فعال شدن اینترنت 5g برای آیفون

اینترنت پرسرعت 5G مدت‌هاست که مورد استقبال کاربران قرار گرفته است اما این تکنولوژی تاکنون برای گوشی‌های آیفون در ایران قابل دسترسی نبود. با این حال به نظر می‌رسد گوشی‌های اپل داخل ایران نیز با بروزرسانی به سیستم عامل iOS 16.4 می‌توانند به شبکه‌ی 5G متصل شوند. با ما همراه باشید تا بیشتر در خصوص شبکه 5G آیفون در ایران بدانید.

شبکه 5G آیفون در ایران

شرکت اپل اولین بار اینترنت 5G را با رونمایی از گوشی‌های ایفون 12 خود ارائه داد اما تاکنون امکان استفاده از شبکه 5 جی اینترنت ایفون در ایران برای کاربران ایرانی وجود نداشت و کاربران گوشی‌های اپل در کشور نمی‌توانستند از مزایای نسل جدید اینترنت بهره‌مند شوند. با این حال به نظر می‌رسد اخیرا شبکه‌ی 5G برای گوشی‌های آیفون در ایران نیز فعال شده است.  

با اخرین بروزرسانی اپل به iOS 16.4 باگ‌های متعدد گوشی‌های اپل برطرف شده و ایموجی‌های جدیدی نیز به آن اضافه شده است. بعلاوه 5G اپل در ایران نیز با این بروزرسانی قابل استفاده شده است. این در حالی است که فعال سازی 5G ایرانسل و همراه اول از مدت‌ها پیش قابل انجام است و گوشی‌های چینی مانند شیائومی یا هواوی نیز به شبکه اینترنت 5G متصل می‌شوند. با این حال اپل و سامسونگ قابلیت اتصال به شبکه اینترت پرسرعت 5 جی را نداشتند که مشکل اتصال به شبکه 5G آیفون در ایران نیز برطرف شد.

(از مطلب فعالسازی 5G روی گوشی 4G بازدید کنید.)

شبکه 5G آیفون در ایران

مناطق تحت پوشش 5G

اینترنت پرسرعت برای کسب و کارها، سرعت بیشتر در ارسال و دریافت اطلاعات، گیمرها و غیره یک رویای شیرین است و حالا با فعال شدن شبکه 5G آیفون در ایران، کاربران گوشی‌های ایفون نیز می‌توانند از 5G ایفون استفاده کنند. اما مناطق تحت پوشش 5G در ایران کجاست؟ تاکنون ده سایت اینترنت نسل پنجم در کشور راه‌اندازی شده است.

با این حال هنوز پهنای باند اختصاصی برای شبکه 5G ارائه نشده و این مساله باعث شده سرعت اینترنت به اندازه‌ی که انتظار می‌رود، بالا نباشد. در مطلبی که در خصوص مناطق تحت پوشش 5G نوشته‌ایم، می‌توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

(در مورد تعرفه اینترنت 5G بیشتر بدانید.)

شبکه 5G آیفون در ایران: فعال سازی 5G ایفون

حالا که شبکه 5G ایفون در ایران فعال شده است، کاربران می‌توانند برای فعال سازی شبکه نسل پنجم در گوشی‌های ایفون خود اقدام کنند. شاید بپرسید ایا ایفون 13 5G پشتیبانی میکند یا خیر. این نکته باید ذکر شود که این ویژگی با بروزرسانی سیستم عامل به iOS 16.4 امکان‌پذیر است. بنابراین اگر به فکر فعال سازی 5G ایفون در ایران هستید، ابتدا لازم است، سیستم عامل گوشی اپل خود را بروزرسانی کنید.

(در مورد تفاوت اینترنت 5G و 4G مطالعه کنید.)

فعال سازی 5G ایفون

شبکه 5G برای گوشی های آیفون

همانطور که گفتیم اگرچه مدت‌هاست کاربران گوشی‌های شیائومی و هواوی در ایران می‌توانند به شبکه‌ی 5G متصل شوند، اما این ویژگی اخیرا برای کاربران گوشی‌های اپل امکان‌پذیر شده است. در مطلبی جداگانه در خصوص فعالسازی 5G در گوشی ایفون و اندروید نوشته‌ایم که می‌توانید به آن رجوع کنید. با این حال اگر گزینه 5G در ایفون 13 نبود و یا گزینه 5G در ایفون 12 نبود، احتمالا در مناطق تحت پوشش 5G نیستید.

ما تلاش میکنیم تا یک پایگاه محتوایی قابل اعتماد برای مخاطبان باشیم!

مقالات مرتبط

نظرات