رفع مشکل آپدیت نشدن اندروید

استفاده از گوشی‌های هوشمند به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی مدرن تبدیل شده است. با این حال ممکن است گاهی اوقات با مشکلاتی مانند کند شدن گوشی مواجه شوید. برای مثال عملکرد اپلیکیشن‌ها با مشکل مواجه می‌شود، اپ‌ها کرش می‌کنند و یا صفحه گوشی قفل می‌شود. در این مواقع، بروزرسانی سیستم می‌تواند راه‌حل باشد. اگرچه مشکل آپدیت نشدن اندروید باعث می‌شود این بروزرسانی اتفاق نیفتد. با این حال برای هر مشکلی راه‌حلی وجود دارد و ما در ادامه این مطلب ایساج تصمیم داریم در خصوص راه‌های رفع مشکل آپدیت نشدن اندروید صحبت کنیم و بررسی کنیم که چرا اندروید آپدیت نمی شود.

مشکل آپدیت نشدن اندروید: چرا گوشی اندروید بروزرسانی نمی‌شود؟

همانطور که گفتیم، آپدیت شدن نرم افزار اندروید مهم است. اما گاهی اوقات اندروید اخطارهایی می‌دهد که جلوی این کار را می‌گیرد. برای حل مشکل آپدیت نشدن گوشی اندروید و رفع این اخطارها راه‌هایی وجود دارد. روش‌هایی که ما در این مطلب توضیح می‌دهیم، برای سیستم‌های اندروید ۱۱ و سیستم‌های بالاتر آن مفید هستند.

چرا گوشی اندروید آپدیت نمیشه: توجه داشته باشید که روال کار حل کردن مشکل بروزرسانی نشدن گوشی اندروید ممکن است بسته به برند گوشی و نسخه اندروید کمی متفاوت باشد.

(با مراحل دیلیت اکانت اینستاگرام آشنا شوید.)

رفع مشکل آپدیت نشدن اندروید: چرا گوشی اندروید بروزرسانی نمی‌شود؟

مشکل آپدیت نشدن اندروید سامسونگ و سایر گوشی‌های اندرویدی: ریستارت کردن گوشی

گاهی اوقات، مشکل نصب نشدن آپدیت اندروید با ریستارت کردن آن حل می‌شود. ریستارت کردن گوشی معمولاً مشکلاتی مثل کرش شدن اپلیکیشن‌ها یا گلیچ‌های گوشی را برطرف می‌کند. برای ریستارت کردن گوشی، کافی است که دکمه پاور گوشی را فشار دهید و آن را تا چند ثانیه نگه دارید. در بین گزینه‌هایی که برای شما پدیدار می‌شود، گزینه ریستارت وجود دارد که کافی است روی آن بزنید. بعد از ریستارت شدن و بالا آمدن گوشی می‌توانید دوباره بروزرسانی اندروید را انجام دهید.

مشکل آپدیت نشدن اندروید: سرعت اینترنت را بررسی کنید

یکی از مشکلات آپدیت نکردن گوشی و آپدیت ناقص اندروید به خاطر سرعت اینترنت است. برخی از فایل‌های آپدیت اندروید حجم زیادی دارند و حجم این فایل‌ها می‌تواند به یک تا دو گیگابایت هم برسد. بنابراین، برای دانلود کردن این حجم فایل  نیاز به اینترنت با سرعت بالا و ارتباط مداوم دارید.

برای همین، بهتر است از اینترنت وای فای استفاده کنید. همچنین، میزان سرعت وای فای را هم می‌توانید با استفاده از چند سایت مخصوص این کار، بسنجید. برای مثال، سایت‌های Speedtest و fast.com سایت‌های مناسبی برای بررسی میزان سرعت اینترنت هستند. کافی است وارد این سایت‌ها شوید تا خود وب سایت میزان سرعت اینترنت شما را ارزیابی کند.

مشکل بروزرسانی نشدن گوشی اندروید می‌تواند به خاطر سرعت پایین اینترنت شما باشد.

(با روش ساخت استیکر واتساپ آشنا شوید.)

مشکل آپدیت نشدن اندروید و بررسی سرعت اینترنت

مشکل آپدیت نشدن اندروید: شارژ گوشی را چک کنید

نداشتن شارژ کافی باعث می‌شود که فایل آپدیت به طور کامل نصب نشود. همان طور که گفتیم، برخی از فایل‌های آپدیت حجم زیادی دارند. برای همین، روند آپدیت کردن می‌تواند چندین دقیقه طول بکشد. اگر نمی‌خواهید وسط فرآیند آپدیت شدن گوشی خاموش شود، توصیه می‌کنیم که گوشی خود را حتماً قبل از نصب آپدیت، شارژ کنید. گوشی شما حداقل باید 50 درصد شارژ داشته باشد. برای همین، حتماً اطمینان حاصل کنید که گوشی به اندازه کافی قبل از نصب فایل آپدیت، شارژ دارد.

برای جلوگیری از مشکل آپدیت نشدن گوشی سامسونگ a20 و سایر نسخه‌ها، پیش از آپدیت اندروید گوشی خود را شارژ کنید.

(از مطلب ضبط لایو اینستاگرام بازدید کنید.)

مشکل آپدیت نشدن اندروید: نبود فضای داخلی کافی برای گوشی

یکی از مشکلات آپدیت اندروید سامسونگ و خیلی از برندهای دیگر گوشی‌های هوشمند این است که فضای داخلی ذخیره گوشی کاملاً پر شده و جایی برای نصب فایل آپدیت وجود ندارد. برای همین، پیش از آپدیت گوشی و جلوگیری از مشکل آپدیت نشدن گوشی سامسونگ a71 و سایر گوشی‌های هوشمند، کمی از فضای داخلی ذخیره گوشی خود را آزاد کنید تا بتوانید فایل آپدیت آن را نصب کنید.

برای این کار، شما می‌توانید به بخش تنظیمات یا Settings بروید و منوی فضای ذخیره یا Storage را انتخاب کنید. در این منو می‌بینید که چقدر از فضای داخلی گوشی شما گرفته شده و این فضای اشغال شده به چه چیزهایی تعلق دارد. سپس می‌توانید آیتم‌هایی که می‌خواهید از گوشی حذف کنید را پاک کنید و به این صورت، فضای ذخیره گوشی را آزاد کنید. برخی از برندهای گوشی در همان قسمت فضای ذخیره گزینه Free up space دارند که این گزینه یک میانبر برای خالی کردن فضای ذخیره است.

برای پیشگیری از ایجاد مشکل آپدیت نشدن گوشی سامسونگ a11 و سایر گوشی‌های اندرویدی، بررسی کنید گوشی شما فضای ذخیره‌سازی کافی برای نصب فایل آپدیت داشته باشد.

(از مطلب اسکن با گوشی اندروید بازدید کنید.)

عدم دسترسی به فضای داخلی کافی برای آپدیت اندروید

حل مشکل آپدیت نشدن اندروید: تنظیم درست تاریخ و زمان گوشی

گاهی اوقات آپدیت نشدن گوشی ممکن است به خاطر تنظیم نادرست زمان و تاریخ گوشی باشد. برای بروزرسانی زمان و تاریخ گوشی، باید وارد منوی تنظیمات گوشی شده و در آنجا گزینه General management را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Date and Time کلیک کنید. بسته به مدل و سیستم گوشی، می‌توانید گزینه‌هایی مثل Automatic date and time یا Use network provided time را فعال کنید. به این صورت، زمان و تاریخ گوشی به روز خواهد شد.

با بروزرسانی زمان و تاریخ گوشی اندروید از بروز مشکل آپدیت نشدن گوشی سامسونگ j7 و سایر گوشی‌های اندرویدی جلوگیری کنید.

(برای اطلاع از بررسی سلامت باتری گوشی اندروید به این مطلب رجوع کنید.)

حل مشکل آپدیت نشدن اندروید: VPN را خاموش کنید

در زمان روند دانلود فایل آپدیت گوشی، آی پی شما باید ثابت باشد. Vpnها می‌توانند IP اینترنت را تغییر دهند. این تغییر آی پی باعث اختلال در روند دانلود فایل اینترنت می‌شود. در زمان دانلود فایل آپدیت، مطمئن شوید که VPN شما خاموش باشد. بنابراین، اگر فایل آپدیت دانلود نشد vpn را خاموش و مجدداً فایل آپدیت را دانلود کنید. اگر این روش هم جواب نداد vpn را حذف و vpn جدیدی روی گوشی خود نصب کنید.

مشکل آپدیت نشدن گوشی سامسونگ a12 می‌تواند به خاطر روشن بودن vpn باشد. بنابراین پیش از آپدیت و بروزرسانی اندروید، vpn را خاموش کنید.

(از مطلب عیب یابی گوشی اندروید بازدید کنید.)

مشکل آپدیت نشدن اندروید در صورت روشن بودن VPN

چرا اندروید آپدیت نمیشه: وارد حالت Safe Mode اندروید شوید

در برخی از موارد، نمی‌توان با وجود برخی از اپلیکیشن‌ها فایل آپدیت را روی اندروید نصب کرد. در این موارد، باید گوشی اندروید خود را وارد حالت Safe Mode کنید. در این حالت، سیستم اندروید بدون دخالت اپ‌های دیگر فایل آپدیت را نصب می‌کند.

برای ورود به حالت Safe Mode می‌توانید دکمه پاور گوشی را نگه دارید. در این حالت، دکمه Power off را می‌توانید به مدت چند ثانیه فشار دهید تا گزینه Safe Mode برایتان نمایان شود و سپس روی آن کلیک کنید. به این صورت، گوشی شما ریستارت می‌شود و وارد حالت Safe Mode خواهد شد.

در این حالت، می‌توانید وارد بخش تنظیمات و بعد وارد منوی Software update شوید و در آنجا فایل آپدیت را دانلود و نصب کنید. البته توجه داشته باشید که فعال‌سازی حالت Safe Mode در گوشی‌های مختلف متفاوت است. در برخی از گوشی‌های سامسونگ، شما می‌توانید دکمه پاور و دکمه پایینی تنظیم صدا را با هم در آن واحد بگیرید و تا چند ثانیه آن دو را با هم فشار دهید تا این حالت برایتان فعال شود.

با ورود به حالت safe mode می‌توانید مشکل آپدیت نشدن گوشی سامسونگ a50 را حل کنید.

(از مطلب رم مورد نیاز گوشی اندروید بازدید کنید.)

حل مشکل آپدیت نشدن اندروید: نصب فایل آپدیت با روش ADB

در این روش، می‌توانید با استفاده از یک نرم‌افزار در کامپیوتر فایل آپدیت را نصب کنید. برای اینکار، باید به وبسایت برند گوشی هوشمند خود بروید. در آنجا فایل OTA را برای کامپیوتر خود دانلود کنید. سپس، نرم‌افزار Android SDK را روی کامپیوتر نصب کنید. سپس، فایل OTA را ابتدا در فولدر ذخیره ابزارهای SDK ذخیره کنید. در مرحله بعدی، گوشی خود را با کابل به کامپیوتر متصل کنید. بعد از آن، قابلیت USB debugging را فعال کنید.

سپس، برنامه Command Prompt را روی کامپیوتر اجرا کنید. در این برنامه، باید عبارت adb reboot recovery را تایپ کنید. سپس، در گوشی خود با دکمه‌های تنظیم صدا روی گزینه Apply Update from ADB بروید و با دکمه پاور آن را انتخاب کنید. همزمان در کامپیوتر، عبارت ad sideload otafilename.zip را وارد کنید. سپس، نام فایلی که دانلود کرده‌اید را به جای otafilename جایگذاری کنید. بعد از اتمام فرآیند نصب فایل آپدیت، گوشی خود را reboot کنید.

چرا آپدیت اندروید نمیاد: نصب فایل آپدیت با روش ADB می‌تواند برای رفع مشکل آپدیت نشدن گوشی سامسونگ a31 موثر باشد.

(از مطلب رمزگذاری روی برنامه های اندروید بازدید کنید.)

چرا آپدیت اندروید نمیاد

حل مشکل آپدیت نشدن گوشی سامسونگ a10: اجبار گوشی سامسونگ به ریستارت شدن

گاهی اوقات، ریستارت کردن گوشی سامسونگ به طور عادی برای نصب  فایل آپدیت جواب نمی‌دهد و باید گوشی را وادار به ری استارت شدن کنید. در این سناریو، لازم است دکمه پاور و دکمه کم کردن صدای گوشی را به مدت ۱۰ ثانیه به طور همزمان با همدیگر فشار دهید. در برخی از مدل‌ها با انجام این کار گوشی ریستارت می‌شود.

اما در برخی از مدل‌ها اول صفحه Boot Mode را مشاهده خواهید کرد که باید آن را انتخاب کنید و در منوی آن بر گزینه Normal Boot کلیک کنید.پس از انتخاب این گزینه، بعد از گذشت حدود یک و نیم دقیقه گوشی به طور کامل ریستارت می‌شود.

مشکل آپدیت نشدن اندروید سامسونگ a30: فایل‌های cache گوشی را پاک کنید

گاهی اوقات، فایل‌های cache گوشی می‌توانند فضای زیادی از سیستم اندروید را اشغال کنند. این‌ها فایل‌های اضافی سیستم هستند و می‌توانند کارایی عملکرد آن را کاهش دهند. پاک کردن فایل‌های کش می‌تواند به حل مشکل آپدیت نشدن گوشی کمک کند.

برای پاک کردن cache گوشی می‌توانید اول گوشی را خاموش کنید. بعد از آن، دکمه زیاد کردن صدا و دکمه بیکسبی گوشی سامسونگ را با هم نگه دارید. سپس، دکمه پاور گوشی سامسونگ را به مدت چند ثانیه فشار دهید. بعد از مدتی، لوگوی اندروید و پیام installing system update را خواهید دید.

در مرحله بعدی، باید با دکمه‌های تنظیم صدا روی گزینه Wipe cache partition بروید و با گزینه پاور روی این دکمه کلیک کنید. به این صورت، cache سیستم شما پاک خواهد شد و گزینه‌ای به عنوان Reboot system now پدیدار می‌شود که باید آن را انتخاب کنید.

مشکل آپدیت نشدن گوشی سامسونگ a30 را می‌توانید با پاک کردن فایل‌های کش برطرف کنید.

(مطلب مخفی کردن عکس در گالری اندروید نیز می‌تواند برای شما مفید باشد.)

مشکل آپدیت نشدن گوشی سامسونگ

مشکل نصب نشدن آپدیت اندروید: تنظیمات شبکه را ریست کنید

در برخی از موارد، مشکل آپدیت نشدن گوشی می‌تواند مرتبط با تنظیمات شبکه باشد. در این صورت، باید تنظیمات شبکه را ریست کنید. برای این کار، وارد بخش تنظیمات شده و سپس منوی General Management را انتخاب کنید. در آنجا، روی گزینه Reset کلیک کرده و در این منو، Reset settings را انتخاب کنید. بعد از آن، باید پین گوشی خود را وارد کنید و بعد بر روی Reset settings کلیک کنید.

چرا گوشی اندروید به روز رسانی نمی شود: گوشی را ریست فکتوری کنید

ریست فکتوری کردن گوشی راه حل آخری است که می‌توانید انجام دهید. ریست فکتوری کردن گوشی به معنای پاک کردن تمام اطلاعات قبلی از روی گوشی و بازگرداندن آن به حالت تنظیمات کارخانه است. پس اول راه‌های قبلی را انجام دهید و در صورت جواب ندادن آنها این راه را امتحان کنید.

برای ریست فکتوری کردن گوشی سامسونگ، اول از گوشی بکاپ یا فایل پشتیبان بگیرید. بعد از گرفتن بکاپ، وارد بخش تنظیمات شوید. در آنجا باید منوی General management را انتخاب کنید و در آن بخش بر روی گزینه Reset کلیک کنید. در این بخش، باید گزینه Delete all را انتخاب کنید. به این صورت، ریست فکتوری انجام می‌شود و گوشی شما به حالت قبلی خود باز می‌گردد.

(در مورد روت کردن گوشی اندروید بخوانید.)

چرا گوشی اندروید به روز رسانی نمی شود

چگونه مشکل آپدیت نشدن گوشی‌های هواوی را برطرف کنیم؟

سامسونگ و هواوی از لحاظ تنظیمات با هم کمی متفاوت هستند. درنتیجه، روش‌های متفاوتی برای بروزرسانی شدن گوشی هواوی وجود دارد. یکی از این روش‌ها پاک کردن cache گوشی است. برای پاک کردن cache گوشی هواوی باید وارد بخش تنظیمات شوید و در آنجا منوی Storage را انتخاب کنید.

در این منو وارد Apps شوید. در اینجا می‌توانید فهرستی از اپلیکیشن‌هایی که روی گوشی نصب کرده‌اید را مشاهده کنید. شما می‌توانید به طور جداگانه هرکدام از آنها را انتخاب و حذف کنید. برای این کار، می‌توانید گزینه clear cache را انتخاب کنید. بعد از آن وارد بخش software update در منوی تنظیمات شوید و بر روی گزینه check for latest updates کلیک کنید تا تازه‌ترین فایل بروزرسانی را برای شما نصب کند.

نکاتی در مورد فرایند بروزرسانی گوشی هواوی

گاهی اوقات، فایل آپدیت اندروید در گوشی دانلود می‌شود، اما نمی‌توانید آن را نصب کنید. در این صورت، باید گوشی را ریستارت کنید. برخی اوقات هم گوشی آپدیت می‌شود، اما به طور مکرر ریستارت می‌شود. برای برطرف کردن این مشکل، باید آن را به اجبار ریستارت کنید. این مشکل در صورتی اتفاق می افتد که در زمان آپدیت گوشی شما خاموش شده باشد. بعد از ریستارت کردن گوشی، باید فایل آپدیت را مجدداً نصب کنید.

چگونه می‌توان مشکل آپدیت نشدن اندروید شیائومی را حل کرد؟

سوالی که ممکن است برای افراد پیش بیاید این است که چرا گوشیم آپدیت نمیشه شیائومی؟ سیستم عامل گوشی‌های شیائومی MIUI است و با سیستم اندرویدی فرق می‌کند. در برخی از موارد، آپدیت نشدن سیستم عامل به دلیل تنظیماتی است که خود این برند گوشی انجام می‌دهد.

یک راه حل برای این مشکل دانلود و نصب یک ROM خوب بر روی گوشی شیائومی است. اما به یاد داشته باشید که با نصب رام، داده‌های موجود در گوشی شما از بین می‌رود. برای همین، قبل از نصب رام از داده‌های موجود در گوشی بکاپ بگیرید. بهتر است زمانی این کار را انجام دهید که راه دیگری برایتان باقی نمانده است.

معمولاً موقعی که رام گوشی اصل نباشد، ممکن است این مشکل رخ دهد. پس بهتر است گوشی را پیش یک کارشناس انجام این کار ببرید، زیرا نصب کردن رام بر روی یک گوشی کار هرکسی نیست.

(در ایساج با بهترین مرورگرهای اندروید آشنا شوید.)

چرا گوشیم آپدیت نمیشه شیائومی؟

سخن پایانی در خصوص مشکل بروزرسانی اندروید

در این مطلب بلاگ ایساج در خصوص مشکل آپدیت نشدن اندروید در گوشی‌های سامسونگ، هواوی و شیائومی صحبت کردیم. در این مطلب گفتیم که چگونه گوشی خود را مجبور به آپدیت کنیم. با دنبال کردن روش‌های فوق علاوه بر حل مشکل عدم بروزرسانی اندروید، مشکل آپدیت نشدن گوگل کروم اندروید نیز حل خواهد شد. بنابراین اگر برای شما سوال است که چرا گوگل کروم در اندروید آپدیت نمیشه، همین روش‌ها را دنبال کنید.

منبع مطلب

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات