نادرست باعث قفل شدن سیم کارت می‌شود.

برای تنظیمات دو سیم کارت در آیفون 13، لازم است نوع استفاده از سیم کارت‌ها را مشخص کنید. برای مثال یکی از سیمکارت‌ها را می‌توانید برای تماس‌های شخصی و دیگری را تماس‌های کاری معرفی کنید. در تنظیمات دو سیم کارت دقت داشته باشید که در بخش Default Voice Line مشخص کنید برای برقراری تماس یا ارسال پیامک به طور پیش‌فرض از کدام سیمکارت استفاده شود. بعلاوه برای استفاده از داده‌ها نیز در بخش Allow Mobile Data، سیم کارت پیش‌فرض را تعیین کنید.

نحوه فعال سازی سیم کارت در ایفون

سخن پایانی

در این مطلب بلاگ ایساج در خصوص عدم شناسایی سیم کارت در آیفون و روش‌های رفع این مشکل نکاتی را بیان کردیم. مشکل سیم کارت همراه اول در آیفون و یا سایر سیم‌کارت‌ها از اپراتورهای داخلی، که با مشکلاتی مانند مشکل locked sim در آیفون همراه است، معمولا به خاطر نصب نادرست سیم کارت یا مشکلات نرم‌افزاری است. اگرچه نحوه فعال سازی سیم کارت همراه اول در ایفون بسیار ساده است اما در برخی موارد عدم شناسایی سیم کارت و آنتن نداشتن آن می‌تواند باعث ایجاد مشکل شود. با استفاده از مطالبی که در این مطلب بیان کردیم می‌توانید نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنید.

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات